Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 5/30/2024 at 6:16 AM, Frøkenfryden said:

Sashimi er aldri en billig middag, Stemmer det😌 Når det er sagt er denne egentlig billigere enn jeg er vant med. 30 biter for 349👍☺️

(Take away er sjelden her i heimen så når det først skjedde så tok vi litt i😉)

Hvilken restaurant er det? 😍 

Anonymkode: 667a2...c01

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken restaurant er det? 😍 

Jonathan Sushi Bryn! Jeg har aldri vært der fysisk, brukte Foodoora. Men superbra😃

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt søsterbesøk, og vi koste oss med surstek og sviskegrøt med fløte til desert 😍

2juni124.jpg

2juni224.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker og tofu i en hjemmelaget sursøt saus toppet med sesamfrø.

IMG_1752.jpeg

Anonymkode: d6351...cf4

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vei til sommerkroppen 😂Low carb.

Spisspaprika fylt med mix av cottage cheese, kokte egg, olje, hvitløk, salt og pepper. Noen dråper med krem bassilikum på toppen.

paprika.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmos med kjøttsaus, toppet med litt rester av ost 😊

IMG_9146.jpeg

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Oslo er blitt Syden ble det enkelt. Grove wraps med ovnsstekt omelett med creme fraiche, matfløte,alpeost og vårløk i. Salat og parmaskinke til☺️

IMG_4988.jpeg

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG20240531183648.thumb.jpg.a4edcd606c5bb6a58a7d1e3d3f49a62a.jpg

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat-1481773094.thumb.jpg.d38c2e1eb659bced34add491266758ba.jpg

Nakkekotelett med søtpotet, gulrot, sellerirot og løk. Så godt!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (3 timer siden):

Siden Oslo er blitt Syden ble det enkelt. Grove wraps med ovnsstekt omelett med creme fraiche, matfløte,alpeost og vårløk i. Salat og parmaskinke til☺️

IMG_4988.jpeg

Hvordan lager du omelett? Høres kanskje enkelt ut, men da jeg forsøkte sved hele omeletten seg fast og jeg fikk ikke snudd den. Hva er trikset?

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (6 timer siden):

Hvordan lager du omelett? Høres kanskje enkelt ut, men da jeg forsøkte sved hele omeletten seg fast og jeg fikk ikke snudd den. Hva er trikset?

Hei! Så det innlegget ditt og tenkte jeg burde svare deg men kom ikke så langt. Ja, stekepanne er litt vrient synes jeg også, når den ikke er helt ny synes jeg det lett henger. Jeg lager min i ovn for det meste, da er også restene veldig fine og gode. 
Vet ikke om det er aktuelt for deg med ovn, men slik jeg gjør jeg det. Nå blir det veldig detaljert da, siden du spurte☺️

Bruker ildfast form, vi har innmari mange størrelser og jeg velger etter antall egg. Men man må kunne legge bakepapir nedi så kantene også er dekka. Brødform eller paiform går også. Min form i dag var ca 2/3 lasagneform. Hadde oppi 3 hakka vårløk (også godt med stekt løk, purre, hvitløk osv). Og 65 g alpeost. Og tømte så over 6 egg blanda med 80 g matfløte og 80 g lett creme fraiche. 1 teskje salt og en del pepper. Det er mye rom for slingring her altså med fyll, men jeg synes kun melk blir litt kjedelig. Og eggeblandinga må dekke fyllet. Kokt pasta er også godt i!
Hadde i ovn 25 min på 180 c, men man må se an. Tar lett 45 min om den er litt høy i liten form. Ferdig når den er litt blåst opp og ikke disser. Løfter den bare ut av forma med papiret. Lar ligge 5 min og ruter opp i passe biter. ☺️

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syk idag, og det eneste som fristet var tomatsuppe, så hen yngste laget det til meg i dag, og det sikreste var å få det servert i et krus

3juni24.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være fornuftig fiskemiddag, men pastaen ropte 😳😅 Ble carbonara, tilsatt spinat og paprika 😊

IMG_9149.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var jeg så tafatt at middagen ble ristede brødskiver med smør og syltetøy, så det gadd jeg ikke ta bilde av. I dag fikk jeg i hvert fall slengt sammen noen burgere 😄

20240603_165209.jpg

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med kylling og perlecouscous. 

20240603_172937.thumb.jpg.42b64d31c06feb4a3ae63fa1a0ad9bb3.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann laget svineteryaki med eggnudler🥰

IMG_4996.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sneips said:

Skulle være fornuftig fiskemiddag, men pastaen ropte 😳😅 Ble carbonara, tilsatt spinat og paprika 😊

IMG_9149.jpeg

Jeg gikk for kombinasjonen av fornuftig fiskemiddag og pasta. 😅 Skulle ideelt sett hatt litt mer grønnsaker, men latskapen tok valget - det ble erter, vårløk og creme fraiche som saus.

Snapchat-1830134235.thumb.jpg.fa7ac4aa6e16fbc51f5f222950eb770a.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...