-TeddyToria- Skrevet 24. mars 2006 #41 Del Skrevet 24. mars 2006 Gratulerer med kjøp av leilighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. mars 2006 #42 Del Skrevet 24. mars 2006 Ja gratulere med leilighet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. mars 2006 #43 Del Skrevet 25. mars 2006 Gratulerer med leilighet, og god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 9. april 2006 #44 Del Skrevet 9. april 2006 En kjapp liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god påske! GOD PÅSKE :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 12. april 2006 #45 Del Skrevet 12. april 2006 iss, Pondusa og TeddyToria: Takk! Dette blir bra. Må få bestilt hvitevarer slik at de blir levert ved overtakelse. Må også finne noen som kan ta et malingsstrøk for oss. Dette kommer til å skje rundt de tider da jeg har flyforbud (for kort tid til termin) så jeg får fjernstyre det herifra. Var hos legen på månedlig sjekk igjen i går. Så langt: uke 30. Opp 5 kg. Bitteliten vokser slik hun skal, men kommer i følge legen ikke til å bli en kjempebaby (wee!). Har lagt seg med hodet ned, men det har ikke festa seg. Masse spark, særlig om kvelden. Legen syns jeg hadde lagt på meg litt lite (dette er FØRSTE og SISTE gang i mitt liv at jeg kommer til å få høre dette!!!!! hurra!!!!) men så lenge vitamin og mineralbalansen var helt ok og Bitteliten vokser som hun skal var det overhodet ingen fare på ferde. Jeg tenker som så at da kanskje det blir greiere å komme tilbake i vanlig modus etter fødselen..... Nå er det visst påske, gitt! Vi har besøk av bror, svigerinne og min skjønne lille niese på ett år, det er kjempehyggelig. Men ettåringer er aktive!!! Heldigvis har man et år på å vende seg til at de skal bli slik.... God påske! Og spis mye påskemarsipan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. april 2006 #46 Del Skrevet 12. april 2006 Ønsker deg, Jamilamannen og Bitteliten En riktig god påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 22. april 2006 #47 Del Skrevet 22. april 2006 30+6 i dag. Jeg skjønner at jeg er ganske heldig, tross alt. Var dritsjuk i begynnelsen av svangerskapet. Spydde som en gris i 22 uker, og det eneste jeg klarte å gjøre i den perioden var å karre kroppen min på forelesninger, så jeg ikke gikk i glipp av noe på universitetet. Ikke noe sosialt liv, og bare slapp og sliten og spying. Så begynte uke 23. Etter det har jeg vært så frisk! Ikke et gram med vann i kroppen, ikke bekkenplager (hva er det?), ingen vondter eller noe som er slitsomt. Magen vokser jo sakte men sikkert, men resten av kroppen står egentlig stille. Litt halsbrann innimellom, men ingen ting å klage over. Spyr fremdeles innimellom om morgenen, men det er jeg jo vant til! Hører om de som syns den norske sommeren er kjempeslitsom som gravid, her rusler jeg rundt i 30 grader og merker ikke varmen en gang. Fornøyd! Kan til og med bruke ringene mine fremdeles, er ikke hoven noen steder. Liker det når livet er bra, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 22. april 2006 #48 Del Skrevet 22. april 2006 Supert å høre at du har det så bra! Håper konserten var bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 25. april 2006 #49 Del Skrevet 25. april 2006 Konserten var helt konge!!!! Robbie Williams i topp humør, og det var både Bitteliten og jeg også. Ikke fullt så vill rocking som til vanlig, men synging og gynging ble det, i aller høyeste grad. I dag svikter kroppen litt, har eksamensuke nå, og eksamner og innleveringer annen hver dag over en 12 dagersperiode blir litt vel tøft. Har slitt litt med kynnere, oppkast og halsbrann. Men har verdens snilleste lege som passer på, så nå utsetter jeg en eksamen slik at Bitteliten ikke får lide noe for dette. En dag i senga så blir nok alt bra igjen! Og innleveringene er sånn omtrent i rute, så dette skal nok ordne seg til slutt. Synd med eksamen som jeg må konte, men må man så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 30. april 2006 #50 Del Skrevet 30. april 2006 8 uker igjen. Tiden flyr!! Skal på ny UL i dag. På ordinær UL i uke 18 fant legen en cyste på hodet til Bitteliten. Både UL legen og obstetristen som jeg går hos til vanlig sa at dette er helt vanlig hos ufødte barn, og at vi ikke skulle bekymre oss for det. Det er visstnok noe som skal forsvinne av seg selv innen uke 30. Er veldig spent, siden det er det vi skal følge opp i dag. Har ikke tenkt så mye på det, men man lurer jo. Tenk om noe faktisk er galt? Formen har ellers stabilisert seg, hjalp med et par dager i senga. Ingen vondter nå. Seng, vogn og alle "småtingene" er på plass, det eneste som mangler er bilsete, stellekommode og bleieveske. Begynner virkelig å glede meg til å hilse på Bitteliten jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 30. april 2006 #51 Del Skrevet 30. april 2006 Krysser fingrene for at UL'en skal vise at alt er bra med Bitteliten og at det bare blir et hyggelig gjensyn med jenta deres - tenk at om 8 uker ligger hun i armene dine! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 30. april 2006 #52 Del Skrevet 30. april 2006 Takk, Peony! Det gikk bra! Cystene hadde blitt redusert slik som legen mente de ville- puh! Selv om vi jo hele tiden trodde det kom til å gå bra blir det jo til at en tenker på det. Det mest rørende var at vi fikk se 3D bilder, og at mannen stolt kunne konstantere at Bitteliten ligner på han! Åååå så glad jeg er i han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 30. april 2006 #53 Del Skrevet 30. april 2006 Så bra at cystene hadde krympet som forventet!! Og 3d da!! Så morro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 1. mai 2006 #54 Del Skrevet 1. mai 2006 Det var godt å høre Helt utrolig hvor glad i, redd og bekymret man er for en man aldri har sett eller møtt i det virkelige liv! Personlig bryr jeg meg jo mer om han i magen enn meg selv for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 2. mai 2006 #55 Del Skrevet 2. mai 2006 :grine2: Det var gode nyheter, Palmen! Nå ble jeg glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 3. mai 2006 #56 Del Skrevet 3. mai 2006 Tusen takk snille dere, iss, Murmelmy og Peony! Nå er det favorittserien min på TV! Grey's Anatomy! Sofaen kaller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. mai 2006 #57 Del Skrevet 4. mai 2006 Aaaaalt for lenge siden jeg har vært innom deg..............Og nå er du snart fiks ferdig mamma Helt fantastisk!! Ha ei strålende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 4. mai 2006 #58 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei Skytte og takk for titten! Ikke HELT ferdig mamma enda håper jeg.... fysisk sett begynner jeg å bli klar, men det mentale er ikke helt på plass enda. Klarer vi dette? ALt ansvaret? Nattevåkingen? Kommer hun til å like oss? Mye rart som surrer rundt i hodet på en kommende (og gammel...) førstegangsmamma gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 4. mai 2006 #59 Del Skrevet 4. mai 2006 Tror nesten at "nestingperioden" eller redebygginga så vidt har begynt her i huset, ja! Dagens tema: Lister! Hva må være klart før Bitteliten melder sin ankomst? Må skrive: Pakkeliste for baggen til sykehuset Utstyrsliste over hva vi trenger til Bitteliten før hun kommer Liste over hva som må gjøres i huset (rydding av skap etc) Liste over hva som skal flyttes fra lagring og inn i den nye leiligheten (overtagelse om en uke, wee!) Liste over hva som må kjøpes til den nye leiligheten Tror jeg begynner med utstyrslista jeg, men tar den i et eget innlegg så jeg kan oppdatere etterhvert som ting kommer på plass. Når det er litt kaos inne i hodet mitt liker jeg godt lister... får parkert det meste og konkretisert det jeg ikke skjønner eller klarer å forholde meg til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 4. mai 2006 #60 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Bittelitens utstyrsliste: Ting i svart: har Ting i rødt: mangler Ting i blått: vurderer Trille: *Vogn - Bugaboo Cameleon (i grå og sand, gleder meg såååå til å bruke den! Vogn kjøpes for at mor skal føle seg kul, ikke for at ungen skal ligge godt. Nemlig!) *laken til vogna (2 stk) *leke til vogna (tror en vi har kan brukes, må testes) *regntrekk til vogn *insektsnett til vogna *stellebag *tisse laken til vogna Til bilen *bilstol - Maxi Cosi Cabrio med base, passer til vogna *solskjermer til bakvinduet i bilen Sove *seng - brun sprinkelseng med hjul, kanter som kan heves/senkes og skuff under sengerand - *barnedyne 60x80 *noe artig å kikke på som du kan henge over senga *sengetøy. 2 stk fra Kid interiør *tisse laken til senga *en natt bamse Mate *gulpekluter. Har kjøpt 30 gaskluter fra Kid Interiør *flasker. Har 2 dr Browns, men vil prøve amming først *flaskekost til å vaske flaskene, fant en kul en med egen liten del for å vaske smokken! *brystvortekrem *Medela elektrisk pumpe - fått låne av svigerinnen min *ammetopper *amme bh (skal på tilpasning neste uke) *amme innlegg - *2 smokker *Avent skjold/oppsamlere *Sterilisator *Ammeskjold (Medela) *ammepute Stelle *badebalje - Tummy Tub *stellebord eller stellekommode *vaskekluter *Hette håndkle 2 stk *babyolje - Seba Med baby *baby stellekrem -Seba Med Baby *våtservietter - Seba Med Baby *temperaturmåler til badebalja *bleiebøtte. Er litt usikker på om vi faktisk trenger det?? Venter med det foreløpig. *bleier. Pampers newborn er i hus. *2 helsetepper i hvit, et bomullsteppe i rosa *prøvepakka fra apoteket Diverse *babyteppe til å ha på gulvet *babygym *vippestol, får låne fra Bittelitens kusine *babycall - trenger vi det?? *bæresele, - har fått låne Baby Bjørn Active av kusinen *reiseseng, har arva en Brio reiseseng *bitering og et par myke leker Klær 3 bodyer i bomull m lang arm str 50-5 *3 bodyer i bomull m kort arm str 50-56 *2 sparkebukser stk 50 *2 luer i str 36 - 38 *3 pysjer med føtter str 50 *2 Babygro soveposer fra 1 mnd Av andre klær har vi: flere kjoler, bukser, gensere og bodyer i forskjellige størrelser. Må få oversikt over hva vi har, mistenker at det er ganske mye allerede.... Endret 25. mai 2006 av Jamila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå