Gjest veslo Skrevet 11. januar 2008 #4201 Del Skrevet 11. januar 2008 Gratulerer med barnehageplass!!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4202 Del Skrevet 23. januar 2008 Det går supert på jobb! Ting er endret siden jeg gikk ut i permisjon, vi har ny sjef og nye arbeidskollegaer. Jeg har fått en god venninne og masse kjempekose folk å jobbe sammen med! Det er rett og slett gøy på arbeid! Jeg savner Ephelille masse om dagene, men jeg har noe kjempefint å komme hjem til! Og hun og pappaen storkoser seg om dagene. Jeg er ganske sliten om kveldene og jeg har vær tidlig i seng flere kvelder. Det blir masse kos og lek med Ephelille når jeg kommer hjem fra jobb og når hun er i seng sitter jeg helt utslått i sofaen. Og siden jeg sitter foran en PC-skjerm på jobb hele dagen, frister det lite å ta frem laptopen når jeg er hjemme. Men jeg er da innom av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 23. januar 2008 #4203 Del Skrevet 23. januar 2008 Så deilig å komme tilbake til positive endringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4204 Del Skrevet 24. januar 2008 Så deilig å komme tilbake til positive endringer! Ja, det er fantastisk! :-D Og snart er det møte med kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 24. januar 2008 #4205 Del Skrevet 24. januar 2008 Åh, nå fikk jeg også lyst på kake! Men her er det ingen møter med kake i sikte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 5. februar 2008 #4206 Del Skrevet 5. februar 2008 I morgen er det bursdag!!! Det blir vel gøy?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 6. februar 2008 #4207 Del Skrevet 6. februar 2008 Er det ett år siden Ephelille kom til verden? Jøssenavn som tiden går.. *sentimental* Ellers er jeg inne for å oppdatere meg, og her ser det jo ut som at alt er i sin skjønneste orden. Og det er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 6. februar 2008 #4208 Del Skrevet 6. februar 2008 Oi herregud har tiden gått så fort? Gratulerer med bursdagsbarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. februar 2008 #4209 Del Skrevet 7. februar 2008 Gratulerer med bursdagsbarnet! Tenk at det har gått et år alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #4210 Del Skrevet 7. februar 2008 Tusen takk for gratulasjoner!!! :-D Ja, har ikke tiden gått fort?? Det er helt vanvittig... Selv om jeg fant ut igår at det føles veeeeldig lenge siden fødselen også! Jeg har tenkt så mye på fødselen de siste dagene, da og da gikk vannet, "nå gjorde vi det" og "nå ble jeg satt igang" - og ikke minst i går ettermiddag, når vi var i siste fase av fødselen og når det var et år siden jeg var ferdig og fikk lagt henne på brystet :rødme: Veldig spesielt. Og selv om jeg satt med verdens deiligste gullklump på fanget, så drev jeg og sutret om at jeg ville skru tiden et år tilbake Vel og merke til etter at fødselen var over Vi hadde felles bursdagsfeiring i barselgruppa sist lørdag og det var utrolig koselig! Det var lenge siden vi hadde møttes og ungene fikk spise muffing og sjokoladekake med hele kroppen og drikke smoothies til Også fikk de leke seg masse sammen! Gjett om det var ei som var trøtt når vi dro hjem! Igår ble det ikke så mye feiring. Jeg skulle egentlig vært på jobb, men jeg har vært hjemme de to siste dagene. Jeg har hodepine og er slapp og småkvalm og svimmel. Det må være et eller annet virus. Skal virkelig prøve å komme meg på jobb imorgen Vi koste oss selvsagt litt ekstra igår. Sambo stekte lapper/sveler til Ephelille til frokost, hun fikk noen gaver fra oss og fikk stappe i seg litt sjokolade. Hun er like glad i sjokolade som mammaen sin :gjeiper: men det er ikke så ofte hun får det da. Nå hadde hun ikke fått sjokolade siden jul Også flagget vi da Men i helga blir det feiring to dager til ende - med besøk både lørdag og søndag. Også må jeg få invitert noen venninner hit på bursdag en ettermiddag i neste uke. Det blir bare så dårlig tid til ting på hverdagene nå når jeg jobber... Men ja - verdens nydeligste Ephelille er 1 år!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4211 Del Skrevet 1. mars 2008 Her er det lenge siden jeg har vært... Det er litt travle dager for tiden, men alt er bra med oss Bursdagsfeiringen gikk kjempefint! Det var feiring i to dager til ende, Ephelille spiste sjokoladekake med hele kroppen og det var masse besøk og latter og masse pakker Ephelille og pappaen har også vært på ettårskontroll på helsestasjonen. Hun er nå 9.775 gram og er 79,5 cm. De har koset seg glugg ihjel i de 8 ukene sambo har vært hjemme og utviklingen går fort fremover. Det er jo lenge siden hun begynte å gå rundt bordet. Nå slipper hun seg stadig oftere og står alene, og hun reiser seg også opp midt på gulvet. Blir spennende å se når hun begynner å gå!! Det blir veldig rart! Også sier hun flere og flere ord. I tillegg til veldig klart "mamma" og "pappa" og "hei" og "hadet", sier hun også "vov-vov" og "pip-pip" på en veldig søt måte Og så er det masse "nei-nei-nei" mens hun ler og rister på hodet - spesielt når hun gjør ting hun vet hun ikke har lov til På mandag begynner hun i barnehagen og det blir veldig spennende! Sambo har fremdeles permisjon, og jeg har tatt meg fri på mandag for jeg vil også være med den første dagen! Også var vi på foreldremøte der sist mandag og da hadde vi med oss Ephelille. Det var også 5 - 6 andre ettåringer som var med, og de krøp rundt og lekte seg kjempefint sammen på gulvet Hun er så glad i andre barn og ropte også i fistel i fryd over alle de fine lekene som var der. Så vi er egentlig overbevisste om at hun kommer til å trives kjempegodt! Men det er litt sårt og rart også. At hun skal være borte fra oss på dagene og at noen fremmede skal ta seg av henne. Jeg begynte nesten å gråte når jeg leste på utstyrslista at hun skulle ha med seg kosedyr til soving/hviling... Så liksom for meg den lille jenta mi på vei til barnehagen med bamsen i sekken... Men det går vel bra. Det er i alle fall godt at jeg har vært på jobb en stund mens sambo har vært hjemme med henne, sånn at ikke overgangen blir så stor. Det hadde vært uutholdelig å gå rett fra å ha henne sammen med meg hele dagene til å ha henne i barnehagen... Men nå føles det som at det blir litt gøy også, fordi det så ut som hun trivdes så utrolig godt der! Jeg kommer til å ta meg litt fri fra jobb noen flere dager, men må avvente litt og se hvordan tilvenningen går. I alle fall når sambo skal tilbake på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 2. mars 2008 #4212 Del Skrevet 2. mars 2008 Tiden flyr så fort!! Men barnehagen blir nok supert, bare litt uvant i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 2. mars 2008 #4213 Del Skrevet 2. mars 2008 Lykke til med barnehagestart i morgen! Tenker det går bra jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 2. mars 2008 #4214 Del Skrevet 2. mars 2008 Det er så koselig og lese i dagboka di Lykke til med barnehagestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 11. mars 2008 #4215 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei og takk for sist Ephemera! Tenkte jeg skulle melde meg her.. Etter at gutten vår kom til så ble det veeeldig lite data og internett-tid på meg gitt;) Og da jeg begynte igjen så ble det ikke noe KG på meg.. Nå først kom jeg på å se ordntlig gjennom dagboka mi, og du var en av dem jeg fulgte nøye med, siden vi var så likt på vei Hvordan går det med deg og familien din? Planlegger dere en til baby eller? Her går det kjempefint. Vår lille skatt er ett år blitt, stor og flink gutt som skøyer og ler, mammas og pappas øyensten <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4216 