AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #21 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville jo aldri sagt det, det er jo hele forskjellen! Jeg må vel få lov til å ha min mening? Anonymkode: 8f244...dd9 Du sier det jo, selv om du ikke sier det direkte. Du har lov til å ha en mening, men hvorfor er der nødvendig å sette to ting opp i mot hverandre? Kan ikke begge deler være like bra på hver sin måte? Og hvis du må gi uttrykk for meningen din, er det ikke mulig å si det på en annen måte enn (sitat) :" Ser ut som ser ut som en eller annen 80-årings hus!" Det er ikke alt gammelt som er like bra, men noe var i alle fall bedre før, blant annet at langt flere levde etter ordtaket: "du skal mene det du sier, men du trenger ikke si alt du mener". Anonymkode: 79d3a...40c 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #22 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du sier det jo, selv om du ikke sier det direkte. Du har lov til å ha en mening, men hvorfor er der nødvendig å sette to ting opp i mot hverandre? Kan ikke begge deler være like bra på hver sin måte? Og hvis du må gi uttrykk for meningen din, er det ikke mulig å si det på en annen måte enn (sitat) :" Ser ut som ser ut som en eller annen 80-årings hus!" Det er ikke alt gammelt som er like bra, men noe var i alle fall bedre før, blant annet at langt flere levde etter ordtaket: "du skal mene det du sier, men du trenger ikke si alt du mener". Anonymkode: 79d3a...40c Jeg sier det jo virkelig ikke, og det er absolutt ikke vanskelig å ikke gi underbevisst uttrykk for hva jeg synes om folks ulike stil. Svært mye av det folk omgir seg meg er ikke min personlige stil/favoritt eller jeg misliker det, men det er jo ting jeg holder for meg selv, med mindre de spør om min mening. Og selv da er jeg nok absolutt diplomatisk. Om det blir spørsmål om forskjellige ting kan jeg si hva jeg mener om det ene eller det andre, som for eksempel i en debatt på et nettforum hvor temaet diskuteres. Å gi uttrykk for at jeg mener det motsatte av meningene ts ble utsatt for gir jo informasjon til ts om at gjestene hennes for eksempel langt ifra representerer mitt syn. Det kan være greit å vite, hvem vet, at folks meninger er som baken. Utover å ha mulig nytteverdi for ts er jeg opptatt av at unødvendige tradisjoner som folk føler seg bundet av godt kan utfordres. Dette med fin-servise til flerfoldige tusen i hvert eneste bryllup er en av disse tradisjonene. Helt fint for de som ønsker det og bryr seg, men helt meningsløst for alle som ikke gjør det, og kun gjør det av «plikt»/sosialt press. Anonymkode: 8f244...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #23 Skrevet 27. januar 2022 Jeg gikk for servise fra Iittala Sarjaton. Sarjaton betyr 'ingen serie'. Det kan mikses med alt. Det blir jeg forresten nødt til uansett, ettersom Sarjaton gikk ut av produksjon.. Men altså, det er dette som er greia nå og i framtida. Mix og gjenbruk og miljøhensyn. Anonymkode: ed7c8...16a 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå