Ephemera Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #1361 Del Skrevet 21. juli 2006 Stay strong De forsvinner til slutt ← Jeg prøver å holde ut, men jeg må innrømme at jeg tenkte på det når jeg våknet i sted - at nå skulle de egentlig vært ute av huset, men isteden driver svigermor og rengjør huset og bråker noe helt vanvittig. Er det nødvendig å slå borti veggene med svifferen?? Vel, jeg skal vel bare være glad for at hun rengjør... så bra du fant en bukse på laredoute De har mye fine babyklær også har jeg sett ← Ja, jeg så at det var veldig mye fine babyklær der Men det aller meste er i blått eller rosa og jeg har funnet ut at jeg må vente med å kjøpe mere til jeg forhåpentlig vis får vite om det er gutt eller jente De klærne jeg allerede har kjøpt i butikk er i nøytrale farger som hvitt og sand, men det begynner liksom å bli nok av det nå... Ellers... igår spiste jeg takeaway-pizza til middag igjen. Nøyde meg med en halv liten en, men ble likevel så mett at jeg ble helt dårlig. Ganske mektige saker med biff og bearnaise, men før gikk en hel ned så lett som bare det. Resten av kvelden var jeg så mett at det kjentes ut som jeg hadde murstein i magen. Og jeg ventet bare på at klokka skulle bli så mange at jeg kunne gå og legge meg uten at det vakte for mye oppsikt. Men svigermor har fått det for seg at jeg er blodfattig Det er visst ikke normalt å være så trøtt som jeg er og jeg sliter jo med blodtrykksfall når jeg reiser meg opp, noe som er helt vanlig når man er gravid. Jeg har forklart henne hundre ganger at legen har sjekket alt på blodprøve og at alt er i skjønneste orden, men hun kommer ikke over det der. I tillegg var hun kvalm bare om morgenen når hun skulle ha sin prektige sønn, så det er visst litt rart at jeg er dårlig hele dagen, selv om hun har vent seg til det nå. Jeg ringer mamma og klager over alt det grusomme jeg opplever og hun sier også at "blodfattig har du da aldri vært" og "det har da legen sjekket" og kvalm hele dagen er også normalt. Så det så. Idag er været helt fantastisk og jeg har et lite dilemma. Jeg orker ikke å være ute i sola - jeg blir helt utslått av det og ikke minst kvalm. Men samtidig synes jeg at jeg begynner å blekne, så jeg burde sole meg... Får se om jeg orker å legge meg på plena der det er litt luftigere. Men nå er det frokost! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. juli 2006 #1362 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Du har min dypeste medfølelse m.h.p. det nærmest evigvarende besøket av svigers, men nå forstår jeg det snart er over! For meg hadde det klikket fullstendig tror jeg... Håper du får en helg i ro og fred! Endret 21. juli 2006 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #1363 Del Skrevet 21. juli 2006 Takk, Leo! Nå drar de ut på den siste shoppingen før de drar hjem. Puh... Og nei, jeg orker ikke å bli med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. juli 2006 #1364 Del Skrevet 21. juli 2006 Merkelig at Svigermor skal henge seg opp i hvordan du har det med din graviditet. Det er da veldig forkjellig hvordan folk har det. At hun ikke var dårlig betyr ikke at du må være blodfattig for at du er det? Snakk om tullete svigermor! Heldig som har sympati av de rundt meg, forstår jeg! min mor kastet opp i 9 mnd, og orket stort sett ingenting sin første graviditet, og spiste middag tre ganger om dagen i sin siste. (Ingen av delene er unormalt.) Husker godt hvordan det var å være sliten jeg, det er veldig mange som blir det! Kunne nesten sove døgnet rundt! Oppe to timer, så var jeg utslitt! (Hvordan jeg kom meg gjennom dagen på jobb har jeg lurt mye på! Gikk vel bare å drømte om senga, tenker jeg!) Høres ut som det er godt for deg at de reiser nå! Det blir sikkert herlig å ha sitt eget hjem for seg selv igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 21. juli 2006 #1365 Del Skrevet 21. juli 2006 Hold ut, bare en dag til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #1366 Del Skrevet 21. juli 2006 Ja, men heldigvis er både sambo og foreldrene mine veldig forståelsesfulle da. Mamma skjønner hvor dårlig jeg er, til tross for at hun aldri har følt seg så bra som de tre gangene hun har gått gravid. Hun var bittelitt kvalm i starten på det siste svangerskapet, men det var det. Jeg hadde håpet at det var arvelig, men det var det visst ikke... Jeg håper jeg blir i toppform om et par uker Og ja - det skal bli himmelsk å få tilbake hjemmet sitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #1367 Del Skrevet 21. juli 2006 Kjeder meg noe helt grenseløst Er så lei av å sitte på verandan sammen med svigers! Ikke orker jeg å lese noe og ikke er det noe på TV. Og jeg er mett og kvalm av middag og jordbær og is. Det eneste jeg har lyst til er å sove. Men det har jeg gjort to timer tidligere idag. Litt lei meg for at denne sommeren skulle bli så vanskelig, selv om jeg selvsagt er glad for at jeg er gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #1368 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) 11 UKER!! Endret 22. juli 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 22. juli 2006 #1369 Del Skrevet 22. juli 2006 Gratulerer! En uke igjen til du er ferdig med første del! Tenk hvor fort det egentlig har gått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 22. juli 2006 #1370 Del Skrevet 22. juli 2006 Gratulerer med 11 uker. Jeg har full forståelse for at sommeren er slitsom i år... I dag er det strålende sol ute, og jeg har kun vært inne i hele dag. Orker ikke.. Er bedt på fest i kveld, men mannen må dra alene... Orker ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #1371 Del Skrevet 22. juli 2006 BitteLille og Iroim: Her er det også strålende vær og sikkert hundre varmegrader. Jeg har faktisk holdt ut en times tid på solsenga idag, for nå synes jeg at jeg begynner å bli bleik og det skal jeg heller ikke ha noe av... Men hjelpe meg, det er grusomt med sol og varme nå Skulle vært et sted vi kunne badet i tilfelle. BitteLille: Ja, tiden har gått fort i det siste, men det var en stund det virket som den sto helt stille. Er veldig glad for at jeg er i 12. uke nå - og ser frem til å være 12 fullgåtte uker neste lørdag da Iroim: Skjønner godt at du ikke orker å være ut i sola og ikke orker å bli med på fest... Håper du koser deg inne og hjemme isteden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 22. juli 2006 #1372 Del Skrevet 22. juli 2006 Ser ut til at alt har gått bra de første 12 ukene. Det må være godt å tenke på. Håper fortsatt at alt går bra Håper..venter.. på at de 12 ukene er gått. Føler meg litt tryggere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 22. juli 2006 #1373 Del Skrevet 22. juli 2006 Endelig kvitt dem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #1374 Del Skrevet 22. juli 2006 Ser ut til at alt har gått bra de første 12 ukene. Det må være godt å tenke på. Håper fortsatt at alt går bra Håper..venter.. på at de 12 ukene er gått. Føler meg litt tryggere da. ← Ja, jeg har - bank i bordet - heldigvis ikke hatt noen blødninger eller problemer bortsett fra kvalme. Jeg håper også alt fortsetter å gå bra Endelig kvitt dem?? ← Hei, Grace! Ja, de dro i 8-tida i dag tidlig. Sambo var selvsagt oppe og tok farvel med dem, men jeg sa farvel i går kveld. Kan ikke si noe annet enn at det er superdeilig å ha huset og sambo for meg selv Nå har jeg og sambo gått tur i en time. Det var deilig og svalende. Gikk rundt i nabolaget her og så på barnehagen og sånn også Må prøve å komme oss ut på tur om kveldene nå, før jeg visner helt bort på sofan. Merker at kondisen er veldig dårlig og sånn kan vi jo ikke ha det! Skal dessuten begynne på vannaerobic på treningssenteret etter hvert. Det er kjempegøy og deilig!! Apropos vann: Jeg har så lyst til å bade... Hadde vi hatt større hage ville jeg hatt basseng der... Kvalmen min er litt merkelig for tida. Noen dager er bedre enn andre, men jeg blir i alle fall kvalm av sol og varme. Så jeg kan ikke si jeg føler meg så bra nå i kveld i alle fall... Men jeg føler på en måte at det går fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 22. juli 2006 #1375 Del Skrevet 22. juli 2006 Hei hei!! Alt bra med deg og mini? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #1376 Del Skrevet 22. juli 2006 Joda, alt er bra med meg og babyen Tror kvalmen begynner å bli litt bedre og det er jammen på tide... Sliter litt med sol og varme denne sommeren da. Vanligvis er jeg glad i å ligge og steke meg i sola, men nå blir jeg helt dårlig... Jeg er en av få her i byen som jubler når det regner denne sommeren Typisk nok så har vi ikke hatt så fint og varmt vær i juli siden 1930 eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 22. juli 2006 #1377 Del Skrevet 22. juli 2006 Men det er kanskje litt greit, for da unngår du å koke babyen? Uff, det hørtes makabert ut§ Men fint vær??? jeg har vært i trøndelag i 3 uker og vi har ikke hatt mye fint vær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #1378 Del Skrevet 23. juli 2006 Hm... det var veldig rart? :klø: Hvor i Trøndelag har dere vært da? Det har riktignok vært noen pauser i finværet innimellom, men i det store og hele så har det da vært veldig fint vær her i Trondheim i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #1379 Del Skrevet 23. juli 2006 Note to self. Alkoholfri vin som jeg skal prøve: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. juli 2006 #1380 Del Skrevet 23. juli 2006 Hm... det var veldig rart? :klø: Hvor i Trøndelag har dere vært da? Det har riktignok vært noen pauser i finværet innimellom, men i det store og hele så har det da vært veldig fint vær her i Trondheim i alle fall. ← Helt sikkert kystværet som har skylda tenker jeg! Har sendt deg pm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå