Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3081 Del Skrevet 14. desember 2006 32 UKER!! Jeg syntes også det var greit å få en omvisning på sykehuset før fødsel. Veldig betryggende å vite hvor vi skal parkere bilen, og hvor vi skal gå. Ofte er man litt klar for å finne frem med en gang, og ikke surre rundt i sykehuskorridorer når man skal føde. Men fødselen føltes med en gang mye mer virkelig etter runden, så det var litt skummelt også... Nå skal jeg føde samme sted som sist, og jeg går også til kontroller der, så jeg er ganske lommekjent. Håper du får en fin shoppingrunde. ← Veldig greit med omvisning! Men du vet jo hva du skal gjennom siden du har født før Jeg synes faktisk alt ble mindre skummelt når jeg fikk sett fødeavdelingen, jeg. Men det begynner å bli virkelig siden det ikke er så lenge til! ← Heldig du som fikk omvisning! Her har de sluttet med det...ble visst for mye stress for de foedende... Men men. Kos deg paa shopping - er det noe spesielt du leter etter til deg selv eller babyen? Eller er det julegaver, kanskje? Ha en fin dag i allefall! ← Jeg tenkte også at det måtte bli stressende for de fødende når det kommer et helt tog av gravide par på omvisning, men vi så faktisk ingen! Det var liksom tomt i gangene og 6 av 7 fødestuer var opptatt. Vi var selvsagt bare inne i den som var ledig Og på barsel er det bare enmanns-rom her, så vi var jo ikke inne i noen av de rommene som det "bodde" folk på. Det eneste jeg så av folk der, var noen som satt i matsalen når vi gikk forbi der samt en pappa og en storesøster som var i kiosken og kjøpte div. til en mamma som lå på barsel Jeg har en lang liste over ting jeg skal kjøpe. Det er ting til babyen, som brystpumpe, stelleunderlag og ekstra zink-salve til å ha i stelleveska.... jeg skal kjøpe amme-bh'er til meg selv og i det hele tatt se på klær og sånn som jeg uansett ikke vil få på meg .... også mangler jeg noen julegaver, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 #3082 Del Skrevet 14. desember 2006 32 uker! Nå er det ikke lenge igjen, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3083 Del Skrevet 14. desember 2006 Oj... jeg kan ikke hoppe i dagboka di nå, Susan, for man hopper vel ikke over overtid? :tunge: Nå må Julegaven din komme snart da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 14. desember 2006 #3084 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har en lang liste over ting jeg skal kjøpe. Det er ting til babyen, som brystpumpe, stelleunderlag og ekstra zink-salve til å ha i stelleveska.... jeg skal kjøpe amme-bh'er til meg selv og i det hele tatt se på klær og sånn som jeg uansett ikke vil få på meg .... også mangler jeg noen julegaver, ja! ← Det har jeg ikke tenkt på..... *løpe å kjøpe* Kjekt å ha i stelleveska også, Veldig tungvindt å måtte pakke stellebagen hvert gang man skal ut liksom.... Jeg tenkte å pakke den klar nå i disse dagene jeg. Hvordan har du forresten hengt den på vogna?? Jeg f¨år til å feste den på to måter, men blir ike enig med meg selv ennda for hvilken som er best. Finner veld et ut når den og vogna blir i bruk og fylles opp!! (nå har jeg hengt min med hele reima over håndtaket liksom, også klipset fast rundt. men da sklir den ned til der man regulerer høyden på styret. Fant ut at det kansje fungerer best å bare klipse rundt styret, uten å henge reima over håndtaket, visst du sjønner?? er ikke go å forklare nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3085 Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde ikke tenkt på ekstra Zink-salve til stelleveska, jeg heller, Just Me. Jeg så det i dagboka til Xavia og fant ut at det var veldig praktisk. For vi skal jo skifte bleie rundt omkring og da kan det jo være fint å smøre stumpen til babyen Interessant det med stelleveska! Jeg har bare hengt den over styret foreløpig, men som du sier så siger den jo nedover. Jeg må se på det og prøve å finne ut hvordan du fester den øverst på styret, for det hørtes mye bedre ut! Skal kjøpe en pakke bleier også, når vi skal ut og handle i ettermiddag. For nå skal vi straks sette stellekommoden på det nye badet og da blir det så gøy å ha alt på plass! Også må jeg huske at jeg skal kjøpe sånne store Saba Self Sit-bind til meg selv til tiden etter fødselen Tror de blir de mest behagelige å bruke da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. desember 2006 #3086 Del Skrevet 14. desember 2006 Grattis med 32 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3087 Del Skrevet 14. desember 2006 Grattis med 32 uker!! ← Takk, takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. desember 2006 #3088 Del Skrevet 14. desember 2006 (et på Eph, og et på Ephilille) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #3089 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet du hva jeg gjorde i dag??? Pakket stelleveska. Har fylt den med sinksalve, bleier i en "bleieveske", våtservietter fra Sebamed og sikkert noen helt unødvendige poser for akutte hverdagsproblemer. Mobilen og lommeboka mi skal jeg vente litt med å legge oppi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 #3090 Del Skrevet 14. desember 2006 Oj... jeg kan ikke hoppe i dagboka di nå, Susan, for man hopper vel ikke over overtid? :tunge: Nå må Julegaven din komme snart da!! ← Må jo forsøke alle triks vet du... Kanskje hopping setter igang ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3091 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet du hva jeg gjorde i dag??? Pakket stelleveska. Har fylt den med sinksalve, bleier i en "bleieveske", våtservietter fra Sebamed og sikkert noen helt unødvendige poser for akutte hverdagsproblemer. Mobilen og lommeboka mi skal jeg vente litt med å legge oppi! ← Så herlig! :-D Jeg skal ta frem stelleveska og se på den, jeg også. Og kanskje begynne å pakke litt nedi den og sånn Den bleieveska di var kjempesøt! Men jeg mener det er ekstra lommer til bleier i stelleveska mi. Den er i det hele tatt veldig innholdsrik. Du må kanskje vente litt med å legge oppi mobil og lommebok, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3092 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) vært på shopping!! Ikke sånn ordenlitg Ephemera-shopping da, men litt shopping sammen med sambo Har kjøpt litt ting til Ephelille igjen. Hun er jammen en heldig baby! Har kjøpt Avent brystpumpe, stelleunderlag, ekstra zinksalve til stelleveska, en rosa sparkebukse i velour - og en kjempefin Ole Brumm vippestol. Sistnevnte er julegave fra svigers. Vi har sett på den lenge og den er så fiiiin. Den kan vippes helt bakover sånn at babyen ligger flatt. Også går det en myk bøyle over fronten hvor det henger ned 3 ganske store,, myke bamser: en Ole Brumm, en Tussi og en Tigergutt, som hun kan leke med. Også er det bæreseler på den, noe som kan være litt praktisk. Og så kjøpte vi en liten plastboks til å ha smokke i hvis jeg skal ha den i veska. Nå tror jeg jammen ikke det er stort mere enn badebalje babyen trenger. Og så har jeg kjøpt den sorte Don Donna-veska som jeg har siklet på en stund. Den er i sort brokade. Litt unødvendig i og med at jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å bruke annen veske enn stelleveska etter at Ephelille blir født, men nå er jo det en stund til og en veske varer vel evig... Ooooog... så har vi kjøpt Ephelilles første bleiepakke! Libero 3 - 6 kilo. Og en hvit flergrenet julestjerne og en rød Amaryllus. Skal pynte til jul nå i helga. Ta bort lilla løpere og lys og bytte ut med rødt, samt sette frem litt julepynt. Og så har vi selvsagt kjøpt et tonn med mat igjen. Så etter amme-bh'er på H&M, men greide ikke å finne dem!? De var ikke der de har vært før... Har sett på dem før og de så helt fine ut. Satser på å prøve noen derfra til 100 kr. per stykk isteden for å kjøpe til flere hundre kroner. Ihvertfall i starten. Må se etter det på en annen H&M-butikk. Det var kaos på City Syd og jeg orket ikke å spørre. Nå er det sofakos med håndballkamp Endret 14. desember 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3093 Del Skrevet 14. desember 2006 Bestilte en hvit og en sort amme-bh fra hm.com nå. Helt greie til å ha i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. desember 2006 #3094 Del Skrevet 15. desember 2006 Hmmm, har akkurat skrevet ferdig en melding til deg.. Siden Susan er i gang, men vet ikke om jeg kan sende den for da vekker jeg deg kanskje.. Og det er litt dumt når du endelig ikke har håndverker hjemme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. desember 2006 #3095 Del Skrevet 15. desember 2006 Kan hende du er nødt til å stille som sladdris idag... Jeg vet ikke når Epica kommer seg hjem, og hvor mye tid hun har til KG når hun først gjør det... Har er hvertfall ting på gang! Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg reiser på sykehuset da, det kan ta en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. desember 2006 #3096 Del Skrevet 15. desember 2006 Godt jeg ikke vekte Ephemera da.. Tror hun har sagt hun har sånn svakt pip på mobilen, men likevel da... Hun blir sikkert glad for å måtte være sladris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. desember 2006 #3097 Del Skrevet 15. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #3098 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Er oppe og hopper! Dere må ikke være redde for å vekke meg Jeg får da nok søvn Endret 15. desember 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 15. desember 2006 #3099 Del Skrevet 15. desember 2006 Gratulerer med 32 uker!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #3100 Del Skrevet 15. desember 2006 Takk for det, marthepia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå