Gå til innhold

Er dette fading, ghosting eller normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

liker å tro at det betyr noe når man møtes over tid og deler seng sammen selv om det ikke skulle bli noe :) 

For deg betyr det ikke en gang nok til at du gidder å ta kontakt...

Anonymkode: 5bbb7...de2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen andre som har opplevd dette og tenkt det er ok? Kjenner jeg gruer meg litt til nestemann om dette er normalen 😅

Anonymkode: a30b6...b79

Det er ikke normalt og når det skjer er det fading. Ghosting er at vedkommende forsvinner og ikke svarer på meldinger. Men det blir jo ikke fading heller så lenge du ikke sender melding og spør. Svarer han da unnvikende og kort er dette fading, for å slippe å ta en avslutning opp med deg. Har opplevd dette selv, da en kjæreste bare fadet det ut sakte men sikkert, jeg satte ned foten etter noen måneder og vi fikk et treff der vi bare avsluttet det.

Bare ikke finne deg i slikt, og dette er noe man bør ta opp etter første date! Snakke om relasjonen, eksklusivitet , kjæresteforhold i tidlig fase av et forhold. Bli enige om at vist det ikke fungerer så sier man i fra, og avslutter det på en skikkelig måte. Da tror jeg de fleste hadde unngått dette her. Fordi man passer sammen i tidlig i et forhold, betyr ikke det at det vil fungere på lengre sikt, og at ting kan endre seg. Det er måten det kommuniseres på som er avgjørende. Først når man er blitt skikkelig kjent vet man mer om den varige relasjonen. Det kan fort ta et år eller mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

For deg betyr det ikke en gang nok til at du gidder å ta kontakt...

Anonymkode: 5bbb7...de2

Selv om jeg ikke fikk de følelsene jeg skulle ønske har han betydd noe for meg, det var noen hyggelige måneder og skulle gjerne opprettholdt et vennskap. Men ja, vet jeg også kunne tatt kontakt så kan ikke klage på han, føles som sagt bare rart og litt ubehagelig ut hele greia nå

Anonymkode: a30b6...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han gidde å avslutte det når du aldri har tatt initiativ til holde kontakten?

Anonymkode: bf74a...ff2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har også opplevd dette utallige ganger, men da med menn jeg har møtt 1-5 ganger. Aldri opplevd etter 3 måneder med hyppige møter hver uke og kontakt på telefon hver dag. Han ringte hver kveld for å si god natt. Det er sprøtt syns jeg. Heldigvis holdt jeg meg i skinnet så falt aldri ordentlig for han etter tidligere erfaringer holdt jeg igjen så det går helt ok selv om jeg ble glad i han og tenker en del på han, men tenker nå til neste gang at det føles så meningsløst ut når man vet at det ikke betyr noe liksom

Anonymkode: a30b6...b79

Jeg har dessverre opplevd det etter 3-4 mnd med daglig kontakt, overnatting, der vi har spist ute, laget mat, hengt sammen og sovet sammen flere ganger i uken, vennene hans har visst om meg, vi har holdt hender og kost, vært eksklusive (viste seg at det var vi ikke og at han faktisk hadde tid til å date en annen samtidig, enda han ringte hver eneste dag og jeg så han 3-4 ganger i uken), jeg fikk bursdagsgave etc - altså jeg har trodd vi var på vei inn i forhold. 2 ganger har dette skjedd - begge deler var etter 3-4 mnd. Den siste planla til og med fremtiden vår.

Jeg mener ikke å si at jeg har fasit,jeg bare kommer med en annen erfaring.

Har også opplevd de som fader etter noen dater men der er jeg egentlig verst selv. Men etter 3-4 mnd, da har man rukket å falle så da svir det skikkelig.

Mitt råd til ts er nok kraftig farget av mine egne erfaringer. Håper selvsagt at de som sier at hun må ta initiativ og ansvar har rett. Selv har jeg bare erfaring med at gutter ikke tester. De er enten interessert og da viser de interesse, eller så kommer og går de og dukker opp med en forklaring når de vil prøve vannet på nytt. Før de forsvinner igjen.

Med de som virkelig har vært interessert så har jeg aldri vært i tvil et eneste sekund. Ikke følt utrygghet eller måttet analysere. Men det kan være unntak og flaks 

Anonymkode: ad03c...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har dessverre opplevd det etter 3-4 mnd med daglig kontakt, overnatting, der vi har spist ute, laget mat, hengt sammen og sovet sammen flere ganger i uken, vennene hans har visst om meg, vi har holdt hender og kost, vært eksklusive (viste seg at det var vi ikke og at han faktisk hadde tid til å date en annen samtidig, enda han ringte hver eneste dag og jeg så han 3-4 ganger i uken), jeg fikk bursdagsgave etc - altså jeg har trodd vi var på vei inn i forhold. 2 ganger har dette skjedd - begge deler var etter 3-4 mnd. Den siste planla til og med fremtiden vår.

Jeg mener ikke å si at jeg har fasit,jeg bare kommer med en annen erfaring.

Har også opplevd de som fader etter noen dater men der er jeg egentlig verst selv. Men etter 3-4 mnd, da har man rukket å falle så da svir det skikkelig.

Mitt råd til ts er nok kraftig farget av mine egne erfaringer. Håper selvsagt at de som sier at hun må ta initiativ og ansvar har rett. Selv har jeg bare erfaring med at gutter ikke tester. De er enten interessert og da viser de interesse, eller så kommer og går de og dukker opp med en forklaring når de vil prøve vannet på nytt. Før de forsvinner igjen.

Med de som virkelig har vært interessert så har jeg aldri vært i tvil et eneste sekund. Ikke følt utrygghet eller måttet analysere. Men det kan være unntak og flaks 

Anonymkode: ad03c...c97

Trist å høre om din erfaring, er så utrolig vondt når man tror man er på vei til noe og det blir brått slutt, vært der før med skikkelig kjærlighetssorg. Så håper du slipper å oppleve det igjen❤️Heldigvis hadde jeg ikke like sterke følelser for han her. Og er enig med deg at menn ikke tester, det har ikke stoppet menn før at jeg er stille, tvert imot har de da spurt om grunn. Så tenker det er flaks jeg ikke utviklet sterke følelser nå. 

Anonymkode: a30b6...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har datet en mann i 3 måneder med hyppige møter, sex, overnatting hver gang og mye kontakt på telefon i mellom møter hvor han har tatt det meste om ikke alt av initiativet. Det ble brått stille fra han og jeg stusset på det men glemte det raskt. Når jeg er forelsket blir jeg hysterisk om noen blir stille etter bare en dag så at jeg glemte det tok jeg som et tegn på at det var like greit. Men føles litt rart og feil ut at det skal avsluttes sånn med en man har møtt flere ganger i uken over 3 måneder, er det egentlig normalt å avslutte det slik? Ingen har slettet hverandre på sosiale medier. Han er 38 og jeg er 31. 

Anonymkode: a30b6...b79

Som jeg har skrevet i en annen tråd er fading ansett som normalt i en dating setting. Det er ikke alltid en trenger en forklaring på hvorfor det ikke funker. Det kan godt hende at du er forelsket. Det betyr ikke nødvendigvis at han er det. 

Anonymkode: 3f640...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Som jeg har skrevet i en annen tråd er fading ansett som normalt i en dating setting. Det er ikke alltid en trenger en forklaring på hvorfor det ikke funker. Det kan godt hende at du er forelsket. Det betyr ikke nødvendigvis at han er det. 

Anonymkode: 3f640...7c1

Ja, men jeg reagerer på hvor lenge og ofte vi møttes bare, og var ikke helt fading heller for han ringte en kveld for å si god natt som han alltid gjorde hver kveld så ble det stille som i graven og poff var 3 måneder bare som om de ikke har eksistert. Rart han ikke ville si noe og være venner syns jeg. Men det er ok. 

Anonymkode: a30b6...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, men jeg reagerer på hvor lenge og ofte vi møttes bare, og var ikke helt fading heller for han ringte en kveld for å si god natt som han alltid gjorde hver kveld så ble det stille som i graven og poff var 3 måneder bare som om de ikke har eksistert. Rart han ikke ville si noe og være venner syns jeg. Men det er ok. 

Anonymkode: a30b6...b79

Dersom du skriver og tar kontakt uten svar er det selvfølgelig noe annet. Da snakker vi om ghosting. 

Men jeg er enig i at dersom han har vist den interessen du sikter til og plutselig blitt stille er det litt rar atferd. Kanskje han har funnet noen andre, kanskje han har mistet følelser, eller fått kalde føtter? Men vil du egentlig vite svaret? 

Anonymkode: 3f640...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom du skriver og tar kontakt uten svar er det selvfølgelig noe annet. Da snakker vi om ghosting. 

Men jeg er enig i at dersom han har vist den interessen du sikter til og plutselig blitt stille er det litt rar atferd. Kanskje han har funnet noen andre, kanskje han har mistet følelser, eller fått kalde føtter? Men vil du egentlig vite svaret? 

Anonymkode: 3f640...7c1

Jeg har heller ikke tatt kontakt, derfor blir det ikke helt ghosting heller. Gråsone kanskje. Men nei, jeg vil ikke det, derfor lar jeg det bare gå. Men etter å ha opplevd mye rart med menn var dette likevel nytt for meg 😅 aldri datet noen så lenge som har endt slik med total stillhet fra begge parter. Nå har jeg en ny date neste uke så håper det går litt bedre der da.

Anonymkode: a30b6...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...