AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #61 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er blitt henvist til gynekolog? I så fall kan du jo nevne mistanken din når du skal dit. Usikker på om man kan se om det er endometriosevev uten å utføre lapraskopi. Men i tarmen kan man vel se det med koloskopi. Anonymkode: 2c786...81b Takk for svar ja har blitt henvist. TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #62 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du anspent TS? Jeg hadde sånn mage en periode jeg var anspent og spiste mange måltider. Tarmens funksjon stopper litt opp når man er stresset og da kan magen bule. Jeg ville ventet litt når det bare er en ule og du er under oppfølging allerede. Jeg har også en cyste og merket at etter jeg fikk den har blødningene blitt sterkere. (Jeg har ikke noe medisinsk råd, bare deler min erfaring) Anonymkode: b3de8...e49 Tusen takk for svar har vært anspent til tider ja , mye stress som har vært. Jeg tenker å kontakte legen på mandag hvis det ikke har gått over. TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #63 Skrevet 28. januar 2022 kari2 skrev (3 minutter siden): Hvordan er avføringen din? Kan være ibs, eller endometriose.. Har du smerter, evt hvor? Har vært plaget med forstoppelse, har smerter overalt i magen, mest nederst, over blæren. Og også på siden av magen. Har smerter ved avføring. TS Anonymkode: faf87...41f
lillemy02 Skrevet 28. januar 2022 #64 Skrevet 28. januar 2022 Prøv lavkarbo en stund og se om det hjelper. Så kan du innføre litt etter litt og da ser du hva du reagerer på.
Meridian Skrevet 28. januar 2022 #65 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trondheim. Eneste prøvene jeg har tatt er urinprøve . TS Anonymkode: faf87...41f Du kan gå til legen og spørre om du kan ha cøliaki og finne ut av det. Vet at de har Funksjonell Medisin i Trondheim. Det er privat, men der får du god hjelp. De er flinke til å finne ut årsakene til mageproblemer og du får tilrettelagt kosthold. Du kan ringe og høre med de iallfall. Si hva slags plager du har og om du kan få en time. Jeg gikk til Funksjonell medisin i Oslo, og fikk god hjelp der. Jeg hadde allerede cøliaki, men jeg var så energiløs og sliten, og hadde en del vitaminmangler.
Meridian Skrevet 28. januar 2022 #66 Skrevet 28. januar 2022 lillemy02 skrev (58 minutter siden): Prøv lavkarbo en stund og se om det hjelper. Så kan du innføre litt etter litt og da ser du hva du reagerer på. Det er viktig å finne ut av om hun har cøliaki, for om hun slutter på gluten nå vil hun ikke få riktig hjelp. Dessuten blir det slitsomt å spise gluten igjen om hun må teste seg for cøliaki i ettertid. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #67 Skrevet 28. januar 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/funnet-i-barnets-mage/75240294 Anonymkode: 6dc56...720
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #68 Skrevet 28. januar 2022 Det kan være matinntoleranser ja, men hva du ikke tåler kan være veldig individuelt. Jeg kan bli oppblåst av å spise sure ting liksom. 🤷♀️ Youghurtreklamer påstår også at de kan hjelpe for oppbllåst mage da, eller f.eks peppermynte te men du får nesten bare prøve deg ut hva som funker for deg. Anonymkode: a4466...7c1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #69 Skrevet 28. januar 2022 Bølle skrev (34 minutter siden): Du kan gå til legen og spørre om du kan ha cøliaki og finne ut av det. Vet at de har Funksjonell Medisin i Trondheim. Det er privat, men der får du god hjelp. De er flinke til å finne ut årsakene til mageproblemer og du får tilrettelagt kosthold. Du kan ringe og høre med de iallfall. Si hva slags plager du har og om du kan få en time. Jeg gikk til Funksjonell medisin i Oslo, og fikk god hjelp der. Jeg hadde allerede cøliaki, men jeg var så energiløs og sliten, og hadde en del vitaminmangler. Tusen takk for svar jeg er også veldig sliten og utmattet i det siste. TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #70 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/funnet-i-barnets-mage/75240294 Anonymkode: 6dc56...720 Jeg har ikke spist hår? TS Anonymkode: faf87...41f
Meridian Skrevet 28. januar 2022 #71 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for svar jeg er også veldig sliten og utmattet i det siste. TS Anonymkode: faf87...41f Tror det koster 900 kr for en time, men du kan høre med de. Ble litt usikker nå. Er verdt pengene når man får god og riktig hjelp. Det er leger som jobber der med en god tilleggsutdanning fra USA, så de ligger langt foran Norge på mange måter. De kan hjelpe med alt, sier de. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #72 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar jeg er også veldig sliten og utmattet i det siste. TS Anonymkode: faf87...41f Balderklinikken er også en annen klinikk som har peiling på dette her. Anonymkode: a4466...7c1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #73 Skrevet 28. januar 2022 Så ubehagelig når magen bare eser ut konstant. Blir nesten vanskelig å gå også. Har også smerter når jeg skal gå TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #74 Skrevet 28. januar 2022 Og får så utrolig dårlig selvtillit av dette. TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #75 Skrevet 28. januar 2022 Var heller ikke så ille som nå forrige uke. TS Anonymkode: faf87...41f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #76 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kanskje Endometriose? Man kan få i tarm også. Endometriose | Vi stiller diagnose, gir behandling og operasjon - Volvat Jeg er oppblåst 24/7, sliter med å puste om natten pga det og jeg har fått påvist SIBO. Men er vel neppe det du har mtp blødningsendringer. Anonymkode: 2c786...81b Nysgjerrig; hvordan fikk du påvist SIBO? Tok du en breath-test? Og hva slags behandling har du fått? Anonymkode: bddaa...07b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå