Gå til innhold

Var venninnen min frekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er tanker hun kunne holdt for seg selv, skjønner du synes det var frekt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dette er et følsomt tema for venninnen din? Kanskje hun drømmer om flere barn selv, men ikke har ressurser til det, slik som dere har med så mye hjelp og støtte? 
Men hun burde ikke sagt det høyt, jeg tenker at det er litt frekt ja. Sånt tenker man i sitt stille sinn. 

Anonymkode: f325d...afd

Skrevet

Det var litt frekt, men er man gode venner tåler man at noen er direkte. Hun setter også fingeren på noe dere må tenke på. Er dere avhengige av hjelp for å få hverdagen til å gå rundt? Hvis svaret er ja bør man revurdere å få flere barn. Besteforeldre blir eldre og i dårligere form og hva hvis dere blir skilt og må ta dere av barna alene hver for dere? 

Anonymkode: e9f57...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hun høres utslitt ut, og misunnelig for at dere får mye hjelp. Hvor mye hjelp får dere vanligvis forresten? Hvis man selv er helt på felgen og ikke har sovet en eneste natt igjennom på fem år, er det lett å bli misunnelig på noen som har overnattingsavtale for ungene en hel helg i måneden og kanskje noen som henter fast i barnehagen to dager i uka også…

Anonymkode: fc5a2...0de

Vi får så mye avlasting med barna som vi ønsker, vi må begrense det selv. De blir hentet i barnehage og er på overnatting 1-2 netter i uka. 

Anonymkode: 12960...408

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi får så mye avlasting med barna som vi ønsker, vi må begrense det selv. De blir hentet i barnehage og er på overnatting 1-2 netter i uka. 

Jøss. Aldri hørt om noen som har så mye avlastning med barna. Kan jeg spørre hvor mange dere har? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jøss. Aldri hørt om noen som har så mye avlastning med barna. Kan jeg spørre hvor mange dere har? 

To barn. Besteforeldrene bor rett ved oss, så det er veldig praktisk. 

ts

Skrevet
On 1/27/2022 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

Jeg sa vi vurderte ett barn til, Og da smalt det fra min venninne at «det gjør vi bare fordi vi får mye hjelp».

Sa hun det du siterer, altså hun snakket om seg selv? Eller snakket hun om dere?

Anonymkode: d734a...7ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To barn. Besteforeldrene bor rett ved oss, så det er veldig praktisk. 

ts

Men hadde dere klart dere uten den hjelpen?

Anonymkode: 0eb81...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sa hun det du siterer, altså hun snakket om seg selv? Eller snakket hun om dere?

Anonymkode: d734a...7ea

Hun snakket om oss, at «vi» (jeg og mannen min) kun gjør det fordi vi får mye hjelp. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hadde dere klart dere uten den hjelpen?

Vi hadde jo det. Jeg har aldri prøvd, men det var ikke som om vi gikk til familien vår og sa at vi ikke greide mer og trenger hjelp. 

Skrevet

Er ikkje rart at mange er krenka og såra dersom dette skal vere så ille. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 21.29):

Hun mente nok ikke noe frekt med det, og hun kan jo ha rett. Det er ikke sikkert dere ville har et barn til, om dere ikke hadde hatt den hjelpen og støtten som dere har.

Anonymkode: b6bf4...939

Men det spiller jo ingen rolle??? Man får barn etter de forutsetningene man har….. 

Anonymkode: 9390a...c0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi hadde jo det. Jeg har aldri prøvd, men det var ikke som om vi gikk til familien vår og sa at vi ikke greide mer og trenger hjelp. 

Det var det jeg regnet med.

Skrevet

Men du ER jo jævla heldig. 

For oss som ikke har nettverk som stiller opp, er det selvsagt mye tyngre og krevende å ha barn. Det er jo et faktum 🙄

Anonymkode: 838f3...999

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du ER jo jævla heldig. 

For oss som ikke har nettverk som stiller opp, er det selvsagt mye tyngre og krevende å ha barn. Det er jo et faktum 🙄

Anonymkode: 838f3...999

Ja, jeg er heldig, men er det noe å påpeke? Jeg sier ikke til min rike venninne at «det gjør du bare fordi du har penger,» eller til min pene venninne «det får du bare til fordi du er pen.» 

Jeg gleder meg på mine venninners vegne! 

ts

• Liker 2
Skrevet

Tenker hun sikkert skulle ønske hun fikk like mye hjelp selv. Har noen venninner med slike kommentarer jeg også. 

Skrevet (endret)

Jeg synes dette var frekt. På samme måte som at jeg ikke påpeker at folk jeg kjenner er feite, selv om det er et faktum, og at de kanskje ikke burde trykke i seg det siste kakestykke, ville jeg heller ikke kommet med kommentaren til venninna.

Endret av Traktor
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 23.00):

Men hvorfor skulle hun si dette? Det var ikke som om jeg spurte om hen es menig?

ts

Enig med deg. En helt unødvendig kommentar fra henne . Hun er sjalu på deg . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 21.37):

Det er nok riktig det, men er det ikke frekt å påpeke? Jeg tenker jo mitt om alle andres familieliv også, men ville aldri påpekt det. 

ts

Du ville ikke nevnt faktumer? 

Høres merkelig ut. Det er ikke sikkert hun «tenker sitt» i negativ forstand. 

Og det er jo sant? Sannsynligheten for st dere hadde klart flere barn er jo mindre uten hjelp. Da er man tusen ganger mer låst/sliten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...