Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Bare innom med en rask oppdatering:

Jeg er 100 % sykmeldt ut oktober. Selv om legen helst ville at jeg skulle prøve 50 %.

Nå har jeg kommet hjem, tatt en rask dusj og jeg og Ephelille skal gasse i oss stor lunsj med ferske rundstykker og godt pålegg :sikle: Har bare spist en brødskive tidligere idag og holder på å sulte ihjel... Og så skal vi sove litt. Jeg var jo oppe kl. 6 idag.

Skriver mere senere!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg nå!! :hoppe: Jeg bare vet at jeg har tatt den riktige avgjørelsen og at dette skal bli godt både for meg og Ephelille :hjerte:

Jeg sleit litt tidligere idag da. Først satt jeg på jobb og følte at jeg "lurte" folk ved at jeg snart skulle til legen og regnet med å ikke komme tilbake, mens ingen visste noe... Og jeg var litt stresset når jeg satt på venterommet hos legen også. Men det gikk jo bra da. Legen var som sagt ikke overbegeistret for å sykmelde meg. Han sa at de ble bombardert med brev fra Trygdekontoret om å ikke sykmelde gravide. Jeg forklarte og forklarte og han forsto. Men det var ikke bare å skrive på sykemeldingen at jeg var sliten, for det var ikke sykemeldingsgrunn i seg selv. Vi snakket også om tilrettelegging på arbeidsplassen, men hos meg er det ikke så mye som kan tilrettelegges, egentlig. Vi snakket om 50 % sykemelding da, men jeg føler ikke at det hadde hjulpet så veldig... Så jeg fikk 100 % sykemelding fra idag.

Så ble det litt klabb med å få gitt beskjed på jobb. Jeg visste at sjefen min var opptatt i møte i hele formiddag, så vi hadde fått beskjed om å bruke den som er under ham som sjef. Jeg ringte henne, men fikk ikke svar. Til slutt sendte jeg sms og forklarte situasjonen. Hun skulle gi beskjed videre og jeg skrev også at jeg sender sykemeldingen i posten. Så slapp jeg å dra tilbake på jobb. Sånn sett aner jeg ikke hvordan sjefen reagerte, og "Flink pike"-syndromet slo til for fullt... Jeg følte at jeg hadde gjort noe galt, at han ble sint og masse tull... Men han har jo egentlig ingenting med hvorfor jeg er sykemeldt eller noen ting og hvis han vil snakke med meg om det, så får han ringe meg. Det er bare å være egoistisk å tenke på meg og babyens beste!!

Ellers hører og leser jeg at jordmødre er mye raskere til å anbefale sykemelding, mens legene må holde igjen litt fordi de får så mye pepper fra Trygdekontoret. Det er nok ikke så enkelt for dem heller.

På vei hjem, kjørte jeg innom butikkene og kjøpte ferske rundstykker og masse godt pålegg. Så tok jeg en dusj og etterpå koste jeg og Ephelille oss med en haug med ferske rundstykker og et skolebrød... :sjenert: Også la vi oss i senga og sov i 2 timer etterpå :lol: Snakk om koselig!!

Når jeg våknet, dro jeg på butikken for å hente pakke fra H&M som kom idag. Jeg tvang meg til å gå isteden for å ta bilen. Jeg skal nemlig være flink å trimme litt nå!

Og så kom sambo hjem og vi spiste rester av lammelår til middag :sikle: Nå sitter jeg under pleddet i sofan og det brenner i peisen. Jeg storkoser meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos jordmor, så skal jeg ta meg en ringerunde imorgen. Det er kjempevanskelig å få komme til jordmor her i byen, for de er så underbemannet. Men jeg har fått et par tips som jeg skal prøve ut. I starten tenkte jeg at det var like greit å bare gå til lege, men jeg har jo skjønt at jordmødre vet mye mer om graviditet og fødsel enn legene. Legen har også hele tiden anbefalt meg å prøve å få komme til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Leit å høre at du er sjukemeldt - men godt om det er det du treng då. :klem:

Håpar du får overskot til å trene litt meir og sånn no, eg er overbevist om at det berre er fordi eg trenar at eg er i så god form, og orkar å halde på i 250% for tida...

*nattaklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har driti på draget.. Tok feil av timen til Riksen...

Det var i dag og jeg hadde tenkt meg dit i morgen..

:murvegg:  :murvegg:  :murvegg:

:overrasket: Å nei?? Hva skal du gjøre nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kooooser meg!!

Sov til kl. 10 og nå spiser jeg deilig og rolig frokost mens jeg ser God morgen, Norge! på TV og oppdaterer meg på KG. Det er supergodt å slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Neida, jeg er våken! :)

Skal vi se hva jeg har gjort... Jeg har spist flere ganger idag... :sjenert: Jeg har sett Jakten på kjærligheten på video fra igår :legrine: Jeg har vasket 2 maskiner med klær... Jeg har snakket med mamma i telefonen og jeg har sms'et med 2 venninner. Jeg storkoser meg!!

Og snart er det lønningsdag, Grace! :hoppe: Jeg håper og regner med at lønna kommer inn allerede imorgen ettermiddag. Er det noe jeg trenger å shoppe, tro? Jeg vet om noen ting jeg har lyst på, men jeg skal liksom skjerpe meg... Har lyst på offwhite cape på Vivikes... ei veske som jeg så i byen på lørdag... litt flere kubbelys... jeg trenger 3 nye, hvite orkideer (jeg har alltid det i stuevinduet, men nå er alle 3 døde...)... også har jeg lyst til å bare gå rundt og se... Også har jeg lyst på kino og ut og spise og sånne ting som jeg ikke har hatt energi til på en stund :)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for lønn:hoppe:

Jeg tror jeg skal kjøpe meg et cape/sjal fra Kappahl..

Hvis jeg finner en butikk hvor de har det..

Hope so...

er på jobb 2, og kjeder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb 2 nå igjen. Du jobber så mye...

Men gjett hvem som lå og sov på sofan når sambo kom hjem fra trening isted? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb 2 nå igjen. Du jobber så mye...

Men gjett hvem som lå og sov på sofan når sambo kom hjem fra trening isted?  :ler:

:ler: Skulle gjerne sovet litt på sofaen jeg også..

Jobber til tre i dag, men skal på trening kl 18 så det blir nok ikke noe søvn da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 UKER :gratulerer: !!

Og hvis jeg har forstått det riktig, så starter jeg på 6. svangerskapsmåned idag!

Har sovet til nå og koser meg med frokost, TV og avisen! I kveld skal jeg komme meg på vanngym også.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 23 uker :hoppe:

og er glad for at legen min er lett å få sykemelding av, jeg er skikkelig dårlig på å stå på mitt selv når jeg vet det er det beste. :forvirret: Bra det ordnet seg for deg også da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...