Ephemera Skrevet 28. november 2006 Forfatter #2881 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Alt er i skjønneste orden med meg og Ephelille Jeg blir så lykkelig hver gang jeg får høre hjertelyden til den deilige, lille babyen Jordmoren tok seg god tid og vi snakket masse om amming, jeg fikk fyre løs med alt jeg hadde av spørsmål osv. Litt spesielt i og med at dette var den eneste JM-timen min. Virkelig en koselig dame! Veldig synd at hun slutter til jul og timeboka hennes var fullbooket frem til da, så neste kontroll blir hos legen min. Men jeg liker ham kjempegodt også, så det er ikke noe problem. Men det var bra jeg tok denne JM-timen, for nå fikk vi snakket om det mest vesentlige liksom! Tror jeg var der en times tid. Hun kjente også på magen min og konstaterte at babyen ligger med hodet opp på skrå mot mine høyre ribbein. Det er derfor det presser på der. Snart vil hun snu seg med hodet ned og da slipper jeg det. Det er også derfor magen min er stor og hard øverst. Nederst på magen er jo bare bena hennes. Hun syntes hjertelyden var veldig fin, noe også legen min har sagt hver gang. Heller ingen tegn til svangerskapsforgiftning, som jeg bekymret meg litt for igår. Uke: 29 + 5 Vekt: Opp 11,3 kg... Blodtrykk: 121/79 (litt høyere enn før, men jeg hadde gått fort og var litt stressa) Urin: Neg. Ødem: 0 Leie: Hode opp Fl. min: 152 Symfysemålet var som vanlig et hakk over den røde streken, altså innenfor den grønne rammen. Hun syntes ikke magen min var spesielt stor og hun syntes heller ikke at jeg hadde lagt på meg så mye. Det siste var jeg litt uenig i da, og vi snakket en del om mat. Hun sa at jeg bare skulle spise når jeg var sulten. Så lenge det dreide seg om mat og jeg ammet babyen, ville kiloene forsvinne. Hun var også inne på at det er vanlig å legge på seg 20 kg. Og en av kollegaene mine på jobb, som jeg snakket med etterpå, la på seg 25 kg. i begge sine svangerskap og de forsvant uten problemer. Så var jeg på Solsiden kjøpesenter en times tid. Der kjøpte jeg en kjempefin grå kosedress i velour, som jeg skal ha med når jeg skal føde. Vil ha den i sort også, men de hadde bare små størrelser i buksa i sort. Må prøve å finne den annet sted. Kjøpte også en søt kalenderbok for 2007 av Anne Gedde, med søte babyer i. Og 10 lilla lys til advent. Også spiste jeg lunsj der - boboli med kylling og Cola Zero. Så bar det på jobb. Og det kunne jeg spart meg. Sjefen min hadde funnet ut at grunnen til at han hadde fått brevet fra NAV, var at NAV ikke har mottatt erklæring fra legen min på hvorfor jeg er sykmeldt. Den erklæringen skrev legen min mens jeg var der sist, men han må ha glemt å sende den... Så sjefen min anbefalte da at jeg bare ringer legekontoret og ber om at den blir sendt. Han så ingen grunn til at vi skulle lage en oppfølgingsplan på meg nå og han sa også at han ikke hadde noe med hvorfor jeg var sykmeldt osv. Jeg fortalte han litt om det likevel da, for jeg synes det er greit at han vet hva som er grunnen. JM mente forresten også at det ikke var bra for meg å jobbe i den stressende jobben der nå, nei, så hun sa også at jeg skulle være sykmeldt frem til fødselen. Sjefen min sa ellers at de savnet meg, at de hadde salgskonkurranse som de hadde trengt meg sårt i, at det ville skje endringer på gruppa iløpet av neste år, men at jeg ville beholde både posisjonen min og plassen min og i det hele tatt Og det blir vanlig lønnsøkning på meg over nyttår og bonus i februar/mars som vanlig Ellers var det koselig å treffe kollegaer igjen! Skal lunsje med en av dem i neste uke. Hadde fått 378 mail... men nå har jeg ordnet så jeg får sjekket jobbmailen hjemmefra. På vei hjem var jeg innom butikken og handlet. Nå har vi spist deilig pasta med Dolmio pastasaus med kjøttdeig Blir vel liggende i sofan resten av kvelden. Finale i Jakten på kjærligheten og greier Har ellers sykt vondt i bekkenet! Nå tror jeg det er på tide å slutte med høyhælte støvletter... Greier nesten ikke å gå nå... Endret 29. november 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #2882 Del Skrevet 