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, alle sammen!! Spesilt gøy å se Sam her, over et år etter at du var her sist! :-D Jeg er ikke like mye her selv heller, men jeg prøver å oppdatere innimellom Barnehagestarten har gått greit. Det er masse rare følelser og jeg tenker fremdeles på henne det meste av dagen på jobb! Den første dagen var jo både jeg og sambo sammen med henne i barnehagen. Det var kos! Det var så masse spennende leker og spennende barn. Hun fulgte hele tiden med at vi var der, men hun lekte og koste seg! Så har vi hatt en gradvis tilvenning i forrige uke, der sambo har vært sammen med henne, gått fra henne og kommet tilbake og sånn. Den første gangen han gikk fra henne, måtte de ringe ham og be ham komme tilbake fordi de ikke greide å få henne til å slutte å gråte Dagen etter gikk det bedre og enda bedre dagen etter der igjen. Men så ble hun syk, med feber, diare og en omgang oppkast... Så jeg var hjemme med henne på fredag. Hun ble heldigvis bedre utover dagen og har blitt helt frisk igjen iløpet av helga. Vi lurte på om hun var dårlig pga to nye tenner som presser seg frem i munnen, men nå har sambo også blitt syk! Planen var at sambo skulle levere Ephelille i barnehagen i den vanskelige starten, siden jeg har vært bombesikker på at jeg ikke ville greie å gå fra henne mens hun gråter. Men idag måtte jeg kvinne meg opp og ta jobben da, mens sambo lå flat i senga. Og det gikk jo greit. Jeg tok av meg ytterklærne og ble med henne inn i morrest. Hun syntes det var spennende å være der, men skjønte også hva som skulle skje, så hun klenget på meg og skulle sitte i fanget mitt. Etter en liten stund tok en av damene der over oppmerksomheten hennes og jeg fikk beskjed om å si "hadet" og dra. Så jeg måtte jo gjøre det da, koseklemte henne og vinket og sa "hadet" og "mamma kommer og henter deg igjen etter jobb". Og jeg hadde ikke fått fullført setningen før hun hyyyyyylte, strekte armene mot meg og ropte "mammaaaaaaaaaaaaa". Og jeg måtte gå strake veien ut i gangen, ta på støvletter og kåpe og gå ut døra. Jeg trooooor hun roet seg idet jeg gikk ut døra - eller så var det en liten gutt som ble levert da som tok over oppmerksomheten hennes... Men ifølge sambo slutter hun nå å gråte rett etter at vi går. Hun kommer av og til på at vi er borte og at hun savner oss og begynner da å gråte, men det går greit å få trøstet henne igjen. De i barnehagen sier at det er et sunt og normalt tegn at hun gråter - det tyder på sterke bånd til foreldrene. Og hun er ikke vant til å være borte fra oss begge. En av oss har alltid vært sammen med henne. Men fy søren så slem jeg følte meg idag!!! Når jeg gikk fra henne! Jeg måtte overbevise meg selv om at hun hadde det fint der og at de ville ringt dersom noe annet var tilfelle, men jeg satt på jobb og snakket om at jeg skulle finne et billig hus i skogen og flytte til - og ikke være den materalistiske mammaen som leverer fra seg barnet på heldag i barnehagen Og gjett om det var ei som kjørte sporenstreks rake veien til barnehagen og omtrent satt og hoppet når det var rødt lys i ettermiddag?? Og når jeg parkerte utenfor barnehagen, tenkte jeg "nå kommer mamma og redder Ephelille og hun kommer til å bli så glaaaaad og hun vet ikke at jeg kommer nååååååå" Og inne i barnehagen sa jeg bare "hvor eeeeeeer huuuuuuuuuun??????" Og der var hun - i armene til en dame som hun har knyttet seg til Koseklumpen min!!!! Hun ropte "mammaaaaaa" og begynte å gråte litt når hun så meg, strekte armene mot meg og jeg tok henne og koseknuste henne :rødme: Sambo må bli hjemme fra jobb imorgen også, så da blir det henting og levering imorgen også, men jeg overlever. Synes jeg var litt (les: veldig) flink idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 12. mars 2008 #4217 Del Skrevet 12. mars 2008 Kjempeflink ja, for det der skjønner jeg ikke er lett altså.. Lillegutt er hjemme med meg enda, og jeg ser ikke for meg at jeg skal klare å rive meg løs fra han en HEL dag Men når man må så må man og det ordner seg som regel når man bruker litt tid på det Vi skal se om vi ikke får gjort noe husarbeid her idag, for det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 14. mars 2008 #4218 Del Skrevet 14. mars 2008 Du skriver så bra, Ephemera! Kunne virkelig leve meg inn i hvordan det er å levere fra seg barnet i barnehage for første gang. Jeg er jo på andre siden - barnehageansatt - og jeg skjønner at det er utrlolig mye følelser i sving hos foreldre som leverer fra seg det kjæreste de har til ukjente mennesker.. Det virker som Ephelille har reagert helt normalt på tilvenningen. En stor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 14. mars 2008 #4219 Del Skrevet 14. mars 2008 Heisann! Innom med en ettermiddagshilsen til deg Går det bra med Ephelille i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4220 Del Skrevet 14. mars 2008 Sam og Kylling: Nå er det min tur til å være syk Sambo har jo hatt influensa og er ennå ikke bra, men han har vært på jobb de to siste dagene, og da har jeg ligget hjemme... Heldigvis ble vi ikke syke samtidig! Det ville blitt fryktelig slitsomt og da tror jeg mamma og pappa måtte steppet inn og tatt seg av Ephelille. Jeg er ikke like syk som sambo var de første dagene, men jeg er veldig forkjøla og slapp og utslått Jeg leverte og hentet Ephelille i barnehagen på onsdag også. Da gikk det litt bedre enn dagen før. Dvs. Ephelille gråt når jeg dro og jeg følte meg like slem som sist, men nå hadde jeg vært gjennom det en gang før liksom... Men jeg satt hele dagen på jobb og bare gledet meg til å hente henne da. Samtidig som forkjølelsen seg mer og mer på... Heldigvis greide sambo å dra på jobb - og levere Ephelille i barnehagen - på torsdag og igår, for nå går det så bra der og det er så viktig at hun får vennet seg til det. Jeg fikk allerede på onsdag høre at det hadde gått mye bedre og at hun hadde blitt tøffere. Og igår hadde hun ledd og vinket når andre barn gråt fordi foreldrene gikk fra dem Og idag hadde hun storkoset seg på gulvet med leker og andre barn når sambo kom for å hente henne. Hun hadde spøket og ledd og merket ikke først at sambo kom inn i rommet. Det er så godt å vite at hun har det bra der!! Dette blir bra! Nå har sambo påskeferie, mens jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag. Ephelille skal likevel i barnehagen mandag og tirsdag, men ikke fulle dager, sånn at det ikke blir så langt opphold til etter påske. Vi skal bare være hjemme og kose oss i påsken. Jeg gleder meg! Skal pynte med gul løper og påskekyllinger, gule lys og gule tulipaner - og masse påskegodt Apropos det så har vi fått hvert vårt påskeegg på jobb idag, ref. sms fra kollega, så jeg gleder meg til å få det på mandag For ja, jeg skal greie å komme meg på jobb på mandag! I påsken håper vi på fint vær, sånn at vi kan ta med Ephelille i bæremeisen og gå tur i marka og steke pølser på bål Jeg må på en eller annen måte komme meg på kjøpesenteret imorgen også... Jeg falt pladask for en kjole som det er bilde av her www.cubus.no. Så jeg ringte igår og fikk hengt av en ut morgendagen. Jeg ser det ikke som veeeldig sannsynlig at sambo orker å dra og kjøpe den for meg... Og jeg MÅ ha den... Så da får jeg i tilfelle kle godt på meg og kjøre til døra... Det hadde sikkert vært lurt å kjøre seg en tur i kveld, isteden for i lørdagskaoset imorgen, men det tør jeg ikke når jeg har vært hjemme fra jobb. Som mamma sa i telefonen til meg idag: "Orker du å dra dit når du er så syk?" Og nei, jeg gjør egentlig ikke det, men hva gjør ikke Ephemera når det er en kjole hun bare MÅ ha?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå