Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 9:15 - 10:15 ×

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror dere jeg får på meg noen av buksene mine fra i sommer, eller??

:ler:

Men jeg har heldigvis en deilig, liten baby inni den store magen min, jeg da. Synes magen vokser masse hver dag nå. Og vekta kan jeg bare gi opp, ser jeg... Ikke kan bollene ha skylda heller, for de er tross alt ikke usunne når jeg spiser dem uten smør eller pålegg eller noen ting, og jeg har da spist boller før i livet også. Nei, vekta går oppover uansett hva jeg gjør og hva jeg spiser nå. Og siden det er naturlig at den gjør det, må jeg bare prøve å gi blaffen. Alle sier at de kommer til å forsvinne etter fødselen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra: Jeg svarer deg i julekjoletråden.

Ephemera: God morgen!

:klem1:

Been there ;)

Ephe:

Bollene har sikkert bittelitt skyld, men det synes jeg ikke du skal bry deg om! Det er to mnd igjen nå, kos deg du og ikke ta sorgene på forskudd! Det går selvfølgelig ann å kose seg litt moderat og ikke ta helt av, men om du spiser litt nå og da synes jeg du ikke skal bry deg om.

(selvfølgelig... boller hver dag er naturligvis ikke å anbefale hvis man skal holde vekta ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg spiser har sikkert bittelitt skyld. Men det jeg er vant med fra før, er liksom at vekta holdt seg noenlunde stabil selv om jeg hadde utskeielser. Dette var før jeg slanket meg da. Men nå går vekta opp hele tiden uansett... Men jeg hadde sikkert veid mindre hvis jeg ikke hadde utskeielser... men som du sier så kan jeg få lov å kose meg litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg spiser har sikkert bittelitt skyld. Men det jeg er vant med fra før, er liksom at vekta holdt seg noenlunde stabil selv om jeg hadde utskeielser. Dette var før jeg slanket meg da. Men nå går vekta opp hele tiden uansett... Men jeg hadde sikkert veid mindre hvis jeg ikke hadde utskeielser... men som du sier så kan jeg få lov å kose meg litt også ;)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og handlet igjen, vi :roll:

Dvs. at vi har vært og betalt steamdusjen og nå kom den akkurat på døra. Sambo skal fuge badet nå og imorgen skal ohan ha på silikon og så skal nkelen hans hjelpe ham å montere den nye baderomsinnredningen. :hoppe: Så må elektriker og rørlegger komme tilbake og koble på vann og strøm. Så skal steamdusjen og stellekommoden til Ephelille og alt inn! :hoppe:

Var også innom og byttet morgenkåpen min i en likedan i offwhite. Også har vi handlet litt frukt og mat og jeg har kjøpt meg enda flere blader og...

Jeg er merkelig nok mett idag. Måtte det vare... Har forresten også dilla på appelsinene fra ICA! De må være derfra! De er store og saftige og kjempesuuuuure!!! Helt vanvittig gode!! Og clementiner! Skal prøve å bli flinkere til å spise enda mere frukt + at jeg skal bøtte nedpå med vann. Tror nemlig jeg har litt vann i kroppen og at litt av grunnen til at vekta kryper oppover for hver dag er vann. Da skal det faktisk hjelpe å drikke vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være deilig med nytt bad altså. Jeg har så lyst på nytt bad at jeg er helt sjuk! Men det blir nok ikke med det første nei...

Frukt er dritgodt. Jeg elsker frukt. Appelsiner og klementiner er virkelig favoritten nå om vinteren. Kan spise til jeg sprekker.

Håper du har en fin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke slik at morkaken veier en del også? Kanskje det er derfor du legger på deg så mye? Og morkaken forsvinner rett etter fødselen heldigvis! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så masse besøk! :-D

:klem: til Grace, Cr@sh, Kylling og honey21.

Her holder vi på og setter sluttstrek for badet, ja! Sambo har fuget alle veggene og holder nå på med gulvet. Jeg holdt ham med selskap den første tiden og så har jeg gnikket og pusset alle flisene på den ene veggen. Hadde på meg støvmaske, men det kjennes likevel ut som jeg tygger støv. I tillegg til at jeg har støv innpå øynene og overalt ellers. Men det blir kjempefiiiint! :tommelsmil:

Har ikke spist middag enda heller, vi. Holdt på å sulte ihjel for noen timer siden, men så spiste jeg en brødskive. Egentlig skulle vi ha Bali kyllingryte til middag, som er en av livrettene mine :sikle:, men nå skal vi isteden ha takeaway-pizza - og det er også supergodt :sikle: Jeg skal kjøre og hente når sambo hopper i dusjen.

Honey21: Selve svangerskapet medfører endel ekstra kilo, ja. Nærmere bestemt omtrent slik, ifølge boka mi:

Barnet: ca. 3,6 kilo (babyen min skal nå være omtrent 1.750 gram)

Fostervann: ca. 0,8 kilo

Bryster: ca. 0,4 kilo

Væske i vevet: ca. 1,2 kilo

Morkake: ca. 0,6 kilo

Livmor: ca. 1,0 kilo

Blodvolum: ca. 1,2 kilo

Fettreserver: ca. 3,5 kilo

Totalt: ca. 12,3 kilo

Gjennomsnittlig vektøkning i et svangerskap beregnes vel til 10 - 15 kilo, men det er også normalt å legge på seg 20 eller 25 kilo.

Det eneste jeg er redd for er å bli sittende med masse ekstra kilo som jeg ikke får bort, til tross for amming og lange trilleturer. Men det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra ja. Hvis ikke så har jo du vist før at du har vilje til å gå ned i vekt, så det skal du ikke tenke så mye på.

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Jeg har blitt reservesladris for Susan Sto Helit! :sjarmor: Spennende for meg, det! :)

Ellers er jeg mest sliten i hele verden :sprettoy:. Selv om sambo påstår at han er minst like sliten... Men nå er badet omtrent ferdig!! I tillegg til at jeg har hjulpet til å vaske fugemasse av flisene helt siden i morrest, har jeg rengjort hele huset for støv - igjen. Vi har 3 etasjer og badet ligger i 2. etasje, noe som gjør at alle 3 etasjene støves fullstendig ned under dette arbeidet. Har bare gått over alt med tørrmopp og kluter da, for vasking er ikke noen vits i før alle elektrikere og rørleggere med utesko er ferdig med å trampe inn her. For å si det mildt så gikk jeg og huffet meg og bantes noe vanvittig mens jeg holdt på... Jammen var det slitsomt. Sambo foreslo at jeg skulle ta meg noen pauser innimellom, hvorpå jeg freste tilbake at jeg måtte bli feeeeeerdig!!!!

:ler:

Nå har vi spist nyyydelig Bali kyllinggryte til middag og det er straks håndballkamp på TV'n. Og når som helst kommer det besøk som skal hjelpe til med å montere baderomsinnredningen. Og så sier sambo at vi kan sette stellekommoden til Ephelille inn på badet allerede i kveld! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kanelia! :klem:

Nå skal jeg snart i seng :Gjesp:

Baderomsinnredningen er satt opp, men ikke helt ferdig. Det skal silkon på, speilet skal henges opp og skapdørene settes på. Også venter vi til alt er ferdig før vi setter inn stellekommoden, sånn at den ikke støver ned eller noe når elektriker og rørlegger skal innpå der.

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stått opp! :tommelsmil:

Utrolig mørkt ute idag! Ser nesten ut som det er midt på natta her inne også... Tror jeg tenner litt levende lys! :)

Men aller først - frokost!

I kveld kl. 19 skal vi forresten på omvisning på fødeavdelingen på sykehuset!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...