Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nydelig mage!! Du har iallefall ikke lagt på deg mye andre steder enn der, så jeg tror du kan slappe helt av! :)

:Nikke: Helt enig...

:kyss:

Nei, folk sier så... Sambo, som er den eneste som ser meg uten klær, sier at han ser det litt på rumpa og lårene også, men litt ekstra fettreserver er det jo vanlig å få. Men jeg tror jeg skal komme i mål med en noenlunde normal kropp. Snakket også med en kollega igår, som fikk baby for en måneds tid siden, og hun spiste ikke spesielt sundt, men la likevel ikke på seg noen ting den siste måneden. Kan passe meg bra også, det...

Skal vaske vinduer, jeg nå. Veldig koselig med adventspynt og adventstake i kjøkkenvinduet, men med sola skinnende på, ser ikke vinduene ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så utrolig lyst til å bake enten boller eller kanelboller i kveld. Men når jeg endelig hadde bestemt meg for at jeg skulle gjøre det, kom jeg på at vi er tom for melk etter at vi laget lasagne igår :(

Heldigvis hadde jeg kjøpeboller i fyseren :) Har helt dilla på boller for tiden....

Men jeg håper jeg har ånden over meg imorgen også, så drar jeg på butikken og kjøper melk og baker :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så fikk jeg til å barbare leggene når jeg dusjet idag :-D Jeg plasserte en og en fot oppå blandebatteriet!

Sambo sa imidlertid at jeg aldri fikk lov å gjøre det mere... :sjenert:

Men nå er leggene mine så fiiiiine at jeg nesten skulle lagt ut bilde av dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en plaststol inn i dusjen og sett beina på den i stedet!  :)

Lurt! :icon_razz:

Men det er bare nå når jeg dusjer på reservebadet vårt at det er plass til sånne ting inni dusjen... Når vi får opp steamdusjen på det badet som sambo holder på å flislegge, skal også dette med leggene gå fint, for i den dusjen er det sete til å sette seg ned på. :lol:

Sov litt lenge idag og spiser frokost først nå. Men jeg var oppe en tur og spiste når sambo sto opp i 6-tiden. I det siste har jeg fått det sånn at jeg er kjempesulten på den tiden på morgenen! Sånn helt vanvittig sulten i magen! Tinte en kjøpebolle i microen og drakk et glass Farris, før jeg la meg igjen. Og da mener jeg helt tydelig at jeg kjente at Ephelille lå og hikket inni magen min etterpå :legrine: Første gang jeg kjenner det! Det var sånne små rytmiske dunk på samme plassen, etter at hun først hadde sparket i vill glede over at det kom mat! Sånn sulten som det der blir jeg forresten om kveldene også nå. Det hjelper ikke om jeg nettopp har spist frukt eller sjokolade, f.eks. - plutselig så skriker kroppen etter MAT!! Og det må den bare få!

Skal komme meg på butikken for å kjøpe melk idag, sånn at jeg kan bake boller. Hater å elte ut deig, men det går jo bra hvis man bruker hendene litt. Også skal jeg vaske stuevinduene. Tok bare kjøkkenet og spisestuekroken igår, i tillegg til at jeg gikk løs på utsiden av hele kjøkkeninnredningen mens jeg holdt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*
Forresten så fikk jeg til å barbare leggene når jeg dusjet idag :-D Jeg plasserte en og en fot oppå blandebatteriet!

Sambo sa imidlertid at jeg aldri fikk lov å gjøre det mere...  :sjenert:

Men nå er leggene mine så fiiiiine at jeg nesten skulle lagt ut bilde av dem  :ler:

:ler: må le litt MED deg jeg.... du er nå morsom. Når magen vokser er det jo ikke alt som er like lett lengre.... Vi har heldigvis en stor dusj med en sittebenk i, så jeg har klart meg med leggbarbering ved å sette foten oppå der. Men annen intimbarbering sliter jeg med nå.... Gjorde det faktisk til helgen uten å se hva jeg gjorde for å si det sånn.... var litt skummelt, så jeg tror jeg får beordre min kjære til å hjelpe meg med den saken de siste ukene. Vil ikke komme til sykehuset heller uten å se litt ordentlig ut nedentil... Det er da for eget velbehag osgå.

Lykke til med bakingen og vaskingen. Du er nå flink og effektiv. Jeg får ikke gjort så mye i huset jeg... er bare trett og sliten.... Men skal prøve å få gjort noe hvertfall. Får sette på musikk, da går det så mye lettere og jeg får mer energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo sa imidlertid at jeg aldri fikk lov å gjøre det mere...  :sjenert:

Men nå er leggene mine så fiiiiine at jeg nesten skulle lagt ut bilde av dem  :ler:

Hmmm... heldig er du! Hadde aldri klart det, for på grunn av bekkenet klarer jeg ikke stå på ett bein av gangen.... (Det gjør bare utrolig vondt! Spesielt hvis jeg løfter det andre beinet litt. )

Har løst det hele med å sitte på do og løfte beina, og kaldvokse leggene. Føltes mye bedre etterpå, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin mage! :hjerte:

Boller er godt, ja...fikk lyst til aa pakke sakene mine og dra hjem og bake istedenfor aa sitte her paa jobben naa! :ler:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grace, Just Me, Susan Sto Helit og Holly Hobbie: :klem:

Nå står dobbel porsjon bolledeig til heving! :hoppe: Når jeg hadde laget èn deig, så tenkte jeg "jammen gikk dette raskt og greit, så hvorfor ikke lage en til?". Så nå skal det bli 40 boller iløpet av ettermiddagen :)

Det er ikke så ofte jeg har ånden over meg og orker sånne ting, men kanskje jeg holder på å bli mere husmor nå? :ler: Litt bekymret fordi tørrgjæren hadde gått ut på dato, men det går sikkert greit. Det er jo bare pulver. Det er vel vanlig gjær sånne ting er viktig med? Også hadde vi ikke kardemomme, men det blir sikkert godt likevel! Ikke så veeeeeldig ofte vi baker her i huset...

Vinduene får vente til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett på datoen på tørrgjæren jeg... :flau:

Men å ikke ha kardemomme i hus hørtes merkelig ut! Kardemomme er jo det man har, tilfelle man fikk lyst til å bake boller... ;) Og krydder varer jo evig... :ler:

Fikk veldig lyst på boller jeg også nå, men kanskje jeg kan bake i morgen? (Selv om jeg egentlig skal føde i morgen, siden det er fullmåne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak boller imorgen, du, Susan! Da skal du se det kanskje skjer noe også, midt i hevinga eller noe sånt ;)

Det gikk helt fint med hevinga selv om datoen på gjæren var utgått i alle fall. Mulig det kan ta litt lengre tid å heve da, men jeg ser ikke på klokka og lar dem heve f.eks. en halvtime, jeg hever til de er så store som jeg vil ha dem :) Bollene er trillet ut og står til heving nå. :sikle:

Kardemomme burde vi vel hatt i huset, ja... Jeg fant i alle fall ikke noe. Men det er godt mulig det finnes et glass langt der bak i krydderskapet. Vi har ihvertfall utrolig mange andre krydder. Kanskje kardemommen er brukt opp og vi har glemt å kjøpe ny? Husker ikke sist vi brukte kardemomme... :klø:

Skriver det i alle fall opp på handlelista nå, for dette tror jeg smaker til gjentagelse - bokstavlig talt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...