AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #61 Skrevet 25. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hørt og lest at naturen som er mulig å se på Nordlandsbanen er helt magisk. Vil oppleve det .Fly er for å slippe å kjøre så langt. Ser jo ingenting pp nattoget. Anonymkode: 7a40f...3c2 Da ville jeg sjekket ut Hurtigruta i samme område, tror man ser mye bedre fra båten Og om dere har lyst til og liker å kjøre tog så er jo det ok, jeg personlig er ikke så fan så for meg hørtes det ut som transport men skjønner nå at dere ser på togturen som selve attraksjonen. Jeg synes jo selv at man ser naturen mye bedre fra bil eller båt da, siden med bil kan man stoppe og gå ut når man vil og med båt kan man stå på dekk. Men har ikke tatt Nordlandsbanen selv. Anonymkode: 33405...913
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #62 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom barnet blir lett bilsyk, så burde dere ha med reisesyketabletter til eventuelle togturer. Norske togstrekninger er til tider veldig svingete, og skaper like lett bilsyke som en kjøretur. Man kan ta toget til Bø Sommarland. Ellers har jeg ikke noen tips, da du virker særdeles vanskelig å anbefale ting til. Hva med å bare fortsette suksessen fra tidligere ferier, siden det er noe feil med alt annet folk foreslår..? Eller drite i hva fremmede folk på nettet sier, og dra på den togturen? Kjære vene... Anonymkode: c2509...948 Har jo takket for tips og skal sjekke ut alle sammen..... Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #63 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi vurderer årets sommerferie. Fly til Bodø, 1 natt pp hotell, tog bodø-tr.heim, 1 natt pp hotell, fly hjem. Tror dere det kan bli gøy for en 9-åring med mark i rumpa ? Tenker å ta med besteforeldre på 75 og 80 år også. Dette blir den eneste ferien denne sommeren, så ønsker den skal bli minneverdig og fin for alle. Anonymkode: 7a40f...3c2 Hørtes sykt kjedelig ut. Hvorfor så fly og tog? Herlighet. Dra i en park, så stranda. Anonymkode: 61adb...d70
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #64 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er ingen teltmennesker. Har leid campinghytte 1x i 2netter. Da var barnet 5 år, kjedet seg veldig hele tiden , så frister ikke så veldig. Halve kostnaden av togturen sponses av besteforeldre. Vi har aldri vært på Tusenfryd eller badeland. Er ikke det veldig dyrt? Anonymkode: 7a40f...3c2 Du er så troll... Anonymkode: 61adb...d70
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #65 Skrevet 25. januar 2022 Du må ikke ha hotell for å dra på tivoli. Du kan ha campinghytte! Anonymkode: 6c31a...9b7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #66 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må ikke ha hotell for å dra på tivoli. Du kan ha campinghytte! Anonymkode: 6c31a...9b7 Tivoli I København er utenlands......vi drar ikke utenlands om vi ikke er helt nødt.....medfører ekstra testing sånn som situasjonen er nå....vi voksne er trippemvasninert, barnet er ikke og må derfor testes ekstra. Ikke verdt utenlandstur. Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #67 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig! Daftø er et paradis for enhver niåring👍 Anonymkode: e3e56...d80 Det kommer an på niåringen altså Anonymkode: 1016b...792 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #68 Skrevet 25. januar 2022 Rosatoast skrev (2 timer siden): Det et jo ikke rart i at ungen vil reise med tog, når hen ikke en gang blir tilbudt å dra på tivoli, badeland eller fornøyelsespark. En normal ferie for en 9-åring (og alle andre barn). Ville jo vært Bø i sommerland, Tusenfryd, Liseberg, tivoli i København eller annen fornøyelsespark i Sverige. Og selvfølgelig dyreparken. Høres ut som at dere voksne er ganske kjedelig foreldre, som ikke drar på slike ting. Og heller drar 2-3 ganger på museum i ÅRET.. For din egen del og for barna, burde dere dra på noe av dette jeg snskker om, hvis dere vil ha noen flotte minner sammen.. Beste feriene jeg var på som liten, var på alle disse plassene. Og med tanke på turen med tog til Bodø/Trondheim og hotell. Så er jo alt det jeg ramset opp billigere, enn den turen. En normal ferie? Det finnes en drøss av barnefamilier som ikke bruker ferien i parker altså! Anonymkode: 1016b...792
