Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir nesten litt sentimental når jeg besøker gamle nabolaget! :grine:

Du må glede deg, det er helt fantastisk å ha en liten baby... :hjerte:

Ikke minst å endelig være en familie.. :

:hoppe: 32 uker :hoppe:

Godt du får nok søvn!

Har du en fin helg? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg så utrolig mye, Epica!! Og jeg er så misunnelig på deg og alle andre som har fått babyene deres! Det må jo være heeeelt fantastisk!! :hjerte:

Men Ephelille får ikke lov å komme ennå. Det er for tidlig... Men et par - tre uker før termin hadde vært fint! :sjarmor:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling, Vampyra og Grace: :kose:

Jeg har vært i byen og luftet Visa-kortet i hele dag :-D

Nå skal vi skynde oss å lage taco før håndballkampen! Skriver senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - Norge spiller håndballfinale imorgen!! :hoppe:

Ellers tror og håper jeg at magesekken min har kommet i klem :ler: Jeg ble vanvittig mett av middagen igår og i tillegg spiste vi karamellpudding til dessert. Jeg var våken flere ganger i natt og kjente at jeg var stappmett og at magen var helt stinn - som om det var jul! Og idag har jeg vært mett og småkvalm hele dagen. Det har liksom ikke noe å si om jeg må begynne å spise mindre, for å si det sånn... På den annen side har jeg funnet ut at vekta ikke bryr seg noe særlig om hva jeg spiser. Jeg har testet diverse nå - forsøkt å la være å spise både boller og sjokolade, men uansett hva jeg gjør, så går vekta bare oppover.

Har altså vært i byen med sambo idag. Hjelpe meg for et kaos!! Det var så mye folk at det var verre enn 17. mai og matna'n på en gang! Helt sykt! Vi fikk kjøpt noen av de siste julegavene, men jeg fant f.eks. ikke julegaven til mamma og pappa. Enkelte steder var det kø til kassen gjennom halve butikken og folk dyttet borti magen min hele tiden... Så det var bare å holde tunga rett i munnen og hormonene i sjakk ;)

Jeg har kjøpt en drøm av en sort kjole! Jeg er så fornøyd med den!! Og så har jeg plukket meg ut smykke, armbånd og øredobber i julegave fra sambo. Har også kjøpt masse røde, levende lys. Prøvde et par sorte støvletter på Bianco som jeg har sliklet på. Men de var for trange i skaftet. De sa at de kunne blokke dem ut og det hadde de gjort til flere kunder. Men problemet er at jeg har vann i kroppen nå og da vet jeg ikke hvor mye de bør blokkes ut. Hvis jeg er litt fornuftig, så venter jeg til etter fødselen med å kjøpe meg støvletter. Var også innom en kåpebutikk og prøvde en sid, sort kåpe med ekte pelskant som jeg har hatt lyst på. Men den ble ikke helt sid til meg som er så høy og den kan heller ikke brukes før etter fødselen. Så jeg dropper den. Den var ikke så fin som jeg trodde. Kjøpte to hårstrikk med perler på - et med store, hvite perler og et med perler i sort og mørkegrått.

Også var vi på kafè og koste oss.

Og til slutt fikk jeg gått innom alle butikkene på Trondheim Torg. Hadde flaks i og med at sambo møtte på en kompis der inne, så fikk jeg gått i butikker mens han snakket med ham :) Holdt på å kjøpe meg enten babyrosa eller offwhite kosedress på B-Young, men orket verken å prøve eller å stå i kø til kassa. Det samme med en hvit kosedress hos Risøe. Det er ikke så mye annet å kjøpe nå faktisk... Får heller shoppe etter fødselen!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør ute!! :hoppe: Det begynte å snø i går kveld og nå er det helt hvitt ute. Det ligger minst 5 cm. snø over alt nå og det laver ned! Det som er så utrolig trist, er at det blir mildvær igjen fra tirsdag og da skal det regne bort :( Så koselig og julete og lyst som det er ute nå! Vel, vi får bare nyte det så lenge det varer - og værmeldingen kan jo endre seg også!

Idag skal vi på besøk til slektninger og bytte julegaver. Jeg kunne også tenkt meg en bytur igjen. Jeg plukket meg ut smykke, armbånd og øredobber fra Pilgrim i julegave fra sambo igår (nydelig sett!), men har også lyst til å kjøpe et Pilgrim-smykke med tilhørende ring selv... for mine egne penger... selvsagt et annet sett. Men vi får se. Jeg skal i byen både tirsdag og onsdag i uka som kommer også, så jeg kan ordne det da også :)

Gleder meg ellers til håndball-finalen i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bake/lage i uka som kommer:

Rødbetsalat

Delfiakake¨

Krumkaker

Rundstykker

Sambo lager hvite kakemenn nå og jeg sitter og smaker på en :sikle:. I tillegg skal han lage dobbel porsjon myke karameller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Samboeren min er 10 ganger flinker og ivrigere på kjøkkenet enn meg... :sjenert: Jeg maste om takeaway-pizza når vi var ute og kjørte isted, men jeg fikk klar beskjed om at det ikke ble aktuelt og nå tilbereder han svinestek på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Jeg tar pizzaen jeg så kose deg med steika;)

Det tviler jeg ikke på! :ler:

Steika var utrolig god den, skal jeg si deg!! Det var skikkelig julemiddag! Det var egentlig 10 ganger bedre enn pizza - pizza hadde bare blitt fortere ferdig ;)

Nå har jeg laget Delfiakake! Tror det må være 20 år siden jeg laget det sist. Mamma skjønte ikke hvordan jeg greide å spise den, så mye fett som det er i den, og nå lurer jeg selv... :klø: Samtidig som jeg vet at den vil gå ned på høykant! :) Men jeg ante ikke at det er hele 900 - nihundre - kcal. i 100 gram. delfiafett! :overrasket: Og når det er 250 gram av det i kaka.... og 250 gram kokesjokolade... og 2 ss sukker! Og egg og kjeks og marsipan og geletopper! :overrasket:

Jeg er i en tilstand av "orker ikke" og "jeg er så rastløs" idag. Skulle egentlig bake mye mere og pynte helt ferdig til jul idag. Røde lys og røde løper + litt julepynt er ordnet, men vi mangler julegardinene og 4 store, røde filthjerter med fyll som skal henge i vinduene, bl.a. Men, men... det er jo en stund til jul også, så det skader vel ikke om det venter til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i en tilstand av "orker ikke" og "jeg er så rastløs" idag. Skulle egentlig bake mye mere og pynte helt ferdig til jul idag.

Ingen fare!! Du har hlee denne uka til å få gjort dette på! :klem: Jeg har også bare tatt litt av gangen, ettersom overskuddet og lysten har vært der.

En kveld tidlig denne uka så skal jeg sende mann og datter ut for å kjøpe juletre. Vi har pleid å kjøpe edelgran, og jeg gleder meg til å pynte det! :) Men det gjøres nok ikke før på fredags kvelden eller lørdagen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud! Da fikk jeg en god grunn til å ikke lage ristopper i år.... :sjenert:

Neida - siden jeg har laget Delfiakake, kan du lage ristopper også :Nikke: Jeg tror det er vanvittig mye kalorier i det meste vi spiser i jula, men det er jo bare snakk om noen dager og jeg tror man bare må lukke øynene og kose seg litt!

:klem:

Ingen fare!! Du har hlee denne uka til å få gjort dette på! :klem: Jeg har også bare tatt litt av gangen, ettersom overskuddet og lysten har vært der.

En kveld tidlig denne uka så skal jeg sende mann og datter ut for å kjøpe juletre. Vi har pleid å kjøpe edelgran, og jeg gleder meg til å pynte det! :) Men det gjøres nok ikke før på fredags kvelden eller lørdagen tenker jeg.

Det har du helt rett i! Vi har hele denne uka også. Jeg hadde bare tenkt å få all julepynten og stemningen på plass i god tid før julaften ;) Skal prøve å få ordnet det siste av pynten idag da, men bakingen osv. har jeg resten av uka på.

:klem:

Spiser frokost igjen ;)

Skal også ut en tur for å sende en pakke for sambo, samt på butikken og prøve å få tak i grovbrød med sirup til jul. Er som regel utsolgt på ettermiddagen. Skulle egentlig bakt brød, men jeg tror ikke jeg orker det... Skal bake rundstykker da.

Snøen laver fremdeles ned og jeg tror det er 20 cm. snø overalt ute nå! Det kan liksom ikke bli mere julete og koselig, men allerede imorgen er det meldt 6 varmegrader og regn igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er julegardinene hengt opp på kjøkkenet og det henger også 4 store, røde, lubne filthjerter med fyll i stuevinduene :)

Men delfiakaka som jeg laget i går, kan jeg ikke spise! :sur: Joda, den ble kjempegod og alt det der, og jeg gledet meg til å smake på den nå i kveld. Jeg tåler ikke nøtter og jeg kjente tidlig den grusomme kløen i munnen og halsen mens jeg spiste. Jeg laget den av Coop sin kokesjokolade, som vel er den eneste uten nøttebrekkasje i. (Freia sin er livsfarlig!). Så jeg måtte gå og se på papiret - og nå har jammen Coop byttet leverandør og det står at den inneholder spor av hasselnøtter og peanøtter!! :frustrert: Jeg tåler litt hasselnøtter, men peanøtter er det verste jeg kan ha i meg! Grrrr...!!! Kan si det sånn at hormonene fikk litt uløp igjen og jeg gikk og sutret og kjeftet over den kaka. Hadde lyst til å kaste den, men som sambo sier så kan vi jo servere den til besøkende i jula (han er ikke noe glad i sånn kake). Jeg får trøste meg med at jeg slipper å ha i meg alle de kaloriene som er i den kaka ;)

Ellers begynner jeg å kjenne ting som jeg lurer på om folk som veier veldig mye til vanlig plages med :ler: Jeg får vondt i sidene av å ligge å sove lenge på en side i senga, og vondt i rompa av å sitte lenge i sofan :ler: Jeg har aldri i mitt liv veid så mye som jeg gjør nå, så det er vel noe i det. Når jeg går lenge får jeg også vondt under føttene. Tror jeg har gått opp 15 kilo nå... :sjenert: Håper jeg er en av dem som ikke legger på meg den siste måneden, men bare tiden vil vise det. Jeg orker ikke å la være å kose meg i jula uansett!

Imorgen skal jeg på julelunsj på jobben! Gleder meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...