Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

elien skrev (På 27.11.2024 den 17.56):

Brun saus med stekte løk, gulrot og pølse-biter, med myyyye kålstuing og gode poteter

27november24.jpg

Pølsegulasj er godt 😀 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perine skrev (På 26.11.2024 den 17.23):

Hei, så koselig at du spør. Jeg forklarer gjerne 😀  Jeg har brukt kjøttkverna på Kenwooden til å kverne, og K-spaden i bollen for å blande. 

I går kjøpte jeg ei billig, frossen tynnribbe på 3,5 kg til 256 kroner. Det var 72,90 pr kg. Eller, ribbe var det egentlig ikke, for det var kun litt bein i det ene hjørnet.  Den tinte i kjøleskapet til i dag, før jeg skar vekk svor og bein og kuttet den opp i mindre biter, det veide 2,5 kg.

Jeg malte kjøttet 3 ganger fordi jeg liker det finmalt. Jeg rørte dette seigt med 2 ss salt, 2,5 ts pepper, 2,5 ts ingefær og 2,5 ts muskat.  Fortsatte med vekselvis 5 ss potetmel, 3 egg og 7,5 dl kald farris.  Det ble en fin farse og ble til 42 stekte medisterkaker på ca 80-85 gram.

Etterpå fikk de trekke/småkoke en halv time i en blanding av kraft fra salte svineknoker og vann.  Nå har jeg putta det meste i frysen,

Bare spør om du lurer på noe.

Lage medisterkaker.JPG

Ser kjempegodt ut det der 😉 du er flink med kjøtt 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemmelagde kjøttkaker, ertepure og saus med poteter!

20241110_175041.jpg

Anonymkode: 1c8d1...3ef

Åhh det er godt  😉 blir hjemmelagde søndags kjøttkaker på meg i morgen med kålstuing mammas oppskrift 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (15 timer siden):

Fremfor pose kan jeg anbefale deg Dolmio Spaghettisaus 😉

Jeg foretrekker faktisk pose fremfor Dolmio, minner meg om barndommen 😊 Helst lager jeg sausen selv, men med en bitteliten baby blir det ofte litt enklere løsninger for tiden. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (15 timer siden):

«Sticky karbonadedeig» med koriander 😋

image.jpg

Oppskrift? 😍

Anonymkode: 667a2...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag ble helt grei. Ikke en fulltreffer av en oppskrift for min del, men helt grei.

Form med laks, scampi, brokkoli, gulrot, aspareges bønner og edemame bønner, toppet med saus bestående av petite fraiche, sweet and sour chillisauce og soya saus.

Helt greit, men ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg smakene i hodet 😅

IMG_1246.jpeg

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NurseRatched skrev (6 timer siden):

Jeg foretrekker faktisk pose fremfor Dolmio, minner meg om barndommen 😊 Helst lager jeg sausen selv, men med en bitteliten baby blir det ofte litt enklere løsninger for tiden. 

Du foretrekker pose ja god den også 😀 foretrekker Dolmio jeg (Latskap) lagde saus før jeg også men har glemt oppskriften da ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha pinnekjøtt på julaften, så vi tok like godt ribba nå. Kjempegodt, men du verden så mektig og fett. Enda godt man har akevitt.

20241201_161739.thumb.jpg.2ad134b3366fe0e910eaafbad685e520.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (1 time siden):

Du foretrekker pose ja god den også 😀 foretrekker Dolmio jeg (Latskap) lagde saus før jeg også men har glemt oppskriften da ☹️

Kan jo gi deg en forklaring på hvordan jeg pleier å lage spagettisaus (når jeg ikke tyr til posesaus). Lager den veldig enkelt med hakkede tomater, løk, hvitløk og chili og lar den stå leeenge og småputre. Smaker til med sukker, salt og pepper på slutten. Gjerne både basilikum og oregano også. Har jeg gulrøtter eller stangselleri går det også i små biter oppi sausen 😊 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reinsdyrsteik og ovnsstekte mandolintynne skiver med kålrabi og potet i smør. Hjemmelaga saus til. Samboers verk🥰

IMG_6730.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NurseRatched skrev (11 minutter siden):

Kan jo gi deg en forklaring på hvordan jeg pleier å lage spagettisaus (når jeg ikke tyr til posesaus). Lager den veldig enkelt med hakkede tomater, løk, hvitløk og chili og lar den stå leeenge og småputre. Smaker til med sukker, salt og pepper på slutten. Gjerne både basilikum og oregano også. Har jeg gulrøtter eller stangselleri går det også i små biter oppi sausen 😊 

Ja takk 😀 det var jo en veldig enkel oppskrift skal prøve den neste gang var vel noe ala det jeg gjorde tror jeg mener jeg hadde litt vann oppi også en spiseskje eller noe ser veldig god ut 😉 pappa pleide bare og kappe opp røkt kjøttpølse steke i stekepanna og ett glass med stavlands Tomatpuré han var født i 1945 og den var ikke så god nå er foreldrene mine borte så må bli flinkere i matveien elsker spagetti og pasta så har gått fra svinekjøtt over til Elgkjøtt og annet vilt skal teste oppskriften din når det blir spagetti neste gang 😉👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkel middag i dag, men det var dette jeg hadde lyst på 😋 Salat og marinert kylling overlår, med crispy skinn

2desember24.jpg

Endret av elien
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...