28. november 2006 Så bra du slapp det jobbmøtet da! Det hørtes ut som om du grua deg skikkelig til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. november 2006 Forfatter #2883 Del Skrevet 28. november 2006 Så bra du slapp det jobbmøtet da! Det hørtes ut som om du grua deg skikkelig til det. ← Ja, jeg hadde ikke lyst til å sitte å utbrodere det der. Og ihvertfall ikke presses tilbake på jobb. Men så feil kan man ta Sjefen min ville jo ha minst mulig med sykemeldinga mi å gjøre, så det var jo ingen grunn til bekymring. Han var bare koselig og spurte masse om hvordan det sto til med meg og sambo og hvor koselig det skulle blir til oss å få baby osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 28. november 2006 #2884 Del Skrevet 28. november 2006 Så fint at alt står bra til med mor og barn. Vi hadde generalprøve på balletten i dag, i morgen braker det løs med premiere. Har lastet ned Cats, så sitter å ser på no. Er noe helt annet en vår cats-oppsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. november 2006 Forfatter #2885 Del Skrevet 28. november 2006 Lykke til med premieren imorgen da, Little Sister! Jeg har sett finalen på Jakten på kjærligheten og gumler Nidar julesjokolade... Den var jammen god!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 28. november 2006 #2886 Del Skrevet 28. november 2006 *ha lyst på sjokolade* Bra at jordmortimen og jobb-besøket gikk fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #2887 Del Skrevet 29. november 2006 Å så bra at alt gikk fint! Ja man blir aldri lei av å høre den søte raske - lyden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2888 Del Skrevet 29. november 2006 Kylling og Epica: I natt har jeg sovet skikkelig dårlig. Hatt sykt vondt i bekkenet, men det ble mye bedre når jeg la en pute mellom knærne. Likevel fryktelig vondt hver gang jeg skulle snu meg. Holdt sambo mye våken også, tror han våknet hver gang jeg snudde meg... Men nå er det i alle fall bedre. Nå er det absolutt ikke lov å gå med støvletter med høye hæler lenger!! Håper virkelig jeg har lært det nå... Sitter og spiser frokost og har nettopp ringt legekontoret. Legesekretæren syntes det så ut som legen hadde sendt erklæring til NAV, men hun skulle snakke med ham. Bestilte også ny time til svangerskapskontroll i uka før jul og ba om å få sykemelding for desember (legen sa sist at jeg bare skulle ringe om det denne gangen, siden jeg var på kontroll hos JM). Nå skal jeg ringe noen butikker og spørre etter den kosedressen i sort... den jeg kjøpte i går igår... Må vel snart planlegge liste over hva jeg skal ha med i sykehusbagen, jeg også. Også har jeg bestemt meg for å sette meg litt inn i fødsel. Lese "Fødselsboken" og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2889 Del Skrevet 29. november 2006 Sånn - da har jeg vært på City Syd og kjøpt kosedressen i sort Kjøpte også 4 lilla kubbelys og 3 offwhite dråpelys. Siklet også litt på en Don Donna-veske som jeg har sett på før. Den har en tilhørende sminkepung og settet er i sort med brokadeblomster som også er i sort. Og denne uka var det 30 % på alle Don Donna-vesker... Har ikke kjøpt den... ennå... Orket ikke å være der så lenge. Har litt vondt i hodet og jeg hadde bare sinnsyk lyst på softis og kaker og bakevarer og... Så jeg dro hjem isteden. Skal lage meg formiddagsmat snart. Har forresten dilla på hveteboller med smør og hvitost - helst med cola light til Må vurdere om jeg skal spise det eller spise noe sundt. Boller er tross alt ikke det verste jeg kan spise litt av da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 29. november 2006 #2890 Del Skrevet 29. november 2006 Hei Det er så spennende å følge med på denne dagboken, Jobber du som teamleder for salg eller noe sånn? Utrolig flott at du har en slik fin sjef. skulle vært flere av de Jeg begynner i ny jobb på fredag, og er utrolig spent på hvordan det blir. Nye kolleger og ny sjef Jeg vill også ha kosedress Det er også utrolig bra at du ikke har lagt på deg mer, godt å ha litt å gå på frem til februar. Husker hvor flink du var i Prosjekt kropp tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2891 Del Skrevet 29. november 2006 Hei, Miracl3! Jeg er nok ingen teamleder, nei, og salg er bare en del av jobben min - heldigvis. Jeg hadde ikke orket å jobbe bare med salg, tror jeg... Men jeg har gjort det ganske bra salgsmessig i jobben min, så det er derfor de hadde trengt meg på jobb Denne sjefen jeg har nå, tok over gruppa mi nå i høst, ikke så lenge før jeg ble sykmeldt. Så han har ikke vært sjefen min så lenge, men vi kjenner hverandre fra arbeidsplassen likevel da. Har faktisk vært bortskjemt med bare gode sjefer på den arbeidsplassen der Det er veldig, veldig viktig! Jeg har vært borti mindre bra sjefer på andre arbeidsplasser før, nemlig... Ønsker deg masse lykke til på fredag! Det går nok veldig fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2892 Del Skrevet 29. november 2006 Lurer på om jeg kan greie å holde meg litt i ro i noen dager nå? Bekkenet er kjempevondt igjen etter turen ut idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honey21 Skrevet 29. november 2006 #2893 Del Skrevet 29. november 2006 Stakkars! Så dumt at du har fått vondt i bekkenet Hva kan hjelpe mot sånt? Er det noe som i det hele tatt hjelper (unntatt medisiner da)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2894 Del Skrevet 29. november 2006 Stakkars! Så dumt at du har fått vondt i bekkenet Hva kan hjelpe mot sånt? Er det noe som i det hele tatt hjelper (unntatt medisiner da)? ← Trening skal virke forebyggende, gjerne bassengtrening. Evt. fysioterapi. Var en stund flink og gikk på vanngym, men det begynner å bli lenge siden. Men det går bra - jeg er sykmeldt og kan ta det med ro. Må bare passe på så det ikke blir verre sånn at jeg må slite med det etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 29. november 2006 #2895 Del Skrevet 29. november 2006 Mine bekkenplager har avtatt veldig mye i og med at jeg er flink til å ta det med ro og ikke gå så alt for mye. Så det er nok en ide å ta det litt rolig!! Lurte på hvor du har kjøpt kosedressen!!?? Jeg har kjøpt en kosedress i veolur på h&m i sort som er kjempegod.... (skulle ha den til fødselen og i tiden etterpå, men har jo brukt den såååå mye allerede, tror jeg må ha en til, minst.... Så de hadde noen slike dresser på cubus, men har ikke prøvd de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2896 Del Skrevet 29. november 2006 Just Me: Jeg har også kjøpt kosedressene mine på H&M De er av merket L.O.G.G. og er skikkelig store og gode! Ikke så ofte jeg kjøper klær på H&M men slike ting er veldig greit der. Jeg har liksom planlagt at den grå skal i sykehusbagen mens jeg skal begynne å bruke den sorte her hjemme. Men det kan hende jeg tar med begge to Jeg har enormt mange kosedresser fra før også, men... Disse var så store og gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 29. november 2006 #2897 Del Skrevet 29. november 2006 Hei du søte! Vil bare si meg enig med Miracl3 at det er moro å følge med i denne dagboka. Du skriver så levende og bra, at jeg ofte sitter og ser for meg Ephemera på shopping, Ephemera hos jordmor, Ephemera på sofaen, Ephemera på mer shopping.. osv... Synd med bekkenet ditt ja.. Du må vel bare ta det helt rolig i den kommende tida. Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2898 Del Skrevet 29. november 2006 Kylling: Er vel kanskje litt lettere å se meg for deg nå som du vet hvordan jeg ser ut også? Du har jo til og med drømt om meg så! *mobbe litt* Ephemera på sofan er ihvertfall ikke noe uvanlig syn for tida Må kanskje legge inn et sofabilde på MSN... Imorgen tror jeg at jeg skal prøve å komme med et magebilde igjen. Da er jeg 30 uker på vei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 29. november 2006 #2899 Del Skrevet 29. november 2006 *føle seg mobbet* :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2900 Del Skrevet 29. november 2006 *føle seg mobbet* :cry: ← Var ikke vondt ment da!! Syntes bare det var søtt at du drømte om meg, jeg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå