Ephemera Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #2401 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) UTSTYRSLISTE TIL EPHELILLE: Alt er innkjøpt: Vogn: Emmaljunga Edge Duo Combi i marine Sort stelleveske Sort voksi-pose Sprinkelseng Diktad sprinkelseng Stellekommode Diktad stellekommode Vogge (snekret av sambo's onkel) Stelleunderlag Madrass Sprinkelbeskytter Madrassbeskytter Dyne til senga Laken til senga (4 stykk) 2 sengesett Babybjørn bæresele Krabbeteppe til å ha på gulvet Ammepute 2 helsetepper (sand + hvitt) Reiseseng Bilstol: Maxi Cosi 0 - 13 kg. Myk og deilig bamse Vattert vognteppe i hvitt med blonder Lammeskinn 2 par amme-innlegg i ull Smokker 18 tøybleier i flanell 6 tøybleier i gas Masse små kluter 1 badehåndkle med hette 2 badehåndkle 10 små håndduker Brystpumpe med 2 tåteflasker Babycall Vippestol Badebalje Bleiebøtte med 2 ekstra posekassetter Svigermor har strikket pledd i babyull Klær som vi har kjøpt + fått strikket: Alle klær er i størrelse 56 eller 62 Masse sett med bukser og hettejakker Sparkebukser Masse bodyer, med lang erm og uten erm Andre overdeler Sokker Luer Votter Klorevotter Kjøredress i fleece Pyjamaser Strikkejakker i babyull Bukser i babyull Stelleutstyr til babyen: Har kjøpt i Babyline-serien: zinksalve, badesåpe, olje, talkum, shampo. Har kjøpt ortodent smokke og har fått en Nam-smokke i babypakken Har kjøpt våtservietter i boks (og har 2 forskjellige prøver i tillegg) Har kjøpt en pakke bleier Mesoft kompresser Q-tips for baby Badetermometer Sånn til å renske nesen med Digitalt febermål som måler på 10 sek. Myk hårbørste Til meg: Har kjøpt ammeinnlegg i papir Ammeinnlegg i ull Amme-bh'er Purelan salve Store bind til etter fødselen Endret 20. januar 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. oktober 2006 #2402 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 15. oktober 2006 #2403 Del Skrevet 15. oktober 2006 Var filmen bra? Har litt lyst til å se den, men egentlig hater jeg grøssere og blod og gørr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 15. oktober 2006 #2404 Del Skrevet 15. oktober 2006 *spent på utstyrslista di* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #2405 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei på deg ← Var filmen bra? Har litt lyst til å se den, men egentlig hater jeg grøssere og blod og gørr.. ← Joda, filmen var bra! Jeg liker grøssere ganske godt, jeg da - selv om jeg helst ikke ser dem på ei hytte eller når jeg er alene hjemme... Det var en del "skvette-scener" og lyd (Ephelille måtte vel tro det var krig, uten at hun vet hva det er...). Det var full kinosal og ganske kaotisk egentlig, og jeg greide å irritere meg over endel fjortisjenter som satt og hylte ved enhver anledning, men... *spent på utstyrslista di* ← Den kommer vel imorgen, tenker jeg Måtte bare reservere plass til den når jeg hadde kommet øverst på en ny side. Tror vi skal køye snart nå, så jeg orker ikke å lage den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 16. oktober 2006 #2406 Del Skrevet 16. oktober 2006 *oppdatert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2407 Del Skrevet 16. oktober 2006 Sitter og vurderer om jeg skal dra til byen... Men nå skal jeg møte venninne S på onsdag isteden, så jeg kan strengt tatt vente med butikkrunden min til da. Jeg har også fått der for meg at jeg skal slutte å bruke penger, noe som kræsjer litt med alt jeg har lyst på... Det er veldig overskyet og mørkt ute idag. Ser for meg at det kan begynne å regne når som helst. Gleder meg veldig til jeg skal pynte til advent og jul i år, men det er jo en stund til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2408 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dyrt å ha bil!! Ringte Toyota nå for å høre hvor mye det vil koste å justere nærlysene mine, som var for lave når jeg var på EU-kontroll. Hele lyktene må skiftes, for det går ikke an å skifte bare bryterne. De skulle selvsagt se om de fikk til å justere dem uten å skifte dem (men det fikk ikke mekanikeren på NAF til). Bytte av begge lyktene + arbeidspenger blir på kr. 5.000,-. Da EU-godkjenner de bilen gratis. I tillegg må jeg ha bilen inn på antirust-behandling hos et annet firma. Der får jeg 10 % rabatt som NAF-medlem, men likevel koster det kr. 2.950,-. Altså 8.000,- kroner på reparasjon av bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. oktober 2006 #2409 Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk for det, Susan og Arwen! Legen min pleier også å være veldig grei når det gjelder sykemelding. Jeg tror det var det å sykemelde meg 100 % han ikke hadde såååå lyst til + at han var litt i tvil om hva han skulle skrive som grunn siden Trygdekontoret var så strenge på det der. ← Litt sent ute, men jeg er sykemeldt pga blødninger faktisk. merkelig. Nå jobber jeg 50% da, kanskje lettere etterhvert da? Du burde forresten skaffe deg noen bilmekanikervenner det hjelper på prisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2410 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei, Arwen! Oj... så legen din har skrevet at du er sykemeldt pga blødninger uten at du har det? Du hadde vel ikke det i starten heller... :klø: Det er vel bekkenløsning som er "problemet" ditt? Men dette er nok veldig vanskelig for legene, altså... Til meg skrev han "slitenhetssyndrom" og "bekkenløsning". Så fikk vi se om det gikk gjennom - hvis ikke fikk han vel beskjed fra Trygdekontoret, forsto jeg det som... Jeg har ikke akkurat bekkenløsning, men jeg kjente smerter i bekkenet etter å ha sittet på jobb en hel dag, så da tok jeg med det også. Det er visst lettere å sykmelde 50 %, tror jeg, for da er man bare delvis sykemeldt. Derfor ønsket legen min helst å sykmelde meg 50 % også... Kunne absolutt trengt noen venner som var bilmekanikere, ja... Skal be sambo vrenge hjernen sin for å se om han kommer på noen kompiser som kunne ha fikset bilen min... Men nå skulle de bare ta 700 kr. i arbeidspenger, resten er prisen per lykt, så lyktene måtte jeg jo ha kjøpt om noen andre skulle utført det også... Og antirustbehandlingen er det vel ingen andre som kan gjøre heller... Jeg kjøpte meg forholdsvis ny bil (2000-modell) for å slippe verkstedregninger, men her ser man altså hva selv småtterier koster... Hører jo om folk som har verkstedregninger på både 50.000 og 60.000 kroner og da må man vel ta opp lån eller selge bilen isteden... *vurderer å opprette egen sparekonto til bil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 16. oktober 2006 #2411 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du har jo hatt litt uflaks og da, jeg har en 2000-modell jeg ikke har hatt noe utgifter på utenom selve EU-kontrollene. Men skal likevel bytte i en nyere bil snart. Jeg har en egen konto hos Skandiabanken som jeg kaller bil. Setter av ca 1000kr i mnd der for å ha til utgifter som kan dukke opp som reparasjoner, nye dekk etc. Kjekt å ha så man ikke blir helt ruinert når noe uforutsett dukker opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2412 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ja, hvem skulle tro at lyktene skulle "sige ned"... :klø: Det er jo bare det at de lyser for lavt... Og nå når jeg vet det, ser jeg det selv også når jeg kjører i mørket. Antirust-behandlingen mener sambo det er lurt å ta ca. hvert 5. - 6. år. Det er nok ikke foretatt siden bilen var ny og når jeg gjør det nå, slipper jeg sannsynligvis å gjøre det igjen før om 5 - 6 år. Kommer på at jeg får utgifter på vinterdekk også. Jeg har piggdekk og her i Trondheim må man jo betale piggdekkgebyr på kr. 1.200,- innen november. Men nå er det jo sånn returordning også, hvor jeg kan få igjen 1.000 kroner fra kommunen hvis jeg bytter til piggfrie dekk. Så vi skal undersøke hvor mye det koster å kjøpe piggfrie dekk til bilen. Det kan fort lønne seg isteden for å betale det gebyret hvert år. Jeg har en generell sparekonto hvor alle sånne ting som dette og uforutsette utgifter dekkes av. Men jeg har ikke noen fast overføring til den... og den tappes til og med til kleskjøp I tillegg har vi en felles sparekonto i forbindelse med huslånet, men den skal vi ha for å bruke av til husting, hvis vaskemaskina ryker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 16. oktober 2006 #2413 Del Skrevet 16. oktober 2006 Da jeg ble sykemeldt i svangerskapet, hadde jeg diagnosen "slitenhetssyndrom" også. Men jeg var jo helt pudding i starten Men så bra at du fikk sykemelding. Skjønner følelsen av at babyen ikke sparker! EKKELT!! Graviditet fører med seg mange bekymringer, og det blir ikke bedre da babyen har kommet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 16. oktober 2006 #2414 Del Skrevet 16. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 17. oktober 2006 #2415 Del Skrevet 17. oktober 2006 Busy i dag eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #2416 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Har ikke vært så busy egentlig, men har mailet og styret endel med lønningskontoret på jobb... Man må ha doktorgrad i økonomi for at beregning av fødselspenger skal bli riktig. Også har jeg egentlig ikke gjort noe som helst bortsett fra det, så da var det ikke noe å skrive her i dagboka heller... Men nå skal jeg på vanngym! Sambo skal forresten se på lyktene på bilen min igjen i helga. En kollega av ham mente at det måtte gå an å få hevet lysene selv, eventuelt ved å legge noen skiver imellom der bryterne har seget ned. Jeg skal jo ikke drive å heve og senke lysene (har bryter for det inni bilen) - de skal jo bare lyse i riktig høyde. Men han må vente til helga, når han får gjort det i dagslys, og eventuelt få hjelp av kollegaen til å se på det. Krysser fingrene for at de får det til. Hadde vært deilig å spart de pengene (les: brukt de til noe morsomt isteden... ) Endret 17. oktober 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #2417 Del Skrevet 17. oktober 2006 Et biltips; Sjekk ut billigbutikkene som BileXtra, biltema for å få tak i billige deler. Så lenge de passer bilen og du skal bytte begge spiller det ingen rolle om de ikke er originale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 17. oktober 2006 #2418 Del Skrevet 17. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #2419 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Et biltips; Sjekk ut billigbutikkene som BileXtra, biltema for å få tak i billige deler. Så lenge de passer bilen og du skal bytte begge spiller det ingen rolle om de ikke er originale. ← Takk! Skal huske det Er veldig gira på at de skal få til å fikse lysene mine altså... Hadde vært så godt å slippe å betale 5.000 kr. for å få hevet de dumme lysene... ← Da har jeg kommet hjem fra vanngymmen. Burder egentlig føne håret isteden for å sitte her, men... Det er skikkelig bra trening - spesielt for lårene! Man tar liksom i litt som man vil selv, men jeg kjører full gass Det eneste som er dumt, er at det er vanskelig å få til å drikke underveis. Vi spurter jo rundt i hele bassenget, og da er som regel vannflaska på kanten i helt andre enden av bassenget. Var innom butikken på vei hjem også. Merker at jeg må ta meg veldig sammen når det gjelder mat. Er fryktelig mye god mat jeg har lyst på for tiden. Nå kjøpte jeg også en sånn "Min kake"-pakke for å lage 10 store muffins, men jeg skal ikke lage dem idag Kjøpte også en pose engelsk konfekt og lette veldig etter julemarsipan, som de ikke hadde der jeg var nå. Har gått opp omtrent 6 kilo i vekt nå. Jeg vet det er normalt, men det er skummelt også... Endret 17. oktober 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 17. oktober 2006 #2420 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hvis du hadde lest det du skriver i dag for noen måneder siden, tror jeg ikke du hadde trodd dine egne øyne! Unn deg noe godt innimellom. Bare ikke unn deg ALT det gode! (og det sier jeg som har nettopp proppet i meg mengder med snop... ) Edit: Herreminhatt, megaskriveleif. Endret 17. oktober 2006 av Kylling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå