Gå til innhold

Netflix som interesse på Tinder, betyr det bare Netflix eller Netflix&Chill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det velkjente uttrykket Netflix og chill betyr definitivt ikke sextreff; iallfall ikke i alminnelig språkbruk.

Anonymkode: 249e3...215

Jo, det gjør det.

Og siden det virker som du har bodd under en stein en stund: "lol" betyr at en ler.

Anonymkode: 1e188...cc9

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å se serier er egen interesse der inne så trenger ikke Netflix knappen for det. Men trur ikke de fleste bruker den for sex jeg heller. Kanskje litt variert hvem som legger hva i det.

Anonymkode: c63cd...097

Ok, men hvis det står kun Netflix så hadde ikke jeg lagt noe mer i det. Det blir litt for dumt om folk skal bruke det som en kryptisk måte for å få seg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg har sett bruke det, er damer 40+,  som samtidig skriver "kun seriøst" i profilen.  Tviler på at de tolker det som noe alternativt.  Men jeg har lurt. 

Anonymkode: 06743...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Å se serier er egen interesse der inne så trenger ikke Netflix knappen for det. Men trur ikke de fleste bruker den for sex jeg heller. Kanskje litt variert hvem som legger hva i det.

Anonymkode: c63cd...097

Nope, det er ikke en egen kategori for serier, det er nok derfor mange velger Netflix. Det er en egen kategori for filmer, ja, men ikke serier. Og det er irriterende, for det er jo ikke slik at jeg kun ser på Netflix!

Anonymkode: 2a177...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett fjernt å skrive "Netflix" som interesse. Hvem har en streamingservice som interesse? Da får man heller skrive at man liker å se serier, film eller dokumentarer etc. Jeg hadde tenkt at vedkommende var litt kort i topplokket som formulerer seg på en sånn måte. 

Anonymkode: 73a7f...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det gjør det.

Og siden det virker som du har bodd under en stein en stund: "lol" betyr at en ler.

Anonymkode: 1e188...cc9

Tvert imot, det er du som bor under en stein hvis du ikke skjønner at dette avviker fra vanlig språkbruk. At det finnes en eller annen teit subkultur av infantile individer uten språkfølelse, som bruker uttrykket feil, er en annen sak.

Anonymkode: 249e3...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tvert imot, det er du som bor under en stein hvis du ikke skjønner at dette avviker fra vanlig språkbruk. At det finnes en eller annen teit subkultur av infantile individer uten språkfølelse, som bruker uttrykket feil, er en annen sak.

Anonymkode: 249e3...215

Spm: Hvor bitter blir man av å ikke henge med i tiden? Svar: Så bitter ⬆️

Anonymkode: 1e188...cc9

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd (frem til veldig nylig) at Netflix and chill = se Netflix og totalt chille i kosebukse med snacks hele kvelden.

Jeg har lært at det er kodeord for sex.

Om du ser noen bruker dette på tinder, virkelig ikke gå ut fra at alle vet hva det betyr 😅

Anonymkode: 940d4...52d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

At det finnes infantile individer uten språkfølelse, som bruker uttrykket feil, er en annen sak.

Anonymkode: 249e3...215

Alle kan ta feil, hadde dog ikke snakket slik om meg selv 😊

Anonymkode: c1195...d63

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle kan ta feil, hadde dog ikke snakket slik om meg selv 😊

Anonymkode: c1195...d63

Haha godt poeng!

Anonymkode: 1e188...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7e959...98c

Dersom en kvinne hadde hatt det i profilen hadde jeg tolket det i positiv forstand og tenkt en som liker å se serie og film på Netflix. Om en skulle lagt til en chill bør det være spesifisert. 

Anonymkode: 89a62...e45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste jeg har sett bruke det, er damer 40+,  som samtidig skriver "kun seriøst" i profilen.  Tviler på at de tolker det som noe alternativt.  Men jeg har lurt. 

Anonymkode: 06743...1f4

Haha, godt mulig de ikke vet at det betyr sextreff. 😅 Jeg er egentlig en som «henger med i tiden», men jeg lærte akkurat nå hva Netflix&chill egentlig betyr! 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett fjernt å skrive "Netflix" som interesse. Hvem har en streamingservice som interesse? Da får man heller skrive at man liker å se serier, film eller dokumentarer etc. Jeg hadde tenkt at vedkommende var litt kort i topplokket som formulerer seg på en sånn måte. 

Anonymkode: 73a7f...046

Det er ikke at man er "kort i topplokket" (hva nå enn det måtte bety), ei heller at man formulerer seg sånn. Det er tinder som har "Netflix" som en sånn boks man kan krysse av for ting som man liker/hobbyer.

Anonymkode: 950b9...54f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Men det er vel ikke slik at folk skriver Netflix and chill. Det er vel bare det at man kan velge Netflix som interesse? Jeg har ikke brukt Tinder på en stund, men det er vel sånn som på Facebook der du kan legge til ulike ting på profilen som interesserer deg for eller driver med. 

Om man ikke kan velge serier så er det vel ikke spesielt rart at folk bare putter Netflix der istedenfor. Da er det ingenting å tolke som noe annet enn det som står der. 

Jeg vet ikke, men synes det er rart at så mange i tråden fremstiller det som at folk mener Netflix and chill når det kun står Netflix. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 15.53):

Spm: Hvor bitter blir man av å ikke henge med i tiden? Svar: Så bitter ⬆️

Anonymkode: 1e188...cc9

Du er tydeligvis språksvak. Ikke vet du hva netflix og chill betyr, og enda mer på jordet er du når det gjelder ordet «bitter». Det finnes noen fine kveldskurs for drop outs🥴

Anonymkode: 249e3...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 16.23):

Alle kan ta feil, hadde dog ikke snakket slik om meg selv 😊

Anonymkode: c1195...d63

Nei det hadde jeg ikke heller. Men siden jeg sjelden tar feil blir det en nokså hypotetisk problemstilling.

Anonymkode: 249e3...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...