Gå til innhold

Sweet child o'mine


Palmen

Anbefalte innlegg

To skal bli tre.

Dette kan kanskje være et fint sted å notere ned det som rører seg i den kommende mor's hode?

Og til deg som stikker innom: velkommen skal du være! Kaffen er ferdig, bare å forsyne seg :klem:

Palmen - med kokosnøtt i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med lille kokosnøtt i magen! :blomst:

Pappa kalte meg for kokosnøtten da jeg var baby, og når jeg siden lærte å gå, hadde jeg "grorudpalme" på hodet, som stakk opp bak sofaen og svaiet når jeg gikk...så da ble jeg bare kalt lille palme! *s* Artig! :ler:

Velkommen til nabolaget også forresten... Hvor langt på vei er du?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderjenta, Peony og Pondusa: tusen takk! :klem:

Rognebær: Tusen takk :klem: er bare 4+2, men det er jo en start det!

Orkidéen: hihi! :ler:

For å fortelle litt mer om meg selv:

Palmen er 32 somre og skal bli mor for aller første gang. Har vært sammen med den vordene far i 8 år, og gift i 3 av disse. Vi har ikke vært klare for å prøve å få barn før nå, men vært aktive med karrierer og vi har reist verden rundt både i jobb og fritid. Endelig fant vi også ut at vi hadde lyst til å prøve å bli en familie på 3, så i august startet vi prøvingen.

Prøvetiden ble overraskende kort,- vi lyktes i 3 pp, men siden ingen av oss var hjemme under EL i 2. pp så kan den nesten ikke regnes :sjenert:

I dag er jeg 4+2! Har lært at dette betyr at jeg har 4 fullgåtte uker, og er i den 5. uken. "Bare" 36 uker igjen i dag - hahaha! Det kjennes helt uvirkelig enda. Bortsett fra litt "mens"murringer og ømme bryster kan jeg ikke kjenne noen ting. Jo forresten. Magen min klør! Mye! Det er så rart å tenke på.... det bor et babyfrø i magen min. Akkurat nå gleder jeg meg bare til jeg får mage og det blir "offisielt"!

Offisielt, ja..... akkurat der er vi ikke helt enige. Vi har diskutert oss fram til at vi skal vente så lenge som mulig før vi forteller det til foreldre og søsken. De bor alle et stykke unna oss, så det bør gå greit. Men akkurat nå verker jeg etter å fortelle det til hele verden - innbiller meg at det blir mere virkelig da. Vi har fortalt det til ett vennepar, og det blir nok med det i de neste ukene ihvertfall. Og det kan jeg leve med.

Men å klage sånn er ikke helt min stil. Jeg er problemløser, pragmatiker, positiv og egentlig ganske grei å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på lørdagsvisitt.

Var nok litt mer utålmodig jeg da, første gang fortalte vi det i uke 6. Nå sist klarte jeg å vente til uke 7.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille i magen! :blomst:

Jeg er også ganske "nygravid" - 5+1 i dag. Skal bli spennende å følge med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Klø ja!

Der sa du noe! Jeg klør også masse for tiden. Hadde ikke tenkt på at det kan ha noe med graviditeten å gjøre? Hmmm. :overrasket:

Håper formen er fin! Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen i dag, jeg.

Terminnedtellingen sier 4+6 i dag. Bare 35 uker igjen....

I dag er jeg nesten litt bekymra. Jeg har jo ingen symptomer? Hovne bryster er det eneste, ellers merker jeg ingen ting til å være gravid. Tenk om det ikke er sant? Kan det bare være innbilning? Kan det hende at jeg ble gravid, men så slutta embryoet å utvikle seg? Jeg blir så bekymra og litt redd også. :tristbla: Jeg har jo aldri vært gravid før, jeg vet ikke hvordan dette skal føles og være.

Både mamma og mormor ble lagt inn på sykehus da de var gravide, på grunn av undernæring etter ekstrem svangerskapskvalme. Jeg har hele tiden forventet at det er arvelig, så det er sikkert derfor jeg leter etter kvalme eller symptomer nå.

Ellers er alt bra.

Full fart i heimen om dagen, både mannen og jeg har hatt det så travelt at vi har omtrent ikke sett hverandre. Heldigvis er vi flinke til å ta det igjen i helgene, med å sove lenge og bruke mye tid sammen da. Så de sier vi må passe på å sove lenge nå-- så lenge vi kan ;)

pondusa, La Traviata, Skytte og Rognebær: kjempekoselig med besøk! :klem: Jeg er litt uvant med dette med å skrive dagbok foreløpig, men skal bli flinkere både til å skrive og til å besøke naboene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

God ettermiddag!

Det er visst veldig vanlig at det går veldig opp og ned med symptomene.

Jeg har også stort sett bare veldig ømme pupper, og så er jeg ganske trøtt.

Og av og til stikker det litt i magen. Men ikke kvalme eller noe. Da jeg var like langt på vei som deg, hadde jeg ikke vonde pupper engang! :riste: (Ante ikke at jeg var gravid heller, forsåvidt.)

Håper du får en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei Palmen. Så fin dagbok du har. Det er så moro at man er så mange gravide her inne. Koslig å ha noen å snakke med mens man venter på å fortelle det til den virkelige verden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei,

da er jeg tilbake igjen. Er 6+0 i dag.

Nå er jeg TRØTT. Veldig, veldig trøtt. Det rare er at jeg får ikke sove når jeg legger meg om kvelden, men jeg får sove utover dagen. Heldigvis er jeg student så det går helt greit :sjarmor: . Hadde også en merkelig opplevelse for noen dager siden. Våkna kjempetidlig av at jeg var kvalm. Sto opp, spydde, gikk til sofaen og sovna der-- i to timer! Jeg sover jo _aldri_ på sofaen!

Nå mangler det ikke på symptomer lengre, jaffal. Ingen konstante, men tidvis kvalme, trøtthet og stikking både her og der. Innerst inne er jeg litt glad for symptomene.... da skjønner jeg at dette er sant, og at det vokser noe som skal bli en baby inni meg.

Første legetimen er bestilt. Hun ville ikke se meg før i uke 8, men dersom jeg ville se henne kunne jeg komme før. Vi ble enige om den 14. november. Gleder meg faktisk til den første legetimen, til å bli kjent med legen (er en ny lege for meg) til å finne ut hva som skal skje under legetimene framover. Tross alt så er det jo legen som er den som kan knytte meg og oss til barnet vårt, tenker på ultralyder og all den informasjonen de har. Men hun virker kjempegrei, så dette tror jeg blir bra.

Snart helg også. Svigers kommer hit, men vi har bestemt oss for ikke å si noe riktig enda. Er litt koselig å ha en hemmelighet som er bare vår også!

Rognebær, Primula og Skytten: tusen takk for hilsner! Helt enig, er kjempekoselig å ha hverandre her inne før den virkelige verdenen får vite noe-- og ikke minst kan stille alle teite spørsmål til!

Stor klem og litt palmesus--

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Pi@!

Nå vet jeg hva svangerskapskvalme er.

Er kvalm når jeg våkner og om kvelden, og litt utover dagen når jeg blir sulten. Har ikke matlyst i det hele tatt. Er også veldig trøtt nå om dagen. Problemet er at om kvelden er jeg så trøtt at jeg kan grine, men jeg er så kvalm at jeg ikke får sove.

Ikke akkurat vinn-vinn får en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ut som om du har det slitsomt nå! Jeg får vel bare prise meg lykkelig for at jeg ikke er kvalm, og omtrent ikke har et eneste symptom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...