Gå til innhold

Dårlig kombo å trene styrke når en spiser 16:8 periodisk faste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste denne: https://forskning.no/helse-sport/protein-etter-trening-gir-ikke-storre-muskler/451538

 

Og lurer på om det er vanskelig å få utbytte av styrketreningen når en faster 16:8. For min del spiser jeg mellom 12-20. Dette fordi jeg ikke har matlyst tidlig på dagen og liker å trene på tom mage. Dessuten ønsker jeg ned noen kg i vekt.

 

Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: ef8a6...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leste denne: https://forskning.no/helse-sport/protein-etter-trening-gir-ikke-storre-muskler/451538

 

Og lurer på om det er vanskelig å få utbytte av styrketreningen når en faster 16:8. For min del spiser jeg mellom 12-20. Dette fordi jeg ikke har matlyst tidlig på dagen og liker å trene på tom mage. Dessuten ønsker jeg ned noen kg i vekt.

 

Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: ef8a6...180

Nei, periodisk faste er supert om man trener hard styrke.

Anonymkode: 94aa4...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, periodisk faste er supert om man trener hard styrke.

Anonymkode: 94aa4...689

Hvorfor det?

Anonymkode: 5ab1e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent anekdotisk var fasting for meg en god strategi for å gå ned i vekt men ikke for å bygge styrke eller muskler, treningene endte stort sett i vedlikehold av musklene og styrken jeg hadde

Når det gjelder måltid etter trening så er protein kanskje ikke alfa og omega men det er veldig lurt med karbohydrater før og etter å ha trent i alle fall, anbefaler videoene til Mike Israetel om dette emnet (og ellers):

 

Endret av Magika_fra_Fyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...