Molly85 Skrevet 25. januar 2022 #69 Skrevet 25. januar 2022 Hvorfor må turen være slik, er det noe spesielt som gjør det? Det går jo mye penger på kort tid når man tar både fly og tog, og alt det for bare to netter..? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #70 Skrevet 25. januar 2022 Molly85 skrev (9 minutter siden): Hvorfor må turen være slik, er det noe spesielt som gjør det? Det går jo mye penger på kort tid når man tar både fly og tog, og alt det for bare to netter..? Har kun 5 dager ferie sammen som familie i sommer grunnet jobb. Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #71 Skrevet 25. januar 2022 Jeg skal forsøke å svare seriøst, da det kan hende du ikke tuller: Siden hun ikke har tatt tog før, og lett blir bilsyk bør dere forsøke en kortere strekning enn Nordlandsbanen. Hva med å ta toget til Lillehammer (eller Øyer) og bo på hotell der? Så kan dere ta dagstur til Hunderfossen, så får hun prøvd en familiepark også. Det går busser mellom Lhmr og Hunderfossen i sommersesongen. Hvis dere voksne er museumsinteresserte kan jeg også anbefale et veldig familievennlig museum rett ved siden av Hunderfossen, nemlig Norsk Vegmuseum. Velger dere Lillehammer er sentrum koselig å rusle rundt i, og Maihaugen er et friluftsmuseum som også er familievennlig og kan oppleves både på barns og voksnes premisser. Prismessig burde en slik ferie ikke bli dyrere enn det transportmaratonet dere hadde lagt opp til. Dere hadde altså lagt opp til kun transport og søvn i tre dager. Det er ikke ferie. Det er bare de kjedelige tingene ved å være på reise. Anonymkode: 97e70...ccc 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #72 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser det nevnes badeland og fornøyelsesparker og at det liker barn. Vårt barn har ikke vært på slike steder da vi tilbringer ferien og helger hjemme eller hos mormor. Prøver å besøke 2-3 museum i løpet av året, ds vi voksne synes det er interessant. Barnet selv ønsker å kjøre tog, eller være hjemme. Skls sjekke ut nevnte campingplass, men er usikker ifht karantene inn igjen til Norge. Anonymkode: 7a40f...3c2 Så ta med ungen på badeland og fornøyelsesparker da! Hva faen Anonymkode: 61adb...d70
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #73 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tilbud om Tusenfryd har vært fremlagt flere ganger, barnet har ikke hatt lyst til å dra dit. Bø i sommerland er for langt for et bilsykt barn. Tur til utlandet kan medføre ekstra testing og det tenker vi er unødvendig når vi ikke MÅ til utlandet. Badeland er en kostnad vi heller bruker på lån ,men vi er mye på stranda om sommeren, helt gratis. Ferdigheter å svømme lærte barnet seg i løpet av en sommer da barnet var 4 år, så trenger ikke badeland for det. Dyreparken i Kristiansand blir for dyrt når vi må ha hotell. For langt med bil, og ned tog blir dett tungvint å komme seg til parken da jeg har lest den ligger et stykke utenfor sentrum. Skal lage en ny sommerplan og regne på om vi kan øke totalsummen litt og få til noe ekstra. Så langt er budsjettet på max 4000 kr for de 5 dagene. Da er alt inkludert . Vil ikke si noe mer om hvorfor . Tusen takk for tips og ideer. Har ringt besteforeldre og avlyst vår deltagelse på togturen. Ikke godt mottatt, men det er greit. Anonymkode: 7a40f...3c2 Dere gidder ikke dra til badeland, for det kan du heller bruke på lån? Hører du deg selv eller? Dere burde seriøst ikke hatt barn. Det er vel det samme om du ligger på hotell ved dyreparken eller i Bodø. Får buss til dyreparken fra Kristiansand sentrum. Skjerp deg. Ærlig talt. Vær hjemme dere. Stakkars barn. Anonymkode: 61adb...d70
Nasse Nøff Skrevet 25. januar 2022 #74 Skrevet 25. januar 2022 (endret) Jeg synes noen av elementene dine høres gode ut, jeg, men at det kanskje blir mye med to byer på så kort tid. Hva med bare Tronheim? Billig å ta tog fra Oslo til Tronheim, hvis 9-åringen har lyst på tog. Så kan dere møte besteforeldre der? Flere har nevnt pirbadet og tyholttårnet. Hvis han liker musikk kan Rockheim anbefales. Og fint å gå i byen og spise is. Ellers har byen et Vitensenter, og det er mulig å ta båt til Munkholmen Så kan dere fly hjem igjen. Hvis hotellet ikke er for dyrt tror jeg du skal få det til på budsjettet ditt. Endret 25. januar 2022 av Nasse Nøff 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #75 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi vurderer årets sommerferie. Fly til Bodø, 1 natt pp hotell, tog bodø-tr.heim, 1 natt pp hotell, fly hjem. Tror dere det kan bli gøy for en 9-åring med mark i rumpa ? Tenker å ta med besteforeldre på 75 og 80 år også. Dette blir den eneste ferien denne sommeren, så ønsker den skal bli minneverdig og fin for alle. Anonymkode: 7a40f...3c2 Jeg skal ta med 9åring til : Kristiansand dyrepark en uke i loften en utlandsk tur hvis det er mulig,men den bestiller vi evt på sommer da vi vet mer om korona, da blir det en tur til Hellas og Roma Anonymkode: 81ab4...478
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #76 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg skal ta med 9åring til : Kristiansand dyrepark en uke i loften en utlandsk tur hvis det er mulig,men den bestiller vi evt på sommer da vi vet mer om korona, da blir det en tur til Hellas og Roma Anonymkode: 81ab4...478 Har bare 5 dager sammen som familie. Barnet og jef kan dra på stranden eller til mormor når vi er alene.....pappan og barnet kan gjøre der samme......kos dere Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #77 Skrevet 25. januar 2022 Penger man bruker på badeland, bruker du heller på lån? Herregud for en skakk-kjørt familie, tror nesten ikke på hva du sier. Anonymkode: 42add...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #78 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hørt og lest at naturen som er mulig å se på Nordlandsbanen er helt magisk. Vil oppleve det .Fly er for å slippe å kjøre så langt. Ser jo ingenting pp nattoget. Anonymkode: 7a40f...3c2 Men som før nevnt - det er stykket mellom Bodø og Mo i Rana som hovedsaklig har skikkelig flott utsikt over høyfjellet Saltfjellet, med passering av polarsirkelen. Etter det er det stort sett kun skog, skog og atter skog. Når du kommer inn i Trøndelag blir det enda tettere granskog. Tatt toget her mange ganger. Mitt tips er å planlegge rundt dette. Dagtoget/pendlertog fra Bodø til Mo i rana går på morgenen. Turen tar ca 3,5 timer, og dere kommer til Mo til lunsj ca. Bruk dagen der, badeland, bowling, grotte? Og ta nattoget til Trondheim. Da får dere det beste ut av alt, uten å ha en 9-åring som klikker av kjedsomhet lenge før dere har nådd halvveis. Hele strekket i ett er drøyt kjedelig, også for voksne. Anonymkode: 00ea5...d21
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #79 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 21.15): Har bare 5 dager sammen som familie. Barnet og jef kan dra på stranden eller til mormor når vi er alene.....pappan og barnet kan gjøre der samme......kos dere Anonymkode: 7a40f...3c2 skjønner takk for det. Vi drar hvert år i dyreparken pga han han 2 halvsøsken på 1 og snart 3 i stavanger,så da er det lettest og møtes der Anonymkode: 81ab4...478
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #80 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 21.45): Penger man bruker på badeland, bruker du heller på lån? Herregud for en skakk-kjørt familie, tror nesten ikke på hva du sier. Anonymkode: 42add...f7f Lån nedbetaler ikke seg selv, så de pengene som badeland koster for vår familie er et kjærkomment bidrag til nedbetaling. Vi er en familie med nokså lav inntekt totalt, så vi sparer alltid penger til ferie på konto . Før sommeren klarer vi kr 4000 er planen. Så da utgår badeland dessverre, selv om det kan virke som det er en attraksjon barn bare MÅ på. Anonymkode: 7a40f...3c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå