Gå til innhold

Ferie ned 9-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer årets sommerferie.

Fly til Bodø,  1 natt pp hotell, tog bodø-tr.heim, 1 natt pp hotell, fly hjem. 

Tror dere det kan bli gøy for en 9-åring med mark i rumpa ? Tenker å ta med besteforeldre på 75 og 80 år også. Dette blir den eneste ferien denne sommeren, så ønsker den skal bli minneverdig og fin for alle.  

Anonymkode: 7a40f...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en 9åring med makk i rompa? Mye stillesitting på fly og tog, og kun 1 overnatting på hvert sted. Sorry, men det høres litt kjedelig og kjipt ut. Ungen vil sikkert ha mer utbytte av 2 dager på Tusenfryd, 3 dager i telt på Hamresanden camping eller noe annet gøy der barnet får ut energi, treffer andre unger, og som er rimelig nok så dere heller kan bli flere dager - om det er pengene det står på 

Anonymkode: ae117...c0d

• Liker 31
Skrevet

Hva er ferieaktiviteten? Å ta tog i 10 timer? Er barnet ekstremt interessert i tog? Hvis nei, så ser jeg ikke hvordan dette er en ferie for hverken barn eller voksne. Det er jo bare tre dager med konstant reising.

Hvorfor ikke en dag ekstra i hver by for å gjøre litt sightseeing? Eller reise til én av byene. Altså, jeg hadde før campet i min egen hage, enn å dra en 9-åring på tre dager med flyplasser og togkjøring. 

Anonymkode: c2509...948

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor så mye tog og så lite tid hvert sted? Hørtes fryktelig kjedelig og slitsomt ut. 

• Liker 6
Skrevet

Nei det ville jeg unngått for en hver pris, faktisk. 9-åring med mark i rumpa, det siste hen trenger som "ferie" er vel å sitte på bare tog og fly, og sove på et hotell. Veldig kjedelig.

Ville dratt på camping eller tusenfryd etc istedenfor.

• Liker 8
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 66c80...337

Skrevet

Det er vannvittig langt og kjedelig å ta tog helt fra Bodø til Trondheim!

Mulighet for å legge inn noen stopp underveis?

Ta morgentoget til Mo i rana, så får dere sett utsikten over Saltfjellet. Vær i Mo i rana en dag, og ta nattoget til Trondheim?

Mellom Mo i rana og Trondheim er det stort sett skog, og ikke noe særlig å se på

Anonymkode: 00ea5...d21

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke hvor i landet du bor men kan tipse om Daftø camping i Strømstad, camping i Bø hvor man drar til Sommerland, eller liknende.

Togreisen er det vel kun de gamle som setter pris påm

Anonymkode: 56189...9c1

Skrevet
Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Nei det ville jeg unngått for en hver pris, faktisk. 9-åring med mark i rumpa, det siste hen trenger som "ferie" er vel å sitte på bare tog og fly, og sove på et hotell. Veldig kjedelig.

Ville dratt på camping eller tusenfryd etc istedenfor.

Campingplasser er gull for unger i den alderen😊 Jeg har ikke flust med penger og vi telter i Sverige i ferien. Til og med i nord-Sverige er det stort sett alltid godt vær, det er badeland og strender, masse unger, liv og røre. Enn så lenge elsker ungene mine det og med telt har vi råd til å bli 9-10 dager😊

Anonymkode: ae117...c0d

• Liker 2
Skrevet

Har du vurdert Hudøy for 9-åringen? Er du medlem av Affo? De arrangerer flere turer ila sommeren dersom det er ferie på budsjett.

Har du snakket med besteforeldrene dine om de i det hele tatt ønsker en sånn tur?

Anonymkode: 6f9e8...f41

Skrevet

Her har dere virkelig ikke tenkt på barnet i det hele tatt. Kanskje dere bare skulle fått barnevakt?

Anonymkode: a60dc...f7d

• Liker 4
Skrevet

Det var mye reising for lite kos. Bør iallfall ha to netter på hvert sted for å se litt, og slippe å sjekke ut nesten før en har sjekket inn.

Anonymkode: 7928f...df8

• Liker 3
Skrevet

Ta heller båten til Kiel. Passer bra for pensjonister og barn

Anonymkode: 3694e...4a1

• Liker 2
Skrevet

Dette må jo være tull? Det er jo ikke en ferie bare en reise mellom byer i Norge uten å være i byene.. hva er poenget for noen av dere?

Anonymkode: 33405...913

• Liker 6
Skrevet

Jeg var med en 8-åring på hans første togtur. Det var stor stas, men det var Flytoget som tok 20 minutter og jeg tror han fort hadde gått lei på en lengre tur. En togreise på ti timer kan bare bli suksess om han/hun får sove godt underveis. Ha rikelig med "data" på mobilen, god mat og drikke og velg en avgang uten mye folk så det blir lettere å sove og gå på do.

Anonymkode: 54411...d94

Skrevet

Tips for Trondheim: Egon restaurant øverst i tårnet og vitenmuséet (om 9 ikke er for ungt)

Anonymkode: 54411...d94

Skrevet

Den ferien hørtes egentlig litt kjedelig ut for voksne også😆

Anonymkode: d8a90...398

• Liker 13
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ikke min definisjon av ferie.... 

Skrevet

Høres utrolig kjedelig ut. 10 timer på dør er kjedelig selv for en voksen. En 10 åring hadde dødd av kjedsomhet. Hotell overnatting er heller ikke noe spesielt.

Finn heller på noen aktiviteter som er tilpasset barnet. Med gamle besteforeldre er det bedre at de er hjemme eller du leier en bil.

Anonymkode: 88ec3...402

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...