Ephemera Skrevet 27. september 2006 Forfatter #2201 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, jeg skal sove med hodet høyt i natt. Men jeg vet ikke om det er bra å ta nesespray pga Ephelille? Jeg skal se på pakningsvedlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 27. september 2006 #2202 Del Skrevet 27. september 2006 Man skal vel ikke ta vanlig nesespray, men saltvannsoppløsning kan man ta (og er nesten like bra!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 27. september 2006 #2203 Del Skrevet 27. september 2006 Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2006 #2204 Del Skrevet 28. september 2006 Hvis du trenger ordentlig nesespray, fordi saltvannsoppløsning ikke er bra nok, så kan du bruke nesedråper for små barn. Det fikk venninna beskjed om da hun ringte føden. Jeg klarte meg bra med saltvannsspray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2205 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg føler meg endelig bedre! Jeg sjekket nesesprayen vi hadde liggende, Otrivin, og det sto at anbefalt dosering (2 - 3 ganger per dag) ikke påvirket fosteret, så det kunne trygt brukes av gravide og ammende. Det virker lokalt på blodårene i nesen. Men gravide og ammende skal altså utføre forsiktighet og ikke gå over anbefalt dose. Så jeg tok nesespray før jeg la meg - og også astmamedisin (jeg har litt astma, som holdes i sjakk med litt medisin som jeg har fått godkjent av legen at jeg kan ta) - samtidig som jeg la meg med 3 store puter under hodet. Og endelig fikk jeg til å puste ordentlig igjen!! Og jeg har sovet godt! Og jeg føler meg bedre!! Men jeg er langt ifra bra da. Så det blir ikke jobb idag i alle fall. Så får vi se imorgen, når jeg har vært hos legen. Men jeg ser vel for meg at jeg blir borte fra jobb resten av uka. Det er jo viktig at jeg ikke pådrar meg bihulebetennelse eller noe annet også. Man bør unngå feber og infeksjoner når man er gravid. Har dratt med meg dyna i sofan idag også - og nå skal jeg lage meg varme rundstykker til frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2006 #2206 Del Skrevet 28. september 2006 Nå som du er gravid, er det viktig at du blir helt frisk før du går tilbake på jobb. Hvis ikke kan du lett få tilbakefall. Det regner jeg med legen din vil si også. Min sykmeldte meg hvertfall uten problemer. Og det til tross for at jeg nesten var frisk når jeg endelig orket å komme meg dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2207 Del Skrevet 28. september 2006 Ja, det er sant! Og selv om jeg føler meg bedre, kjenner jeg at jeg er laaaaangt fra frisk! Jeg er slapp, jeg hoster og snørrer, har vondt i hodet og blir helt utslitt av å gå opp ei trapp. Så her blir det vel ikke jobb før tidligst mandag. Idag må imidlertid den resepten jeg venter på, dukke opp i postkassa og da skal jeg kjøre en rask tur på apoteket og også gå innom Kappahl og kjøpe kjolen. Kommer ikke til å orke å prøve den engang. Får heller deponere. Og så er det rett hjem til dyna igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2006 #2208 Del Skrevet 28. september 2006 Du får ta det med ro, og ha god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2209 Del Skrevet 28. september 2006 I will!! Nå er det ikke bare jeg som skal presse meg gjennom ting, men også en liten Ephelille som skal være med på det jeg gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 28. september 2006 #2210 Del Skrevet 28. september 2006 Nå har jeg prøvd å komme meg i dagboka di i et par timer men her er det rykende vannvittig tempo, så jeg får jo ikke gjort noe.. Men nå har jeg hvertfall vært innom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2211 Del Skrevet 28. september 2006 litt på Grace! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 28. september 2006 #2212 Del Skrevet 28. september 2006 Huff, har ikke fått med meg at du har vært syk! God bedring! (Om enn litt forsinket... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2213 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, BitteLille og takk for god-bedring-ønsker! Jeg er mye dårligere enn jeg først trodde idag... Blir helt anpusten bare av å snakke og jeg er tett overalt. Ventet med apoteket og kjolekjøp til sambo kom hjem fra jobb. Da kunne jeg bare gå ut og sette meg inn i bilen hans isteden for å begynne å styre selv. Så nå er kjolen innkjøpt og jeg har såvidt prøvd den på uten å se meg i speilet med den. Kjøpte ferdigpizza på vei hjem så nå har vi spist og jeg skal litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 28. september 2006 #2214 Del Skrevet 28. september 2006 Huff, ikke noe særlig å være i slik form nei! Gleder meg til jeg er ferdig på jobb o g skal hjem og jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #2215 Del Skrevet 28. september 2006 Gjør nok godt å sove litt! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2216 Del Skrevet 28. september 2006 Takk, Epica! Nå er jeg våken igjen og må holde meg våken sånn at jeg får sove i natt. Skal bli slitsomt å dra til legen imorgen også, men det må jeg greie. Vil ikke utsette svangerskapskontrollen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 28. september 2006 #2217 Del Skrevet 28. september 2006 Huffda, dette ville liksom ikke slippe taket hos deg? Hvis det er bihulebetennelse kan du vel få antibiotika? Hvordan er det å bruke det når man er gravid tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2218 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg tror ikke jeg har bihulebetennelse, Kylling. Jeg er bare skikkelig forkjøla. Jeg har ikke vært syk så lenge heller - fikk plutselig skikkelig vondt i halsen natt til mandag. Jeg har hatt vondt i bihulene, men det var fordi snørret satte seg fast der når jeg lå flatt i senga. Det jeg sliter mest med nå, er at det er tungt å puste. Det er fordi jeg får astma når jeg er forkjøla. Slimet setter seg i lungene. Det er helt fryktelig å ikke få til å puste skikkelig!! Jeg tar minst mulig astmamedisin også nå, men har nettopp stått over damp på komfyren med håndduk over hodet. Tror kanskje det hjalp litt. Også vet jeg ikke om jeg liker kjolen jeg kjøpte idag Jeg tror det hjelper hvis jeg bytter den i en størrelse mindre. Jeg ba butikken henge av str. XL til meg, men når ble XL = str. 48/50?? Det står både XL og 48/50 på lappen på den. Den er diger!! Og jeg har liksom ikke så mye midje fra før nå, så... Jeg får gå innom KappAhl i byen på vei til eller fra legen imorgen og spørre om jeg får byttet den der. Den er ikke så sid, så jeg skal bruke den med svart, smalt skjørt til. (Bilde kommer i shoppingdagboka mi imorgen). Kjenner jeg har lyst til å shoppe mere også, men jeg skal liksom skjerpe meg på det punktet. Har lyst på en mørkegrå, lang strikkejakke som mamma nettopp har kjøpt seg... og enda flere nye støvletter... noen sorte med høye hæler... Og så har jeg lyst til å bestille litt fra hm.com... Men samtidig sliter jeg med at jeg taper masse penger på å være syk denne uka!! Jeg får jo fastlønna mi, men jeg taper provisjon (Sånn er det å være bortskjemt). Også skal sambo og en kompis på jakt i helga, så jeg må være syk alene hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #2219 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Ser ut som det stemmer, at når man er 28-29 og eldre så venter man oftest jente. Har lest det på nettet. Stemmer på oss vertfall. Uffda, bihulene.. Er ikke godt! Håper du blir bedre til helga vennen! Kjedelig å være syk alene hjemme.. stakkars.. Du får be han kjøpe inn masse blader til deg, og masse digg! God helg litt på forskudd! Feel better now!! Edit: Skrivelfie Endret 28. september 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. september 2006 Forfatter #2220 Del Skrevet 28. september 2006 Epica: :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå