Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Du jeg drømte om deg i natt!! :rodme:

Jeg drømte at du hadde fått babyen og skulle reise bort så du kom hit til oslo med babyen og jeg og sambo måtte passe på den. Jeg var skikkelig hønemor men det var alltid noe som gikk galt. Babyen frøs og av iskald fordi vi ikke hadde lagt dyna skikkelig rundt henne. Sambo bærte henne på ryggen ved å bare holde henne i armene over skuldrene sine :overrasket: Jeg fikk hetta, og ble dritsur på han, og tok vare på henne. Så måtte jeg skifte tøy på babyen og leita som en gal etter klærne. Da hadde du lagt igjen ikke mindre en 5 digre kofferter med klær og ting til henne :legrine: Men de var ikke fulle fordi du hadde tatt ut det du selv skulle ha med deg på ferie, men likevel var det sikkert en stappfull koffert med klær og stæsj for en helg. :ler:

Herregud!! Sambo var helt håpløs med henne! Bærte henne etter armen og gikk fra henne på stellebordet og sånn :legrine:

Men jeg var ganske snill da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå satt jeg her og lo høyt, Vampyra! :legrine:

Utrolig morsomt! Og jeg skjønner ikke hva du fikk det der med 5 digre kofferter med klær fra... :sjenert:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, alle sammen! :vinke:

Jeg spiser frokost og skal snart dra til legen! Lurer på om jeg har mens-smerter? :klø: :overrasket: Ja, det er dritskummelt, men jeg tror egentlig det bare er litt sånn "dårlig-i-magen-smerter" selv om jeg ikke er dårlig i magen heller? Og hvis det er mens-smerter, så er det sikkert bare modning som pågår. Men det er dette som er skummelt - jeg vet ikke hvilke smerter jeg skal få og hvordan det skal kjennes ut osv. Jeg får vel bare la være å henge meg så mye opp i det. Sambo sier han til og med har med mobilen på trening nå, i tilfelle jeg ringer. Det er godt å vite da! :)

Jeg tar i alle fall bussen til byen idag, for ikke å forulykke. Har dere sett på linken med bilulykken som jeg satte inn igår? Det snødde hele dagen igår og det snør ute nå også. Bilene seilet i alle retninger i går og det der skal ikke jeg være med på :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mens-smerter de siste 4 ukene før jeg fødte. hvis det får deg til å føle deg noe bedre...

Det er helt nrmalt, og de fleste mener at det betyr modning. (Selv om det i så fall var fryktelig inneffektivt hos meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint hos legen. Men det var et styr å komme seg dit idag. Først gjennom snøfokk til bussen og så gjennom bygatene i snø og glatte. Jeg vagger jo som bare det nå og bekkenet ble kjempevondt! I tillegg holdt jeg på å skli ut i spagaten nede i byen, noe som gjorde at jeg fikk meg et "rykk" som gjorde det enda verre. Og så er jeg livredd for å falle!

Stakkars legen min visste jo ikke om alt som har skjedd siden sist og at han tok feil med hensyn til hvilken vei babyen ligger. Men nå vet han det da ;) Jeg måtte berolige ham hundre ganger med at de på sykehuset syntees det kjentes ut som hodeleie, de også, og han sa det var bra at han ikke var mer sta enn han er og at jeg også ville ha UL, sånn at det ble oppdaget. Han syntes forøvrig det kjentes ut som hodeleie når han kjente på magen min idag også.

Jeg fikk sjokk når jeg veide meg på legekontoret idag, for jeg veide myyyye, og jeg snikveide meg hjemme senest igår. Så den vekta idag velger jeg å ta med en klype salt. Jeg må ha ekstra mye vann i kroppen. Hadde i alle fall ikke noen tegn på svangerskapsforgiftning.

Idag er jeg 37 + 5

Vekt: sensurert!

Blodtrykk: 113/69

Urin: negativ

Ødem: (1)

Leie: Seteleie

Fl./min: 160

Symfyse: 35 cm.

Ny kontroll om en uke, altså 30. januar. Da sørget jeg for å få time på slutten av dagen, sånn at sambo kan hente meg når han er ferdig på jobb. Jeg regner meg som handicappet nå, i alle fall på dette føret.

Jeg greide likevel å gå i endel butikker på Trondheim Torg etterpå. Hadde såååå lyst på en lang, sort tunika med hvitt mønster fra Sorbet som de hadde på B Young. Jeg prøvde den og den var knallfin! Magen min ble også veldig fin i den ;) Men dilemmaet: Jeg har ikke så lang tid igjen som gravid og jeg skal ingen steder å "ta meg ut" nå. Og hvordan blir den på kroppen min etter fødselen? Hvor trang blir den? Hvor flat blir magen min? Sånne ting er umulig å finne ut. På den annen side skjønner jeg ikke at mennesker i min tilstand greier å la være å gå å se på klær. For jeg må se hva som kommer inn og når babyen er ute av magen min, kan denne være utsolgt. Men nå må jeg i alle fall avvente til neste tirsdag. Kjøpte meg bare noen deilige fluffy sokker. Skulle også kjøpe flere bodyer til Ephelille, men str. 56 var utsolgt også på denne H&M-butikken. Synes alle babyklærne er i str. 62... Men vi har sikkert mange nok. Får se etter det også neste gang.

Jeg tror ikke jeg har mens-smerter lenger, men jeg har en brennende følelse nederst på magen. Jeg har hatt der før også. Jeg vet at rier kan oppleves på den måten også, så dette er kanskje også modning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også, Arwen! Virkelig!! :Nikke: Gleder meg villt til å bruke både de gamle klærne mine og vårens nyheter! Og jeg er ganske sikker på at denne tunikaen blir med meg hjem neste tirsdag...

:hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du jeg drømte om deg i natt!! :rodme:

Jeg drømte at du hadde fått babyen og skulle reise bort så du kom hit til oslo med babyen og jeg og sambo måtte passe på den. Jeg var skikkelig hønemor men det var alltid noe som gikk galt. Babyen frøs og av iskald fordi vi ikke hadde lagt dyna skikkelig rundt henne. Sambo bærte henne på ryggen ved å bare holde henne i armene over skuldrene sine  :overrasket:  Jeg fikk hetta, og ble dritsur på han, og tok vare på henne. Så måtte jeg skifte tøy på babyen og leita som en gal etter klærne. Da hadde du lagt igjen ikke mindre en 5 digre kofferter med klær og ting til henne :legrine:  Men de var ikke fulle fordi du hadde tatt ut det du selv skulle ha med deg på ferie, men likevel var det sikkert en stappfull koffert med klær og stæsj for en helg. :ler:

Herregud!! Sambo var helt håpløs med henne! Bærte henne etter armen og gikk fra henne på stellebordet og sånn :legrine:

Men jeg var ganske snill da... :sjenert:

:hoho:

Her tar man "vår baby" seriøst ser jeg!

Fantastisk drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du hadde snikveid deg hjemme i går og veide mye mer i dag, vil jeg tro at de to vektene viser helt ulikt..Beste utgangspunk er at du veier deg på samme sted..litt sent å si det nå, men..Jeg veier meg bare hjemme, også spør jordmor om vekta.

-og du har jo en knallfin mage har jeg sett :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vekta skal ikke bety noe nå, Ephemeramor! :troest:

Tunikaen var forresten knallfin! 

Siden du hadde snikveid deg hjemme i går og veide mye mer i dag, vil jeg tro at de to vektene viser helt ulikt..Beste utgangspunk er at du veier deg på samme sted..litt sent å si det nå, men..Jeg veier meg bare hjemme, også spør jordmor om vekta.

-og du har jo en knallfin mage har jeg sett :)

Jeg har egentlig sluttet å bry meg om vekta. Nå er det ikke så lang tid igjen uansett. Men på forrige kontroll hadde jeg til min hoppende glede ikke gått opp noe og nå var det ganske mye opp... Men, men... Hvis jeg har ekstra mye vann i kroppen kan jo det utgjøre en kilo eller to fra en dag til neste også. Jeg veier alltid mer på vekta på legekontoret, men det tror jeg først og fremst kommer av at jeg veier meg uten klær og før jeg spiser eller drikker hjemme, mens jeg både har spist og drukket og har på meg klær når jeg veier meg på legekontoret. Legen holder fremdeles fast på at kiloene kommer til å renne av meg, så jeg får stole på ham ;)

Det er vel forresten på tide med nytt magebilde snart?

Bekkenet mitt er skikkelig vondt. Er glad det ikke er lenge igjen nå, for hadde det vært så vondt tidlig i svangerskapet hadde jeg blitt bekymret for hvordan det skulle utartet seg. Halsbrannen har også kommet tilbake, etter å ha vært borte en stund. Jeg hadde skikkelig halsbrann i natt, men heldigvis hjelper Gaviscon. Føler meg også litt svimmel og småpjusk her jeg ligger i sofan. Og den brennende følelsen jeg har nederst på magen, greier jeg ikke å finne ut om har sammenheng med smertene i bekkenet eller om det er modning eller hva det i alle dager er. Men jeg merker det vel hvis det er fødsel på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...