Ephemera Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3121 Del Skrevet 19. desember 2006 Ufrivillig tidlig oppe pga. rørlegger på besøk. Sambo er også hjemme ennå da, så jeg har sluppet billig unna. Men rørleggeren kom allerede litt over halv åtte og jeg var såvidt ferdig med det nødvendigste på badet før vannet ble stengt av. Men idag blir ny-badet ferdig da! :-D Det skal bli utrolig deilig og det har blitt utrolig fint!! Skal bli veldig gøy å flytte alle tingene inn der igjen, sette alt stæsjet mitt i nye baderomsskap - og ikke minst: sette inn stellekommoden til Ephelille og sette ting i hyllene på den!! Kan vel snart begynne å vaske babyklær og kluter og håndduker og sånn også, så alt er klart. Skal på julelunsj på jobben til kl. 12. Det skal bli veldig koselig! Er bare litt skeptisk til å kjøre på det snøføret som er ute nå. Er ikke så vant til det. Syntes det var ekkelt nok å kjøre til nærbutikken igår. Men det er mye snø her vi bor og det er sporete på veien her, så det blir vel bedre når jeg kommer ut på hovedveiene. Hvis ikke så kjører jeg i 30 hele veien til jobb! Nå må jeg ha litt frokost! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2006 #3122 Del Skrevet 19. desember 2006 Bare du ikke kjører fortere enn at du føler deg trygg! Må passe på ephelille nå vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3123 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei, Vampyra! Ja, jeg tenker veldig på det når jeg kjører bil nå - at hvis det skjer noe, så skjer det noe med Ephelille også! Og enda verre skal det vel bli når jeg skal kjøre med henne i bilstol i bilen... Men som sambo sier - han vet at jeg er forsiktig og at jeg er flink til å kjøre bil (tenk at jeg skulle bli det, jeg som måtte ha tusen kjøretimer for å få førerkort ). Men jeg merker også at jeg kjører sjeldnere nå som jeg ikke jobber. Når vi drar steder sammen, kjører som regel sambo. Det blir sånn og jeg vil det helst sånn, selv om han gjerne hadde villet at jeg skal kjøre. Må kanskje kjøre litt oftere, jeg også. Det gikk i alle fall bra å komme seg både til og fra jobb, men snøen gikk over til pøsende regn en stund før jeg skulle dra, så jeg kjørte til jobb i et vanvittig regnvær. Og enda verre var det når jeg skulle hjem! Skikkelig drittvær!! Det var koselig på jobb, og til vår store overraskelse fikk vi pinnekjøtt, morrpølse, kålrabistappe og potet til julelunsj! Jeg eeeeelsker pinnekjøtt, men det var litt rart å spise det så tidlig på dagen. Men vi koste oss, det var julestemning og Ephelille lå og hikket i magen I morgen skal jeg til byen igjen. Da er det legekontroll og jeg må også innom noen butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. desember 2006 #3124 Del Skrevet 19. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3125 Del Skrevet 19. desember 2006 tilbake på Gracejenta! Vi har vasket hus! Badet ble ferdig i formiddag og sambo gikk løs med moppen på 1. og 2. etasje, som ikke så ut pga. støv og håndverkere som har trampet ut og inn her. Så ble det liksom min jobb å ta 3. etasje og da fant jeg ut at jeg bare måtte gå løs på det for å få det overstått. Jeg hater virkelig å vaske! Støvsuging og tørrmopp kan til nød gå an, men vasking Men jeg skjønner jo at det må til. Jeg har freset og sagt masse stygt igjen - og jeg presterte også å si at jeg skulle slutte å kjøpe meg klær og bruke pengene på å ansette vaskehjelp Også har onkelen og tanta til sambo vært innom med trevogga som han har snekret! Den er superfin! Finere enn de fineste voggene man får kjøpt liksom. Også fikk vi også madrass, laken og et pledd til den! Deilig at vi slipper å ordne med madrass selv, for det der er jo spesialmål. Vogga skal få stå på stua fremover nå og når Ephelille kommer til verden, skal hun få sove i den på dagene. Ooooooog... så har sambo satt stellekommoden på badet! Så nå kan jeg begynne å dandere der også! Men nå er jeg helt pumpa og orker ikke å gjøre en ting før imorgen. Jeg har jammen ikke mye energi for tiden, men det er vel sånn det skal være når man er gravid og tung både i rumpa og magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2006 #3126 Del Skrevet 20. desember 2006 Virker som du har nok aa henge fingrene i! Goey aa gjoere klart til nytt familiemedlem, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 20. desember 2006 #3127 Del Skrevet 20. desember 2006 *innom og klapper på den fine magen og spurter ut igjen for å nilese til eksamen i morgen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3128 Del Skrevet 20. desember 2006 Hollie Hobbie og Sniglå: Idag har jeg vært hos legen da. Jeg fikk et anfall av bekymring når jeg tok urinprøven i morrest (og måtte lage egen tråd på Graviditet). Jeg så at den var grumsete, at det fløt masse partikler og ting som så ut som eggehvite i den. Og da tenkte jeg svangerskapsforgiftning igjen. Jeg må jo dramatisere det til det verste, så jeg så nesten for meg sykehusinnleggelse resten av svangerskapet og var nesten helt fra meg en stund... Vel fremme på legekontoret fremla jeg min bekymring både til legesekretæren og til legen, men legen sa at det ikke gikk an å se på en urinprøve om det er eggehvite eller proteiner i den. Og prøven var helt fin, så jeg kunne spart meg den bekymringen der Det at prøven er grumsete, skyldtes vanligvis bare syreinnholdet i urinen. Har også forstått det som at det kan bety urinveisinfeksjon, men det hadde jeg heller ikke. Legen sa at en urinprøve med eggehvite i kunne se helt blank ut. Så da vet vi det. Ellers er jeg 32 + 6 idag. Vekt: + 14,3 kg. Blodtrykk: 120/76 Urin: neg. Ødem: 0 Fl./min.: 160 Han syntes det var litt vanskelig å kjenne hvordan babyen ligger. Han trodde hun prøver å flytte seg nedover og det har jeg også en mistanke om. Jeg kjenner mest spark nederst på magen, men spesielt om kveldene kan det kjennes ut som hun prøver å flytte seg nedover og jeg synes da jeg kjenner spark både oppe og i siden. Jeg skal tilbake til ny kontroll 3. januar og da ville han bestille en UL hvis hun ikke ligger med hodet ned. At hjerteslagene var såpass raske som 160 betø nødvendigvis ikke noe annet enn at hun var våken, men det kunne også komme av at hun kaver litt med å flytte på seg. Stakkar liten... Vekta mi syntes han ikke jeg skulle bekymre meg for, men han mente selvsagt at jeg skulle spise sundt. Han mente kiloene ville forsvinne etter fødselen og det var først hvis jeg kom over 20 kg. at han syntes det var mye. Han mente også at det vises mindre på meg at jeg går opp 20 kg. enn det gjør på ei som er f.eks. 160 cm. (Jeg er 180). Jeg skulle slutte å veie meg og bekymre meg for dette. Etterpå gikk jeg i butikker og spiste også lunsj på en kafè. Det er virkelig ingen vits i å se på klær før etter fødselen og jeg håper jeg kan forstå det nå Men jeg greide likevel å kjøpe meg to kosedresser på PopIn. De var kjempefine!! Little Sister har anbefalt dem tidligere, men jeg trodde de var for små og trange til meg nå, men de var knallfine! Buksa er skikkelig lang i beina og jakka er lang i ermene - begge deler superviktig! Først ville jeg ha rosa... men så bestemte jeg meg for en brun. Så ombestemte jeg meg igjen og fant ut at jeg ville ha lys grå. Jeg skjemtes nesten fordi jeg ikke greide å bestemme meg Ekspeditrisa sa imidlertid at hun hadde den i tre farger og hadde lyst på en fjerde. Litt senere på byrunden måtte jeg innom en annen PopIn-butikk og kjøpe den i rosa også... Så da ble det lys grå og rosa. (Kunne også tenkt meg å ha den i brun, ja...). Også kjøpte jeg et smykke og en ring i Pilgrim-serien, Weleda fødselsforberedende olje (Endelig fant jeg den! Det blir litt styr og jeg vet ikke hvor mye jeg tror på at det hjelper, men siden den ikke koster mer enn 129 kr. så kan det jo være verd å prøve). Kjøpte også 2 store puter + en pølsepute til sofan. Sofan er offwhite og inneholder tusen puter fra før. De jeg kjøpte idag er i sand og det ble fint sammen. Jeg trenger litt ekstra puter nå for tiden... Og så greide jeg å kjøre inni veggen i parkeringshuset med speilet mitt Men det gikk heldigvis ikke i stykker - det ble bare klemt inn og jeg måtte bare trykke det ut igjen. Det sitter fast hvit maling på det dat. En mann så at jeg praktes og han hjalp meg å komme meg ut fra det trange spetakkelet. Han sto og så hvor mye jeg kunne rygge bak og kjøre frem osv. for å komme meg ut. Veldig snilt gjort! (Det slår meg at det må være på tide å få seg et liv, når jeg sitter og forteller om alt som har skjedd i dag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 20. desember 2006 #3129 Del Skrevet 20. desember 2006 Hørtes ut som en mer spennende dag en min hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3130 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei, Grace! Sambo har sett på bilspeilet mitt, og det som har skjedd er at jeg har skrapet av plasten på det Jeg som trodde det var hvit maling fra veggen i parkeringshuset... Han mener jeg må ha vært ganske kraftig borti veggen og det stemmer, det... Tror faktisk jeg kræsja speilet i veggen tre ganger... Må finne på noe å ha på det likevel altså, for jeg vil ikke ha sånn speil som det ser ut som det er masse hvit maling på... Svart vannfast tusj eller kanskje jeg må kjøpe svart neglelakk? (Det er det verste jeg ser...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #3131 Del Skrevet 20. desember 2006 Tre ganger?? Huff da! Det går ann å få kjøpt ¨"neglelakk" i samme farge som bilfargen. Du må selvsagt da dra et annet sted enn feks Estetique. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3132 Del Skrevet 20. desember 2006 Tre ganger?? Huff da! Det går ann å få kjøpt ¨"neglelakk" i samme farge som bilfargen. Du må selvsagt da dra et annet sted enn feks Estetique. ← Ja... men det var på samme stedet da... Jeg skulle ut av luka der jeg sto parkert og kjørte frem igjen når jeg kræsjet speilet, men så skjedde det samme på vei ut igjen da... ( ). Mulig det går an å bruke sort billakk, ja, selv om dette er plasten på speilene? Tror vi satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 20. desember 2006 #3133 Del Skrevet 20. desember 2006 Tror du får sånn lakk til det på bensinstasjonen. som du pensler på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. desember 2006 #3134 Del Skrevet 20. desember 2006 Bare innom og oppdaterer meg... Henger litt etter for tiden... Har et par tips til deg da... Når det gjelder kurv, vugge eller lignende til babyen, så kan det være et styr å få dem til å sove der. Det er nemlig kaldt i en ubrukt seng. Trikset er å legge en varmeflaske i kurven eller vugga litt før den skal brukes. Da blir det varmt og godt på forhånd, og ikke så stor forskjell fra å sove oppå noen. Det andre er at revner under fødsel er en ting du burde slutte å bekymre deg for. Om det skjer, så skjer det, og du kommer sansynligvis hverken til å merke det eller bry deg! Jeg er sydd masse, for jeg ble både klippt og revnet, men det gror igjen! Eneste stingene jeg bekymret med forunder fødsel, var evt. sting etter keisersnitt! For de vil jeg for all del unngå! Ser ut som alt går bra med deg og Ephelille! Og det er jo hyggelig å høre! Og om Ephelille ikke snur seg, så er ikke setefødsel så skummelt som det høres ut heller. (Selv om fødsel i seg selv er en ganske grusom opplevelse! Men det glemmer du fort!