AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #61 Skrevet 29. januar 2022 Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette var noe å bli fornærmet over. So what? Det er jo mest sannsynlig sant også, men det har jo ingenting å si. Anonymkode: 7dee9...e3e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #62 Skrevet 30. januar 2022 Fløff skrev (11 timer siden): Du ville ikke nevnt faktumer? Høres merkelig ut. Det er ikke sikkert hun «tenker sitt» i negativ forstand. Og det er jo sant? Sannsynligheten for st dere hadde klart flere barn er jo mindre uten hjelp. Da er man tusen ganger mer låst/sliten. Jeg forventer at dere som mener at alt er innafor så lenge det er et faktum, tåler det samme tilbake. At jeg sier at selvfølgelig var mannen din utro mot deg. Du sier jo selv at du ikke orker sex og jeg har selv hørt deg pirke på ham hele tiden og gjøre narr av "alderstillegget" hans. Dette la du opp til selv. At jeg kan si at du ikke burde spise mer kake i et bryllup for du er jo overvektig. Vi har all rett til å si det vi vil, yttringsfrihet heter det. Men vi kan ikke forvente at mottaker skal klappe og være fornøyd med alt vi sier uten å tenke oss om eller tar hensyn til presentasjonen. Da må vi tåle å få høre tilbake at den andre synes vi er frekk og nedlatende og at deres mening ikke var ønsket eller bedt om. Hvis ts sin venninne har all rett til å si sin mening uoppfordret, så har ts all rett til å si at hun ikke ønsket å høre venninens mening og at hun synes det er frekt slik hun formulerte seg. Anonymkode: 0eb81...045 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #63 Skrevet 30. januar 2022 Jeg syns det var en unødvendig kommentar. Slike ting tenker man inni seg, man sier det ikke høyt. Kanskje dette er et ømt punkt for henne, kanskje hun ønsker seg flere barn, men at de ikke har noe særlig hjelp og derfor tenker det ikke går? Anonymkode: f325d...afd 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #64 Skrevet 30. januar 2022 On 1/28/2022 at 6:50 PM, AnonymBruker said: Ja, og at vi aldri hadde tenkt på å få nr. 3 Hvus vi ikke hadde masse hjelp. Vi ønsker jo flere barn fordi vi ønsker et barn til i familien. ts Anonymkode: 12960...408 Tror ikke det var slik ment. Å få flere bare handler jo ikke kun om lyst, men hvordan det vil påvirke alke i familien. For noen kan tre barn bli for mye jobb selv om man har et stort ønske om det. Tror hun vare var uheldig med hvordan dette kom ut. Den tabben har jeg også gjort, men heldigvis kjenner vennene min meg og skjønte at jeg ikke mente det på den måten de oppfattet det. Anonymkode: ebb38...727 1
AprilLudgate Skrevet 30. januar 2022 #65 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forventer at dere som mener at alt er innafor så lenge det er et faktum, tåler det samme tilbake. At jeg sier at selvfølgelig var mannen din utro mot deg. Du sier jo selv at du ikke orker sex og jeg har selv hørt deg pirke på ham hele tiden og gjøre narr av "alderstillegget" hans. Dette la du opp til selv. At jeg kan si at du ikke burde spise mer kake i et bryllup for du er jo overvektig. Vi har all rett til å si det vi vil, yttringsfrihet heter det. Men vi kan ikke forvente at mottaker skal klappe og være fornøyd med alt vi sier uten å tenke oss om eller tar hensyn til presentasjonen. Da må vi tåle å få høre tilbake at den andre synes vi er frekk og nedlatende og at deres mening ikke var ønsket eller bedt om. Hvis ts sin venninne har all rett til å si sin mening uoppfordret, så har ts all rett til å si at hun ikke ønsket å høre venninens mening og at hun synes det er frekt slik hun formulerte seg. Anonymkode: 0eb81...045 Jeg synes det er banalt merkelig at man tenker kontakt med besteforeldre og at de ønsker/kan stille masse opp er tabu og tilsvarende utroskap/kroppshets osv? Synes du/TS/andre at det å ha tett kontakt med familie er en skamfull ting? Eller noe man opplever å hetses for? For en rar logikk? Ville du eller TS blitt fornærmet om ei venninne sa at du har en snill ektefelle, en jobb du virker trives i eller noe liknende? 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #66 Skrevet 30. januar 2022 Kan du ikke bare snakke med henne istedet for å hause deg opp på et anonymt forum? På en måte fremstår du litt "frekkere" enn henne, i mine øyne. Jeg synes det er veldig uhøflig å være såpass opprørt over at en god(?) venn har vært ufin mot deg; men så velger du andre folk å diskutere det med fremfor ganske enkelt å spørre henne "Hva mener du, det sårer meg litt når du sier sånn?" Det er en form for baksnakking som er ganske unyttig. Anonymkode: 67d75...723 1
got2go Skrevet 30. januar 2022 #67 Skrevet 30. januar 2022 Du har jo allerede bestemt deg for at venninna di var frekk, så hvorfor opprette tråd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå