Grace Skrevet 17. november 2006 #2741 Del Skrevet 17. november 2006 Slapp av du, de kiloene forsvinner nok skal du se Moro med fødselskurs da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. november 2006 Forfatter #2742 Del Skrevet 17. november 2006 Slapp av du, de kiloene forsvinner nok skal du se Moro med fødselskurs da.. ← Jada, de kiloene forsvinner nok, men hva om jeg fortsetter å legge på meg... og ender opp på + 25 kilo for eksempel Fødselskurs skal bli moro, ja! De sier det er aller mest lærerikt for mannen, så nå skal han få se hva vi skal gjennom, ja Kan vel hende jeg får noen vekkere, jeg også, for jeg har ikke begynt å tenke så mye på selve fødselen ennå... Det er liksom så lenge til... Det eneste jeg vet, er at jeg kommer til å være helt panisk om at vi må kjøre til sykehuset allerede når det første rien kommer! Tenk om vi kommer for sent da!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2006 #2743 Del Skrevet 17. november 2006 Det går nok bra! Det er heldigvis veldig få som kommer for sent Jeg blir i veldig shoppinghumør her inne ja.... merkelige greier Du som er sånn hm ekspert... eller shoppingekspert... Hvor ofte sender hm ut rabattkoder? Jeg har forferdelig lyst til å bestille meg en del ting, men lurer på om jeg burde ha litt is i magen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. november 2006 Forfatter #2744 Del Skrevet 17. november 2006 Hmmm... det vet jeg ikke. Men det bruker å være sånn at det ikke er noe rabatter når det er nye varer i shopen. Den forrige rabatten gjaldt jo til juleklærne kom nå. Når det roer seg litt, kommer de sikkert med en rabatt igjen, men jeg aner ikke hvor lenge det blir til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2006 #2745 Del Skrevet 17. november 2006 ok, jeg gamblet og bestilte en del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. november 2006 #2746 Del Skrevet 17. november 2006 God helg til deg om magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. november 2006 Forfatter #2747 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) ok, jeg gamblet og bestilte en del ← Hva bestilte du? *nysgjerrig* God helg til deg om magen! ← Takk i lige måde! Så har vi vært på fødselsforberedende kurs da. Jeg har ikke satt meg så mye inn i fødselen ennå, for det er liksom så lenge til... Men jeg ble litt sånn når jeg fikk høre om det idag... Det skal da gå bra, men det er ikke bare bare og det er litt å sette seg inn i. Hvordan stilling man skal føde i osv. Og alt det med at kroppen ordner opp og greier den store oppgaven. Vi var 4 par på kurset - ei hadde termin i desember, ei i januar og jeg og ei til i februar. Alle sammen førstegangsfødende. Jordmoren var kjempekoselig. Hun jobber også som jordmor på sykehuset her, så hun kunne virkelig dette! Vi satt og snakket i over 2 timer, spiste clementiner og pepperkaker (det liker jeg ikke) og drakk vann (eller te eller kaffe). Vi fikk høre alt om fødselens forskjellige faser, når man skal dra på sykehuset, hva som skjer der, fødestillinger, smertelindring, hva som skjer etterpå (barsel eller pasienthotellet), litt om forebygging av rifter (jeg skal begynne å massere meg nedentil med olje for å gjøre vevet mer tøyelig...), knipeøvelser (må begynne med en gang, skulle begynt for lenge siden, og fortsette 3 måneder etter fødselen) osv. osv. Og ikke minst skal jeg begynne og lese om fødselen Tror også jeg skal kjøpe boka "Mamma for første gang". Vi fikk også høre en god del om pappans rolle, hvor viktig det er at han støtter oss under fødselen og at han kan bo sammen med meg og babyen enten på barsel eller på pasienthotellet etterpå. Det var veldig viktig at vi var to om alt fra første stund og at pappan med en gang ble med på nattestellet, la babyen til puppen osv. Likevel var det litt intenst å høre om alt dette, så jeg sa til sambo når vi kom ut "Æ veit itj om æ tørs å fød likevæl, æ..." Etterpå ble det hver vår pølse med brød (holdt på å sulte ihjel) før vi dro og handlet inn til helga. Kjøpte så en takeaway-pizza på Peppes som vi spiste i sofan. Etter det har jeg og Ephelille hatt en liten dupp under pleddet Orket ikke noe shopping etterpå, nei. Merkelig hvor slitsomt ting har blitt... Nå er det vel bare å finne frem godterier før TV-kvelden begynner Endret 17. november 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #2748 Del Skrevet 18. november 2006 Hvor lenge før fødselen anbefales det at man begynner å smøre seg med denne oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 18. november 2006 #2749 Del Skrevet 18. november 2006 Nå er jeg litt flau. Men jeg drømte om deg i natt! Du var nyhetsoppleser på TV (eller var det TV-shop?), og snakka kjempetrøndersk. Herregud, såflaut å begynne å drømme om KG`ere. Det må vel bety at jeg bruker alt for mye tid her inne!? Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. november 2006 Forfatter #2750 Del Skrevet 18. november 2006 Hvor lenge før fødselen anbefales det at man begynner å smøre seg med denne oljen? ← Jeg tror ikke hun sa noe om hvor lenge før fødselen man anbefalte å begynne å smøre. Hun sa liksom bare at vi burde gjøre det. Så det er sikkert helt fint å begynne nå, for deg også Vi skulle massere nedentil med olje, spesielt i området bakover mot endetarmen, men vi skal vel ta hele området. Det skulle ikke være Natusan-olje, men vegetabilsk olje, som peanøttolje, eller det gikk også an å bruke vanlig olivenolje (det synes jeg høres litt ekkelt ut...). Hun sa også at de før i tiden brukte noe som het Kobberkrem eller kobberolje som man fikk på apoteket. Jeg lurer på om jeg skal prøve å få tak i den Weleda fødselsforberedende olje, som det står om i en tråd på Graviditet. Nå er jeg litt flau. Men jeg drømte om deg i natt! Du var nyhetsoppleser på TV (eller var det TV-shop?), og snakka kjempetrøndersk. Herregud, såflaut å begynne å drømme om KG`ere. Det må vel bety at jeg bruker alt for mye tid her inne!? Ha en fin lørdag! ← Ta det med ro - jeg har drømt om KG og folk her inne selv, jeg... Men jeg snakker ikke kjempetrøndersk, heldigvis Jeg snakker vel vanlig Trondheimsdialekt, men noen mener at jeg snakker litt pent... Jeg liker ikke trøndersk noe særlig, jeg, og jeg skjemmes når trøndere snakker på TV - i alle fall en del av dem. De "reklamene" om Trondheim, f.eks., om trøndersodd osv. Dama som snakker der kommer fra laaaangt utpå landet!!! Huff... Alfie (forresten veldig fin!) på Voice TV snakker fint Ha en fin lørdag, du også! Nå er jeg utslitt etter en tur på City Syd... Sambo dro meg opp kl. 9 idag fordi han hadde avtalt å møte en kompis som jobber på en flisebutikk kl. 10. Jeg måtte også være med for å se om vi fremdeles skulle ha de flisene til badet som vi har sett på før. Vi kjørte begge bilene bortover, sånn at jeg kunne dra på City Syd etterpå Det er ikke til å tro hvor slitsomt det er å gå i butikker nå. Og ingenting passer! Men jeg får bare holde på... Kjøpte et par fine sko da. Sånne utepumps/spasersko med høy hæl som jeg skal bruke til våren. Også kjøpte jeg 5 offwhite kubbelys. Prøvde den kjolen som jeg ble besatt av på Neste Stopp her en dag, men den var kjempetrang og helt uaktuell. Så også på en nyyyydelig morgenkåpe på Lindex. Offwhite, kjempemyk og lårkort. Jeg fant imidlertid ikke større enn L og jeg må finne ut om den finnes i XL. Ville gjerne hatt den litt lengre i armene (og generelt skal jeg ha alt så stort som mulig...). Også skulle jeg kjøpe boka "Mamma for første gang", men den var utsolgt Også var det så himla varmt til meg!!! Trodde jeg skulle dø når jeg snublet inn på Narvesen og kjøpte en flaske Farris som jeg tømte i meg. Også var jeg på apoteket og hentet Apotekets babypakke før jeg rullet hjemover. Elsker sånne vareprøver Pakken inneholder: 12 bleier 1 pk. Always bind Tannkrem En pakke Sebamed våtservietter Neutral showergel En sprayflaske med Avène vannspray (?) En Nam-smokke En Fisher-price babyrangle med fisker En bok fra Go'Boken Nå skal jeg slappe av frem til middag og Valen-show i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #2751 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, jeg satser også på den oljen fra Weleda tror jeg. Var innom helsekosten for over en måneds tid siden, og ekspeditøren prøvde å prakke den på meg, men da føltes det for tidlig ut. På mandag er det 8 uker til termin og det begynner å føles litt mer naturlig å kjøpe sånne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. november 2006 Forfatter #2752 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, jeg satser også på den oljen fra Weleda tror jeg. Var innom helsekosten for over en måneds tid siden, og ekspeditøren prøvde å prakke den på meg, men da føltes det for tidlig ut. På mandag er det 8 uker til termin og det begynner å føles litt mer naturlig å kjøpe sånne ting. ← Ja, ikke sant - ting som har med fødselen å gjøre føles plutselig mere naturlig - og ikke minst nære! Skal dra innom en helsekost en dag og kjøpe den oljen, jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #2753 Del Skrevet 18. november 2006 Huff, det kommer vel til å bli grisete og klissete, men hva gjør man vel ikke?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. november 2006 Forfatter #2754 Del Skrevet 18. november 2006 Huff, det kommer vel til å bli grisete og klissete, men hva gjør man vel ikke?? ← Ja, det blir litt merkelig... Jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre det om kvelden. Den skal jo masseres inn, så den trekker vel inn i huden - ihvertfall over natta. Tenker jeg har den stående på nattbordet, jeg. Men det blir litt rart og ligge og massere inn den oljen der om kveldene da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. november 2006 Forfatter #2755 Del Skrevet 18. november 2006 Da skal vi snart dra! Siden jeg skal , har jeg fått gjennomslag for at vi skal en bitteliiiiiiiten tur innom et annet kjøpesenter på veien (eller... det er litt omvei da... ) hvor jeg skal se om jeg finner - Morgenkåpen i XL - Boka "Mamma for første gang" - Se etter babyrosa kosedress i velour på B-Young Så blir det middag og Valen-show Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 19. november 2006 #2756 Del Skrevet 19. november 2006 Moro på Valen i går da? Var på stand-up jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. november 2006 Forfatter #2757 Del Skrevet 19. november 2006 Ja, det var morsomt igår! Eller dvs. showet var best når Kristian Valen sang! Han er genialt flink!! Veldig mye av showet har vi sett på TV og det er ikke like gøy lenger, men han fremførte mange låter, alt fra A-ha til Bee Gees og Bruce Springsteen og David Bowie - og det var fantastisk bra!! Han sang også to av sine egne låter. Masse folk og flere hundre mennesker i kø langt uti gata når vi kom, etter å ha spist middag på Akropolis igjen. (Må vel snart prøve en ny restaurant...). Ephelille reagerte godt på bassen under låtene, men det var bare koselig Hun er så deilig og aktiv om dagene nå! Idag skal jeg ligge i sofan hele dagen! Se TV og video-opptak og pløye meg gjennom en hel haug med blader. Jeg ligger liksom et nummer på etterskudd når det gjelder alle bladene mine... Fyrer også i peisovnen og koser meg! Sambo jobber på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. november 2006 Forfatter #2758 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Den rolige sofadagen min endte opp med å rengjøre hus. Støvete som fy i hele huset pga oppussingen av badet. Det er boret i betong, satt opp gipsplater og trelekter og i det hele tatt. Støv over alt!! Heldigvis har dørene til soverommene vært lukket, men ellers begynte det å bli helt grusomt. Jeg kjente at jeg tetnet mer og mer til og det var bare å begynne. Jeg bantes og søyt, halsbrannen var grusom og bekkenet verket... Sambo måtte le av meg når jeg gikk og ropte at vi aldri skulle pusse opp mer og aldri skulle bygge verken hus eller hytte. Han holdt fortsatt på med badet, men det som støver er unnagjort nå - håper vi. Men nå er det middag Endret 19. november 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. november 2006 #2759 Del Skrevet 19. november 2006 Så flink du er som har holdt på i huset i dag... deilig når det er gjort da! og fortsatt god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. november 2006 Forfatter #2760 Del Skrevet 19. november 2006 Så flink du er som har holdt på i huset i dag... deilig når det er gjort da! og fortsatt god søndag! ← Ja! Det gjenstår imidlertid endel vasking av gulv. Jeg har bare gått grundig over med sånn Jif "sviffer" på gulvene, for her går rørleggere og elektrikere inn og ut med sko på... Men alle lister og kanter og trappegelendere er vasket og rengjort. Det samme med alle bord og hyller og sånt på stua. Så det føles ganske så rent og fint her nå og fortsatt god søndag til deg også! Må forresten stå opp kl. 7 imorgen tidlig Sambo skal på jobb igjen og det kommer en elektriker som ikke kunne si når på dagen han fikk til å komme - så det kan jo bli alt fra kl. 7 og utover. Det viktigste er at jeg er påkledd da, så får jeg heller legge meg i sofan og se God morgen, Norge og eventuelt sove litt etter hvert. Da er jeg i alle fall klar til å åpne døra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå