AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #21 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du vurdert Hudøy for 9-åringen? Er du medlem av Affo? De arrangerer flere turer ila sommeren dersom det er ferie på budsjett. Har du snakket med besteforeldrene dine om de i det hele tatt ønsker en sånn tur? Anonymkode: 6f9e8...f41 Besteforeldre er veldig interessert i å være med 😉 Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #22 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For en 9åring med makk i rompa? Mye stillesitting på fly og tog, og kun 1 overnatting på hvert sted. Sorry, men det høres litt kjedelig og kjipt ut. Ungen vil sikkert ha mer utbytte av 2 dager på Tusenfryd, 3 dager i telt på Hamresanden camping eller noe annet gøy der barnet får ut energi, treffer andre unger, og som er rimelig nok så dere heller kan bli flere dager - om det er pengene det står på Anonymkode: ae117...c0d Vi er ingen teltmennesker. Har leid campinghytte 1x i 2netter. Da var barnet 5 år, kjedet seg veldig hele tiden , så frister ikke så veldig. Halve kostnaden av togturen sponses av besteforeldre. Vi har aldri vært på Tusenfryd eller badeland. Er ikke det veldig dyrt? Anonymkode: 7a40f...3c2
Alvario Skrevet 25. januar 2022 #23 Skrevet 25. januar 2022 Min 11 åring kunne ha likt en slik tur om den var en del av noe større, men ikke som eneste ferieturen, men han er ikke urolig av seg. Er så utrolig mye annet du kunne ha brukt disse flybilettpengene til. Hva har dere gjort ellers? Hvor bor dere i landet? 2
minister-mio Skrevet 25. januar 2022 #24 Skrevet 25. januar 2022 En natt i Bodø før dere toger til Trondheim? Nei, det er ikke gøy, får knapt gjort noen ting før dere toger videre.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #25 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er ingen teltmennesker. Har leid campinghytte 1x i 2netter. Da var barnet 5 år, kjedet seg veldig hele tiden , så frister ikke så veldig. Halve kostnaden av togturen sponses av besteforeldre. Vi har aldri vært på Tusenfryd eller badeland. Er ikke det veldig dyrt? Anonymkode: 7a40f...3c2 Du må jo aktivisere barnet😊 Om barnet kjeder seg hele tiden på hyttetur vil neppe fly og tog i 3 dager gjøre susen;) Anonymkode: ae117...c0d 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #26 Skrevet 25. januar 2022 Tenker det kan være greit hvis dere har 3 dager på hvert sted (Bodø, Trondheim). Men slik det er nå er det for mye reising og stress for en kort tur, synes jeg. Anonymkode: 8bd92...1bf 2
Splittbinders Skrevet 25. januar 2022 #27 Skrevet 25. januar 2022 Definitivt ikke noe for min 9-åring med bare medium mark i rompa. Altfor mye reising og for lite annet, høres bare stressende ut. Enten bli lengre på hvert sted - minst to netter på hver sted - og dra i svømmehall/badeland, på tur i skogen, på litt store lekeplasser, åpne bondegårder, museer av typen teknisk museum osv. Og som andre nevner; campinghytte/feriehytte, telt på campingplass, telt på en strand, badeland/sommarland etc hadde jeg mye heller valgt. Det sagt, ferien "skjer ikke av seg selv" på sånn steder heller så voksne må være litt med på aktiviteter på 9-åringens premisser. Bade, spille badminton, spille kubb, kjøre vannsklier, leke gjemsel, leie en robåt/sykkelbåt, dra på ting i nærheten etc.
Luckiness Skrevet 25. januar 2022 #28 Skrevet 25. januar 2022 Høres kjedelig ut. Og med to overnattinger forskjellige steder så har man jo også såvidt et oppholdssted. Tildelt rom kl 15 og sjekke ut etter frokost. Ikke at man skal henge på hotellet i ferien. Men blir liten ro. Ville heller hatt to netter på samme hotell. Og gjort en aktivitet dagen etter første overnatting som er i gåavstand/kort tog eller busstur unna overnattingssted. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #29 Skrevet 25. januar 2022 Splittbinders skrev (33 minutter siden): Definitivt ikke noe for min 9-åring med bare medium mark i rompa. Altfor mye reising og for lite annet, høres bare stressende ut. Enten bli lengre på hvert sted - minst to netter på hver sted - og dra i svømmehall/badeland, på tur i skogen, på litt store lekeplasser, åpne bondegårder, museer av typen teknisk museum osv. Og som andre nevner; campinghytte/feriehytte, telt på campingplass, telt på en strand, badeland/sommarland etc hadde jeg mye heller valgt. Det sagt, ferien "skjer ikke av seg selv" på sånn steder heller så voksne må være litt med på aktiviteter på 9-åringens premisser. Bade, spille badminton, spille kubb, kjøre vannsklier, leke gjemsel, leie en robåt/sykkelbåt, dra på ting i nærheten etc. Vi badet, dro pp sykkelturer, besøkte 3 museum, var på bondegård og i badeland i løpet av de to nettene på campingplass. Ble ikke noe morsommere av det. Hun er sosial, får seg lett nye venner, har ikke ipad eller mobil så spilling gjør Hun ikke. Vi er alltid ute i helger og ettermiddager uansett vær så jeg opplever at hun er vant til aktivitet. Vi hadde med en god venninne på campingplass turen, der hjalp ikke på. Tenker ar ferien ikke alltid skal være på barnas premisser, jeg var på mange bilturer i Norge da jeg var barn. Ikke alltid så gøy... Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #30 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Besteforeldre er veldig interessert i å være med 😉 Anonymkode: 7a40f...3c2 Hun synes faktisk det😀 hae vært der fast 2x pr uke siden hun var 3 år. Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #31 Skrevet 25. januar 2022 9 åring med mark i rumpa høres ikke umiddelbart ut som en suksess på ferie med mye reisetid og noen gamle besteforeldre på slep. Anonymkode: e0da3...bbb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #32 Skrevet 25. januar 2022 Alvario skrev (3 timer siden): Min 11 åring kunne ha likt en slik tur om den var en del av noe større, men ikke som eneste ferieturen, men han er ikke urolig av seg. Er så utrolig mye annet du kunne ha brukt disse flybilettpengene til. Hva har dere gjort ellers? Hvor bor dere i landet? Vi har stort sett vært hjemme , eller kjørt til mormor på helgetur (bor 1 t kjøring unna). Vi bor på Østlandet Anonymkode: 7a40f...3c2
Alvario Skrevet 25. januar 2022 #33 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har stort sett vært hjemme , eller kjørt til mormor på helgetur (bor 1 t kjøring unna). Vi bor på Østlandet Anonymkode: 7a40f...3c2 Da ville jeg prioritert disse pengene annerledes. Når du har bil ville jeg tatt turen til Daftø i Sverige ett par dager eller en uke om du har råd. Dere kan ligge i telt eller hytte. Der er det lekeland/fornøyelsespark og mange andre aktiviteter. I tillegg har du 1000 (nesten bokstavlig talt) andre mulighet som er i nærheten av dere som kan være kjekkere enn en kjapp fly/togtur med gamle besteforeldre. Har du sett på andre alternativ som sommerklubber han kan være med i? Mange av disse er gratis
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #34 Skrevet 25. januar 2022 Som flere andre her skriver ; Spar de pengene og bruk det på noe annet. Svært få voksne som ville blitt med på en slik tur, så kan ikke tenke meg at en 9 åring ville syntes det var noe kjekt Anonymkode: 33f75...58e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #35 Skrevet 25. januar 2022 Alvario skrev (18 minutter siden): Da ville jeg prioritert disse pengene annerledes. Når du har bil ville jeg tatt turen til Daftø i Sverige ett par dager eller en uke om du har råd. Dere kan ligge i telt eller hytte. Der er det lekeland/fornøyelsespark og mange andre aktiviteter. I tillegg har du 1000 (nesten bokstavlig talt) andre mulighet som er i nærheten av dere som kan være kjekkere enn en kjapp fly/togtur med gamle besteforeldre. Har du sett på andre alternativ som sommerklubber han kan være med i? Mange av disse er gratis Vi får kun 5 dager felles ferie i sommer grunnet jobb. Har prøvd campinghytte da hun var 5 år, 2 netter. Opplevelser som bading, bondegård, 3 museer og flere sykkelturer under oppholdet den gang hjalp ikke på opplevelsen...hun kjedet seg Blir lett kjent om hun treffer noen nye barn , men likevel ble der kjedelig for henne. Frister lite til gjentagelse.....hun har spurt flere ganger om vi kan kjøre tog(det har hun ikke gjort enda da behovet ikke har vært der enda. Ble derfor intressert da drt ble snakk om togtur i ferien. Skjønner på svarene her inne at jeg bør takke nei til turen.....kan jo sende mannen noe dagene så besteforeldre ikke er helt alene på tur.....får tenke på hva vi gjør. Datter og jeg kan jo dra pp strender, kose oss med piknik i hagen, dra på skogstur eller prøve ut cafe mens han evnt er med besteforeldre. Takk for innspill Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #36 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi får kun 5 dager felles ferie i sommer grunnet jobb. Har prøvd campinghytte da hun var 5 år, 2 netter. Opplevelser som bading, bondegård, 3 museer og flere sykkelturer under oppholdet den gang hjalp ikke på opplevelsen...hun kjedet seg Blir lett kjent om hun treffer noen nye barn , men likevel ble der kjedelig for henne. Frister lite til gjentagelse.....hun har spurt flere ganger om vi kan kjøre tog(det har hun ikke gjort enda da behovet ikke har vært der enda. Ble derfor intressert da drt ble snakk om togtur i ferien. Skjønner på svarene her inne at jeg bør takke nei til turen.....kan jo sende mannen noe dagene så besteforeldre ikke er helt alene på tur.....får tenke på hva vi gjør. Datter og jeg kan jo dra pp strender, kose oss med piknik i hagen, dra på skogstur eller prøve ut cafe mens han evnt er med besteforeldre. Takk for innspill Anonymkode: 7a40f...3c2 Så dere får denne turen spandert? Da stiller situasjonen seg litt annerledes synes jeg. Da kan du takke ja, og heller bruke litt penger på kjekke opplevelser og reisegaver der dere er. Anonymkode: 33f75...58e 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #37 Skrevet 25. januar 2022 Hva er pp for noe? Og hvilke aktiviteter har du tenkt at ungen skal gjøre disse nettene du snakker om? Anonymkode: 6c31a...9b7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #38 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er pp for noe? Og hvilke aktiviteter har du tenkt at ungen skal gjøre disse nettene du snakker om? Anonymkode: 6c31a...9b7 Pp er feilstaving for på. Tenkte vi kunne se oss litt rundt i byen og ka skje gå på cafe. Er jo ikke så mange timer... Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #39 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så dere får denne turen spandert? Da stiller situasjonen seg litt annerledes synes jeg. Da kan du takke ja, og heller bruke litt penger på kjekke opplevelser og reisegaver der dere er. Anonymkode: 33f75...58e Vi må betale halvparten... Anonymkode: 7a40f...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #40 Skrevet 25. januar 2022 En 9-åring gå på kafé? Og det er ferien? Og sitte på tog og stå i sikkerhetskontrollen på fly? Kan dere ikke heller reise på tivoli? Anonymkode: 6c31a...9b7 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå