Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du føler deg bedre idag og klarer ha en koselig helg! :klem:

Og stå på krava, om perm-penger!  :sjarmor:

Jeg tror formen er sånn ganske OK... men langt ifra bra. Skal i alle fall komme meg til legen i dag og også ta det med ro resten av helga - og så håper jeg å være bra til mandag :)

Og ja - jeg gir meg aldri når det gjelder perm-pengene!! ;)

:klem:

Hvordan er formen i dag?

jeg blir så grådig misunnelig på shoppinga di... :sjenert:

Prøver å holde meg unna shoppingdagboka....

Samme her.. Den som kunne hatt råd til å shoppe så mye...

Jeg prøver jo å shoppe mindre enn jeg pleier... :sjenert: Det blir vel andre boller når Ephelille kommer til verden. Da tror jeg også det blir morsomere å handle til henne enn til meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grace og meja! :klem:

Alt bra hos legen :)

Pga. forkjølelsen ble jeg sykmeldt ut uka.

De tok blodprosenten min idag. Det er ikke gjort siden første kontroll. Den var helt fin.

Og de som sier at magen min er liten, tar feil - den ligger faktisk i øvre sjikt! Her spiller nok høyden min litt inn, sånn at den ser mindre ut enn den er.

Legen sa at jeg hadde veldig fin vektoppgang. + 4 kg. siden starten. Det var ikke mye i det hele tatt. Han sa jeg måtte huske på at både babyen og fostervannet også veier. Og nå er jeg også fornøyd med vekta. (Den viste litt mere en gang jeg veide meg i forrige uke og da ble jeg litt bekymret...).

Altså:

Vekt: + 4 kg. siden starten

Blodtrykk: 115/63

Hb: 11,9

Urin: negativ

Ødem: 0

Fl/min: 136

Så fikk jeg høre hjertet til Ephelille slå igjen da :hjerte:

Han sa også at jeg hadde svært bra med jern i kroppen og det var veldig fint.

Om jeg har shoppet?

Veeeeeel....... :sjenert: Nå må jeg plutselig sove litt :):sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* :sjarmor:

Altså... til mitt forsvar så må jeg fortelle hva som har hendt. Vi fikk jo nylig tatt ny takst på huset og refinansierte huslånet. Pga. litt rot i banken i den forbindelse, "slipper" vi å betale avdrag på lånet denne måneden :hoppe: Sambo forstår på en måte ikke min glede, men hallo - jeg betaler heller et ekstra avdrag når jeg er 60 år og gleder meg over noen tusenlapper ekstra denne måneden!!

:hoppe: :hoppe:

Jeg satt på venterommet hos legen når sambo sendte meg sms om det. Og hva gjør vel ikke en sånn beskjed med en kjøpeforstyrret, gravid og nedsyltet-i-forkjølelse-Ephemera?! Som atpåtill følte at jeg ville feire at alt var bra og at jeg fikk høre hjerteslagene til den deilige lille babyen min?

Så... jeg kjøpte meg enda et par.... støvletter!! :-D

Jeg elsker å kjøpe støvletter! Nye støvletter er en fest!! Jeg har mange sorte støvletter fra før, men de er da så fiiiiine når de er nyyyyye!? Jeg tar vare på dem jeg har også - med skokrem og inpregnering - men likevel er det noe spesielt med nyyyye støvletter!

Disse kjøpte jeg idag:

http://www.skoringen.no/skokatalog/skoring.../5236500510.jpg

Også byttet jeg kjolen i en strørrelse mindre... Også kjøpte jeg et svensk blad, Amelia "Vänta Barn"... og sjokolademuffins... og Farris og epler...

Kunne ikke gå innom så fryktelig mange butikker siden jeg er syk. Blir skikkelig paranoid for å møte noen fra jobb.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har kommet hjem fra jakt! De dro tiiiiidlig i morrest, så det var bare en dagstur. De skulle egentlig på dagstur imorgen også, men pga svært lite rype, er morgendagens tur avlyst og det er ikke jeg lei meg for ;) (Og hallo - han har jo rype her hjemme :ler: ).

Han hoppet i dusjen mens jeg kjørte på butikken og kjøpte biff. Så nå blir det snart biff, fløtegratinerte poteter og bearnaisesaus her i huset :sikle: Er skikkelig sulten nå og gleder meg veldig!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk, det var veldig godt! :Nikke: Faktisk så måtte jeg sove på sofan etter middagen ;)

Men... du og gutta? :klø: Er det så mange gutter der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk, det var veldig godt! :Nikke: Faktisk så måtte jeg sove på sofan etter middagen ;)

Men... du og gutta? :klø: Er det så mange gutter der?

:ler: Litt dårlig formulert der.. Hadde besøk av to kompiser i går så det var meg og tre gutter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppa igjen idag, Grace... Og jeg føler trang til å shoppe mere... (Se shoppingdagbok...). Jeg har helt siden jeg ble gravid bare vært interessert i å kjøpe ting til Ephelille, men nå har jeg fått lyst på så mye til meg selv igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...