Susan Sto Helit Skrevet 30. november 2006 #2921 Del Skrevet 30. november 2006 Ja, vi går som regel over tiden... Ikke for det, jeg kjenner ei som nylig fikk sin førstefødte 3 uker før tiden. Jeg kunne gjerne tenkt meg å føde 3 uker før tiden. Da er det liksom innenfor terminen likevel og det går ikke utover permisjonstiden. ← Er jo ikke helt riktig det da... Hvis du føder 3 uker før termin, så fjerner trygdekontoret de 3 ukene du skulle vært i permisjon før du fødte, så du må tilbake i jobb 3 uker før. Den eneste måten å ikke miste det minste permisjon på er å føde på termindatoen. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. november 2006 Forfatter #2922 Del Skrevet 30. november 2006 Jaaaaaa.... det har du vel rett i, ja.... :klø: Jeg tenkte liksom på at jeg da har startet permisjonen, sånn at det ikke går utover lengden på den, men de regner vel også fra når fødselen finner sted, ja...? Ikke at det er noen krise, egentlig, men litt dumt likevel. For jeg skal tilbake på jobb 9. januar 2008, tror jeg det var, og hvis babyen kommer før tiden, så må jeg tilbake midt i jula 2007 liksom... Men jeg kan vel i tilfelle be om noen dager permisjon uten lønn også... Sambo tar over med 8 uker permisjon når jeg begynner å jobbe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 1. desember 2006 #2923 Del Skrevet 1. desember 2006 Jepp, det er litt håpløst det der med "flyttbar" permisjonsslutt. Jeg har uansett planer om litt ulønnet permisjon, sånn at timingen skal blir grei. Det har man jo rett på, og det gjør det mye enklere for alle. Lite fristende å begynne på jobb 1 uke før jul... Det må vel bare bli noen uker ekstra uten lønn hvis Kyllingen skulle finne på å komme for tidlig. Håper i grunnen ikke det, vil gjerne over nyttår. Gratulerer med 30 uker, forresten! Og jeg synes heller ikke denne høsten har gått spesielt fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 1. desember 2006 #2924 Del Skrevet 1. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #2925 Del Skrevet 1. desember 2006 Jepp, det er litt håpløst det der med "flyttbar" permisjonsslutt. Jeg har uansett planer om litt ulønnet permisjon, sånn at timingen skal blir grei. Det har man jo rett på, og det gjør det mye enklere for alle. Lite fristende å begynne på jobb 1 uke før jul... Det må vel bare bli noen uker ekstra uten lønn hvis Kyllingen skulle finne på å komme for tidlig. Håper i grunnen ikke det, vil gjerne over nyttår. Gratulerer med 30 uker, forresten! Og jeg synes heller ikke denne høsten har gått spesielt fort... ← Nå håper og tror jeg ikke det er noen fare for at jeg skal føde før nyttår (selv om man aldri kan vite...), men jeg ser det som en fordel at barna våre blir 2007-barn isteden for 2006-barn også. Med hensyn til skolestart og sånne ting. Men sånn som jeg har forstått det, så har vi krav på et år ulønnet permisjon etter permisjonsslutt, så lenge vi søker om det før den ordinære fødselspermisjonen går ut. Den som kunne vunnet i lotto og tatt et år ekstra permisjon! *drømme* ← Jeg har sittet og løst masse adventskalenderoppgaver på nettet nå Håper jeg kan vinne i noen i år. Vant ikke i en eneste en i fjor... Har ikke deltatt på KG's kalender ennå, men skal få gjort det iløpet av dagen. Nå skal jeg en tur på butikken og kjøpe litt småtterier som vi glemte når vi handlet igår. Skal også se om jeg orker å begynne å vaske vinduer - ihvertfall på stua og kjøkkenet, så det blir litt koseligere å pynte til advent og jul Tror jeg tar bilen til butikken idag, for bekkenet mitt har ikke godt av så mye gåing, tror jeg. Hadde sykt vondt igjen i går kveld altså, men var også stuptrøtt og sov heldigvis godt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #2926 Del Skrevet 1. desember 2006 må bare le litt av deg og det permisjonsstyret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #2927 Del Skrevet 1. desember 2006 må bare le litt av deg og det permisjonsstyret ← Ja.... Men jeg kommer seriøst til å få psykiske problemer ved å gå fra Ephelille når hun er så liten. Hun er jo baby fremdeles på det tidspunktet! Skal vi se... hun vil være omtrent 11 måneder når jeg skal begynne å jobbe igjen! Så blir sambo hjemme til hun er 13 måneder. Og hvordan i huleste skal vi få barnehageplass i midten av mars? :klø: Det kommer vi ikke til å få, og da må vi plassere henne hos en dagmamma Nei - det ideelle hadde vært å kunne være hjemme til hun var to år ihvertfall! På den tiden jeg og søskenene mine ble født, var det 3 måneders fødselspermisjon. Ihvertfall når storebroren min ble født. Mamma maktet ikke å gå fra babyen så tidlig (på den tiden tok de vel også litt permisjon før fødselen), så hun sa opp jobben og var hjemme med alle oss tre barna. Men de hadde råd til det. Det var ikke sånn som det er idag - med huslån og flere biler og tusen utgifter. Anyway - jeg var flink og gikk til butikken isteden for å kjøre! Angret når jeg hadde kommet noen meter borti veien, men bilnøklene lå hjemme og det var bare å fortsette å gå. Men det er vondt i bekkenet mitt I postkassen lå det hentelapp fra Sparkjøp på flanellsbleiene til Ephelille og ammeinnlegg i ull til meg, så jeg hentet også ut den pakken. Har også fått boken som jeg bestilte, der vi skal skrive når Ephelille får sin første tann og alt det der Nå er det boller med hvitost til formiddagsmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 1. desember 2006 #2928 Del Skrevet 1. desember 2006 *oppdaterert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #2929 Del Skrevet 1. desember 2006 Du må jo ikke slite ut bekkenet ditt nå da, det trenger du veldig i februar! Kanskje på tide å begynne med vanngymmen og heller kjøre bil rundt omkring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #2930 Del Skrevet 1. desember 2006 Du må jo ikke slite ut bekkenet ditt nå da, det trenger du veldig i februar! Kanskje på tide å begynne med vanngymmen og heller kjøre bil rundt omkring? ← Ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #2931 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja? Ja men så gjør det da Du prøver jo å være flink til å gå, men når det går utover helsen din må du kaste inn håndkleet og finne alternativer. Vil jo ikke at du skal få problemer med bekkenet ditt nå! Det får hard nok medgang under fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #2932 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja..... ... men jeg oooooorker ikke å dra på vanngym.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #2933 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan du ikke ta det på vei hjem fra shoppingen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2006 #2934 Del Skrevet 2. desember 2006 Kanskje på tide å begynne med vanngymmen og heller kjøre bil rundt omkring? ← Signerer! Det er dumt å gjøre ting som gir deg vondt! Sats heller på vanngym! Det er god trim det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 2. desember 2006 #2935 Del Skrevet 2. desember 2006 Shoppinglørdag i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #2936 Del Skrevet 2. desember 2006 Vampyra og Xavia: Jeg skal se om jeg greier å komme meg på vanngym igjen... Men nå begynner treningssenteret snart med juletimeplan også, så vi får se hvordan den ser ut! Grace: Ikke foreløpig ihvertfall... Har gått gjennom masse adventskalendere på nettet igjen. Registrerer sambo på en del av dem også nå, så dobler vi sjansen for å vinne Daff dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2006 #2937 Del Skrevet 2. desember 2006 Men du som er sykemeldt har da all verdens tid Det gjør vel ingenting om de har juleplan da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #2938 Del Skrevet 2. desember 2006 Men du som er sykemeldt har da all verdens tid Det gjør vel ingenting om de har juleplan da ← Neida, men det som pleier å skje, er at de kutter ut endel timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2006 #2939 Del Skrevet 2. desember 2006 Ja det er jo sant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #2940 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Bestiller litt fra slaget på hm.com, jeg også: Snoopy BH Snoopy hipster 3 pk. hotpants 3 pk. hotpants Joggebukse til Ephelille Lue til Ephelille Snoopy-settet er billig og fint å bruke når man f.eks. skal på tur og det ikke passer så bra med blonder. Hotpantsene er fine å bruke etter fødselen. Joggebuksa til Ephelille er jo knallsøt. Lua har jeg i det minste strørrelsen fra før og den er så søt at jeg nå bestiller den i en størrelse større Endret 2. desember 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå