Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Titt tei! Hvordan går det i kveld? Jeg leser til eksamen, men har hatt pause nå, og ser du at jeg har fått meg ticker og link til dagboka? Ordentlig stolt nå, etter å ha plagdes litt med å få det til ;)

I dag har jeg gått tur, og grilla med sambo, det var fint. I morgen har jeg siste eksamen, og gleder meg veldig til å bli ferdig å bare tenke på meg selv.

Ha en fin kveld Ephemera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Sam!

Og gratulerer med ticker og link til dagboka :)

Jeg har det fint, jeg. Ingefærkapslene hjalp, så jeg her ikke vært så kvalm idag. Har faktisk vært sulten det meste av dagen idag. Håper ikke jeg får sånn voldsom matlyst for jeg har ikke tenkt å legge på meg 30 kilo liksom... :sjenert:

Har bare slappet av og sløvet idag også. Har sovet et par timer på dagen i likehet med igår og lørdag og det gjør at jeg ikke finnes trøtt nå... Jeg begynner ikke på jobb før kl. 15 imorgen, så jeg kan sove lenge, men jeg rusler vel i seng når sambo skal legge seg om ikke så lenge. Kan ligge og lese litt i senga.

Når har du eksamen da?

Ha en forsatt fin kveld, du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen er 12. februar ifølge babyverden :)

Åhh, samboeren min har bursdag 13:)

Og jo, Grace, jeg skal mer enn gjerne smitte deg! Løper rett inn i dagboka di nå!  :sjarmor:

Takk så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg svarer på denne her jeg.

Du... jeg leser i Fjellrypa sin dagbok at du er så flink til å regne ut hvor langt man er på vei og når den største faren for SA osv. er over... Jeg er litt bekymret selv og håper du kan hjelpe meg litt... 

Jeg hadde første dag i forrige mens 8. mai. Ifølge babyverden har befruktningen skjedd omkring 20. mai, jeg har hatt stabile sykluser på 26 dager, hadde IKM nå 2. juni og testet positivt samme dag. Også ifølge babyverden er jeg idag 4 + 2. Når mener du den største faren for SA er over hos meg?

Jeg er vel ikke spesielt flink til å regne, men jeg er ganske flink til å huske informasjon jeg liker. (Som dette med når faren for at et svangerskap går galt synker, o.l.)

Jeg har lest, og også hørt at faren for SA er aller størst i ukene før man vet man er gravid. Så tidlig mener mange den er opptil 50%.

Har man funnet ut at man er gravid, er vel sjansen for at det går bra oppe i 80% fram til 5 fullgåtte uker, og synker igjen til ca 87% etter 8 fullgåtte uker.

Når man kommer til 12 fullgåtte uker, er sjansen for at det går bra 93%, tror jeg?

De fleste av disse tallene er hentet fritt etter min hukommelse. De korrekte tallene fra 5 uker og utover hele svangerskapet pleier å dukke opp med jevne mellomrom i 1. tri. debatten på bim.no.

Men uansett, det er stor sjanse for at alt går bra når du nå her funnet ut at du er gravid! :klem:

Lykke til videre, og kos deg med den lille spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Sensommerbruden! :klem:

Da kan jeg kanskje slappe litt mere av når denne uka er omme, for jeg er 5 uker på vei på lørdag. Og da går jeg vel inn i min 6. uke, gjør jeg ikke? Dette er ikke helt enkelt... ;)

Har nettopp snakket med legekontoret. Fikk time mandag 19. juni. Det fantes ikke ledig time før det. Jeg sa at jeg var gravid og jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

Idag er jeg dårlig i magen. Jeg var oppe og tisset midt på natta og da var jeg sykt kvalm. Jeg stupte i seng og husker jeg tenkte at det var bra at jeg jobber kveld denne uka, for jeg tror neppe jeg hadde kommet meg på jobb i den formen jeg var i natt. Nå er jeg mindre kvalm, men altså dårlig i magen. Det har kanskje en sammenheng - at magen er urolig? Nå spiser jeg frokost uten å ha lyst på det. Spiser brødskive med smør... Også har jeg tatt ingefærkapslene mine da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... kvalm, halsbrann og dårlig i magen. Løper på do. Tror jeg skal sove litt på sofan nå, men skal jo på jobb til kl. 15 også... Og nå bekymrer jeg meg til og med for at magen betyr at noe er galt. Jeg vet jo om kvalme og halsbrann, men diare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke sove heller... Lurer på om jeg skal melde meg syk på jobb, men da må jeg fortelle sjefen min at jeg er gravid... Men det er kanskje like greit at hun ver det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er bekymret nå i starten, det var jeg også. Dødsbekymret. Jeg hadde også mye blødninger og var sikker på jeg kom til å miste. Jeg ble sendt på tidlig ultralyd av legen i uke 6 og alt var super-dupert, DA ble det litt mer virkelig for meg. Nå er jeg snart uke 10 og kjenner at bekymringene begyner å gi seg litt.

Husk at kvalme er et sunnhetstegn. Magetrøbbel har jeg også hatt omtrent hele tiden, det er vistnok ganske vanlig. Det går nok fint, skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Jeg syns du skal slappe av og holde deg hjemme jeg når du ikke er i form. Du har lov til å slappe av og ta det litt ekstra med ro nå når du er gravid.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Caramba!

Jeg føler meg litt bedre nå, men har ringt og meldt meg syk på jobb. Sjefen min ble glad for at jeg var gravid og hun ba meg ta livet med ro :)

Men jeg har endel ting jeg skulle ha gjort på jobb, så jeg skal prøve igjen imorgen!

Det er vel tid for å spise litt igjen selv om jeg ikke er sulten... Driver også og kutter ned på cola light-drikkingen min pga uvisst hvilke skader sucralose kan gi fosteret. Har i samråd med sambo bestemt at jeg bare får lov å drikke det til middagen... Evt. hvis jeg drikker cola light til lunsj, så må jeg drikke noe annet til middag... Jaja... det er vel bare en overgang, men jeg har veldig lyst på ;)

Skal sove litt på sofan etter lunsjen.

Fikk brev i posten idag om at bilen min må inn på periodisk kjøretøykontroll innen oktober :forvirret: Høres dyrt ut... Og bilen min var på NAF-kontroll når jeg kjøpte den i desember, men den skal visstnok kontrolleres igjen... :klø: Tror jeg skal ringe og spørre, jeg... Eller skal den på kontroll en gang i året?? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal slappe av og holde deg hjemme jeg når du ikke er i form. Du har lov til å slappe av og ta det litt ekstra med ro nå når du er gravid.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din skal vel på EU kontroll hver annet år, i den mnd som det siste sifferet ditt på bilskiltet.. Altså slutter bilnummeret på 2 skal den være godkjent INNEN februar, annet hvert år.. Får alltid påminnelse i posten. Og det er nok den periodiske kjørekontrollen du snakker om...

NAF kontroller er noe som er valgfritt hvis ikke jeg tar helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalme, halsbrann og dårlig mage kan bare være et utslag av graviditeten.

(Men dersom du har dårlig mage over litt tid ville jeg gått til legen, så du ikke har en infeksjon som kan skade baby over tid.)

Jeg har fått veldig løs mage nå i graviditeten, ironisk nok avløst av perioder med treg mage!

Og så må du venne deg til litt magevondter her og der... Det er bare normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Jeg betalte 450kr for EU-kontroll på merkeverksted sist, så er ikke den verste kostnaden ved å ha bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Jeg betalte 450kr for EU-kontroll på merkeverksted sist, så er ikke den verste kostnaden ved å ha bil!

Nei det er billig hvis alt er i orden...

Sørg for å sjekke enkel ting som at alle lys fungerer, bremser etc. Jo mer du kan fikse før kontrollen jo bedre er det for da slipper du å vise den på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*puster lettet ut over prisen på EU-kontroll*

Jeg så for meg at det skulle koste 5.000 eller noe sånt. Hva vet vel jeg om biler...

Tror ikke det skal være noe galt med den da. Bilforhandleren jeg kjøpte den av hadde hatt den inne på service og jeg fikk en NAF-test på kjøpet der det ikke ble påpekt noen feil. Og dette var i slutten av desember da. Så den har jo ikke kjørt så mye etter det. Men vi skal selvsagt sjekke alt vi kan skjekke selv først.

Sambo fikk oblatene sine i posten idag, mens jeg fikk dette dumme brevet hvor det står at jeg ikke får oblatene mine før bilen har vært på kontroll... Å nei, nå kommer naboene til å tro at jeg ikke har betalt årsavgiften, siden jeg må ha på de gamle oblatene frem til jeg har vært på kontroll :overrasket:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oblatene mine kom da i posten idag, de også - de hang bare fast i sambo sin konvolutt :ler:

Han har kjøpt forskjellige typer kjeks til meg idag, så jeg kan stappe i meg litt kalorier for å holde kvalmen unna. Lurer forresten på om det er noe ekstraordinært som feiler meg nå for jeg føler meg liksom så uggen i kroppen også og sambo sier at det går omgangssyke. Håper i alle fall at jeg blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kjeksen hjelper!

Jeg er heldigvis ikke kvalm enda. Men spiser ofte, for jeg er småsulten hele tiden, og ellers bli jeg litt uggen. Hadde kanskje blitt kvalm hvis jeg ikke spiste litt hele tiden, men det har jeg ikke tenkt til å teste ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen er blitt bedre! Har du bestilt time? Hm, kanskje jeg og får gjøre det da... aldri gjort dette før jeg heller, så følger med på hva dere som er omtrent like langt gjør! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...