Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Fest til halv åtte?? :hakeslepp: Det var lenge, og jeg skjønner godt at mannen din sa ifra på den tiden. Man tåler joe mye ekstra på en dag som nyttårsaften, men i halv åttetiden er det på tide å la alle få litt ro og fred. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår :dagens-rose:

Og for en fiin mage du har :rosasmil:

Nå er det ikke lenge til det er din tur.

Vi spiste også kalkun i går, det var kjempegodt. Har en svigermor som er verdens beste kokk :) Så fikk vi servert champagne i frostet glass med frosne jorbær i :sikle:

Etter middag dro jeg og sambo på fest. Vi hadde kjøpt noen kjempefine raketter, de var bare helt utrolig fine (var en sånn "bombe" med 20 raketter i), og den ble tent på akkurat klokken 00:00, så da sto vi der og så på raketter og alt var skikkelig romantisk :hjerte:

Nå må jeg få i meg noe frokost :ler:

Ble ikke så mye alkohol på meg i går, så er i fin form i dag :)

Ha en riktig godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg snart til byen og til legen! Jeg greier ikke å finne ut hvilken vei Ephelille ligger nå om dagen og det spørs om legen greier å finne det ut. Han har nok i alle fall mer greie på det enn meg. Det er forøvrig helt greit om han bestiller en UL på sykehuset da. Nå har jeg hørt at UL så sent i svangerskapet ikke er så veldig interessant for foreldrene fordi barnet er så stort at det er vanskelig å se konturene, men... Skal også innom jobb og hente parkeringsbevis for 2007. Kan berolige alle med at jeg ikke har tenkt å parkere i parkeringshus i byen idag :ler:

Jeg snakket forresten med lønningskontoret mitt igår, vedr. at vedtaket på fødselspenger fra NAV ikke stemte overens med vedtaket fra jobben min. Hun ville at jeg skulle sende henne en kopi av brevet fra NAV. Og så skulle jeg bare se bort fra det som sto om at jeg får penger fra NAV og feriepenger for bare de første 12/15 ukene. Jeg får penger fra arbeidsgiver og feriepenger for hele permisjonen ;) Så da er det bare datoene det er litt kluss i og det ordner seg.

Tenker at jeg i utgangspunktet ikke skal på noe salg-shopping idag, men jeg har kommet på en fin rosa strikkejakke som jeg må se på i en butikk. Den tror jeg at jeg skal ha hvis den er på salg og de har størrelsen min. Ellers tror jeg at jeg stort sett skal vente til vårklærne kommer!

Også ligger det et tynt lag med snø ute idag! Håper det kan komme mere og bli litt vinter nå, for det er så grusomt mørkt ute når det ikke er snø...

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

God bytur!

Og jeg tipper at du kommer hjem med litt forskjellig butikkfangst :sjarmor:

Jeg må si jeg savner å slanke meg sammen med deg... Vi er så like i forhold til veiing, det var så godt å ha en som veide seg minst like ofte som meg selv :ler: Og så var du en morsom og motiverende slankevenn! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL for å sjekke leiet i uke 37 eller 38, og jeg syntes i grunnen at det var veldig ok. Fikk ikke sett helheten så godt, men derimot var det lett å kjenne igjen detaljer. Jeg kunne for eksempel se ribbeina godt, og legen bekreftet at det jeg trodde jeg så stemte. Og så fikk vi bekreftet kjønnet, og det var jo litt moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hjemme igjen! Alt bra med både meg og Ephelille :)

Legen er fremdeles litt usikker på hvordan vei hun ligger - også fordi jeg sier jeg er usikker. Han mente imidlertid at det kjentes mer ut som hodet lå ned enn opp nå. Men for sikkerhets skyld satte vi opp en ny time den 15. og han venter også til da med eventuelt å bestille en UL.

Ellers sa han igjen at han mener jeg har et veldig fint svangerskap som følger alle kurver perferkt, både med hensyn til symfyse og blodprosent og blodtrykk og i det hele tatt. Han er også alltid veldig fornøyd med fosterlyden. Jeg måtte jo fortelle at jeg bekymrer meg litt for om babyen er velskapt (.... ja, jeg vet... jeg er bare sånn... :sjenert: ), men det syntes han ikke at jeg skulle være og han viste også til at jeg har vært på to UL-undersøkelser. Vekta mi måtte jeg selvsagt også ta opp, siden den fremdeles går oppover. Men han sier at det er normalt å legge på seg 12 - 20 kilo og med min høyde mener han at 20 kilo er det normale. Og han sa igjen at han var sikker på at de kom til å rase av.

Idag er jeg 34 + 6

Symfyse: 33 cm.

Vekt: + 16,5

Blodtrykk: 115/68

Hb: 13,7

Urin: neg.

Ødem: (1)

Leie: ?

Fl. min: 148

Tenk at det er bare litt over 5 uker igjen!?

Jeg var innom noen butikker etterpå, men har faktisk ikke kjøpt en eneste ting!! :overrasket: Den rosa strikkejakken som jeg skulle se på, var ikke nedsatt og den er ikke så fin at jeg vil kjøpe den til full pris. På en annen butikk hadde de fått inn en strikkejakke fra vårens nyheter fra B-Young - en lang heklet jakke i sand. Den var veldig søt, men det ble ikke så jeg kjøpte den heller. Tror jeg skal vente til etter fødselen nå :Nikke:

Har spist en grov baguette med reker og laks nå + en crossaint med vaniljekrem og sjokoladetrekk... :sjenert: Men det virker som jeg går opp en kilo i uka i vekt uansett hva jeg spiser!? Jeg gikk ikke opp mer enn en kilo i juleuka heller, og da spiste jeg MASSE kalorier!

Oj, nå hikker det i magen igjen. De siste dagene har hun hikket omtrent hver gang jeg har spist! Lurer på om hun er like glupsk som mamman sin?? Jeg kjenner forresten alle hikkene helt nederst på magen nå. Noen som vil anta at det er fordi hodet ligger nederst eller er det fordi det rykker i føttene hennes når hun hikker??

Vampyra: Jeg følger med på tråden din og det er litt rart å ikke være med i år. Det var jo litt uti januar vi startet "Prosjekt kropp" i fjor. Og selv om jeg er glad jeg ikke slanker meg akkurat nå, så blir jeg veldig inspirert når jeg leser der! Og jeg har til og med lyst til å begynne å trene! Tror helt sikkert det er fordi jeg ikke kan gjøre det nå.

:kose:

Fjellrypa: Kan tenke meg at det var en opplevelse med ny UL likevel, ja. Jeg kunne spesielt ha tenkt meg å fått bekreftet kjønnet. Selv om det eneste som teller er at babyen er velskapt, kan jeg virkelig ikke se for meg sjokket dersom Ephelille er en gutt! :ler:

Edit: glemte blodtrykket :ler:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :)

Vi var på ul i uke 35 tror jeg det var, ikke mye å se da nei!

:klem:

Godt nyttår til deg også, MissS! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...