Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gurimalla! Å ikke ha tv er jo krise!! :overrasket:

Håper den har kommet tilbake når du leser dette da! :troest:

(jada jeg er tv slave... :sjenert: )

Ja, det var krise!! Hele torsdagskvelden var vi uten TV, så hadde den kommet tilbake natt til fredag, men forsvant igjen ca. kl. 09.30 fredag morgen og når jeg skulle se God morgen, Norge! kl. 10, var den borte igjen. Den kom faktisk ikke tilbake før halvveis ut i Nytt på nytt igår kveld. Men før det så vi TV på laptopen til sambo :) Det var faktisk kjempekvalitet med veldig bra bilde som ikke hakket eller noen ting. (Min laptop hakker på sånne ting...). Snakk om å være avhengig av TV, men det er helt rart når den er borte. Som om man sitter på en strømløs hytte langt oppå fjellet. Det kan være koselig nok det, men det er irriterende når man sitter og venter på at TV-bildet skal komme tilbake!

Nå får vi hvert øyeblikk besøk av et vennepar med en datter på 1 1/2 år. Etterpå blir det nok en liiiiiiten tur på City Syd. Har jo fått lønn.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt bleiebøtte idag ;)

De vi hadde besøk av, mente at det var noe av det mest praktiske de hadde anskaffet når snuppa deres var baby. Vi hadde egentlig kuttet det ut (og det må vel omtrent være det eneste vi ikke hadde kjøpt av babyutstyr), men jeg ser styret med å gå ut med i søppelkassen med bæsjbleier flere ganger om dagen, samtidig som jeg skal ha en baby i armene. Og så var vi innom Barnas Hus og de hadde bleiebøttene til halv pris, så da kjøpte vi. Kjøpte også to ekstra kassetter med poser. Så nå er det også på plass.

Rene folkevandringen ut til butikkene og kjøpesenterene igjen idag. Folk har visst fått lønn igjen. Jeg blir rett og slett fullstendig utstlitt av butikker nå. Det er nesten ikke til å tro at det er mulig. Og så kjennes det egentlig ut som Ephelille har snudd seg, for det gjør vondt i bekkenet når jeg går, når jeg setter meg ned og når jeg reiser meg. Jeg har egentlig ganske mange vondter i alle sånne sammenhenger hvor jeg skal bøye meg og sette meg inn eller ut av bil også. I magen. Men jeg er også mye plaget med luft i magen, så det kan ha en medvirkende årsak. I alle fall så begynner dette å bli slitsomt... (selv om jeg egentlig ikke skal klage). Tenker litt på hvordan det skal bli på mandag når jeg skal til legen. Da må jeg også innom jobb og skrive under papirene som jobben skal sende til NAV. Så da parkerer jeg på jobb og går derfra til byen og legen etterpå. Og så må jeg sikkert gjøre noen ærender og så må jeg gå nedover igjen... puh!

Så forresten en knallfin sort strikkekjole på Vero Moda idag. Men den krever helt flat mage og siden jeg dessverre ikke hadde det før svangerskapet heller, så er det idioti å tro at jeg skal få det nå... :forvirret: Ellers ingenting interessant i butikkene.

Nå skal vi snart lage hjemmelaget pizza :sikle: og bare kose oss i sofan foran TV'n i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart strikket med sånne striper i strikkingen liksom?

Ja! Også med lang v-utringing som gjør at man må ha en fin singlett under. Den var knallfin, men jeg tror den krever flaaaaaaaaaat mage... Har du kjøpt den, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Også med lang v-utringing som gjør at man må ha en fin singlett under. Den var knallfin, men jeg tror den krever flaaaaaaaaaat mage... Har du kjøpt den, eller?

Jepp, hadde den på i går.

Fikk masse skryt for den.. Jeg hadde hold in strømpebukse så den krever nok litt flat mage ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på den jeg også... Skal jo til byen imorgen, men nå er det i alle fall helt håpløst å prøve den på :ler: Er den sånn supertrang? Den er i alle fall utrolig fin! Jeg sto med den i hendene og hadde fryktelig lyst på den igår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sånn trang nei. Kjøpte min i M og den er ganske ledig.

Har kjøpt en annen hvit kjole der også, og tror jeg skal ddit i morgen og kjøpe enda en hvit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sånn trang nei. Kjøpte min i M og den er ganske ledig.

Har kjøpt en annen hvit kjole der også, og tror jeg skal ddit i morgen og kjøpe enda en hvit..

Så hvis jeg kjøper XL så burde det går bra... :klø: Håpløst at det ikke går an å prøve noe nå... Vi får se hva jeg finner på imorgen. Jeg klør etter å shoppe ;) Så en fin offwhite kjole der ihvertfall. I ull. Også har de en fin en i sand med to knapper foran som bare er til pynt.

Vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten bleiebøtte! ;)

Hadde nok klart meg da.... men det er utrolig kjekk å ha :ler:

:Nikke: Jeg er ganske sikker på at den skal bli kjekk å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe til meg å være nå for tiden ;)

Skal først innom jobb og skrive under papirer til idiotiske NAV og jeg våknet av en sms fra sjefen hvor han skrev at han gjerne ville ta en rask resultatsamtale fra fjoråret med meg samtidig (resultatet utgjør lønnsøkning fra 1. januar i år :sjarmor: ). Så jeg drar litt tidligere enn jeg hadde tenkt. Etterpå skal jeg til legen og sjekke hvordan Ephelille ligger (jeg går gjerne for en UL) samt snakke om bekymringene mine som ikke heeeelt har lagt seg. Og så må jeg vel innom noen butikker i byen :)

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤
*nysgjerrigpåhvordandetgikkhoslegen*

Lurer saman med Grace, og så lurer eg på om du har begynt å vaska noko av kleda til den vesle enno...?

