Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grace: :kyss:

Idag har vi vært på lang trilletur med ei fra barselgruppa og babyen hennes. Hun sendte meg sms i formiddag og vi heiv oss rundt. Vi var ute og gikk uten stopp i nesten to timer og det er klamt og varmt her idag, faktisk 18 grader (!), så jeg det bar rett i dusjen når vi kom hjem! Men det var kjempekoselig og deilig å være ute og gå. Jeg har ennå ikke kommet helt inn i den fine trillerytmen som jeg var i før sommerferien, men nå skal jeg prøve å fortsette trenden!

Imorgen skal vi til fysioterapeuten på sykehuset med armen til Ephelille. Jeg tror det blir siste gangen for armen er jo helt fin. Men hvis hun vil at vi skal komme tilbake flere ganger, så er jo det også helt greit. I og med at det dreier seg om en fødselsskade, betaler vi jo ikke et øre for behandlingene.

Ellers tenker jeg på å dra en tur innom jobb en dag denne uken. Det er grusomt å tenke på at det bare er 3 1/2 måned til jeg skal tilbake på jobb, men men... Jeg er jo forsåvidt glad i jobben min og skal vel være glad jeg har den :jepp:

Også har jeg bestilt meg den mobiltelefonen du vet idag :sjarmor: Måtte bare ha den... :sjenert: Den kommer på døra om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har skikkelig vondt i halsen og bihulene igjen :( Har bedt sambo prøve å komme litt tidligere hjem fra jobb, for det er virkelig slitsomt å ta seg av Ephelille når man er syk... Jeg ville aldri vært henne foruten, men idag hadde det vært godt å bli under dyna! Det verste er at sambo har planlagt jakttur imorgen... Vi får se hvordan det blir med det...

Ellers fyker Ephelille rundt på gulvet her. Det største i verden - bortsett fra smokkene - er ledninger! Hun er helt vill etter dem og fyker som et prosjektil bort til alt som heter ledninger... Vet ikke hva vi skal gjøre med det, for hun kan jo ikke ligge å bite på ledningene i stua - det er jo direkte farlig! Men hun skjønner jo ikke hvorfor hun ikke får lov, stakkar, og hun blir jo så lei seg når vi må løfte henne unna... Hun har ikke begynt å krype ennå, men hun åler seg frem. Hun står masse i krypeposisjon på gulvet, men når hun skal fremover, er det ned på magen for å åle seg. Det ser ut som gulvet er litt vel glatt for henne, men... Har hørt snakk om krypestrømpebukser, som gjør at de ikke sklir, men er det virkelig nødvendig å gå til innkjøp av det?

Og hun pludrer og snakker så mye :love: Det går mest i dadada og litt pappa- og mamma-lignende ord (alltid mamma når hun gråter... ;)), men hun sier tydelige "Hei!" også. Hun er så søt! :)

På tirsdag hadde jeg barselgruppen hjemme hos oss. Det var veldig koselig :) Og i neste uke skal vi til byen sammen - se på klær og babyklær og spise på kafe. Det blir veldig kos!

Også har jeg også kastet meg på tilbudet fra Bokklubben, der man får gavekort på kr. 1.000,- for hver bokklubb man melder seg inn i. Det er helt genialt, for man kan jo handle alt fra kjøkkenutstyr til pledd og babyklær! For det første kortet kjøpte jeg pyjamaser til Ephelille, sengesett til meg og sambo og en DVD. Nå skal jeg også bestille div. ullundertøy til Ephelille, et sengeteppe har jeg lyst på og jeg kommer også til å kjøpe flere av julegavene der i år. Hvem blir ikke glad for et nytt Berger-pledd f.eks.? Jeg er medlem av mange av klubbene fra før, men jeg ender nok opp med å bli medlem av alle nå ;) Ephelille er også medlem i Bokklubben Baby fra før, og det medlemsskapet går automatisk over til Bokklubben Barn når hun fyller ett år. Men jeg har f.eks. meldt meg inn i en bokklubb med lydbøker for barn :) Sambo har hittil meldt seg inn i bare èn klubb, men jeg skal nok få ham til å melde seg inn i flere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har krypstrømpebukser, og de er fine og praktiske, men på ingen måte nødvendige.

Barna lærer seg å krabbe uten også! Dessuten er de altfor dyre i forhold til nytteverdien, og ganske små/tynne i størrelsen!

Bokklubben er farlig, jeg er helt hekta! (Og det kjenner jeg flere som er!)

God bedring!

(Vær obs på at noen av tingene fra bokklubben står det bokklubben på, om du tenker dem som gaver.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

Jeg elsker Alejandrosangen du har linka til! Men så elsker jeg han litt og da :hjerter:

:ler:

(har forøvrig meldt meg inn i 6 bokklubber, og pappa inn i 10)

:sjarmor:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Alejandrosangen du har linka til! Men så elsker jeg han litt og da :hjerter:

:ler:

(har forøvrig meldt meg inn i 6 bokklubber, og pappa inn i 10)

:sjarmor:

Jeg elsker sangen, men kan styre meg for ham... ikke for det, han begynner å komme seg nå og ser ikke fullt så liten og barnslig ut som før ;) Men sangen er helt vanvittig fiiiiin!!

Disse bokklubb-greiene er jo helt genialt! Jeg venter og venter på gavekort, selv om jeg skjønner at de nok ikke kommer før tidligst mandag.... Jeg er meldt inn i 6 eller 7 nå - og sambo i 6 :ler: Gratis shopping!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som nevnte at før var det sånn at man kun kunne melde inn en pr husstand for å få gave. Er vel ikke sånn enda???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: 6-7??

WOW, jeg var bare i goboken, men følte det var litt tidlig.

Men senere blir det garantert Disney Princess :)

Bra i halsen nå? :klemmer:

Jeg begynte å føle meg syk igår, men heldigvis bra igjen nå :)

Ha en fiiiin helg shoppeguri!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iss: Jeg tror de har en regel om at du ikke kan verve noen fra din egen husstand. Men ikke for det, jeg har gjort det før også, jeg. Så lenge vi har forskjellige etternavn så går det visst bra. De vet jo ikke om man bor i en blokk eller et hus - mange kan jo ha samme adresse ;) Og jeg tenker det samme med at både jeg og sambo melder oss inn i de samme bokklubbene også. Vi har i alle fall begge fått innmeldingsbekreftelser på mail, selv om de fleste gavekortene ennå mangler. Så det går nok bra! :)

Shiloh:Ephelille er med i Go'boken og Bokklubben Baby, så det er jeg og ikke hun som er medlem i resten av bokklubbene da ;) Bokklubben Baby går automatisk over til Bokklubben Barn når hun fyller ett år. Men jeg meldte meg inn i en bokklubb med lydbøker for barn nå, og da måtte jeg skrive navnet og fødselsdatoen hennes :ler: Bokklubben Ungdom gikk ellers ut fordi man måtte skrive inn barnets navn og fødselsdato der også... Også er jeg medlem av mange av bokklubbene fra før, så når jeg nå har meldt meg inn i 6 eller 7 nye, er det bare Bokklubben Kursiv som gjenstår. Den har bøker med homofil vinkling, så jeg er litt usikker på om jeg skal stå som medlem av den :ler:

Ellers er jeg fremdeles nedsyltet i forkjølelse. Jeg er faktisk verre idag enn både igår og på fredag :( Igår var sambo på rypejakt, så jeg måtte ta meg av Ephelille det meste av dagen igår også. (Han kom hjem uten ryper, men hva gjør vel det når han har to stykker hjemme? ;)) Idag skulle vi alle tre på en byggmesse som er her i byen, men nå blir det så sambo og Ephelille drar alene. Jeg har vært så lite borte fra henne at det blir fryktelig rart, men samtidig skal det bli godt å ligge under pleddet på sofan og sove. Jeg må begynne å venne meg til å være borte fra henne også. Det er sikkert sunt og dessuten skal jeg jo tilbake på jobb i januar... Håper virkelig jeg blir bra til onsdag, for da skal barselgruppa på bytur. Blir trist hvis jeg ikke får blitt med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall kjøpe bøkene om Guro til Ephelille!! Jeg elsket de bøkene når jeg var lita! Jeg har en av dem, de andre lånte jeg på biblioteket. Men her ser jeg at det blir mye billigere å kjøpe hele serien samlet, så da får jeg gjøre det. Gleder meg veldig til å lese dem igjen - høyt for Ephelille, men jeg må nok vente noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg må holde meg langt unna Bokklubbene. Jeg er nemlig elendig til å avbestille, så¨6-7 medlemsskap kunne blitt veldig dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg også lyst til å melde meg inn i bokklubber :)

Er egentlig ganske dårlig til å huske å avbestille, men det er lettere å huske det når man får medlemsbladene på epost og kan avbestille på nett.

Jenta vår er også helt gal etter ledninger. Jeg prøver å sette stoler og slikt i veien så hun ikke skal komme til, men det er utrolig hvordan hun klarer å snike seg rundt alle sperringer. Ellers er det mobiltelefonen min og den bærbare pcen min som er de mest attraktive lekene. :ler:

Håper du blir frisk igjen snart! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er "modig" ang de Boklubbene synes jeg. :ler: Jeg hadde som Fjellrypa slitt med å holde tritt med avbestillinger ol. Er det ett år du må være medlem?

Jeg har meldt meg inn i Boklubbens Barn, men det hadde jeg planer om lenge. Maxi var også medlem der i flere år, så Mini må jo også få lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på :vinke:

Høres ut som lillesnuppa som ligger og tygger på ledningene. Lillesnuppa har ingen tenner men skal allikevel ikke bli vant med å tygge på ting som ikke skal tygges på... hehe! :fnise:

Du minte meg om at jeg må avbestille neste goboken bok.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa, Siona, Samba og cappocino: :klemmer:

Bokklubben, ja... Jeg har vel meldt meg inn i 8 klubber (resten var jeg medlem av fra før) og sambo meldte seg inn i 10. Så vi har handlet til den store gullmedalje. Ikke minst masse fine klær til Ephelille. Regnsett og parkdress og ullundertøy og masse som ikke blir passe før neste år. Og ullundertøy og sokker til oss selv, Aalto-vase og to Stelton-kanner, en i stål og en sort, en for kaffe og en for te :ler: Og Ephelille har fått hele serien med bøkene om Guro og Aurora :) Gøy!! Og det er ikke noe problem å avbestille. Alle bøker avbestilles fra "Din side" på bokklubben.no og både jeg og sambo sitter mye foran dataen, både hjemme og på jobb, så det blir ikke noe problem.

Jeg er fremdeles syk. Jeg går på andre dagen uten stemme. Slitsomt å ta seg av Ephelille som - heldigvis - er i storform samtidig. Sambo har mye å gjøre på jobben for tiden, men hadde jeg vært litt sykere måtte jo han vært hjemme og passet henne.

Byturen med barselgruppa ble naturlig nok utsatt. To av de andre jentene er også forkjølet og en av babyene også. I neste uke skal vi sammen på 8./9. måneders-kontroll på helsestasjonen, men vi satser på bytur en dag neste uke også.

Ephelille har begynt å krype litt mer på knærne nå, men hun åler seg stort sett fremover i full fart. Også ser det ut som hun prøver å reise seg opp midt på gulvet. Håper hun skjønner at hun må støtte seg til noe når hun skal reise seg opp :ler:

Ledningene sliter vi fremdeles med. Det er vel ikke så mye annet vi kan gjøre enn å prøve å holde henne unna? Også har hun fått skolisser og andre reimer og snorer som hun leker med ;) Men det er ikke måte på hvor spennende det er med alt som heter ledninger!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...