Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kyllingfilet, stekte poteter, stekte grønnsaker og deilig saus

20241015_194954.thumb.jpg.67ca7782731a3c305da82a9aaf3dcfb5.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange supper her I det siste. Den andre fra meg denne uka er en rød fiskesuppe. Vi hadde focaccia og aioli til

20241016_161612.thumb.jpg.f22d24b5088860366ed8282e97490b9c.jpg

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Mange supper her I det siste. Den andre fra meg denne uka er en rød fiskesuppe. Vi hadde focaccia og aioli til

20241016_161612.thumb.jpg.f22d24b5088860366ed8282e97490b9c.jpg

Den fiskesuppa så kjempegod ut.  Kan du dele oppskrift eller sånn ca?  Jeg er jo en sånn skikkelig suppegjøk og elsker supper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsterbesøk i dag, og vi koste oss med en kylling panne med forskjellige grønnsaker og MiGoreng nudler

16oktober24.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget gnocchi av smørbønner og kikertmel i currysaus.

IMG_2894.jpeg

Anonymkode: d6351...cf4

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter suppetrenden her jeg. Potet-og purresuppe☺️

IMG_6353.jpeg

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er så flinke til å lage mat her! 😍 Jeg hadde nudler med et kokt egg til middag, og tre klementiner 😄

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (23 minutter siden):

Den fiskesuppa så kjempegod ut.  Kan du dele oppskrift eller sånn ca?  Jeg er jo en sånn skikkelig suppegjøk og elsker supper.

Κανένα πρόβλημα. Den blir litt forskjellig fra gang til gang, men alltid god. Jeg bruker en blokk med frossensei – bruke du fersk fisk, kan du bruke avskjæret i krafta. Jeg hadde jo ikke fiskeavskjær, så jeg brukte rekeskall (av ca. 400 gram reker) og avskjær av purre, fennikel, gulrøtter og løk. Jeg grovkuttet 4-5 hvitløksbåter og en rød chili, hadde i halvannen terning fiskebuljong, svart pepper, fennikelfrø (lett knust i en morter), tørket basilikum, oregano og timian og omtrent et halvt gram safran. Så helte jeg på mellom halvannen og to liter kokende vann og lot det putre i 20-25 minutter. Deretter silte jeg krafta.

Det var i går, men man kan fint lage hele suppa samme dag. I dag surret jeg purre, fennikel, gulrot og løk i olivenolje i en stor gryte (den jeg valgte, var egentlig litt for liten). Etter en stund hadde jeg i noen teskjeer tomatpure og lot det surre i noen minutter til før jeg tilsatte 1-2 dl tørr hvitvin. Dette fikk også noen minutter i gryta før det fikk følge av krafta. Det var nå jeg kom på at jeg skulle hatt i en boks/kartong med hakkede tomater, men det var ikke plass i gryta 😅. Kanskje like greit, for vi savnet det ikke. Nå var det bare å la det hele småkoke til grønnsakene var møre, smake til (suppa trengte litt sukker) og tilsette fisken (skåret i passe biter). Den fikk trekke i fem minutter. Rekene serverte jeg ved siden av siden noe av suppa skulle i kjøleskapet etterpå.

Det krever litt tid og jobb, men det er ikke vanskelig å lage. Καλή όρεξη!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (51 minutter siden):

Κανένα πρόβλημα. Den blir litt forskjellig fra gang til gang, men alltid god. Jeg bruker en blokk med frossensei – bruke du fersk fisk, kan du bruke avskjæret i krafta. Jeg hadde jo ikke fiskeavskjær, så jeg brukte rekeskall (av ca. 400 gram reker) og avskjær av purre, fennikel, gulrøtter og løk. Jeg grovkuttet 4-5 hvitløksbåter og en rød chili, hadde i halvannen terning fiskebuljong, svart pepper, fennikelfrø (lett knust i en morter), tørket basilikum, oregano og timian og omtrent et halvt gram safran. Så helte jeg på mellom halvannen og to liter kokende vann og lot det putre i 20-25 minutter. Deretter silte jeg krafta.

Det var i går, men man kan fint lage hele suppa samme dag. I dag surret jeg purre, fennikel, gulrot og løk i olivenolje i en stor gryte (den jeg valgte, var egentlig litt for liten). Etter en stund hadde jeg i noen teskjeer tomatpure og lot det surre i noen minutter til før jeg tilsatte 1-2 dl tørr hvitvin. Dette fikk også noen minutter i gryta før det fikk følge av krafta. Det var nå jeg kom på at jeg skulle hatt i en boks/kartong med hakkede tomater, men det var ikke plass i gryta 😅. Kanskje like greit, for vi savnet det ikke. Nå var det bare å la det hele småkoke til grønnsakene var møre, smake til (suppa trengte litt sukker) og tilsette fisken (skåret i passe biter). Den fikk trekke i fem minutter. Rekene serverte jeg ved siden av siden noe av suppa skulle i kjøleskapet etterpå.

Det krever litt tid og jobb, men det er ikke vanskelig å lage. Καλή όρεξη!

Å, den høres nyydelig ut. Nå har jeg kopiert og lagret oppskriften din.  Tusen takk 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melon, spekeskinke og salat til forrett, bringebærsorbet til dessert. Hovedretten var brassert lam med potetfondant, rødvinsaus og stekt rosenkål. 

Blir godt å komme hjem fra kurs og vanlige middager. Tror jeg...

20241016_194116.thumb.jpg.90b6297ffe2bca972a092735594a8969.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag på menyen fra Adam; Currykremet fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og wokkede grønnsaker.

IMG_0725.jpeg

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre dager med hotellmat var det godt med en spicy kebab!

20241017_174829.thumb.jpg.7530882942d478051b8ed767734967fb.jpg

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbehør: 

Mos av poteter, sellerirot og pastinakk. 

Brokkoli og tyttebær 😋

PXL_20241017_121642715.jpg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, jeg er tydelig på cruise. Dere som har vært på DFDS vet kanskje at det er god buffet her 😬

Jeg tror jeg har spist nok for en uke. Klarte ikke å spise opp alt, men godt var det. Eggesalat, rekesalat, gravet laks, kaldrøkt laks, bakt laks i butterdeig, makrell, kyllingspyd, marinerte poteter, pasta, kyllingklubbe, pommes frites, pølsehorn, tikka masala, oksestek, kalkunstek, panko kylling, spareribs og pommes frites. 

Jepp, det var så godt at jeg tror jeg skal unngå buffeten til frokost og på hjemveien, blir altfor mye mat 😅  Men de skal ha for skikkelig god mat her! Sjeldent jeg har vært på så god buffet. 👏👏❤️

IMG_2521.jpeg

IMG_2522.jpeg

Endret av Paneera
  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (47 minutter siden):

Etter tre dager med hotellmat var det godt med en spicy kebab!

20241017_174829.thumb.jpg.7530882942d478051b8ed767734967fb.jpg

Det så jo både deilig småsyndig og godt ut 💙 kos deg 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på langtur i dag, og spiste på Macern, jeg hadde Big Chicken Salsa (den burgeren er så god!) meny

17oktober24.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...