Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elektrikeren er i hus. Han skal visst bare bli her en times tid idag. Etter det kommer en eller to murere. Når de har dratt skal jeg sove, dusje og prøve V&R-klær.

Og når er det visst maaange dager til det kommer håndverkere igjen. Sambo skal flislegge badet før de kan gjøre noe mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 29 uker! :hoppe:

Tenk, om en uke har du kommet til 30-tallet.... Da nærmer det seg virkelig!  :sjarmor:

Ja, jeg ser virkelig frem til det!! Synes jeg har vært i uke 20-ettellerannet i flere år nå... Men jeg begynner jo på uke 30 idag også da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp - hvor slitsomt det har blitt å dusje!! :overrasket: Det har plutselig blitt mye mer slitsomt... Nå har jeg gitt opp å barbere leggene, i alle fall i dusjen. Det er ikke noe krise nå som det ikke er sommer, men jeg må si jeg liker best å ha dem barbert... Får se om jeg får det til ved å sette meg i en eller annen stilling - ellers må sambo hjelpe meg :ler: Jeg sa det til ham her en dag og han så bare rart på meg ;) Men uansett så skal jeg tørke meg på hele kroppen, inkludert leggene, og jeg skal smøre inn hele kroppen med bodylotion. Og så må jeg bøye meg ned for å ta opp hår fra sluken (hodehår, ja :ler: ). Ble helt kvalm til slutt idag. Babyen blir jo presset helt sammen :forvirret:

Ellers fikk jeg kastet ut murerne allerede i halv tolv-tiden. En av dem skulle komme tilbake etter noen timer, men har ikke vært her. Sambo snakket nettopp med dem i telefonen og de må for f... komme imorgen også :sur: De må legge mere tynnavretting over varmekablene. Pga. at badegulvet skrår, så stikker kablene opp noen steder. Men de kommer ikke før 08.30 imorgen da, så jeg får sove litt lenger...

Også har jeg vasket kjøleskapet. Tatt ut alt og vasket alt. Et eller annet har luktet surt de siste dagene, uten at vi greier å finne ut hva det er. Håper det blir bra nå :Nikke:

Har ikke rukket å prøve V&R-klær ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, hi... Kjenner igjen noen av dusjproblemene, ja....

Mannen fikk beskjed for en tid tilbake om at fra da av kom klipping av mine tånegler og barbering av legger til å bli hans oppgave. (Har lyst til å ha ganske nybarberte legger på føden... :sjenert: )

Men nå har det gått seg til på et vis...

Problemet har blitt noe helt annet... Når jeg skulle dusje i morges, kom jeg nesten ikke inn i dusjen. (Vi har dører som kan klappes sammen, og på grunn av et par småting er åpningen ganske smal...)

Enten må denne babyen komme snart, eller så må jeg finne på noe veldig lurt ang. dusjing! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan: :legrine::legrine:

Ja, hva skal man gjøre når man ikke lenger kommer inn i dusjen??! Gå i svømmehallen å dusje, i håp om at man kommer inn i avlukene der? Hehe... Nei, det er sannerlig ikke enkelt.

Nå har jeg hatt enda er sånt senario, for jeg har prøvd på meg V&R-kjolen med strømpebukse til. Først tok jeg bare den første og beste strømpebuksa jeg fant i skuffa, men når jeg hadde fått den halvveis på, så kom jeg på at det ikke finnes muligheter for å få på seg vanlig strømpebukse lenger! Så etter masse stønn og sukk (sambo lurte fryktelig på hva som foregikk), så fikk jeg den av meg og fikk hentet en mamma-strømpebukse i steden. Men det er jo det samme styret å bøye seg og få føttene inn i den også. :forvirret: Og hvordan finner man ut hvordan en kjole ser ut uten gravid mage? :klø: Vil kjolen bli fin da, eller vil fleskemagen min bule så mye ut at folk tror baby nummer to er på vei? Sånn at den blir hengende i skapet? Hm... Jeg tror i alle fall at jeg skal beholde den.

Og når du sier det: Klart jeg også må ha barberte legger på føden!! :overrasket: Her må bare sambo venne seg til oppgaven jo før jo bedre. Og er det noe menn kan, så er det vel barbering?! ;) Tåneglene har jeg ikke tenkt på før, men de må vel også klippes før februar, ja :Nikke:

:legrine:

Vel, nå ligger jeg som en valross i sofan da. Og stakkars Ephelille må vel få hvile litt hun også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberte legger ja.... Jeg har ikke tatt mine på evigheter, men har forberedt mannen på en liten opprydningsjobb om ikke lenge. Og det må skje snart. Fikk tatt leggene ved nærmere øyesyn i dag morges da jeg skulle tre på meg støttestrømpene. :ler: Huff, det var ikke noe pent syn! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xavia: :legrine:

Støttestrømper og hårete legger!! Høres særdeles lekkert ut!

Ikke bra å le så mye med mitt bristede høyre ribbein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i badekaret vårt! (Som jeg fremdeles kommer meg opp av på egenhånd!) Når akkuratt å barbere leggene når jeg ligger bakoverlent og vrir beinet ut på siden, slik at magen blir klemt ned imellom beina! Jeg er VELDIG glad for at ingen får sett meg i den stillingen! :ler:

Gratulerer med 29 uker! :hoppe:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i badekaret vårt! (Som jeg fremdeles kommer meg opp av på egenhånd!) Når akkuratt å barbere leggene når jeg ligger bakoverlent og vrir beinet ut på siden, slik at magen blir klemt ned imellom beina! Jeg er VELDIG glad for at ingen får sett meg i den stillingen!  :ler:

Gratulerer med 29 uker!  :hoppe:

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten og godtesyk!! :grine:

Sitter og gnåler om at jeg har lyst til å steke en kjempebunke med vafler!

Men jeg er så bekymret for vekta... :sjenert: Har gått opp minst 10 kilo... sikkert mer enn det... og tør ikke å tenke på hvordan det skal bli i jula i år.

Ei venninne av ei venninne fikk baby for 3 måneder siden og veier allerede 10 kilo mindre enn før hun ble gravid!! Og hun la også endel på seg i svangerskapet.

Det hadde vært noe, det!!

Mamma mener hun la på seg 20 kilo ihvertfall i det siste svangerskapet og hun hadde ikke noen problemer med å få dem av etterpå. På den tiden... ja, lillebroren min er 30 år... så var det heller ikke så vanlig å amme mer enn 3 måneder og det gjorde heller ikke mamma. Jeg har planer om å amme i et år og skal jeg også trille tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo si at jeg egentlig har funnet løsningen på mange av "bøye seg" problemene etter at fysioterapauten nektet meg å ta på bukse eller sokker i stående stilling.

Det er utrolig hva man kan gjøre sittende. ;)

Strømpebukse har jeg egentlig bare gitt opp. Alle skjørt og kjoler som er for korte til at jeg kan bruke tynne støttestrømper er blitt uaktuelle. (Skal jeg først slite for å få på meg strømper kan det litke gjerne være støttestrømper!)

Synes det er umulig å gjette hvordan klær vil se ut på meg etter fødsel, og hva jeg vil være komfortabel med å bruke.

Nå er det jo så greit, alt som har plass til, men er ettersittende over magen er kjempefint... :sjenert: Kommer til å savne å ha fin mage å vise frem! :grine:

Har egentlig planer om å vokse leggene en av dagene, siden jeg ikke har rukket ned til dem på en stund er hårene ganske lange, og det hadde vært deilig om de var borte en stund når jeg først tok dem... :sjenert:

Finn på noe dunt godteri da... Jeg har f.eks dilla på klementiner nå... Men det finnes masse annet som er kjempegodt og sunnere enn det meste. :klem:

Synes ikke du skal tenke for mye på vekta, men spise når du er sulten.

(Men er enig med deg i at vi bør forsøke å gjøre smarte valg av hva vi spiser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg spiser clementiner jeg også, Susan, men det hjelper ikke så veldig mye på godtesuget... selv om det er veldig godt! Men nå har jeg unnet meg litt sjokolade frem til jeg skal spise en sunn kveldsmat, så jeg har droppet vaffel-planene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Grace! :klem:

Jeg har vært oppe siden kl. 8 for å ta imot en murer igjen. Han har dratt, men kommer tilbake igjen senere idag. Vet ikke når...

Ellers kan du lese de siste innleggene og se at jeg sliter med både dusjing og strømpebukser og ikke minst mat :sikle:

:sjenert:

Er fremdeles litt i tvil om jeg skal beholde den sorte V&R-kjolen eller ikke... Kunne tenkt meg å prøve på meg alle de andre kjolene mine for å se om jeg ikke liker dem minst like godt, men da må jeg begynne med strømpebuksestyret igjen :ler: Da må jeg i alle fall vente til det ikke kommer flere håndverkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...