Lyst å vaske eg, men er kanskje litt tidleg enno....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

For en dag...

Alt er bra altså, men det har skjedd masse.

Først var jeg på jobb til resultatsamtale. Det gikk veldig greit og resultatene var som ventet.

Så gikk jeg til legekontoret i full storm eller noe sånt, glatt og sørpete og regn fra alle kanter. Paraplyen gikk istykker og det blåste sånn at det var bare å gi opp å ha den oppe. Og bekkenet var så vondt at det var helt sykt. Men parkere inne i sentrum og nært legekontoret går bare ikke an.

Hos legen var alt fint, som vanlig og jeg var hoppende glad for at vekta ikke hadde gått opp denne gangen :ler:

Idag er jeg 36 + 4

Vekt: + 16,3 kilo

Urin: negativ

Ødem: (1)

Blodtrykk: 129/74

Fl./min: 140

Og så mente han at Ephelille hadde snudd seg med hodet nedover! Og jeg var helt enig, for det trykker veldig på bekkenet når jeg går nå. Han mente å kjenne hodet øverst, ryggen hennes nedover på den venstre siden av magen min og lår og føtter øverst. Men han understreket at han hadde tatt feil før, så jeg skulle få UL hvis jeg ville. Og det ville jeg selvsagt. Jeg fortalte jeg også om de traumatiske opplevelsene jeg har hatt i det siste med hensyn til syke babyer. Sånn sett ville det også hjelpe meg med en UL. (Og ellers mente legen selvsagt at alt var bra med Ephelille).

Så han skrev henvisning, men ringte også til sykehuset for å bestille UL mens jeg var der. Og så fikk han beskjed om at jeg kunne få komme idag kl. 13.30 - om 40 minutter! :overrasket:

Jeg ringte sambo som heldigvis kunne dra fra jobb og bli med. (Hadde blitt fullstendig krise hvis han ikke hadde kunnet det, for jeg tør ikke sånne ting alene). Han måtte imidlertid gjøre ferdig ting sånn at han kunne ikke komme å hente meg. Så jeg måtte gå til jobb igjen og hente bilen min og kjøre til sykehuset. Og der ble vi sittende å vente en times tid før vi fikk komme inn.

Og så viste det seg at det var en enklere form for UL når de bare skulle fastslå leie. Det var en jordmor som skulle utføre den. Syke meg måtte selvsagt spørre om hun kunne ta en ekstra sjekk på selve babyen også, når jeg først var der, men det hadde de ikke medisinske kunnskaper til. Hun kunne heller ikke bekrefte kjønn... Først kjente hun på magen min og sa faktisk akkurat det samme som legen, at hodet lå nede, at ryggen lå der og bena der. Så slo hun på UL-apparatet og der var det ikke noe hode nede... Der var ryggraden... Og øverst på magen min var hodet! :overrasket::sur: Hun måtte be en annen jordmor komme og bekrefte, og joda, hodet var oppe.

Det var bare en liten skjerm med ganske dårlige bilder, men jeg fikk da sett hodet til Ephelille. Jeg påstår at jeg så at hun hadde søte bollekinn, men sambo sier jeg må ha sett syner for det var ikke på langt nær noen 3D UL :ler:

Så nå skal jeg komme tilbake på sykehuset torsdag kl. 08, fastende. Da blir det ordentilig UL, utført av lege. Så prøver de å snu babyen manuelt. Hvis de ikke får til det, beregner de hvor stor babyen er og tar røntgen av bekkenet mitt. Så vurderer de setefødsel eller som siste utvei, keisersnitt.

:(

Jeg var så glad for at jeg skulle få avgjort dette idag! Men tenk hvor bra at vi fikk sjekket det med UL! Her tok jo både legen og jordmoren feil! Og jeg selv begynte også å tro at hun lå i hodeleie.

Frem til torsdag kunne jeg prøve å hjelpe Ephelille å snu seg ved å stå på kne og lene meg på albuene. Så jeg har stått sånn på gulvet en stund, godt hjulpet av puter og gym-matte som sambo har funnet frem :lol:

(Shopping utgikk, som dere kanskje skjønner).

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja: Jeg har vasket alt av klær og tepper og kluter og sengetøy til babyen :) Det står om det tidligere i dagboka. Var utrolig søtt med vaskerommet fullt av bittesmå babyklær :hjerter: Så her er alt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ¤Ronja¤

Oj, det var litt av ein dag!!! Håpar vesle jenta di snur seg før fredag!!!

Ronja: Jeg har vasket alt av klær og tepper og kluter og sengetøy til babyen :) Det står om det tidligere i dagboka. Var utrolig søtt med vaskerommet fullt av bittesmå babyklær :hjerter: Så her er alt klart :)

Herleg! :hjerte:

Eg prøvar å vente litt med å vaske alt, men veit ikkje om eg greier å vente særleg lenger... Kanskje eit par veker... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg lå også lille jenta i seteleie da jeg var på ultralyd en av de siste ukene. Fikk ny time ett par dager senere, da kom jeg også fastende. Men da jeg kom dit hadde hun snudd seg gitt, og det merket jeg, for det var voldsomt til bevegelser inne i magen mens hun styrte på med det. Var vel bra trangt til henne tenker jeg. Så jeg synes ikke du skal bekymre deg noe over det jeg, for det er jo slik at de fleste barna snur seg selv i løpet av de siste ukene.

Uansett: lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, Alial!

Babyen min er også i veldig aktivitet for tiden, spesielt i natt når jeg også lå endel våken, så kanskje hun jobber med saken ;)

Slitsomt - og kjedelig - å stå på kne på gulvet også og jeg har funnet ut at sofan er dårlig egnet til det formålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...