Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den brune kjolen var skikkelig fin! *sikle på*

:Nikke: Skal prøve den - og kjøpe den idag - hvis de har igjen størrelsen min og den er fin på. Så på den forrige lørdag. De selger den forresten på hm.com også og den finnes også i sort. Koster ikke mer enn kr. 349,-. :)

Har nettopp stått opp og skal spise frokost nå. Det var frokosten som fikk meg opp av senga :ler: Har sovet som en stein og følte at jeg kunne sovet i hele dag! Men vi skal ut og handle (idag også) og så skal vi visst på Byggmessa... og så skal vi på bursdagsfest i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom en snartur... Hektisk dag dette her...

Har funnet kjole! Kjøpte den omslagskjolen fra H&M med silkebånd i både lysebrun og sort. Måtte riktignok på to forskjellige H&M-butikker for å finne begge i riktig størrelse. Har også kjøpt 3 strømpebukser. Tror jeg går for den brune kjolen i kveld :)

Har også vært på Byggmessa. Der kjøpte jeg en elektrisk massasjepute med sånne dingser inni som masserer på begge sider av nakke, skuldre eller rygg. På samme måte som en massasjestol, bare at du kan sitte i en stol eller ligge på gulvet med den. Jeg blir veldig fort stiv i skuldrene, så det er det jeg skal bruke den til. Jeg måtte bare ha den! Og mens jeg betalte, gikk en av de mennene som sto på standen bort til sambo og spurte "Unnskyld, er hun gravid?. Han ville bare si fra om at det ikke var bra med massasje på korsryggen når man var gravid, hvorpå sambo forsikret om at jeg skulle bruke den på skuldrene. Han sa at han ville spørrre, for det var ikke alltid så lett å se om en person var gravid ;) Jeg ble glad og syntes det var kos at han spurte om det :) For magen min er ikke kjempestor liksom...

Også har vi handlet hele bilen (ikke lille Yarisen min, men stasjonsvogna til sambo) full av mat og brus og... Det kan ikke være normalt å handle så mye som vi gjør i helgene :riste:

Også har jeg kjøpt sjampo, balsam, hårkur, kajal... og en stor boks med kalsiumtabletter. Spurte på apoteket hvilken type jeg kunne ta når jeg er gravid, og en søt jente viste meg alternativene. De jeg har kjøpt er store tyggetabletter med frisk appelsinsmak. Jeg drikker jo ikke melk og har tenkt på dette lenge nå. Spesielt sambo maser om at jeg må få i meg kalsium. Har også vært plaget med leggkramper om natta i det siste, og jeg leste i BAM at det kan være et tegn på kalsium-mangel. Men neglene mine er finere og sterkere enn vanlig...

Nå skal vi hive i oss litt rask middag, før det blir ordnings til fest. Jeg er også nødt til å sove en liten stund. Jeg skal kjøre da, og det blir rart å være på fest uten å drikke... spesielt siden det er mange der som vi ikke kjenner... Skal ha med meg alkoholdri musserende hvitvin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koste meg igår :) Det var egentlig helt greit å ikke drikke alkohol, selv om jeg følte meg veeeldig rolig etter hvert som folk begynte å bli litt fulle ;) De andre skulle egentlig ut på byen, men etter hvert ble klokka så mye at det ble avlyst og vi var bare hjemme hos dem som hadde festen. Det var jeg veldig glad for da - for jeg ville jo unne sambo å bli med dem ut, men det var helt uaktuelt for meg å bli med ut - og det ville blitt litt sårt å kjøre hjem alene. Vi dro hjem i halv tre-tiden og da kjørte jeg også hjem to andre festdeltagere. Ephelille sparket i magen og fikk høre høy musikk :) Var kjempedeilig å komme hjem og legge seg og vi sov lenge idag.

Idag slapper vi bare av hjemme i sofan og nå putrer fårikålen på komfyren.

Jeg var forresten veldig fornøyd med kjolen jeg hadde på meg igår og jeg fikk høre at jeg var så slank og fin og at magen min er liten. Men den har vokst mye de siste 2 - 3 ukene. Det sier sambo også. Men vi lurer på om det er høyden min som gjør at den ikke virker så stor. Fikk også beskjed av ei som er mamma der igår, om å ikke bekymre meg for kiloene som kommer, da de forsvinner under amminga. Og det tror jeg også de gjør så lenge jeg ikke foretar de altfor store utskeielsene.

Og den alkoholfrie, musserende hvitvinen min var kjempegod! Ser ut som champagneflaske, men det smakte mere god, musserende hvitvin. Spesielt god med isbiter i. Skal jammen kjøpe inn noen flere flasker av den!

Nå lurer jeg på om jeg skal tørre å sjekke bankkontoen min... :sjenert: Har brukt vanvittig mye penger i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt og betalt 4 stk. billetter til Kristian Valen-show lørdag 18. november. Vi og et vennepar. Mulig et annet vennepar også blir med. Også skal vi ut og spise før showet begynner. Blir kos :)

Nå tror skal jeg lage meg litt kveldsmat. Kan heldigvis sove lenge imorgen, for begynner ikke på jobb før kl. 16. Hater å jobbe sent, men elsker å sove lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg lå nok og sov :)

Nå har jeg kommet meg opp, men jeg har fryktelig vondt i halsen! Igjen! Det vil si, det er en måned siden jeg hadde vondt i halsen sist. Jeg kjente det når jeg var oppe og tisset i natt og nå har det bare blitt verre. Skikkelig vondt er det. Enda en grunn til at jeg ikke brude jobbe. Vi er så mange på jobb og vi sitter i åpent landskap alle sammen. Masse folk er forkjøla for tida og en som sitter ganske nære meg, gikk hjem med influensa på torsdag. Han sa han var helt skjelven i kroppen og frøs og hadde vanvittig vondt i halsen. Jeg ba ham komme seg hjem før han smittet meg. Jeg vet jo at immunforsvaret mitt er lavere nå som jeg er gravid - og det tar også lengre tid å bli frisk.

Skal ikke på jobb før kl. 16 da...

Nå er det frokost og sløving foran TV'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Nå har en av de andre på lønningskontoret - som jeg sendte kopi av mailene mine til den dagen jeg styrte med permisjonsutregningen - sendt meg mail om at NEI, sånn og sånn kan de IKKE gjøre det!! :frustrert: Nå hadde jeg jo avtalt løsning med hun andre!!

Har skrevet sur mail tilbake.

Vet heldigvis at sjefen min er enig med meg, men han har ferie 1 1/2 uke.

Ellers har jeg fremdeles sykt vondt i halsen og her hostes og nyses det rundt meg. Det sier seg selv at jeg ikke kommer til å holde meg oppegående hele denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og titter litt :)

Flere som har vondt i halsen ja... andre gangen jeg har det på 3 uker :frustrert: er vel noe som går!

Håper alt er bra meg den og den lille :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Grace og LinKri! :vinke:

Nå begynner jeg å få vondt i hodet og bli tett i nesa også... Og halsen er dritvond! Og han som sitter ved siden av meg har kjempevondt i hodet og sier han tror han holder på å få influensa :overrasket:

Ellers er jeg faktisk sulten. Skal spise pizza kl. 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå det hadde vært godt..

Skal hjem å spise hjemmelaget tomatsuppe etterpå jeg..

Det er godt men jeg kan vel ikke si at det er favoritten min...

Men hva gjør man vel ikke for å glede en entusiatisk mann som lager mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...