Gå til innhold

Fiskeboller


vixen

Fiskeboller er:  

64 stemmer

  1. 1. Fiskeboller er:

    • 1. Yummi! Livretten min!
      21
    • 2. Greit nok
      30
    • 3. Kattemat, definitivt ikke menneskeføde!
      13


Anbefalte innlegg

Litt off-topic, men siden flere nå har nevnt hjemmelagde fiskeboller: Noen som kan dele oppskrift/fremgangsmåte?

Jeg lager iblant fiskekaker, og med foodprocessor er det veldig raskt og enkelt gjort, men fiskeboller har jeg ikke forsøkt. Må de kokes i fiskekraft?

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Du kan lage fiskeboller samtidig som du lager fiskekaker. Samme oppskrift, bare at bollene skal kokes. Bruk gjerne litt buljong i vannet, det gir god smak. Når du er ferdig fryser du bollene ned i porsjoner sammen med kraften. Bruk kraften når du lager hvitsaus, og spe med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage fiskeboller samtidig som du lager fiskekaker. Samme oppskrift, bare at bollene skal kokes. Bruk gjerne litt buljong i vannet, det gir god smak. Når du er ferdig fryser du bollene ned i porsjoner sammen med kraften. Bruk kraften når du lager hvitsaus, og spe med melk.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke spist på mange, mange år.

Men spiste fiskeboller av tunfisk i sommer, som var fritert, det var yummi det :) Til og med sambo, som hater fisk, var fornøyd da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er godt men må ha poteter, hvit saus, blomkål og bacon til, hvis ikke kan det være det samme. Karri er også godt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive at jeg selv ikke liker fiskeboller. Ekkel konsistens, tror jeg forspiste meg på fiskeboller i barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Glemte å skrive at jeg selv ikke liker fiskeboller. Ekkel konsistens, tror jeg forspiste meg på fiskeboller i barndommen.

Jeg forspiste meg også i barndommen, men begynte å like det igjen i begynnelsen av 20-årene! Konsistensen kan være litt ekkel, derfor krakker jeg alt :ler: Smaken er like deilig uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fiskeboller er godt, jeg. Og det er populær middag her hos oss. De serveres i karrisaus og med kokte poteter og gulrøtter til. Men det må ikke være bokse-boller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittmaten min! Men må serveres med revet MUSKAT!!! Og ikke fra boks...

Og hvis sausen brenner seg i bunnen på kasserollen er det bare å tømme ut og starte på nytt! -Snakker av erfaring fra den gang jeg bodde på hybel og kun hadde en gammel kasseroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...