cappocino Skrevet 26. desember 2006 #3181 Del Skrevet 26. desember 2006 Innom og hører hvordan det står til Str 19 passer nok veldig bra til høsten igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #3182 Del Skrevet 26. desember 2006 Leit å høre at du slit så mykje med halsbrann. Har hatt ein del halsbrann eg også, men det hjelper lenge med mjølk og å sitte litt oppreist. Håpar halsbrann-tablettar kan hjelpe deg! ← Takk for det, Ronja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #3183 Del Skrevet 26. desember 2006 Innom og hører hvordan det står til Str 19 passer nok veldig bra til høsten igjen ← Du tror det ja? Hun kan vel ikke å gå ennå da, men jeg tror venninna mi har tenkt på at det kan være søtt å sitte i vogna med støvlettene likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 26. desember 2006 #3184 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg er sikker på at fødselen vil gå veldig bra. Det ghør som regel det. Oddsen er iallfall på din side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #3185 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg er sikker på at fødselen vil gå veldig bra. Det ghør som regel det. Oddsen er iallfall på din side! ← Akkurat det med oddsen greide jeg selv å finne ut igår kveld også - og sambo ble litt overrasket over at jeg greide å forstå det! Men jeg kommer også til å si til jormoren på sykehuset at jeg er redd for at noe skal gå galt med babyen og da forventer jeg at de tar hensyn til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 26. desember 2006 #3186 Del Skrevet 26. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 26. desember 2006 #3187 Del Skrevet 26. desember 2006 Du må ikke bekymre deg slik for fødselen..... De som jobber på sykehuset er kjempeflinke og kan og håndtere slike situasjoner visst de skulle oppstå.... Selv om hastekeisersnitt kan virke veldig dramatisk på mor og far osv, kan legene og jormødrene dette godt, og de vet hva de gjør... Alt kommer til å gå så bra så!!!! Jeg er glad for at jeg ikke har noen bekymringer til fødselen. Jeg gleder meg bare til å få henne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 27. desember 2006 #3188 Del Skrevet 27. desember 2006 Kom på msn `a.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. desember 2006 #3189 Del Skrevet 27. desember 2006 Synes ikke du skal bekymre deg så mye for at noe skal skje med Ephelille under fødselen. Det er akkurat derfor ting som hastesnitt skjer, fordi de ikke risikerer noen ting når det gjelder babyens liv. Tro meg! Jeg var ganske nære å få hastesnitt på grunn av mulig infeksjon hos babyen. Heldigvis for meg kom han like fort av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3190 Del Skrevet 27. desember 2006 Just Me og Susan: Jeg skal prøve å ikke bekymre meg. Jeg var litt ekstra frynsete igår fordi jeg hadde sovet så lenge pluss at jeg ble litt satt ut av at dama til kompisen til sambo måtte ta hastekeisernitt. Men det jeg er redd for, er at noe skal skje med babyen i den fasen før man får komme inn på sykehuset. Hvis man blir sendt hjem pga for lang tid mellom riene eller for liten åpning - da er det jo ingen som overvåker babyen og slår til med hastekeisersnitt! Det er sikkert sjelden det skjer, men... Og det er akkurat det jeg kommer til å være hysterisk for, hvis alt tar lang tid med meg... Grace: Nå er jeg på MSN! Jeg er fullstendig utslitt...!! Jeg og sambo har vært ute på farten i hele dag. I fem timer. Skulle ikke tro det gikk an å bli så sliten, men det er tross alt bare 3 dager til jeg betegnes som høygravid og nå kjenner jeg i beina at jeg begynner å bli tung! Og i bekkenet! Kommer sikkert til å ha veldig vondt imorgen... Først var vi i byen for å hente sykemeldingen min på legesenteret. Sist jeg var hos legen avtalte vi å vente med videre sykemelding til jeg skal tilbake til ham 3. januar. Men så ringte han meg et par dager etterpå for å informere meg om noe om NAV (lang historie om at NAV mente at jeg burde greie å jobbe litt, men så ringte legen og snakket med dem og alt løste seg) og da lurte han på om jeg kunne komme innom i mellomjula og hente sykemeldingen siden det ble litt sent for både jobben min og NAV at vi ventet til uti januar. Etterpå var vi innom noen butikker. Litt salg og vanvittig masse folk! Før i tiden var folk blakke etter jul, men nå har folk både penger og kredittkort. I tillegg er det jo den store byttedagen. Jeg kjøpte en fin nisse til halv pris (planlagt). Også kjøpte jeg den brune kosedressen på Popin. Nå har jeg den i både brunt, rosa og lys grå I tillegg kjøpte jeg hårkur, hårstrikk og en klesbørste til å ha liggende i bilen. Så dro vi på IKEA og kjøpte 2 potter og 2 planter til å ha på det nye badet. Kjøpte også offwhite baderomsmatte, 8 kubbelys i beige og hvitt og en aviskurv. Så bar det til City Syd, der det var mere folk enn noen andre steder! Helt sykt! Lang bilkø rundt hele senteret og bilene parkerte i hytt og pine! Der kjøpte vi Topcom babysitter. Så var vi på Barnas Hus og kjøpte badebalje og en elektrisk uro med 3 bamser som svever rundt + musikk - til Ephelille - byens mest bortskjemte baby! Denne uroa kan festes både på sprinkelsenga og på vogga. Og til slutt handlet vi mat. Nå står sambo på kjøkkenet og lager både ribbe og karamellpudding Vet dere forresten at det har kommet sommerklær på hm.com idag? Jeg bestilte følgende fra forhåndskatalogen, som kommer i uke 1: Grå tunika Sort tunika Hvit bukse Sort bukse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 27. desember 2006 #3191 Del Skrevet 27. desember 2006 Høres ikke ut som dere er blakke etter jul iallfall... ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2006 #3192 Del Skrevet 27. desember 2006 Var kosedressen på tilbud eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3193 Del Skrevet 27. desember 2006 Høres ikke ut som dere er blakke etter jul iallfall... ... ← Vi er aldri blakke! Neida, vi fikk penger av mamma og pappa i julegave for å kjøpe babysitter. Men når vi endte opp med Topcom sin som ikke kostet mer enn 398 kr. så ble det penger til badebalje og uro også Resten av det vi har kjøpt idag gikk av egne penger da... Var kosedressen på tilbud eller? ← Dessverre ikke... Det er stort sett bare selskapsklær og ytterklær som er på tilbud foreløpig, tror jeg... Disse kosedressene tror jeg egentlig ikke vil komme på tilbud heller, for det er vel en type vare som de får solgt likevel. Dessuten er de ganske så utplukket nå... veldig dårlig utvalg når det gjelder størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. desember 2006 #3194 Del Skrevet 27. desember 2006 Den uroen har vi også... Eller, det høres ut som den samme, hvertfall. Julegaven er litt interessert i den, for det er lys og bevegelse. Men han bryr seg egentlig veldig lite ennå. Det er bare spennende en kort stund, og ansiktene til mamman og pappan er mye mer spennende. Gøy dere fikk råd til masse annet enn bare babysitteren da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3195 Del Skrevet 27. desember 2006 Åh - den er fra Fischer-price også er det 3 søte, myke bamser som ser litt ut som teletubbier som snurrer rundt? I pastellfarger? Den er med lys og lyd, ja. Sambo har montert den sammen, men vi har ikke riktig type batterier så vi har ikke fått prøvd den ennå. Lette etter link, men fant ikke akkurat den uroen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3196 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) 34 UKER!! Endret 28. desember 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #3197 Del Skrevet 28. desember 2006 "bare" 6 uker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 28. desember 2006 #3198 Del Skrevet 28. desember 2006 Gratulerer med 34 uker!!!!! Bare innspurten igjenn nå!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 28. desember 2006 #3199 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Når du har kommet til 34 uker er det strengt tatt ikke mulig at Ephelille skal komme alt for tidlig lenger, vet du. Du er over alle de kritiske tidspunktene allerede, nå skal h*n bare vokse seg stor og sterk! Når det gjelder selve fødselen, så går det jo veldig, veldig bra i de aller flest tilfeller. Tror ikke det er noen grunn til å engste seg for mye, det gjør det bare vanskeligere for deg selv. Endret 28. desember 2006 av Fjellrypa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3200 Del Skrevet 28. desember 2006 Vampyra, Just Me og Fjellrypa: Nei, kanskje jeg bare skal konsentrere meg om å ikke føde før nyttår, jeg også? Men er det noen som vet hvor mye for tidlig barnet kan være født for å unngå kuvøse og unngå problemer med å puste selv osv.? Jeg har jo hørt at det ikke skal ha noe å si om man føder en måned før tiden. Så nei, jeg kan vel slutte å bekymre meg for det nå. Men jeg vil passere nyttår, jeg også da Har vært ute og handlet igjen. Skulle bare kjøpe batterier til uroen som vi kjøte til Ephelille igår. Sambo er så ivrig på sånne tekniske dupeditter. Nå er den allerede montert på sprinkelsenga (som forøvrig står på barnerommet ennå, men som skal flyttes inn på soverommet vårt og stå der det første året - men det er litt rart å sette den der ennå...). Har samtidig kjøpt de siste tingene som manglet på utstyrslista, så nå tror jeg faktisk ikke det er en ting vi mangler. Idag har vi kjøpt Mesoft kompresser, PureLan brystvortesalve, Q-tips til baby, store bind (både Saba Self sit og Libresse goodnight i tykk utgave), flere små håndduker til å ha oppå stelleunderlaget og 10 myke, tynne vaskekluter. Og som om ikke det var nok, så har jeg også kjøpt meg mitt eget digitalkamera!! Et Nikon kamera med stoooort display og 1 gb minnebrikke og veske. Jeg skulle egentlig vente til jeg får utbetalt feriedagene som jeg har tilgode, men jeg overførte fra sparekontoen via mobilen isteden Veldig greit å ha mitt eget når Ephelille kommer til verden. Da kan jeg ha det med i veska og rundt omkring, uten å være redd for å miste sambo sitt. Og når vi kom hjem lå amme-bh'ene mine fra H&M i postkassen (har ikke prøvd dem ennå, men de ser veldig fine ut), samt katalog fra både H&M og Ellos! Ellers har jeg sovet supergodt de to siste nettene! Uten halsbrann eller noen ting! Deilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå