Kaprifol Skrevet 5. juli 2006 #1201 Del Skrevet 5. juli 2006 Du, jeg anbefaler deg å bruke Lactulose, jeg. Sånn for å unngå mer forstoppelse. Lactulose er ikke vanedannende eller farlig, barn kan også ta det, så det er greit for gravide og. Hjelper til å gjøre det lettere å komme på do. Hemoroider og sånt er ikke noe gøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1202 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Ja, jeg skal kjøpe Lactulose. Det er det som er flytende i sånne store flasker, ikke sant? Hun på apoteket anbefalte det igår fordi det skal smøre tarmen. Men igår var jeg mest opptatt av å bli kvitt forstoppelsen, så jeg orket ikke å kjøpe... Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke gjorde det, men. Skal gjøre det snart Merker at jeg er så utrolig irritabel. Jeg trenger ro og fred rundt meg og jeg blir GAL av svigermor som maser og styrer og snakker hele tiden I tillegg driver sambo og svigerfar og pusser opp gjesterommet og skal imorgen gå i gang med å bygge ut den ene verandaen vår. Jeg blir gal av sånn snekkerbråk også. Og en nabo driver og borrer og jobber med noe ute her og jeg løper snart bort og ber ham holde opp! Tidligere idag gikk jeg på soverommet og la meg i sengen og tok en times sutresamtale i telefonen til mamma. Det hjelper litt. Også sov jeg etterpå. Det er så fint vær ute og nesten 29 grader i skyggen. Det passer meg også dårlig, for det er ikke noe godt at det er varmt når jeg er kvalm og trøtt og sur. Huff, jeg må snart ta meg sammen... Driver bare og teller ned til svigers reiser hjem, men det er dessverre en stund til ennå. Hadde det enda vært noe interessant på TV? Neida! Men jeg har internett og KG, jeg har hauger med blader, deriblant 4 nummer og Gravid og jeg leser en bok, "En shopoholikers hemmelige drømmeverden". Mye kjent der, bortsett fra at jeg aldri kunne finne på å handle på kredittkort (vel, jeg har Mastercard, men har ikke brukt det...) eller overtrekke kontoen. Jeg er mer enn glad i å shoppe, men jeg bruker bare penger som jeg har Minner meg på at jeg så en ny og fin Friis-veske på nettet i går kveld... Jeg har jo liksom mistet lysten på shopping - bortsett fra babyting - men jeg merker i alle fall at veske- og støvlettmanien fremdeles er til stede Er også helt vill etter å se høstens nyheter på klesfronten, men det er vel ikke så mye av det jeg kommer til å få på meg... :klø: Veier forresten mindre enn på mange år nå, men det går seg nok til når jeg får tilbake matlysten. Drømmer om å få lyst på kremboller (spesielt sånne fra 7 Eleven med vaniljekrem inni og melisdryss oppå!) og sjokoladeis og... Ja, jeg skal jammen unne meg endel godt når kvalmen gir seg!! Endret 5. juli 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2006 #1203 Del Skrevet 5. juli 2006 Uff, hoeres ikke greit ut med svett vaer, braak, kvalme og svigersene paa en gang! Jeg skal snart tilbringe en uke med svigersene, sammen med mine foreldre og mannen min, og selv om det blir koselig aa se dem tror jeg at jeg blir litt lettet naar de drar! (svigerforeldre altsaa, ikke mannen min!) Ha en fin kveld, i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1204 Del Skrevet 5. juli 2006 Takk, Holly Hobbie! Ha en forsatt fin dag, du også! Svigerforeldre er koselige de første dagene, men våre blir hos oss mellom 3 og 4 uker, og det er aaaaalt for lenge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1205 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Denne sorte bagen er det jeg har lyst på! Også har jeg denne i sand fra før. De er store da. Det er reisebager. Endret 5. juli 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. juli 2006 #1206 Del Skrevet 5. juli 2006 Svigers er greit en stund, og så blir det bare plagsomt! Selvsagt blir det ikke bedre at du er kvalm og sliten Du får glemme høstens moter, jeg blir superfrustrert av å gå i butikker, jeg kan jo ikke kjøpe noe som helst! Tittet på et belte for noen måneder siden, og så kom jeg plutselig på at, hm, jeg har visst ikke noen midje lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #1207 Del Skrevet 6. juli 2006 Stilige bag'er! Ja, det er leeenge å være rundt svigers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1208 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, de bagene kan jo være fine å ha med rundt på besøk med lillenurket også - med bleier og ting og tang i?! (Skal ha stelleveske på vogna, men den skal være der...). Kan jo likegodt bare bestille den sorte bagen med en gang, er ikke det lurt? Fryktelig slitsomt med svigers! Men de hjelper oss å pusse opp og de tror jeg elsker å ha dem her. Sambo synes det er topp med besøk av foreldrene sine som bor så langt unna. Nå tar jeg med meg Sesong 1 av Friends på DVD og går ned i kjellerstua og setter meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #1209 Del Skrevet 6. juli 2006 Hørtes deilig ut, med Friends og avslapning! Her er det snart lunsj! Det store lyspunktet iløpet av arb.dagen Ja, du kan sikkert bruke de til stellebag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1210 Del Skrevet 6. juli 2006 *oppe for å spise lunsj, jeg også* Er tom for boller ( ), så jeg varmer rundstykker i ovenen. Blir nok godt det også. Har lyst på City Syd og kjøpe babyklær, men jeg orker ikke fordi jeg er kvalm Huff, jeg må endre navnet på denne dagboka til "Ephemeras sutre- og klagebok". Gleder meg til jeg blir kvitt kvalmen og kan leve igjen! Gleder meg til å spise god mat og sjokoladeis - til å dra på shopping - og forhåpentlig vis til å reise på ferie med sambo. Tenkte litt på Barcelona når jeg leste om det i et blad idag Forresten masse gøy i postkasen idag: Nytt nummer av Det Nye, nytt nummer av Gravid og nytt nummer av Custome. Sistnevnte har jeg sagt opp, og fått bekreftelse på at jeg ville stoppe abonnementet mitt, men nå kom det et likevel, med en giro på kr. 0... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 6. juli 2006 #1211 Del Skrevet 6. juli 2006 Barcelona er herlig! (Men var nærmere 40 grader når jeg var der, litt for varmt til shopping...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1212 Del Skrevet 6. juli 2006 Barcelona er herlig! (Men var nærmere 40 grader når jeg var der, litt for varmt til shopping...) ← Ja, alle skryter over Barcelona. Sambo er livredd shopping, så han vil ha minst mulig av det i ferien. Men det er klart at jeg må shoppe bittelitt, uansett hvor varmt det er... Men det skal være mye fint å se der og det skal også være en fin strand der. Aller mest har jeg lyst til å bo på hotell i utlandet og spise på uterestauranter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 6. juli 2006 #1213 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er jo bare å plassere han på en pub så kan du shoppe! Evt om dere har noen dere kan reise sammen med? Så kan gutta dra å se på fotballstadion mens jentene shopper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 6. juli 2006 #1214 Del Skrevet 6. juli 2006 De fleste menn er vel redd shopping.... Men det må jo til av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 6. juli 2006 #1215 Del Skrevet 6. juli 2006 Så slitsom du har det om dagene! Håper formen kommer seg utover sommeren, og at du får noen fine dager også! Jeg reiser på ferie i morgen, så jeg blir borte en stund. God sommer til både deg og spiren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1216 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er jo bare å plassere han på en pub så kan du shoppe! Evt om dere har noen dere kan reise sammen med? Så kan gutta dra å se på fotballstadion mens jentene shopper ← De fleste menn er vel redd shopping.... Men det må jo til av og til ← Sambo orker litt butikker (han kjøper jo seg klær han også), men han er redd for en ferie som bare går med til butikkgåing. Det vil ikke skje uansett da. Nå er også jeg litt mindre opptatt av shopping for tida - det må vel helst bli mammaklær og babyklær jeg kan kjøpe Det ideelle hadde selvsagt vært å reise med et vennepar, men alle vennene våres er eller skal på ferier som er planlagte for lenge siden. Vi kan ikke bestille nå engang, men må ta noe på sparket når formen min blir bra. Så slitsom du har det om dagene! Håper formen kommer seg utover sommeren, og at du får noen fine dager også! Jeg reiser på ferie i morgen, så jeg blir borte en stund. God sommer til både deg og spiren! ← Gooood ferie, Fjellrypa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 6. juli 2006 #1217 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei på deg i varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1218 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Hei, Grace! Endret 6. juli 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1219 Del Skrevet 6. juli 2006 Må bare ha med denne fra babyverden. Mulig jeg har postet den en gang før... Du er nå 8 uker og 5 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 20. mai, 2006 Hjertet begynner å slå: 14. juni, 2006 Embryoet beveger seg: 8. juli, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 15. juli, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 15. juli, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 29. juli, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 5. august, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 12. august, 2006 Fosteret svelger og tisser: 26. august, 2006 Tid for ultralyd: 2. september, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 9. september, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 23. september, 2006 Fosteret begynner å høre: 14. oktober, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 11. november, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 16. desember, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 20. januar, 2007 Antatt termindato: 12. februar, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1220 Del Skrevet 6. juli 2006 I kveld opplever jeg noe merkelig, som jeg dessverre er redd går over allerede til imorgen: Jeg har lyst på saftig biff med masse salt pommes frites badet i bearneisesaus!!! Og sjokoladekake med sjokoladeglasur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå