Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Innom for å oppdatere meg litt på hvordan du har det om dagen.. Sannelig nærmer det seg termin med stormskritt nå :)

Tror jeg vil tippe at du føder den 7. februar :)

Ha en fortsatt koselig søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vampyra og Grace: :) Det er litt delte meninger om det der. Det sies at husarbeid, lange turer og sex kan sette igang fødsel, men ikke før man er moden. Det sa i alle fall både hun jordmoren som hadde det fødselsforberedende kurset vi var på og hun som hadde omvisningen på sykehuset. Hvis kroppen ikke er klar for fødsel ennå, blir man bare sliten. Eventuelt kan man få maserier som også bare er slitsomt. En helt annen ting er at jeg virkelig ikke har peiling på når jeg er moden? :klø: Men jeg har vasket på badet i tillegg og det fikk jeg bare vondt i ryggen av. Jeg gjorde det ikke for å sette igang noe heller da, men fordi det var nødvendig å gjøre rent litt ;)

shatika: Tippelista er oppdatert og jeg håper du også har en fin søndag! :klem:

Jeg er så lei egentlig... Og jeg lurer på hvorfor jeg tror jeg skal føde før termin, når det er helt klart mest vanlig å gå over tiden med den førstefødte? Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg skal gå over tiden i tillegg?! Jeg skal jo bare være glad jeg er gravid og snart skal få en baby, men det er skikkelig vanskelig å gå og vente på dette! Kroppen er tung, jeg har halsbrann, jeg er drittlei av de klærne jeg går i, jeg får ikke på meg de vanlige klærne mine og det er umulig å shoppe fordi det er umulig å prøve klær. Og jeg orker ikke å dra noen steder på egenhånd lenger. Og jeg lengter sånn etter å holde babyen i armene mine!!! Og hva om jeg går over tiden!? Da blir babyen så stor til jeg skal føde den! Og de prøver jo også å unngå å sette igang setefødsler. Jeg går opp endel i vekt nå (ja, jeg snikveier meg fremdeles), men det er tydelig at det er vann. Uansett kommer jeg til å veie like mye som en halv elefant hvis jeg skal gå sånn så mye lenger.

:sjenert:

Anyway: Gleder meg til:

- middag

- sambo skal lage vafler i kveld

- mamma kommer på besøk imorgen

- på tirsdag skal jeg til byen og legen. Da skal jeg kjøpe tunikaen og en haug med smågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Du er ikke alene! Er drittlei jeg også. Uansett hvor mye jeg gruer meg til fødselen ser jeg fram til å få det overstått og babyen i armene mine.

Alt er liksom et stort ork for tida! Vaske, ut på butikk, stå og sminke seg, leke med Emma, klippe tånegler, barbere legger osv. Jeg er nå blitt så stor at jeg ha bare 2 "fine" bukser å bruke ute blant folk. Derfor må jeg "spare" på de til jeg skal noe. Her hjemme går jeg bare i kosebukser. Har egentlig5 kosebukser, men kan bare bruke 3 av dem. De andre er for stram oppi livet og ubeheglig. Er liten vits i å kjøpe klær nå. Blir godt å få tilbake kroppen sin :ler: Kjøpe klær!! Komme inn i de gamle klærne (forhåpentligvis :sjenert: )

Håper lillegutt kommer før terminen her også!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også bare i kosebukser hjemme, marthepia. Og før var det det mest behagelige plagget jeg visste om, men nå har jeg lyst til å ha på meg alt mulig annet... Og det er mange av kosebuksene mine som er helt håpløse å ha på seg også. Det gjelder dem som er litt lave i livet, som 3 kosedresser jeg kjøpte på Popin rundt jul. De sklir ned under magen og det blir hengende en sekk med buksestoff der :forvirret: De fungerer bare den dagen de er nyvasket. Og hvis jeg prøver å snøre dem fastere rundt magen, så sparker babyen som besatt der der blir trangt når jeg setter meg ned :ler: Jeg har også to gravidebukser som passer og jeg bytter mellom dem og noen skjørt med strikk i livet når jeg skal ut blant folk. Ellers er det veldig sant alt det du beskriver. Spesielt er butikker slitsom. Og folk stirrer på magen min og lurer liksom på hva jeg gjør der i den tilstanden jeg er i :ler: Akkurat som om de ikke skjønner at jeg handler til etter fødselen (vel, det er kanskje ikke normalt det heller da...). Alle stirrer på magen min for tiden! Sambo har også lagt merke til det. Men de fleste ser på den og smiler da ;) Heldigvis har jeg to gode kåper som fremdeles er store og har god plass til magen. Jeg trodde ikke jeg så så høygravid ut i dem, helt til jeg fikk øye på speilbildet mitt i et butikkvindu her en dag :overrasket::ler:

Bra du nevnte det med å barbere leggene, forresten! For jeg må ta et skippertak der igjen, til jeg skal ligge og føde med bare legger. Det er liksom ikke så nøye her hjemme midt på vinteren, selv om jeg absolutt føler meg mere vel med barberte legger og så absolutt hadde hatt dem glattbarbert hele tiden dersom jeg ikke var gravid ;)

:kose:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare dere gravide som glemmer leggestellet... :sjenert:

Jeg fikk sjokk da jeg så leggene mine da jeg trente pilates i knelang bukse! :overrasket: Heldigvis var jeg hjemme på mitt eget stuegulv. Men nå skal jeg iallefall passe på at det ikke går så lang tid mellom hver gang selv om det er vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go and shave your legs, girls!! Dere som ikke er gravide har jo ikke noen unnskyldning engang :ler: Jeg skal streve med det en av de nærmeste dagene...

Jeg har mamman min på besøk idag, fordi de har håndverkere på besøk hjemme hos seg.

Ingen fødsel på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg Ephemera, om leggene er nybarberte eller ikke er det siste du tenker på under en fødsel. Du har mer enn nok med det som skjer, spesielt etterpå :) Får håpe du slipper å gå så lenge over termin da, og at jenta de snur seg rettveien/fødselen blir ukomplisert. Mener jeg fikk med meg noe om at de hadde prøvd å snu babyen i magen, men at det ikke funket. Det går nok bra uansett skal du se, og du kan bare glede deg til du har henne i armene dine:) På sykehuset brukte jeg bare løse bukser, og sykehusetrusene er geniale de første dagene av renselsen. Og blir du sydd, kan du forberede deg på at vaglingen ikke er over selv om graviditeten er det ;) hehe. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam og Fjellrypa (dere heldiggriser som har fått babyene deres): :klem:

Neida, jeg skjønner at jeg ikke kommer til å bry meg om leggene mine når jeg skal føde :ler: Men jeg kan jo ta en rask omgang på dem...

Åh!!! Jeg vil føde NÅ!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggene fikk en omgang på fredag mens jeg lå i badekaret. Fant ut at det var den greieste måten å gjøre det på. Men det er mye være med bikinikanten! Det er et håpløst prosjekt. Ser ingenting og må bare ta det på feelingen, og den er ikke så veldig god... Heldigvis er det ikke sommer og bikinitid, sånn som det var forrige svangerskap.

Og det er sant som de sier, hårvekst her og der er absolutt ikke i tankene ved en fødsel, selv om jeg går og bekymrer meg over det nå, jeg også.

Ha en fin uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårfjerning er det kjedeligste jeg gjør, (men akk så "nødvendig"), men når jeg en gang skal være høygravid er jeg redd jeg kommer til å gi fullstendig blaffen ;)

Håper du har en fin kveld, Ephemeravennen! :klem:

Blir spennende her nå framover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam og Kylling: :klem:

Det går an å sette seg ned i den nye steamdusjen vår, så jeg får se hva som blir best av å sette seg og barbere leggene eller om jeg skal stå med en og en fot oppå benken ;) Bikinilinjen er ganske enkel, for der tar jeg alt, og det går bra når jeg bare føler meg frem ;)

Imorgen er det bytur og legebesøk igjen da. Jeg tror kroppen min suger til seg omtrent alt jeg drikker og samler vann nå, for det kommer omtrent ingenting ut :forvirret: Men jeg får bare ha det i bakhodet når jeg går på vekta hos legen imorgen. Har også så lyst til å shoppe klær!! Tror jeg kjøper den tunikaen i alle fall, så får det bare stå sin prøve om den passer eller ikke når jeg ikke har gravid mage lenger.

Jeg skal ha rier ved sengetid på torsdagskvelden :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg Ephemera, om leggene er nybarberte eller ikke er det siste du tenker på under en fødsel. Du har mer enn nok med det som skjer, spesielt etterpå :) Får håpe du slipper å gå så lenge over termin da, og at jenta de snur seg rettveien/fødselen blir ukomplisert. Mener jeg fikk med meg noe om at de hadde prøvd å snu babyen i magen, men at det ikke funket. Det går nok bra uansett skal du se, og du kan bare glede deg til du har henne i armene dine:) På sykehuset brukte jeg bare løse bukser, og sykehusetrusene er geniale de første dagene av renselsen. Og blir du sydd, kan du forberede deg på at vaglingen ikke er over selv om graviditeten er det ;) hehe. Masse lykke til!

Du kan nok regne med å bli sydd, hvertfall hvis det blir setefødsel slik som det ser ut til.

(Men jeg kan love at jeg faktisk er imponert over hvor godt det har grodd etterpå. Og ikke minst over hvor fort det faktisk gikk! :) )

Jeg barberte leggene bare noen dager før fødselen, og syntes det var litt deilig når jeg begynte å føle meg som meg selv igjen.

Ikke for at jeg tror noen andre brydde seg, men for min egen selvfølelse. Jeg følte meg shabby nok når jeg vandret i morgenkåpe rundt på barsel om natta! :forvirret:

Men nå vasket ikke jeg håret på de 4 døgnene jeg var på sykehuset heller... Bare flettet det om hver morgen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for selvfølelsens skyld jeg også vil barbere leggene, Susan Sto Helit. Jeg bryr meg ikke om at jordmor og lege skal tenke "Åh, Gud - hun har hårete legger!!" :ler: Men det er vel også en viss fare for at jeg utsetter det så lenge at det blir for sent - for barbering av legger utgår nok pent når jeg får rier og skal dra på sykehuset! Men da bryr jeg meg nok ikke om det lenger heller da så...

Og ja - jeg kommer nok til å bli sydd, jeg også. Selv om de sier at rumpa til babyen er mindre enn hodet, og hvorfor skal man da revne? Jeg husker at de klippet deg for å hjelpe hodet ut. Men det der bryr jeg meg ikke så mye om lenger. Det som teller er å få ut babyen og at den er velskapt. Om jeg må revner og må syes og skal vagge av den grunn etterpå, så er det en bagatell. Jeg kjøpte meg Weleda fødselsforberedende olje for å smøre med også, men jeg kan ikke si jeg bruker den mer enn annenhver kveld i snitt.

Det er sykt glatt ute idag og jeg har funnet frem isbroddene til jeg skal ut og gå. Jeg kan ikke risikere å falle! Skal gå til bussen, gå i byen og til legekontoret. Har heldigvis sørget for å få time så sent at sambo henter meg utenfor legekontoret når han er ferdig på jobb. Han skulle kjøpe seg et par nye bukser idag også, så da blir det litt shopping sammen med ham etterpå også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha rier ved sengetid på torsdagskvelden  :sjarmor:

hørtes veldig bra ut! :)

Vær forsiktg på isen i dag! Jeg vil ikke ha noe av en fødsel som starter pga fall..

Sitter klar ved mobilen om det er noe spennende nytt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei Ephemera.

Jeg har fulgt med disse seteleie- debattene og føler vi har mye til felles :ler: så jeg tenkte jeg måtte innom dagboken din en tur.

Vil bare ønske deg lykke til. Det går sikkert kjempebra, og det er en herlig følelse å føde et barn, uansett om det kommer med hodet eller rompa først. ( eller keisersnitt som jeg opplevde ved seteleie)

Jeg tipper 5. februar jeg...

Er kofferten/bagen pakket og klar?

Ha en flott dag, men pass deg for isen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam, Grace og Primula: :kose:

Jeg skal passe meg på isen! Jeg er mer redd for å falle enn en 90 år gammel dame :ler:

Og ja, sykehusbagen er ferdigpakket, Primula. Alt er så klart som det kan bli her i huset :) Og det går ikke an å bli mere utålmodig etter å bli ferdig med fødselen enn det jeg er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de klippet hos meg, var vel at de måtte hjelpe bena til Julegaven ut, og et par voksne hender, et par babyben og en rumpe blir vel fort litt større enn et babyhode... :sjenert: Men som sagt merket jeg veldig lite til det der og da, for da så jeg slutten på fødselen nærme seg! :hoppe: Jeg skulle jo straks få møte babyen min! :)

Det med å dette på isen har jeg faktisk tenk over nå i ettertid. Det er liksom ikke SÅ skummelt lenger, for hvis jeg detter kan jeg bare skade meg. Det var jo helt uaktuellt å dette mens jeg var gravid! Da holdt jeg meg nesten inne når det var glatt ute! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...