Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Er du hjemme fra legen eller???

Heia! :vinke:

Nå er jeg hjemme fra legen :Nikke: Hadde time 13.45. Idag var jeg så heldig at pasienten som hadde time før meg ikke møtte opp, så legen hadde ekstra god tid. Alt var bra... urinprøven var helt fin, blodtrykket fremdeles lavt, men legen sier det er helt fint, vekta ned 1 kilo... Han ville ikke prøve å lytte etter fosterlyd, for det var sannsynligvis for tidlig (og både han og jeg vet at jeg ville fått helt angst hvis han ikke hadde hørt noe). Han skrev også henvisning til tidlig UL på sykehuset, så da skal de ta kontakt med meg og kalle meg inn. Og hvis det tar lang tid før jeg hører noe derfra (det er jo ferietid), så ringer jeg og maser. Det er fordi jeg bekymrer meg for downs syndrom da... Ellers nevnte jeg episoden med bittelitt lysebrun utflod og han sa at det var helt normalt.

Ble sykmeldt i 3 nye uker da, dvs. ferien min som egentlig begynte idag. Så da har jeg den tilgode :) Han satte også opp ny time fredag 4. august, for selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal tilbake på jobb mandag 7. august, så må vi jo se an formen...

Men Gud så slitsomt det er å gå i butikker nå :overrasket: Og på H&M er det bare kaos og rot og rare klær... Så absolutt ikke ut som de hadde fått inn noen nye mammabukser der i alle fall. Jeg fant en bukse her og en bukse der... Ingenting fint. Syntes nesten litt synd på ei jente med stor mage som sto og lette i stativene. Var også innom den eneste andre mammabutikken her i byen, Zip, som også er en butikk for store størrelser. Der hadde de et stativ med dongeribukser, men jeg ble ikke helt klok på om det var mammabukser eller bukser for ekstremt fete damer - de var i alle fall diiiiiigre. Også hadde jeg vært innom BigBite og kjøpt meg subs og brus i beger som jeg fikk i pose fordi jeg skulle spise det i bilen. Og inne på den butikken, mens jeg så på mammaklærne, sa det plutselig "poff" - og så ramlet et stort beger med cola light i gulvet og det fløt brus og isbiter og sugerør utover gulvet :overrasket: Jeg tenkte mest "bruuuuuuusen miiiiiin!!!! :grine: " Men måtte si fra til en av ekspeditrisene da... som skulle tørke opp... Og da ville jeg ikke være der mer... :sjenert:

Nå skal vi spise middag og så kommer 6 slektninger på besøk :overrasket: 4 voksne og 2 små gutter. Og jeg har ikke hatt tid til å sove idag engang... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at det gikk bra hos legen.

Veldig greit å få sykemelding i ferien dersom formen ikke er bra. Kjedelig at ferien skal "bli borte"... Da er det flott å kunne ta den igjen senere.. :Nikke:

Huff... kjedelig episode i den butikken... Syntes mest synd på deg fordi du mistet drikka di jeg da... :ler2:

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og Veslo: :klem:

Nå har besøket dratt. Er helt ør av skriking og ungebråk. Rakk heldigvis en halvtime under dyna etter middagen, for besøket ble litt forsinket.

Og ja - det var synd på meg når jeg mistet brusen min i den butikken :grine: Jeg var så tørst også, så jeg hadde kjøpt det største begeret med brus og det var bare såvidt jeg orket å vente til jeg kom i bilen med å drikke. Heldigvis var det en butikk ved siden av der jeg mistet brusen, så jeg kjøpte meg drikke der. Nå har jeg fått dilla på subs da... :sjenert: Ser for meg at jeg vil ha det til lunsj hver dag... Sambo svarte meg at værsågod - "du har bil og det er bare å kjøre". Kan kjøre til City Syd og kjøpe på BigBite der da, men det blir da for mye styr å gjøre det hver dag... Vil ha BigBite rett borti veien her :Nikke:

Når det gjelder mammaklær, så tror jeg jeg skal granske nettbutikkene. Jeg hadde bestemt meg for capri dongeribukse fra www.bittens.no, men siden jeg er 180 cm høy, så ble jeg litt skeptisk til hvor sid den er. Sendte mail til butikken og spurte, men har ikke fått svar ennå. Sikkert ferie og sånn der også. Får se om jeg bare bestiller den, så kan jeg heller returnere. Den må være såpass sid at det blir fint med støvletter til. Vil også ha en vid mamma-dongeribukse, helst med sleng... Ingen av buksene jeg har fra før er så lav i livet at jeg kan ha dem under magen, ihvertfall ikke dongeribuksene mine.

Nå gleder jeg meg til finalen i Ungkaren i kveld, selv om jeg også gjerne kunne tenkt meg å legge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Idag har jeg ikke gjort så mye... Var stuptrøtt når jeg la meg etter Ungkaren igår og sov som en stein i natt.

Idag hadde vi besøk på formiddagen, av slektninger som kom med masse ved til oss til vinteren - deilig! Jeg sto ikke opp før like før de dro igjen da :sjenert:

Har vært på butikken en tur... og har snakket med mamma i telefonen. Så har jeg sovet et par timer igjen... og nå lages det mousakka på kjøkkenet.

Jeg har heldigvsi lyst på mat igjen :) Kvalmen er ikke borte, men den er mye bedre og jeg har lyst på i alle fall enkelte typer mat. Nevnte igår at jeg fikk dilla på subs fra BigBite igår, og de tenker jeg fortsatt på ;) Og mousakka skal bli godt! Har fremdeles ikke noe lyst på sjokolade og søte ting...

Ellers... Fremdeles lei av å ha besøk her, men jeg holder ut fordi jeg vet at de reiser hjem i slutten av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt mamma-jeans på laredoute :hoppe:

Ganske rett modell i strech, som jeg skal brette opp nederst og bruke med stølvetter til (den ligger på side 2 under mammaklær, bukser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ephemera!

Godt å høre at du ikke har problemer med maten da. :)

Jeg er litt babysyk, så derfor er jeg mye inne i dette nabolaget å snikleser... :sjenert:

Jeg vil også ha baby! :ler:

Stor god-bedrings :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har magen begynt å komme?  :)

Nei, den har egentlig ikke det, bortsett fra at den er litt oppblåst av og til. Jeg har faktisk gått ned i vekt etter at jeg ble gravid. Men jeg liker ikke å ha noe som strammer over magen nå og det er vel bare snakk om et par uker før magen kan begynne å vokse - så jeg må være litt føre var ;)

Hei Ephemera!

Godt å høre at du ikke har problemer med maten da. :)

Jeg er litt babysyk, så derfor er jeg mye inne i dette nabolaget å snikleser... :sjenert:

Jeg vil også ha baby! :ler:

Stor god-bedrings  :klem:  fra meg.

Hei, Bethina! :vinke: Joda, det er deilig å ha lyst på mat igjen! Men jeg tør ikke å tro at kvalmeperioden er over da... Men det hadde vært veldig deilig! :Nikke: Håper du også blir gravid snart! Og det er lov å snike her i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann E,

Kjenner godt til følelsen om at trange bukser er ugreit! Jeg var også sånn i første del av svangerskapet, orket ikke å noe som helst rundt magen. Så mammabukser ble tidlig kjøpt inn her også og flittig brukt (også brukte jeg en del hipsters).

Godt at du fikk sykemelding, så slipper du å bruke ferien din på å være syk. Høres ut som du har en fin lege.

Ha en fin onsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Imax og Cr@sh!

Idag har jeg vært på shopping! :hoppe: Jeg var veldig i tvil om jeg skulle orke å bli med, men siden jeg er mindre kvalm nå om dagen så ble jeg med på bytur.

Jeg har funnet ut at jeg må opp en cup-størrelse i BH. Brystene vokser (og jeg er ikke spesielt lei meg ;)). Og de som kjenner meg vet at jeg har dilla på undertøy fra før - og nå trengte jeg for en gangs skyld å kjøpe noe. Jeg visste at jeg måtte ha et lyngrosa sett som jeg så sist jeg var i byen. Og tror dere ikke jeg endte opp med hele 4 sett, med BH, boxershorts og stringtruse i alle fire :overrasket: I lyngrosa, i offwhite, i hvitt og i sort. Ble 16 deler det! :sjarmor:

Og... så kjøpte jeg meg den tredje boka i shopoholiker-serien... og en stor, svart Friis-veske. Den er jeg også kjempefornøyd med. Skal se om jeg finner link...

http://www.gooba.no/index.php?show=18&expa...,18&showid=1087

Veldig fin :) Og veldig fint stoff inni :lol:

Men nå er det jo også sånn at jeg har bestilt to Friis-vesker som er på vei til meg i posten... :sjenert:

Og så var vi på cafè og jeg spiste nyyyyydelig bagette med røkt ørret :sikle:

Var veldig sliten når jeg kom hjem, så da ble det et par timer i senga.

Men det har vært en fin dag :hoppe:

Og - fredag morgen reiser svigers hjem! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en fin dag E! Jeg har hentet vesken min på posten i dag, og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte, men at den skulle være sååå stor! Hm, må tenke litt på om den ikke er litt for stor for meg. Hva har du oppi den og når bruker du den? Hilsen en som er *litt* uproff på veskefronten :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått den veska som du også bestilte, Imax. Jeg får den vel imorgen. Men jeg bruker endel store vesker for tida og jeg drasser med meg masse rart som jeg aldri bruker... Egentlig liker jeg litt mindre vesker med litt oversikt. Nå står jeg i ti minutter og leter etter nøklene, liksom. Jeg drasser meg meg lommebok, mobiltelefon, solbriller, Filofax, paraply, sminkepung med diverse i, lipsyler, en pakke med våtservietter i tilfelle jeg skal ta sol og må vaske av meg sminke, et manikyrsett, kleenex, hundre forskjellige typer pastiller og drops og tyggis som jeg aldri spiser... 2 nøkkelknipper (et med vanlig nøkler og en med bilnøkkel - begge med store bamser på...), masse hårstrikk og hårklemmer... adgangskort til jobben og helsekort for gravide...

Men jeg får vel strengt tatt litt mange vesker på en gang nå... Det går jo eventuelt an å returnere den sorte som er på vei i posten... :sjenert:

Edit: Måtte bare skrive inn endel av vesketingene mine som jeg hadde glemt...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå ringte de fra Senter for fosterdiagnostikk på sykehuset vedr. henvisningen legen sendte! Han hadde glemt å skrive på dato for siste mens, så hun ville bare vite det før hun la det til legen. Så ville jeg få innkalling til tidlig UL i posten. :hoppe:

Ellers har sambo og svigers vært på selvplukk jordbær idag og har nettopp kommet hjem med 3 digre bøtter med jordbær :sikle: De skal lage syltetøy da... Men jeg vil spise et par kilo først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigers skulle reise hjem imorgen tidlig, men nå skal de bli til lørdag morgen isteden :sur: Lurer på om jeg har vært for blid i det siste? Men, men, det er bare en dag ekstra, så jeg skal holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...