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3135 Del Skrevet 21. desember 2006 33 UKER!! Takk for fine tips, Susan! Jeg skal sørge for å varme opp vogga med varmeflaske før hun skal ligge der. I tillegg skal vi ha lammeskinn der da, men det blir jo ikke det samme som ordentlig varme Jeg er egentlig ikke så redd for å revne under fødselen... Kanskje jeg skulle latt være å kjøpe oljen... Nei, den var ikke så dyr, så jeg kan jo prøve. Jordmoren ba oss liksom innstendig om å bruke det på forhånd da, så nå når jeg har kjøpt den kan jeg i alle fall bruke den. Jeg har igjen 2 ting å lage til jul: rundstykker og krumkaker. Jeg skal prøve å få baket rundstykkene idag også kan jeg ta krumkakene imorgen. Har også to julegaver som jeg skal pakke inn. Mangler også julegave til mamma og pappa. Det er så utorlig vanskelig å finne på noe å kjøpe. Lurer på om jeg må be dem ønske seg noe konkret i år også. Nå skjønner jeg heller ikke at det straks er jul! Jeg er alltid sånn - jeg gleder meg masse i november, men når jula kommer, så skjønner jeg ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 21. desember 2006 #3136 Del Skrevet 21. desember 2006 Bra det var veggen du dultet tre ganger da, istedenfor en annen bil ellers, går kjøringen greit? Husker frustasjonene dine ifm oppkjøringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 21. desember 2006 #3137 Del Skrevet 21. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2006 #3138 Del Skrevet 21. desember 2006 Oensker deg og Ephelille en Riktig God Jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 21. desember 2006 #3139 Del Skrevet 21. desember 2006 Men jula kom så utrolig fort i år! Det er jo helt vilt. Jul om tre dager. Hjelp. Kan du komme og bake noen rundstykker og et par brød for meg også? Må ha det klart til lørdagen. På forhånd takk! En god til Ephemera og en god til Ephelille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3140 Del Skrevet 21. desember 2006 Bra det var veggen du dultet tre ganger da, istedenfor en annen bil ellers, går kjøringen greit? Husker frustasjonene dine ifm oppkjøringen ← Kjøringen går kjempefint! Men jeg er fremdeles ikke noe glad i å kjøre på steder i byen hvor jeg er helt ukjent da. Og ja - det var bra det var veggen jeg kjørte borti, ja! Det var derfor jeg var så nære veggen også, fordi jeg passet på å holde avstand til bilen ved siden av. Både når jeg kjørte inn der og når jeg skulle ut. Og når jeg hadde kjørt speilet i veggen èn gang, så trodde jeg det var ødelagt så da var jeg ikke så forsiktig lenger... Jeg har helt angst for bilreparasjoner, men et speil skulle jeg vel ha tålt. Er glad speilet er i god behold da! ← Oensker deg og Ephelille en Riktig God Jul! ← Takk i lige måde!! Jeg skal ta meg en dagbokrunde og ønske god jul en av de nærmeste dagene, jeg også! Men jula kom så utrolig fort i år! Det er jo helt vilt. Jul om tre dager. Hjelp. Kan du komme og bake noen rundstykker og et par brød for meg også? Må ha det klart til lørdagen. På forhånd takk! En god til Ephemera og en god til Ephelille. ← Jeg orker nesten ikke å bake rundstykker til oss selv engang, jeg... Jeg slapp å gjøre det idag, for vi hadde for lite melk igjen. Så begynte jeg å måle opp ingredienser til krumkaker isteden, men det får stå til imorgen... Det er nemlig bare en knapp time siden vi kom hjem fra shopping igjen. Vi skulle egentlig ikke handle så mye - "bare" de siste julegavene og det vi ikke husket av mat forrige helg - men vi hadde stasjonsvogna full når vi kom hjem idag også! Var innom hundre butikker og handlet masse overalt. Skulle tro vi skulle ha hele slekta på julebesøk, men realiteten er at vi skal bort på besøk flere dager i jula og ikke skal ha noen gjester hjemme hos oss Begge fryserene er stappfulle og vi har sikkert hundre flasker brus og i det hele tatt. Ja, ja... Kjøpte forresten håndmixer sånn at jeg slipper å bruke kjøkkenmaskina til å lage eggedosis til krumkakene - og en fiiiiiiiiin vognpynt til vogna til Ephelille. En rad med 4 myke bamser i brunt og rosa. Vet at babyer skal ha skarpe farger, men den var så fiiiiiiin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå