Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Hei og gratulerer som gravid ! Vi har termin i samme mnd til og med, vi får håpe at vi kan komme oss helt dit begge to. Er du aktiv på snartmamma forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer som gravid ! Vi har termin i samme mnd til og med, vi får håpe at vi kan komme oss helt dit begge to. Er du aktiv på snartmamma forresten ?

:klem: Så gøy!! Gratulerer til deg også!

Nei, jeg er ikke registrert på snartmamma, men kanskje jeg burde være det? Jeg skal gå inn på siden og se på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg hjem. Var innom butikken og kjøpte 2 kurver jordbær :sikle: og litt flere boller ;)

Også har jeg fått sjekket at jeg får tilbake 8.215,- på skatten og det er jo bra! :-D

Men nå:

:kvalm: igjen og nå skal jeg :sove:

Er superglad for at jeg har fri imorgen! Også har jeg bursdag imorgen også!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Også har jeg bursdag imorgen også!

Oi! Det må jeg prøve å huske. Men hvis jeg glemmer det; GRATULERER MED DAGEN PÅ FORSKUDD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det må jeg prøve å huske. Men hvis jeg glemmer det; GRATULERER MED DAGEN PÅ FORSKUDD!

Tusen takk!! :klem:

Fy søren, jeg er kvalm idag! Jeg la meg på sofan og skulle sove når jeg kom hjem fra jobb - noe jeg hadde lengtet etter hele dagen - men jeg ble så kvalm at det var umulig å sove! Måtte til slutt krype på kjøkkenet og lage meg noen pølser med brød til middag, selv om jeg egentlig ville vente med middagen til sambo kom hjem fra trening. Når jeg hadde spist litt, så ble jeg bedre, før jeg ble kjempekvalm igjen! Såvidt jeg greide å snakke med sambo i telefonen når han ringte på vei hjem - og så var det å ligge i ro og håpe på å få sove... og nå har jeg sovet i 2 1/2 time. Er kvalm nå også. Enten har jeg en ekstremt dårlig dag, eller så er dette i ferd med å bli verre :overrasket:

Men likevel - jeg klager ikke!! Jeg er så glad jeg er gravid :legrine:

Men kvalme er en fryktelig ting som du ikke kan gjøre noen verdens ting med. Den slår deg ut i hele kroppen og du kjenner den helt nedi tærne.

Håper å få ned en kurv jordbær iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mireya

Tips mot kvalme som hjalp meg i forrige svangerskap (denne gangen slapp jeg noen lammende kvalme i begynnelsen, heldigvis):

1. Spise med det samme du står opp, ikke vent 1/2 time en gang, da blir det bare verre

2. Kjøleskapskalde Granny Smith-epler (sånne grønne, sure)

Min kvalme i første sv.sk. varte fra uke 5 til uke 11.

Håper din går over rundt tre måneder også, eller før. :klem:

Og gratulerer så mye med dagen!!

Endret av Mireya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, så mange som har fått med seg at jeg har bursdag idag da :overrasket:

:ler:

Tusen takk til dere alle sammen!

:bukke:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Hurra for deg som fyller ditt år!

Ja, deg vil vi gratulere!

Alle i ring omkring deg vi står,

og se, nå vil vi marsjere,

bukke, nikke, neie, snu oss omkring,

danse så for deg med hopp og sprett og spring,

ønske deg av hjertet alle gode ting

og si meg så, hva vil du mere? Gratulere!

Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!

Ja, nå vil vi riktig feste!

Dagen er din, og dagen er bra,

men du er den aller beste!

Se deg om i ringen hvem du vil ta!

Dans en liten dans med den du helst vil ha!

Vi vil alle sammen svinge oss så gla'

og en av oss skal bli den neste - til å feste!

:bursdag::gratulerer::blomst::flagg::kyss::bursdag::gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Fruktkake - så fint du synger!!

Tusen takk!

:kyss:

Jeg og sambo har funnet sprinkelseng og stellekommode som vi skal kjøpe til lillenurket. Er på side 254 i Ikea-katalogen.

Og inspirert av Sam har jeg nå lyst til å begynne å se på vogn... :sjenert:

Jeg tør jo ikke helt å glede meg og tro at dette skal gå bra - men da må da gjøre det!!??

Det er selvsagt alt for tidlig å kjøpe noe av dette ennå, men det går jo an å se seg ut ting. Jeg føler at jeg har lyst på ny vogn - eventuelt kjøpe fra venner hvis vi blir tilbudt det sånn at vi vet hvem som har brukt den. Også er jo både jeg og sambo høye, så jeg vil ha høy vogn. Jeg har trillet på lave vogner og det skal vi ikke ha! Også skal det følge med fiiiiin stelleveske til vognen :lol:

Åhhhh.... jeg gleeeeeeder meg!!!

Ellers har jeg bursdag og fridag, ja, og jeg har nylig stått opp. Sitter og trykker i meg deilige boller mens kvalmen ulmer og "fyllesyken" svimler... Har planer om en tur på City Syd for å snuse på noen søte små babyklær idag, men vi får se an formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tips mot kvalme som hjalp meg i forrige svangerskap (denne gangen slapp jeg noen lammende kvalme i begynnelsen, heldigvis):

1. Spise med det samme du står opp, ikke vent 1/2 time en gang, da blir det bare verre

2. Kjøleskapskalde Granny Smith-epler (sånne grønne, sure)

Min kvalme i første sv.sk. varte fra uke 5 til uke 11.

Håper din går over rundt tre måneder også, eller før.  :klem:

Og gratulerer så mye med dagen!!

Takk for gode tips! Tror jeg skal prøve begge to. Jeg er ikke kvalm når jeg våkner og ligger i senga, men det tar jammen ikke lang tid før den slår til når jeg står opp. Og jeg skal helst ordne meg ferdig på badet før jeg spiser - noe som jeg har funnet ut er veldig dumt nå. Igår holdt jeg på å gå i gulvet av kvalme mens jeg sminket meg på badet. Så å spise i senga er nok lurt å prøve :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...