Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle som har ønsket god jul her! Tror jeg har vært i dagbøkene til dere alle?

Vi har nettopp kommet hjem fra mamma og pappa. Har vært der i hele kveld og spist nyyydelig pinnekjøtt og alt for mye kaker.

Årets julegave kom fra bestevenninna mi - kjempetøffe brune skinnstøvletter med snøring og pelskant til Ephelille! :legrine: Helt utrolig søte!! Mamma mente de kanskje ville bli for små til hun lærer seg å gå, men... De er størrelse 19. Jeg vet ikke når hun kan bruke dem? Kan evt. ha dem på seg i vogna før hun lærer å gå også da.

(Men dere - jeg får ikke til å legge inn hyperlink lenger. Det må være meg det er noe galt med, for jeg ser da at andre har det i innleggene sine. Stemmer det ikke at jeg først trykker på "http://"-boksen og så legger inn linken min der? Med en gang jeg trykker på den boksen får jeg error og beskjed om at jeg må legge inn link og tittel... Hva gjør jeg galt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok lastet ned nye internet Explorer 7, det betyr at du må gi tillatelse til nettsiden om "popups". Øverst i nettleseren din (altså dette du ser på nå) kommer det opp en linje der du kan trykke og velge at den skal tillatte slike popups. :)

God jul forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! Takk Vampyra! Det stemmer at jeg har lastet ned Windows Internet Explorer 7. Det står på "popups okay", men nå fikk jeg opp en ny linje som jeg måtte trykke på for å tillate scripts eller noe sånt, og da virket det! :tommel:

God jul til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta!

De støvlettene hørtes jo utrolig fine ut. Ephelille er heldig som får julegaver selv om hun ikke er født enda! :)

I dag er det min tur til å gafle i meg pinnekjøtt. Gleder meg stort til det! :sikle:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer jeg på en nokså forsinket julerunde... Det er faktisk ikke fordi jeg har hatt det så travelt, men telenor fant i sin visdom ut at vi nok ikke trengte ADSL på noen dager... :frustrert: Men altså, det jeg skulle gjøre var rett og slett å ønske deg en superkoselig romjul!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling og Fjellrypa: :klem:

Hjemme etter julelunsj hos min onkel og tante. Koldtbord og kaker!

Nå har jeg tatt på meg kosedressen og inntatt horisontalen i sofan. Og det brenner både i peisen og i masse røde, levende lys. Lurer på om jeg skal ta meg en liiiiiiten dupp under pleddet (det er så godt og jeg sovnet seint i natt pga. at jeg var så rastløs i beina...). Senere i kveld skal bare jeg og sambo kose oss med brød og laks og eggerøre og diverse annet pålegg. :sikle: Også skal vi se TV og bare slappe av :)

Har funnet ut at jeg har lyst på et eget digitalkamera. Sambo har et veldig bra et og jeg har tidligere tenkt at det bare er tull at jeg skal ha mitt eget. Men når babyen kommer ser jeg for meg at jeg må ta bilder hele dagen av alle søte situasjoner og alt mulig og det hadde vært svært praktisk med mitt eget! (Har vanlige fotoapparat da, men det blir liksom ikke det samme). Sambo på sin side vil kjøpe videokamera til Ephelille kommer til verden, så vi må vel ut og se da. Det blir da sikkert salg på sånne ting også nå?

Apropos salg, så vet jeg ikke om jeg skal bestille en kåpe som jeg har bestemt meg for hos La Redoute, eller om vinterklærne der kommer på salg snart? Synes nesten det er rart hvis de ikke skal dumpe prisene betraktelig til sommerklærne kommer... Hm... vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Little Sister og Just Me! :klem:

I natt har jeg sovet særdeles dårlig igjen. Har hatt sykt halsbrann og perioder hvor jeg har vært lys våken. Imorgen skal jeg på apoteket og kjøpe noe som hjelper bedre enn Love Hearts. Er så lei av dette nå. Og i tillegg skal det visstnok bare bli verre og verre med gode sovestillinger. Jeg elsker i utgangspunktet å sove, men nå er det fryktelig slitsomt. Hadde lyst til å gråte en periode i natt. Og når jeg sto opp, kjennes det ut som jeg har kastet opp halve natta og i tillegg drukket 10 liter appelsinjuice :forvirret:

Idag skal vi heldigvis ingen steder. Et vennepar skal vel ha fest i kveld, men slike aktiviteter orker jeg ikke å bli med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra legen min om at gaviscon er det eneste man kan ta hvis man er gravid. Lovehearts fungerer bedre en gaviscon her, men kanskje det er omvendt på deg :)

Halsbrann er skikkelig fælt. Blir nok ekstra ille av all den fete julematen man spiser. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tror jeg prøver Gaviscon imorgen, jeg altså. Da har jeg i alle fall prøvd. Er det tabletter eller flytende...? *håper det kan være brusetabletter*

Føler meg litt mørbanket og tror jeg skal prøve å sove litt på sofan nå... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Tror jeg prøver Gaviscon imorgen, jeg altså. Da har jeg i alle fall prøvd. Er det tabletter eller flytende...? *håper det kan være brusetabletter*

Føler meg litt mørbanket og tror jeg skal prøve å sove litt på sofan nå... :Gjesp:

Skikkelig ekle tabletter som skummer i munnen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ¤Ronja¤

Leit å høre at du slit så mykje med halsbrann. Har hatt ein del halsbrann eg også, men det hjelper lenge med mjølk og å sitte litt oppreist. Håpar halsbrann-tablettar kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirret:

Hvordan smaker de da? Surt eller bare ekkelt? Jeg vil at de skal smake surt og syrlig...

De er egentlig ikke så ille tror jeg. Skummet er litt tørt.

Jeg tok de første gangen mens jeg fortsatt slet med kvalme, tror det er derfor jeg sliter med de. Jeg må tygge tre stykker for at det skal hjelpe, og da tar det en haltime og så er halsbrannen tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal bekymre meg litt for fødselen også... Jeg er ikke så redd for smerten egentlig, men heller det at jeg ikke vet hvordan det kommer til å kjennes ut og hva som skal skje, liksom... Og når det skal starte...? I mitt tilfelle tror jeg det hadde passet meg best å tatt en pille den dagen jeg har termin (eller en uke eller to før) og så bare ventet på virkningen :ler: Samtidig er jeg innimellom redd for å føde for tidlig, sånn at babyen må i kuvøse og ikke kan puste selv. Men ellers er jeg mest redd for at noe skal gå galt med babyen under fødselen! Og det kommer jeg til å gi uttrykk for også. Jeg kjenner to stykker som har født i det siste, og begge fødslene har vært dramatiske. Kollegaen min som fødte i oktober, endte opp med hastekeisersnitt etter 20 timer med rier og manglende åpning. Babyen fikk navlestrengen rundt halsen til slutt, pulsen ble svak og de måtte ta hastekeisersnitt. Nå har dama til en kompis av sambo født - og der ble det også hastekeisersnitt! Dette fikk vi vite i går kveld, så vi vet ikke mer om hva som har skjedd og hvorfor. Hastekeisersnitt betyr at babyen må ut fort!! Så jeg kommer til å hyle og skrike ut min redsel hvis jeg blir sendt hjem fra sykehuset pga manglende åpning og sånn!

Nei, nå tror jeg det er best jeg prøver å sove litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...