Ephemera Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3441 Del Skrevet 20. januar 2007 cappocino, Siam, Vampyra og LinKri: Jeg vet ikke om jeg er så veldig tøff Men jeg vet også at det er mye bedre å føde vaginalt isteden for keisersnitt, selv om keisersnitt kan høres ut som en enklere løsning. Det er jo en operasjon og man få to operasjonssår, et i livmoren og et på magen. Og de tingene som LinKri nevner har jeg også hørt. Babyen får ikke trykket ut væske fra lungene på riktig måte ved KS, noe som gjør den mere utsatt for bl.a. astma. Og jeg har faktisk astma selv, så den risikoen er ikke verd å gjøre større enn den er. Nå kan det jo ende med KS for min del også, hvis det oppstår komplikasjoner eller jeg går så lenge over tiden at Ephelille blir for tjukk i rompa, men da har vi i alle fall prøvd å unngå det Idag er det akkurat 3 uker til termin, men jeg vil ha Ephelille her nå!!! Håper hun kan komme ut om en ukes tid eller noe sånt Når jeg lå i senga i morrest, fant jeg ut at hun skal få litt nye klær likevel De sier jo at det meste man får av gaver osv. er i str. 62 og for å slippe å vaske meg ihjel den første tiden, kan hun tåle litt mere klær i str. 56. Så det blir en tur innom H&M idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 20. januar 2007 #3442 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Synes du tar dette veldig fint Ephemera! Du har jo bekymret deg for mye gjennom svangerskapet, så jeg er imponert over hvor bra du takler dette. Var på H&M i går jeg, og klarte ikke å la være å handle litt jeg heller, de har fått så masse fine nye klær, og selv om jeg ikke vet hva det blir, lurte det seg med litt rosa klær, bare sånn i tilfelle... *skriveleif rettet* Endret 20. januar 2007 av BitteLille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3443 Del Skrevet 20. januar 2007 BitteLille: Nå har vi vært på en liten handlerunde og Ephelille fikk et sett med bukse og hettejakke (hvit bukse og jakke med striper i hvitt og pastell) og 3 par søte sokker. Skulle også kjøpe en 3 pakn. med hvite bodyer med lang erm, men de var helt tom for små størrelser. Jeg har sikkert nok av det fra før, men jeg skal se om jeg finner i byen på tirsdag når jeg skal til legen igjen. Jeg tror ikke man kan få nok bodyer. Og min vaggende gange blir bare verre. Nå skjønner jeg hvorfor jeg nesten ikke kommer meg fremover også - det er fordi jeg setter føttene ut til siden isteden for fremover Men jeg får det til hvis jeg tar meg sammen Bekkenet er temmelig vondt det også. Spesielt når jeg sitter i ro en stund og skal opp og gå. Men, men... det er ikke så lenge igjen nå Også har jeg blitt så sulten igjen... Jeg merker at det er mindre plass til store middagsposjoner, men jeg er helt vill etter baguetter, rundstykker... boller... ja, bakevarer i det hele tatt! Og is og sjokoladepudding og sjokolade og... Så det at vekta sto stille på siste legekontroll var nok forbigående. Men nå velger jeg å kose meg den siste tiden også. Jeg skal ta meg sammen etter fødselen! Gleder meg villt til hjemmelaget pizza til middag idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. januar 2007 #3444 Del Skrevet 20. januar 2007 Du går spennende tider i møte nå, Ephemera. Nå kan hun jo komme når som helst. Har du alt klart nå? Selv ble vi litt tatt på sengen da smurfen bestemte seg for å komme 19 dager før termin. Masse lykke til med kommende fødsel. Det kommer helt sikkert til å gå kjempebra. Håper dere får en god helg. Kanskje den siste med prinsessa inni magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3445 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, monja!! Jeg vil gjerne at dette skal være siste helga med prinsessa inni magen!! Her er alt klart og jeg er så fødeklar som det går an å bli!! Sykehusbagen er riktignok ikke ferdig pakket, men det aller meste av det som skal være i kofferten er tatt frem og det mangler bare å legge det nedi. Sambo sa faktisk igår kveld at vi måtte få pakket den ferdig i helga, sånn i tilfelle. Han skal ha med litt klær også, for han blir på sykehuset like lenge som meg, og i tillegg må jeg finne frem klær til Ephelille. Satser på å bruke mye av sykehusets babyklær, men hvis vi får komme på pasienthotellet, tror jeg det blir mye koseligere med eget tøy. Også må vi møblere om litt på soverommet og sette sprinkelsenga innpå der (den står på barnerommet nå). Vi må ta bort en kommode + nattbordet mitt. Ja, også må vi jammen sjekke hvordan vi fester bilstolen i bilene - først og fremst i sambo sin bil, for det blir selvsagt han som skal kjøre. Oj... vi har litt småtteri å gjøre imorgen ser det ut som Sambo har en onkel som er ganske opptatt av fullmåne og sånne ting. Han pleier å spå fødsler i familien i forhold til det - og har visstnok aldri tatt feil! Jeg synes det høres litt spesielt ut, men han har i alle fall funnet ut at Ephelille kommer til verden en gang mellom 30. januar og 5. februar! Håper han har rett! Ønsker deg også en kjempefin helg, monja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3446 Del Skrevet 20. januar 2007 Bestilte dette fra H&M nå: Hvit tunika (Har den i sort og grått fra før) Jeanskjole til Ephelille Bodyer til Ephelille Strømpebukser til Ephelille Babyklærne bestilte jeg i str. 68, sånn at de passer til sommeren. Måtte ha den hvite tunkiaen og måtte ta med litt babyklær for å komme opp i høyt nok beløp til å kunne bestille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. januar 2007 #3447 Del Skrevet 20. januar 2007 Bare et hint til setebarn... Ikke kjøp for mye bukser og sånt i små størrelser. Det kan ta noen uker før dere får det på dersom Ephelille ligger med bena veldig oppover, sånn som Julegaven gjorde. (Ikke bli skremt, han så helt normal ut etter to-tre uker!) Høres jo ut som du blir tatt godt vare på på sykehuset, og det er godt at du får komme inn med en gang du får rier! Da er du jo i gode hender med en gang! Jeg tipper du føder spontant rett over termin jeg! Kanskje du må gå en uke over eller noe. (Setebarn er normalt ikke så tunge som barn i hodeleie har jeg hørt... Uten at jeg vet hvorfor.) Jeg la forøvrig ikke på meg siste måneden, uansett hva jeg spiste. Det er visst ganske vanlig å stagnere i vekt. Lykke til! Synes du er tøff som tar dette så greit, selv om du vet hva du går til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #3448 Del Skrevet 20. januar 2007 Takk for tips, Susan! Ja, vi snakket litt om det der med hoftene når babyen er i seteleie. Det er større sjanse for at hun får sånn hoftegreie som gjør at hun må ligge med pute (hva heter egentlig det der?). Vi fikk også vite at det ikke hadde noe å si om jeg fødte vaginalt eller med KS - hoftefeilen kommer av at hun har sittet på rompa så lenge. På sykehuset her blir alle setebarn undersøkt av en overlege med tanke på det etter fødselen. Hvis hun derimot snur seg før fødselen, blir hun ikke undersøkt på samme måte, selv om hun da har sittet nesten like lenge på rompa... Men får vi ikke til å ha bukse på henne hvis hun må ligge med pute? Eller blir de for korte fordi bena spres ut til sidene? Måtte Julegaven ligge med pute? Ellers sparker hun godt nederst på magen min... spesielt har hun gjort det de siste dagene, så jeg tror ikke hun ligger med bena så veldig oppover. (Kan det være mulig at hun flyttet på bena når legen prøvde å snu henne?). Jeg har planer om å fortsette å stå på kne på gulvet, siden det skal kunne hjelpe henne med å snu seg. Men det er langt ifra noen behagelig stilling. Jordmoren jeg snakket med hadde forøvrig aldri hørt at det var tilfelle at babyene oftere ble i seteleie hvis man satt bakoverlent, sånn som jeg hadde hørt. Men det var de på sykehuset her som sa at det kunne hjelpe henne å snu seg hvis jeg sto på kne på gulvet med albuene nedi gulvet. Alle sier at jeg er så tøff nå, men jeg har bare blitt beroliget med at setefødsel ikke er noe verre enn hodefødsel... Jeg skulle selvsagt likevel ønsket at hun snur seg, men på den annen side er jeg bare så lettet og glad for at hun virker å være så frisk og rask ellers. Jeg har jo gjennomgått en tid med bekymringer pga ting som har skjedd rundt oss i det siste... Babyen vår beregnes å være litt større enn gjennomsnittet da. At hun veier 100 - 200 gram over og kanskje er et par centimeter lenger enn det som står i babyboka. Jeg ser det bare som et sunnhetstegn, men det er klart at hun ikke må blir for stor frem til fødselen heller. Men hun som målte henne sa at vi hadde en fin, gjennomsnitlig baby. Håper jeg ikke legger på meg noe særlig den siste måneden, jeg heller, for nå trodde jeg det hadde stoppet opp. Men snikveiing i dag tyder på noe annet... Men det pleier å variere litt også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. januar 2007 #3449 Del Skrevet 20. januar 2007 Innom for å lese litt om forberedelsene dine til Ephelille kommer... og for å ønske deg en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 20. januar 2007 #3450 Del Skrevet 20. januar 2007 Nå er det jammen ikke lenge igjen!! Selv driver jeg og sambo og flytter i ny leilighet nå, og det blir såå fint Har kjøpt nye møbler, spisesalong og lcd tv for anledningen. Nå må jeg legge meg, skal opp tidlig i morgen og gjøre mer i leiligheten Ha en fortsatt fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 20. januar 2007 #3451 Del Skrevet 20. januar 2007 *sniker* -det nærmer seg for oss begge nå, jeg håper også dette er siste helg med lille mirakel i magen! Jeg er så klar, så klar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 21. januar 2007 #3452 Del Skrevet 21. januar 2007 Godt du er beroliget, og det ser ut som du har god grunn til å være det. Virker som du blir godt passet på! Synes du er tøff likevel jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2007 #3453 Del Skrevet 21. januar 2007 Prøver å oppdatere meg litt! Vet du, jeg tror en evt setefødsel går HELT fint! Jeg har en bekjent som fødte førstemann med rompa først, og hun synes ikke det var avskrekkende i det hele tatt. Hun ble så godt fulgt opp, og alt gikk kjemepfint. Og tror du ikke at baby nr 2 også ligger med rumpa ned denne gangen! Snakket med henne for litt siden, og det at hun igjen måtte gjennom en setefødsel uroet henne ikke i det hele tatt. Om det er det du må gjennom en gang i februar, så er jeg sikker på at det går greit... Du får god hjelp, hele tiden, de passer godt på babyen og deg, og viser jenta di tegn til å ikke synes at dette her er noe, så tar de henne ut med keisersnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3454 Del Skrevet 21. januar 2007 Cr@sh: Håper du også har en fin helg! Little Sister: Åh, så koselig med ny leilighet! Og LCD-TV Vi lurte seriøst på å kjøpe oss det igår, men vi har så stor stue at vi må ha en 42" og det er dyyyyrt (fra 13.000 og oppover). Veldig fristende å kjøpe en på avbetaling med 600 kr. i måneden, så det ikke blir så dyrt på en gang, men vi har alltid vært så bestemt på at vi skal holde oss unna sånne avbetalingsting. Dessuten skal sambo kjøpe seg det beste og dyreste videokameraet han har greid å oppdrive, til babyen kommer. Så vi la det på is inntil videre. Men nå som du har fått jobb og dere har kjøpt leilighet, så kan dere jo begynne å planelegge en Mini-little-sister dere også? magolia: Ja, er det ikke kjedelig å vente? Men den som venter på noe godt osv. Du har jo kortere tid igjen enn meg, så det blir spennende å se hvem av oss som er først ute? Tipper det blir deg! Kylling: Xavia: Ja, jeg tror det skal gå bra og at de passer på meg og babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 21. januar 2007 #3455 Del Skrevet 21. januar 2007 Flatskjerm er gøy! Vi drømmer om det her vi også, men har funne ut at vi skal vente til vi har kjøpt oss hus. Spennande å følge med her inne for tida, det nærmar seg, det nærmar seg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 21. januar 2007 #3456 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei vennen. Vært opptatt nesten hele helgen jeg:-) Trening i går og i dag, kom akkurat hjem. Jeg stoler på onkelen jeg og sier melleom 30 og 5;)Men det er vel mest fordi jeg er så utålmodig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3457 Del Skrevet 21. januar 2007 Ronja og Grace: Nå har vi spist middag. Hjemmelaget pizza idag også Vi laget to pizzaer igår, nemlig. Jeg har pakket sykehuskofferten, men er veldig usikker på om jeg trenger morgenkåpe? Det er vel mest brukt når man ligger på rom sammen med andre og vi får jo enerom enten vi havner på barsel eller på pasienthotellet. Men så lenge det er plass til den, så kan den jo bare være med. Har funnet frem Ephelilles klær også, men ikke lagt dem nedi ennå. Litt rart å pakke ned klær til en som er inni magen min... for så å skulle ta henne med hjem med de klærne på når hun er hentet ut derfra liksom Har ikke satt senga hennes inn på soverommet vårt ennå, men det blir iløpet av ettermiddagen. Ellers har vi snakket litt om å dra på kino. Det kan bli en stund til neste gang, liksom. Men det spørs om vi (jeg) kommer oss opp fra sofan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2007 #3458 Del Skrevet 21. januar 2007 Hmm, det spørs jo hvordan det blir, om du orker å kle på deg hver dag, eller om du vil slenge på deg en morgenkåpe og trille en liten tur med ephelille i gangene... Men så har de sikkert morgenkåpe der også ' Vi må gjette dato da jenter!! Hva er termindatoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3459 Del Skrevet 21. januar 2007 Ja, dere må gjerne begynne å gjette! Jeg har ikke vært så aktiv i disse gjettekonkurransene selv, men det er fordi jeg virkelig ikke har peiling på sånne ting. Terminen er 10. februar Jeg hadde et anfall av fødselsangst tidligere i ettermiddag. Men som mamma sa når jeg snakket med henne i telefonen isted, så var det da helt vanlig at man gruet seg til fødselen samtidig som man ville ha den overstått. Jeg synes det verste er at jeg ikke vet når til starter og ikke minst at jeg ikke aner hvilken type smerte det blir! Også begynte jeg å tenke på at det kanskje kan drøye en stund ennå, siden rompa hennes ikke har festet seg? Må hodet/rompa være festet før fødselen starter? :klø: Det ser ut som morgenkåpen får være med, for det blir visst plass i kofferten. Nå står sprinkelsenga på soverommet vårt!! Såååå koooooselig!!! Vi har flyttet ut en kommode og tatt ut nattbordet mitt, og så står sprinkelsenga helt inntil senga på min side - med uroen over Vi har ikke reid den opp ennå da, men madrassen og sprinkelbeskytteren er på plass. Og sengesettene er jo vasket og klar, så det er bare å legge på tisselaken og laken og ta på dynetrekk. Jeg får litt problemer med at jeg ikke har lampe på nattbordet nå, så sambo sier vi må ut og kjøpe en spot som vi kan feste på senga på min side. Trenger lys både hvis jeg skal lese og ikke minst når jeg skal flytte Ephelille over i senga vår for å amme om nettene. :hoppe: Men ja, jenter, start gjerne å gjett når prinsessa kommer til verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. januar 2007 #3460 Del Skrevet 21. januar 2007 Få deg en nattbordslampe med dimmer, det er utrolig ekkelt å sette på et kjempesterkt lys midt på natta. Jeg gjetter fødsel 15. februar. Men hodet/rumpa trenger ikke å være festet før fødsel, hos noen fester den seg på vei ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå