neiernei Skrevet 27. januar 2022 #21 Del Skrevet 27. januar 2022 Bacteria skrev (Akkurat nå): Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om de som vil ta bort begreper som «kvinne» og «mor». Det er veldig kjønnsbetingete ord som jeg tror vi kunne klart oss uten. Mange trans-kvinner sliter med og bli kjent som "kvinner", eller vil aldri oppleve det og være en mor det gjør at man føler seg enda verre en man evt ville gjort om disse ordene ikke eksisterer. Jeg føler at enkle grep som fjerning av visse kjønnsbelastede ord, og jobbe oss mer mot et moderne kjønnsnøytralt samfunn er den rette veien og gå. Vi lever i 2022 folkens, Kjønn handler om mye mer en bare mann dame, man kan føle seg som utrolig mye mer en de 2 "kjønnene" 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest431 Skrevet 27. januar 2022 #22 Del Skrevet 27. januar 2022 (endret) . Endret 17. november 2022 av fittesnerk 25 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #23 Del Skrevet 27. januar 2022 Morpheus skrev (19 minutter siden): Selv om du har operert bort snoppen og fått pupper, er du fortsatt mann. Det er ikke noe jeg hadde likt å funnet ut på egenhånd hvis jeg hadde kysset den mannen eller hva være er... Synes det er ille når medi skal være så politisk korrekt t de omtaler menn som har operert seg som "hun". Så du mener virkelig at transmenn skal gå i kvinnegarderoben og du hadde godtatt det? Du hadde ikke stusset over at en person med mannlig utseendet var i kvinnegarderoben? Fordi de tross alt er «biologisk» kvinner? Handler ikke om å være politisk korrekt men om å ha respekt for folk, noe som tydeligvis er veldig vanskelig for enkelte. Du hadde ikke likt om folk kalte deg for noe annet enn det du er. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. januar 2022 #24 Del Skrevet 27. januar 2022 neiernei skrev (1 minutt siden): Det er veldig kjønnsbetingete ord som jeg tror vi kunne klart oss uten. Mange trans-kvinner sliter med og bli kjent som "kvinner", eller vil aldri oppleve det og være en mor det gjør at man føler seg enda verre en man evt ville gjort om disse ordene ikke eksisterer. Jeg føler at enkle grep som fjerning av visse kjønnsbelastede ord, og jobbe oss mer mot et moderne kjønnsnøytralt samfunn er den rette veien og gå. Vi lever i 2022 folkens, Kjønn handler om mye mer en bare mann dame, man kan føle seg som utrolig mye mer en de 2 "kjønnene" Hva snakker du om… det er mange (cis)kvinner som heller aldri vil få oppleve det å bli mor. Noen er fysisk ute av stand til det. Har aldri hørt noen av de argumentere for å ta ut «mor» av språket. Ordene for mor er oftest de første menneskebarn lærer seg, så lykke til med å ta bort det… 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #25 Del Skrevet 27. januar 2022 neiernei skrev (4 minutter siden): Det er veldig kjønnsbetingete ord som jeg tror vi kunne klart oss uten. Mange trans-kvinner sliter med og bli kjent som "kvinner", eller vil aldri oppleve det og være en mor det gjør at man føler seg enda verre en man evt ville gjort om disse ordene ikke eksisterer. Jeg føler at enkle grep som fjerning av visse kjønnsbelastede ord, og jobbe oss mer mot et moderne kjønnsnøytralt samfunn er den rette veien og gå. Vi lever i 2022 folkens, Kjønn handler om mye mer en bare mann dame, man kan føle seg som utrolig mye mer en de 2 "kjønnene" Beklager, men nei bare nei.. Jeg er kvinne og mor og jeg er stolt av det! Ikke f…. om noen skal ta fra meg det fordi det er kjønnsbelastednde for en minoritet. 27 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #26 Del Skrevet 27. januar 2022 Bacteria skrev (2 minutter siden): Hva snakker du om… det er mange (cis)kvinner som heller aldri vil få oppleve det å bli mor. Noen er fysisk ute av stand til det. Har aldri hørt noen av de argumentere for å ta ut «mor» av språket. Ordene for mor er oftest de første menneskebarn lærer seg, så lykke til med å ta bort det… Man snakker om å inkludere folk. Ikke å gjøre det ulovlig å kalle seg for mor. Herregud. Du kan fortsatt kalle deg for mor eller far eller hva du vil. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 27. januar 2022 #27 Del Skrevet 27. januar 2022 Marbelle skrev (21 minutter siden): En ting jeg lurer på? Får transpersoner gratis kirurgi? Speciellt før 18? Nei. Ingen under 18 får kjønnskorrigerende kirurgi. Nåløyet for å få pubertetsblokkere eller hormonbehandling er ekstremt smalt. Man må gjennom to år med tverrfaglig utredning på Rikshospitalet. Det er snakk om en meget, meget liten gruppe som blir godkjent for behandling. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #28 Del Skrevet 27. januar 2022 Sh999 skrev (1 minutt siden): Beklager, men nei bare nei.. Jeg er kvinne og mor og jeg er stolt av det! Ikke f…. om noen skal ta fra meg det fordi det er kjønnsbelastednde for en minoritet. Du skal få lov til å være stolt av det, ingen har sagt noe annet. Men man må også kunne bruke andre ord rettet mot de som ikke er kvinne. Det tar ikke «retten» din til å kalle deg selv mor fra deg. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 27. januar 2022 #29 Del Skrevet 27. januar 2022 (endret) Bacteria skrev (6 minutter siden): Hva snakker du om… det er mange (cis)kvinner som heller aldri vil få oppleve det å bli mor. Noen er fysisk ute av stand til det. Har aldri hørt noen av de argumentere for å ta ut «mor» av språket. Ordene for mor er oftest de første menneskebarn lærer seg, så lykke til med å ta bort det… Det handler om å inkludere alle men samtidig ikke sette premisser for hvordan noen oppfatter sin egen legning fra fødsel. Når vi kaller en gutt for en gutt eller en jente en jente så setter vi allerede premisser for at det er det kjønnet de er. Dette blir feil, vi har et mangfold av kjønnsidentiteter og om vi fjerner de mest ladede ordene (mann, dame, kvinne, mor, osv) vil bidra til at flere finner ut selv hva de føler seg som samtidig som vi vil gjøre hverdagen lettere for de mest vanskeligstilte. Endret 27. januar 2022 av neiernei 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 27. januar 2022 #30 Del Skrevet 27. januar 2022 Duff skrev (20 minutter siden): Jeg leste i dag om en som ville være kvinne men fortsatt beholde litt mann så den kunne være litt mann med kjæresten sin. Og, denne personen hadde også ett stort ønske om å være lam fra livet og ned...hadde kjøpt seg rullestol som ble brukt hjemme. Hvor langt skal man ta dette? Ikke så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #31 Del Skrevet 27. januar 2022 Sh999 skrev (4 minutter siden): Beklager, men nei bare nei.. Jeg er kvinne og mor og jeg er stolt av det! Ikke f…. om noen skal ta fra meg det fordi det er kjønnsbelastednde for en minoritet. Vi kan jo sammenlikne dette med ordet «helsesykepleier». Man har en felles betegnelse for helsesykepleiere fordi alle «helsesøstre» ikke er kvinner og derfor ble det laget et nytt ord. Det betyr ikke at kvinnelige helsesykepleiere ikke kan kalle seg helsesøstre, men at den «offisielle» betegnelsen er mer inkluderende 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2022 #32 Del Skrevet 27. januar 2022 Morpheus skrev (34 minutter siden): Selv om du har operert bort snoppen og fått pupper, er du fortsatt mann. Det er ikke noe jeg hadde likt å funnet ut på egenhånd hvis jeg hadde kysset den mannen eller hva være er... Synes det er ille når medi skal være så politisk korrekt t de omtaler menn som har operert seg som "hun". Jeg synes det er ille å IKKE bruke riktig pronomen og bevisst feilkjønne. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 27. januar 2022 #33 Del Skrevet 27. januar 2022 All ære til de som orker å stå i debatten da, jeg tenker som så at det ikke plager meg hva slags kjønn folk ønsker å ha i passet, hva folk ønsker å kalles osv. Såpass raus mot mine medmennesker får jeg bare være. Har møtt flere ikke-binære også, flotte folk alle som en og det har aldri vært et stort samtaleemne. Synes transpersoner må få slippe så mye pes snart. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2022 #34 Del Skrevet 27. januar 2022 Bacteria skrev (22 minutter siden): Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om de som vil ta bort begreper som «kvinne» og «mor». Er det noen som vil det? Det er jo absurd i så måte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #35 Del Skrevet 27. januar 2022 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Er det noen som vil det? Det er jo absurd i så måte Ingen vil det. Noen vil at det skal hete «den som føder barnet» eller noe i den duren istedenfor mor. Det betyr jo ikke at du ikke kan kalle deg for mor selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 27. januar 2022 #36 Del Skrevet 27. januar 2022 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Er det noen som vil det? Det er jo absurd i så måte Hvorfor er det absurd? Er det absurd og inkludere alle i samfunnet vårt? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 27. januar 2022 #37 Del Skrevet 27. januar 2022 flowerpower1 skrev (Akkurat nå): Ingen vil det. Noen vil at det skal hete «den som føder barnet» eller noe i den duren istedenfor mor. Det betyr jo ikke at du ikke kan kalle deg for mor selv. Skjønner virkelig ikke hva som kan være problemet med det.. Folk skal gjøre så mye ut av det.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 27. januar 2022 #38 Del Skrevet 27. januar 2022 neiernei skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det absurd? Er det absurd og inkludere alle i samfunnet vårt? Ja! Helt sykt! Tenk at vi nå kaller en lærer for «lærer» og ikke «lærerinne» f.eks! For et samfunn vi utvikler oss til å bli.. Er helt forferdelig altså (ironi) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 27. januar 2022 #39 Del Skrevet 27. januar 2022 Duff skrev (30 minutter siden): Jeg leste i dag om en som ville være kvinne men fortsatt beholde litt mann så den kunne være litt mann med kjæresten sin. Og, denne personen hadde også ett stort ønske om å være lam fra livet og ned...hadde kjøpt seg rullestol som ble brukt hjemme. Hvor langt skal man ta dette? Hæææ? Høres helt sykt ut, på en helt fucka måte🥴 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 27. januar 2022 #40 Del Skrevet 27. januar 2022 flowerpower1 skrev (1 minutt siden): Ja! Helt sykt! Tenk at vi nå kaller en lærer for «lærer» og ikke «lærerinne» f.eks! For et samfunn vi utvikler oss til å bli.. Er helt forferdelig altså (ironi) De er sikkert de samme som hylte når det ikke var greit lenger og si rasistiske utsagn, eller når det ikke lenger var greit og hetse andres kjønnsidentitet. Samfunnet våres er i endring det må dere forstå. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå