Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 30. januar 2007 #3581 Del Skrevet 30. januar 2007 Broddar var ein lur ting!! *kryssar fingrane for rier på torsdag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 30. januar 2007 #3582 Del Skrevet 30. januar 2007 Husker jeg ble lei de siste 14 dagene før termin jeg også! Husk å slappe av og samle krefter, det setter igang når du minst aner det! Jeg ble også klipt, men alt for å få ut gullet! Alt er verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2007 #3583 Del Skrevet 30. januar 2007 hvis du får rier på torsdag må du passe på å knipe igjen til klokka runder tolv på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3584 Del Skrevet 30. januar 2007 Broddar var ein lur ting!! *kryssar fingrane for rier på torsdag* ← Husker jeg ble lei de siste 14 dagene før termin jeg også! Husk å slappe av og samle krefter, det setter igang når du minst aner det! Jeg ble også klipt, men alt for å få ut gullet! Alt er verdt det! ← Ja, det er nok viktig og slappe av og samle krefter. Leser at man gjerne skal sove på dagen også, fordi fødselen ofte starter om natta. Men jeg kan da ikke gjøre det... for da får jeg da ikke sove de nettene jeg ikke skal føde... :klø: hvis du får rier på torsdag må du passe på å knipe igjen til klokka runder tolv på fredag ← Beklager, men her vil vi ha baby så snart som mulig, så jeg kan dessverre ikke knipe igjen for at du skal vinne tippekonkurransen Men det tar som regel litt tid før man får rier til babyen er ute da... Jeg har masse kynnere nå!! Men ikke vonde... Kjenner bare magen og livmora knyter seg skikkelig sammen veldig ofte nå. Det er turen til byen og legen som gjør det. Kanskje jeg burde røre meg litt mer litt oftere? Alt var bra hos legen. Idag er jeg 38+5 Vekt: Sensureres idag også, men jeg har ennå ikke nådd de 20 kg. legen mener det er normalt å legge på seg (men det er jammen ikke langt unna) Blodtrykk: 119/70 Blodprosent: 13,8 Urin: negativ Ødem: (1) Leie: seteleie Fl./min: 148 Legen skulle krysse fingrene for at fødselen starter snart. Jeg fikk ny time om en uke, for sikkerhets skyld, men jeg sa fra om at jeg ikke kommer flere ganger nå Før legebesøket var jeg innom noen butikker på Trondheim Torg. Og takk Gud for isbroddene på vei hjemmefra til bussen Hadde ikke kommet med frem i live uten. Jeg lot fornuften seire og lot være å kjøpe tunikaen på B-Young. Jeg tror den er fin bare nå når jeg er gravid, og det skal jeg ikke være så mange flere dager. Det tar sikkert en stund før magen trekker seg sammen etterpå også, så en trang tunika kommer ikke til å bli brukt Kunne sikkert vært kjekk å ha til senere, men nei. Kjøpte isteden en søt topp/kort kjole i babydoll-fasong på Vero Moda. Den er offwhite, har korte ermer og er strikket i et deilig materiale. Er imidlertid gjennomsiktig, så jeg må finne noe å ha under. De hadde den i grått også og på City Syd så jeg den i brunt. Kunne tenkt meg den i sort... Skal se om jeg finner bilde. Også var jeg på "Exit" og så på babyklær. Der hadde de mye fint :-D Jeg må slutte å bare se på babyklær på H&M. Fant en superfin vinterdress i rosa fløyelslignende stoff som jeg bare må kjøpe til Ephelille til høsten. Dvs. jeg må kjøpe den nå, men i en størrelse som hun kan bruke når hun skal sitte i sportsvogna til høsten. Den største størrelsen jeg så var 74/80 og jeg må sette meg inn i hvilken måned vi kan beregne at hun har den størrelsen. Så også en søt rosa lue som hun kan ha til Sambo hentet meg hos legen og så dro vi på City Syd hvor han kjøpte seg to dongeribukser. Nå skal jeg hvile bekkenet og kynnerne mine i sofan resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3585 Del Skrevet 30. januar 2007 Her er dagens kjøp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 30. januar 2007 #3586 Del Skrevet 30. januar 2007 Den var fin.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3587 Del Skrevet 30. januar 2007 Den var fin.... ← Skal vi kjøpe den i alle fargene? Lurer på om den kan finnes i sort, siden den ene butikken hadde den i offwhite og grå - mens den andre butikken hadde den i offwhite og brun. Prøvde å spørre i den siste butikken jeg var i, men jenta visste ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. januar 2007 #3588 Del Skrevet 31. januar 2007 Størrelse 80 er ca ett år.... Dermed ville jeg tippe at 74/80 bør være passe til vinteren igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. januar 2007 #3589 Del Skrevet 31. januar 2007 Kjempesoet babydollkjole! Fikk lyst paa en saann, jeg - kanskje jeg skal sende mamma paa Vero Moda? Jeg tipper at du foeder paa termin, jeg! Noen maa jo gjoere det, ogsaa?! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3590 Del Skrevet 31. januar 2007 Størrelse 80 er ca ett år.... Dermed ville jeg tippe at 74/80 bør være passe til vinteren igjen. ← Ja, ifølge H&M er str. 74 for perioden 6-9 mnd. og 80 for perioden 9-12 mnd. Så da må jeg kjøpe en sånn dress i str. 74/80 Den var bare så utrolig fiiiin!! Den kostet ikke mere enn 250 kr. heller og det synes jeg ikke er noe dyrt for en vattert vinterdress Kjempesoet babydollkjole! Fikk lyst paa en saann, jeg - kanskje jeg skal sende mamma paa Vero Moda? Jeg tipper at du foeder paa termin, jeg! Noen maa jo gjoere det, ogsaa?! Ha en fin dag! ← Vet du, den kjolen/toppen som jeg kjøpte igår er ikke spesielt fin på, har jeg funnet ut Jeg prøvde den i butikken også, men tenkte at den blir fin når magen er borte. Men nå har jeg prøvd den flere ganger her hjemme og har funnet ut at jeg skal levere den tilbake (det er automatisk deponering). Den er mye mere rett i fasongen enn det ser ut som - men det kan hende magen har skylda altså Den er kjempedeilig, men veldig gjennomsiktig.... i det hele tatt har jeg ombestemt meg. Jeg har også lyst til å levere tilbake en offwhite strikkekjole som jeg kjøpte på Vero Moda nylig. Den er egentlig fin, men den er også veldig gjennomsiktig på den øverste delen, på brystpartiet. Hvit eller offwhite BH vises gjennom. Dessuten blir den vanskelig å amme med og siden jeg håper å kunne amme stort sett i et år fremover, blir den nok veeeeldig lite brukt. Enkelte klær kan jeg selvsagt ha på meg hvis jeg skal på besøk til en venninne eller på kafè mens sambo er hjemme og mater Ephelille med pumpet melk, det er viktig å huske på, men likevel... Det er 30 dagers bytte med deponering og jeg får litt fnatt av å ha klær hengende som jeg ikke er fornøyd med. Må undersøke om jeg kan få levert plaggene tilbake i en Vero Moda-butikk som er litt nærmere her jeg bor enn den jeg har kjøpt dem i. Ellers føler jeg meg i en sjaber form idag Jeg hadde masse kynnere igår og innbiller meg at jeg hadde det når jeg lå rolig i senga idag tidlig også? Husker også at jeg har hatt litt magevondter i natt, men jeg er ganske så plaget med luft i magen også. I alle fall våknet jeg med en følelse av at ting var i ferd med å skje og jeg blir litt skrekkslagen ved tanken, selv om det ikke er noe jeg vil sterkere enn å bli ferdig med graviditeten og få babyen i armene mine. Ble kjempekvalm når jeg sto i dusjen og føler meg slapp og svimmel. Føler bare for å ligge i sofan idag. Kjenner ikke noen kynnere eller vondter nå. Sambo er sår i halsen og uggen i kroppen, så kanskje er det bare en avart av hans forkjølelse jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 31. januar 2007 #3591 Del Skrevet 31. januar 2007 Så fin babydollkjole Hvordan føler du deg om dagen? Går alt etter planene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 #3592 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Det er trist, men sant..helt vanlig å bli kvalm mot slutten av svangerskapet...jeg "starta" fødsel med å spy samtidig som vannet gikk jeg.. Og nå hos meg har kvalmen kommet tilbake allerede i uke 34 Kynnere er jo bra! Endret 31. januar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 31. januar 2007 #3593 Del Skrevet 31. januar 2007 Ikke bli syk, nå da! Men fødselen kan jo godt starte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 31. januar 2007 #3594 Del Skrevet 31. januar 2007 Ja, fødselen kan gjerne starte!! Har vært hos tannlegen jeg, stakkars meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3595 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Miracl3, Kipa, Anerikke og Grace: Jeg er ei pingle... Jeg har kjent på alle kynnerne, kvalmen, svimmelheten og uvelheten idag. Har også snakket lenge med mamma i telefonen. Jeg er livredd!! Og når sambo kom hjem, så raknet alt og jeg lå i sofan og gråt fordi jeg ikke tør å være med på denne fødselen. Jeg aner ikke om det er noe på gang, men mamma var i likhet med Kipa inne på at hormonene kan opptre som ved en menstruasjon, at man blir løsere i magen og kvalm. Har vært løsere i magen enn noen gang i dette svangerskapet de siste dagene. Og jeg har også funnet ut at når jeg skal gjennom dette, så orker jeg ikke å være verken kvalm eller svimmel! Da trenger jeg å føle meg opplagt. Men nå når sambo er hjemme, så er alt litt bedre. Han passer på meg. Han har også laget en av livrettene mine til middag, Bali kyllinggryte med ris. Og månen, som er neeeesten fullmåne, står høyt og klart på himmelen her Jeg tror ikke på det der, men... Hvis dette er starten på fødselen, så er det nok en stund til det virkelig setter igang. Eller hva vet vel jeg. Synes jeg kjenner mensmurringer nederst på magen og litt bak i ryggen også. Tror jeg skal sove litt på sofan for sikkerhets skyld. Endret 31. januar 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 31. januar 2007 #3596 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er sikkert helt vanlig å bli litt redd for fødselen.. Men det skal gå så bra det:-) Legg deg litt nedpå nå så du er uthvilt om det skjer noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2007 #3597 Del Skrevet 31. januar 2007 Du får vente til fræddan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 31. januar 2007 #3598 Del Skrevet 31. januar 2007 Du får vente til fræddan! ← Næsj, er det i gang så må vi håpe det er fort over... Mener du liksom at hun skal være sånn helt til fredag stakkars? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2007 #3599 Del Skrevet 31. januar 2007 Så klart! Alt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 31. januar 2007 #3600 Del Skrevet 31. januar 2007 Så klart! Alt for meg ← Du er ikke god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå