Ephemera Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #2961 Del Skrevet 4. desember 2006 Bollene ble knallgode, om jeg skal si det selv! Jeg tror ikke jeg vet om noe som er bedre enn varme boller som nettopp er tatt ut av ovnen? Vanskelig å stoppe å spise nå. Sambo legger flis på badet og har ikke tid til å komme og spise ennå, men han roper at det lukter veldig godt Har allerede lyst til å bake mere, for disse vil få bein å gå på! Ikke gjorde det noe at jeg ikke hadde kardemomme i, heller. De kunne liksom ikke blitt bedre Klarte å brenne fast bollene på det ene brettet da... Hadde ikke nok bakepapirark igjen, så på det ene brettet satte jeg dem rett på stekebrettet, uten å smøre det først... Men hallo, det er lenge siden jeg har baket og enda lenger siden jeg har stekt boller uten bakepapir under... Fikk dem løs med en stekespade da... selv om det sitter igjen litt bolle på det... (Skal bli morsomt å vaske det...). Ser ikke bort fra at jeg er ute og handler mere mel og greier imorgen, for å bake mere Jeg er sånn enten-eller-menneske at det er helt utrolig...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #2962 Del Skrevet 4. desember 2006 Så godt at bollene smakte! Nå lager jeg kyllingsuppe, men jeg har også planer om å bake boller i dag. Lurer på om jeg har blitt på virket av alt bollesnakket i dagboken din jeg. Indegriensene er i alle fall innkjøpt, og noen av bollene tenkte jeg at jeg faktisk skulle fylle med vaniljekrem. -Skikkelig usunt, jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #2963 Del Skrevet 4. desember 2006 mmmm boller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #2964 Del Skrevet 4. desember 2006 Så godt at bollene smakte! Nå lager jeg kyllingsuppe, men jeg har også planer om å bake boller i dag. Lurer på om jeg har blitt på virket av alt bollesnakket i dagboken din jeg. Indegriensene er i alle fall innkjøpt, og noen av bollene tenkte jeg at jeg faktisk skulle fylle med vaniljekrem. -Skikkelig usunt, jeg vet! ← Mmmmm.... super idè! Og hvorfor ikke litt smeltet sjokolade på toppen også? Hjelp - jeg er så matvrak at det er helt vanvittig!! Ellers lurer jeg på om bolle-baking er noe som følger med på slutten av svangerskapet? Jeg leste slutten av dagboka til Skrållan igår, og jeg tror det var der jeg ble overbevist om at jeg skulle bake boller. Der gikk det på kanelboller og sjokoladekake og brownies på slutten. Og en kollega som fikk baby for en måneds tid siden, drev stadig og bakte boller på slutten, hun også. Jeg har 40 boller på kjøkkenbenken og sambo stusset litt når jeg sa at jeg måtte ut og kjøpe mer mel for å bake flere Det blir ikke før imorgen i alle fall, men... mmmm boller ← Ellers må jeg tipse dere om å se i dagboka til Arwen! Hun har lagt ut bilde av babyen sin tatt på 3D UL idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #2965 Del Skrevet 4. desember 2006 Kan tipse om å putte en melkesjokoladebit inni bollene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #2966 Del Skrevet 4. desember 2006 Kan tipse om å putte en melkesjokoladebit inni bollene ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 4. desember 2006 #2967 Del Skrevet 4. desember 2006 For et nydelig magebilde Nå fikk jeg også lyst på boller! Begynner heldigvis å bli bedre nå, så i morgen skal jeg på jobb, selv om det hadde vært bedre om jeg var hjemme i morgen også. Nå skal jeg pakke inn julegaver, og flere kalendergaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 4. desember 2006 #2968 Del Skrevet 4. desember 2006 sjokolade inni bollene er best! Spesielt Marabou sjokolade..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 4. desember 2006 #2969 Del Skrevet 4. desember 2006 Nå har jeg satt bolledeig Nydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #2970 Del Skrevet 4. desember 2006 Oj... jeg har visst satt igang en skikkelig bolle-boom her på KG idag Little Sister, iss og meja: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 4. desember 2006 #2971 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg kjøpte boller hos bakeren jeg da... Det var det nærmeste jeg kom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. desember 2006 #2972 Del Skrevet 4. desember 2006 Ååååå.. boller Jeg er forresten også sånn akutt sulten både på kveldn og om morgenen. Våkner gjerne 0530 og bare måååå ha mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 5. desember 2006 #2973 Del Skrevet 5. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #2974 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg kjøpte boller hos bakeren jeg da... Det var det nærmeste jeg kom.. ← Hovedsaken var jo at du fikk boller! Selv om det er spesielt godt med hjemmebakte boller Ååååå.. boller Jeg er forresten også sånn akutt sulten både på kveldn og om morgenen. Våkner gjerne 0530 og bare måååå ha mat ← Kanskje vi kan skylde på babyen? At babyen spiser så mye mat at vi bare mååååå ha påfyll? Jeg bruker i alle fall å si det Apropos mat: Nå er det frokost med Ingers rugbrød med lammerull og rødbetsalat Rødbetsalat spiste jeg for første gang i påska i år. Hjemmelaget som svigerfar hadde laget. Det var utrolig godt oppå kjøttpålegg! Jeg er overhodet ikke noe glad i bare rødbeter, men i sånn rosa salat sammen med majones og masse godt er det nydelig! Jeg skal lage etter svigers oppskrift til jul, men igår kjøpte jeg Delikat sin. God den også, men den mangler rødløk - noe som er en svært viktig ting! Tror jeg må avslutte frokosten med en bolle også... Foreløpig ser det ut som jeg slipper å vaske vinduer idag også, for det regner ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 5. desember 2006 #2975 Del Skrevet 5. desember 2006 Er du så stinn av boller at du ikke orker å skrive?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #2976 Del Skrevet 5. desember 2006 Er du så stinn av boller at du ikke orker å skrive?? ← Neida, men hva skal jeg skrive...? Har vært på butikken og kjøpt Se og Hør og mel og kardemomme og gjær... Vurderte å bake kanelboller, men hva glemte jeg å kjøpe? Jo, bakepapir! Så jeg lar vel være... hvis ikke jeg ber sambo kjøre innom butikken og kjøpe på vei hjem fra jobb. Ellers har jeg lyst på shopping (bombe). Men det er så lenge til lønn og nå lever jeg på sparekontoen... Venninne K vil ha meg med ut og spise pinnekjøtt (det er definitivt det beste som finnes!) imorgen, men jeg vet ikke... I tilfelle må jeg ta en butikkrunde samtidig som jeg er i byen også, og hvor dyrt kan det ikke bli med både middag og shopping??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 5. desember 2006 #2977 Del Skrevet 5. desember 2006 Lenge til lønn? KOmmer den ikke på fredag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #2978 Del Skrevet 5. desember 2006 Vi får ikke lønn før neste fredag, altså den 15. sånn som vanlig? Får dere lønn tidligere fordi det er desember? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 5. desember 2006 #2979 Del Skrevet 5. desember 2006 Ja, den 15. Skulle normalt ha kommet den 28. Men neste kommer ikke før 28.01.07, så desemberlønna skal holde leeenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 5. desember 2006 #2980 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har jo lønn 15 på begge de andre jobbene mine, men i desember så pleier de å utbetale den 10. Men i år er 10 på en søndag så da blir det 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå