Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Prøv å friste med alle de fine klærne!!  ;)

Hvis hun ligner litt på mora si burde det holde å vise frem et par kjoler før riene starter skikkelig :sjarmor:

:legrine:

Utrolig bra!!

Men jeg tror vi har litt dårlig tid, ja. Det blir nok ikke noen fødsel idag :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror slimproppen har gått!!

Det skjedde når jeg gikk fra senga og skulle inn i dusjen. Kjente at det kom masse utflod liksom og da blir jeg alltid litt skeptisk til om det er vannet som går. Men jeg kjente det var klissete. Ja, her blir det ekle detaljer!! Og når jeg gikk inn i dusjen kjente jeg at det kom mer, så jeg tok hånda under og sto der med en geleklump i hånda! Stakkars sambo sto på badet og skulle barbere seg og jeg holdt hånda frem mot ham og forklarte i en blanding av skrekk og fryd. Og så skulle jeg liksom få ham til å forklare meg om det der var slimproppen!! :ler: Han var litt rar i ansiktet sitt... Men "klumpen" var helt brank, tykk som gele og med hvite partikler i. Ikke noe rosa eller brunt eller blod :klø: Skal det alltid være det?

Nå føler jeg meg litt kvalm og som om jeg har mensen. Tror jeg er litt sjokkert også...

Vi har forresten ikke kommet så langt som til :humpe: ennå heller. Ingen av oss hadde spesielt lyst til det når vi la oss igår, aller minst sambo som er skikkelig tett og syk. Jeg har ligget våken halve natta og hørt på at han har snorket og surklet og styrt på. Håper virkelig jeg slipper unna nå. Så det hele ble utsatt til idag. Men nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Kanskje det bare er å droppe bringebærkapslene også?? Men slimproppen kan vel gå fra et døgn til to uker før fødselen?

Nå er det uansett frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart deg i tråden din på graviditet, men jeg tar det her også jeg! :)

Dette høres virkelig ut som slimproppen ja! :hoppe: Var ikke noe farge på mitt slim heller, tror ikke det trenger å være det!

Nå er du veldig nærme fødsel Ephemera, selv om det - som du sier - kan ta to timer eller to uker... hos meg begynte riene samme dag som proppen gikk!

Spennende saker!! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veksler litt mellom å grue meg til fødselen og å glede meg noe helt vanvittig her nå!! :ler:

Jeg må bare skjønne at det fremdeles kan ta tid - men samtidig må vi være klar for å kjøre til sykehuset når jeg får rier eller vannet går, pga. setefødsel. Vi vet jo ikke om vi skal spise middag hjemme idag engang... Men det er godt at det er lørdag og at sambo er hjemme, selv om han hadde vært hjemme på 10 - 15 min. utenom rushtiden hvis jeg hadde ringt etter ham på jobb også.

Har endel ikke-vonde kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:vinke:

Jeg er her!

Ikke noe nytt som har skjedd. Jeg har mye kynnere, men venter bare på at det skal begynne å gjøre vondt... Kanskje det skjer noe til natta?

Vi har spist lasagne og hvitløksbaguetter til middag. Jeg har endel sommerfugler i magen, men det var kjempegodt med mat :sikle: Har også sovet en halvtime på sofan. Vi blir bare hjemme i sofan i kveld så jeg har laptopen innenfor rekkevidde - og hvis noe skjer fort, så får dere vite det av Grace :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Dagen før min fødsel hadde jeg masse slik slim som du beskriver! Det var MYE!! Må jo legge til historien at dette var på kvelden før jeg la meg, og dagen etter var kom snuppa ;)

Her blir det spennende ja!! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...