Gå til innhold

Mageproblemer hele tiden! Hva feiler meg ? (Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pusten stopper litt opp. TS

Anonymkode: faf87...41f

Ja, tenkte meg det. Blir gjerne slik når man stresser, fordøyelsen og hormoner kommer i ubalanse, man blir mer stresset av det igjen, blir en ond sirkel. 

Start med å rense opp i tarmene med klyster, lag deg smoothie med lactulose to ganger om dagen. Drikk nok vann gjennom hele dagen. 
Prøv å spise lett, ikke så mye rødt kjøtt. Heller fisk og lettfordøyelig mat. Suppe etc. 

Husk at rå grønnsaker er veldig vanskelig å fordøye, så heller frukt og woket grønnsaker feks. 

Sett på en guided meditasjon på YT, prøv å puste HELT ned i magen. Magen skal gå ut og inn når du puster. 

Har funnet ut at det er en kombinasjon av ting som har hjulpet meg. 

Jeg har også kuttet ut melt, og redusert gluten. Og spiser ikke sukker. Har heller ikke søtsug lenger. 

Nå som jeg er bedre tåler jeg også gluten og melk bedre enn før, selv om jeg fortsatt er gluten/melk redusert. 

Anonymkode: bddaa...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei. Jeg skjønner ikke hva som feiler meg, jeg orker ikke å leve sånn mer. Det startet med vondt i magen, forstoppelse hele tiden, så fant de en cyste på eggstokken, men den var liten så det var vist ikke noe problem. Så den siste uken ser magen min ut som en ballong, den eser ut! Ser gravid ut. Spiser akkurat det samme som før, og trener. Uten at magen blir tynnere. Var tynn før, men nå er jeg plutselig oppblåst hele tiden?? Blør også ekstremt mye når jeg har mensen, og kraftige smerter der smertestillende ikke hjelper. Går i hettegensere hele tiden nå, pga skjemmes sånn over kroppen min😭

8E5CDF82-CE47-45C4-A5EA-4063263D8FF3.jpeg

Har nok bare lagt på deg 

Anonymkode: 895d6...0db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan jeg prøve på. Men hva kan jeg da ha til frokost og lunsj , uten gluten? Og jeg spiser bare is 1 gang hver andre uke eller 1 gang i uka, som lørdagsgodteri. Kan jeg fortsatt være opplåst hele tiden, selv om jeg spiser is bare en sjelden gang? TS

Havre er naturlig glutenfritt. Også den helt vanlige oransje. Så havregrøt med div topping. Havrevafler/pannekake. 
panbekakerøre med havregrøt/banan/egg feks er godt. 
eggerøre i potetlompe. 
potetlompe/lefse med div pålegg. 

Skrevet

Har nok bare lagt på deg 

Dust!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nok bare lagt på deg 

Er jo det jeg ikke har. Derfor jeg reagerer og vet det er noe annet. Har du lest alle de andre symptomene jeg har? Det er IKKE normalt . TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, tenkte meg det. Blir gjerne slik når man stresser, fordøyelsen og hormoner kommer i ubalanse, man blir mer stresset av det igjen, blir en ond sirkel. 

Start med å rense opp i tarmene med klyster, lag deg smoothie med lactulose to ganger om dagen. Drikk nok vann gjennom hele dagen. 
Prøv å spise lett, ikke så mye rødt kjøtt. Heller fisk og lettfordøyelig mat. Suppe etc. 

Husk at rå grønnsaker er veldig vanskelig å fordøye, så heller frukt og woket grønnsaker feks. 

Sett på en guided meditasjon på YT, prøv å puste HELT ned i magen. Magen skal gå ut og inn når du puster. 

Har funnet ut at det er en kombinasjon av ting som har hjulpet meg. 

Jeg har også kuttet ut melt, og redusert gluten. Og spiser ikke sukker. Har heller ikke søtsug lenger. 

Nå som jeg er bedre tåler jeg også gluten og melk bedre enn før, selv om jeg fortsatt er gluten/melk redusert. 

Tusen takk for svar :) TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fastlegen kan begynne med å ta blodprøve som kan påvise antistoffer som slår ut ved cøliaki. Du kan også ta avføringsprøver hos fastlegen. Glutenallergi er egentlig ikke en ting. Cøliaki er glutenintoleranse. Det finnes også ikke-cøliakisk glutenintoleranse og hveteallergi. Alt dette kan du snakke med legen din om

Anonymkode: d27cd...781

Dessverre ikke alle fastleger som er like flinke på tarmhelse. Man må ofte også være veldig tålmodig for å kunne eliminere etc

Skrevet

Har også smerter ved avføring, og blør veldig mye ved menstruasjon, mer enn før, og sterke smerter. TS

Skrevet

Virker som er ved menstruasjon magen har blitt ekstremt oppblåst. Mer enn før. TS

Skrevet

Er jo det jeg ikke har. Derfor jeg reagerer og vet det er noe annet. Har du lest alle de andre symptomene jeg har? Det er IKKE normalt . TS

Jeg gikk ned 2 størrelser rundt midjen etter å ha lært hva som funker og ikke. Har helt flat mage nå, hadde langt fra flat mage når det var på det verste. 

ubalanse i tarmen er noe dritt! Nå vet jeg hva som må gjøres for å holde det ved like. 

Det er ikke bare å gå ned i vekt nei. De som ikke skjønner problemet kan ta seg en hvetebolle. ( og bli oppblåst så de vet hvordan det føles)

Skrevet

Er også mye mer sulten enn før. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk ned 2 størrelser rundt midjen etter å ha lært hva som funker og ikke. Har helt flat mage nå, hadde langt fra flat mage når det var på det verste. 

ubalanse i tarmen er noe dritt! Nå vet jeg hva som må gjøres for å holde det ved like. 

Det er ikke bare å gå ned i vekt nei. De som ikke skjønner problemet kan ta seg en hvetebolle. ( og bli oppblåst så de vet hvordan det føles)

Sant. Er ikke bare å gå ned i vekt. Verste er at jeg var tynn for noen uker siden, og jeg har vært tynn hele tiden. Dette problemet oppsto for noen uker siden bare :( og virker som magen bare blir større og større for hver eneste dag dessverre. Og får vondere og vondere, som om magen strekker seg ut. Også vondt å gå. TS

Skrevet

Jeg hadde en cyste på eggstokken og ble ganske oppblåst. Når cysten sprakk og jeg var tilbake i vanlig syklus ble kroppen normal. 

Anonymkode: efd79...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde en cyste på eggstokken og ble ganske oppblåst. Når cysten sprakk og jeg var tilbake i vanlig syklus ble kroppen normal. 

Anonymkode: efd79...90e

Har en cyste , hvor lenge tok det før den sprakk ? TS

Skrevet

Kanskje Endometriose? Man kan få i tarm også. 

Endometriose | Vi stiller diagnose, gir behandling og operasjon - Volvat

Jeg er oppblåst 24/7, sliter med å puste om natten pga det og jeg har fått påvist SIBO. Men er vel neppe det du har mtp blødningsendringer.

Anonymkode: 2c786...81b

Har tenkt på endometriose ja . Har nesten alle symptomene på det 😕 hva kan jeg gjøre for å finne ut om det er det jeg har? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har nok bare lagt på deg 

Herregud så teit!🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: becf8...39f

Skrevet

Har tenkt på endometriose ja . Har nesten alle symptomene på det 😕 hva kan jeg gjøre for å finne ut om det er det jeg har? TS

Du er blitt henvist til gynekolog? I så fall kan du jo nevne mistanken din når du skal dit. Usikker på om man kan se om det er  endometriosevev uten å utføre lapraskopi. Men i tarmen kan man vel se det med koloskopi. 

Anonymkode: 2c786...81b

Skrevet

Er du anspent TS? Jeg hadde sånn mage en periode jeg var anspent og spiste mange måltider. Tarmens funksjon stopper litt opp når man er stresset og da kan magen bule. Jeg ville ventet litt når det bare er en ule og du er under oppfølging allerede. Jeg har også en cyste og merket at etter jeg fikk den har blødningene blitt sterkere. (Jeg har ikke noe medisinsk råd, bare deler min erfaring)

Anonymkode: b3de8...e49

Skrevet

Hvordan er avføringen din? Kan være ibs, eller endometriose.. Har du smerter, evt hvor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...