Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Takk for det, Susan og Arwen! :klem:

Legen min pleier også å være veldig grei når det gjelder sykemelding. Jeg tror det var det å sykemelde meg 100 % han ikke hadde såååå lyst til + at han var litt i tvil om hva han skulle skrive som grunn siden Trygdekontoret var så strenge på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Susan og Arwen! :klem:

Legen min pleier også å være veldig grei når det gjelder sykemelding. Jeg tror det var det å sykemelde meg 100 % han ikke hadde såååå lyst til + at han var litt i tvil om hva han skulle skrive som grunn siden Trygdekontoret var så strenge på det der.

Legen min skrev høyrisikosvangerskap. Da vet han at han ikke får noe pes... :ler:

Var hvertfall det han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gratulerer:

Hipp hurra for 23 uker!  :blomst:

Tusen takk! :klem:

Legen min skrev høyrisikosvangerskap. Da vet han at han ikke får noe pes...  :ler:

Var hvertfall det han sa.

Oj... ja, der ser du! :overrasket: Kan virke som de har litt problemer med Trygdekontoret, ja... Men du er jo såpass langt på vei også. Jeg er jo "bare" 23 uker... Men, men, vi får satse på at Trygdekontoret godtar sykemeldingen min også, hvis ikke må vel legen smøre litt tykkere på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en svært urolig natt...

Jeg syntes jeg kjente så lite spark i magen i går kveld, men etter hvert mente jeg det tok seg opp. Var stuptrøtt når jeg la meg igår, men våknet klokka 3 i natt og kjente ingenting i magen!! Jeg dyttet på magen, lå på magen og styrte bare verre. Ingen reaksjon. Måtte vekke sambo og jeg var helt fra meg! Til slutt satt jeg på stua og stappet i meg sjokolade uten å ha lyst på, samtidig som jeg leste på forumet på Babyverden. Trikset med å halvveis ligge, med pute på magen og laptopen oppå der, bruker å gi spark, og de kom heldigvis nå i natt også - muligens takket være sjokoladen. Men da var klokka blitt 5! Det sparket i magen når jeg la meg igjen, men da var jeg så opprørt at jeg ble liggende våken i armene til sambo en time uten å få sove. Og klokka 6 skulle han opp. Stakkar, han dro på jobb helt i søvne i dag... Og jeg var helt kvalm av sjokolade!

Vurderer å kjøpe Babywatcher nå altså... Jeg har jo foranliggende morkake, så jeg kjenner det ikke så godt hvis babyen sparker rett frem. I tillegg kan de jo ligge og sparke inn mot ryggen. Det gjorde hun da vi var på UL. Og i natt sov hun jo sikkert i tillegg.

*Lete etter Babywatcher på nettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du funnet en babywatcher enda??

Ja, men har ikke bestilt ennå...

Har forøvrig fremdeles ikke fått lønn!! :sur: Jeg forventer at den kommer nå etter kl. 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å søke etter stetoskop isteden, jeg... Det er ikke bra med alle de UL-apparatene. Husker legen ristet på hodet når jeg nevnte Babywatcher en gang for lenge siden. Og sambo sier de lurer på om private UL-apparater er grunnen til mye misdannelser blant babyer i USA. Også synes jeg prisen er litt stiv... 1.095 kr. Skal også prøve om det virkelig går an at sambo kan høre hjertelyd ved å legge øret på magen eller ved å bruke en tom dorullhylse. Det sies at det skal fungere, men det høres rart ut...

Er litt frynsete i nervene idag etter styret i natt, men idag er Ephelille veldig snill mot mamman sin og sparker masse da. Stakkar, hun tør vel ikke annet... :sjenert:

Jeg og sambo har kost oss med kylling fajitas til middag og nå er det sofasløving igjen ;)

Imorgen er det Toilldag i butikkene i Midt-byen og jeg har selvsagt sett meg ut et par lysebrune støvletter (western-stil) som jeg har lyst på... Er nedsatt til bare kr. 299,- da. De er nok fra i fjor. Ser for meg at de kan være kjempefine til jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meja: :klem:

Gleder meg sånn til frokost! Hatting bagels (for dere som ikke har smakt det: løp og kjøp!) med egg.

Etter hvert skal jeg og sambo ut på shopping. Først og fremst handling av mat, men forhåpentligvis også en tur til byen på Toilldag og kafè!

Sambo har forsøkt å legge øret på magen for å høre hjertelyd. Men nå sparker Ephelille altså, så jeg er ikke noe bekymret. I går kveld hørte han bare veldig masse surkling i mat og brus :ler: Men nå idag tidlig, hørte eller kjente han det som trolig er spark! Jeg lå musestille uten å si noe, men jeg kjente at hun sparket rett under der han hadde ansiktet - og så sa han det av seg selv, at han trodde det var det han kjente :hjerte: Så koselig! Men han hørte ikke noe hjertelyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjempeskummelt, Vampyra! Men det er visst ikke noe uvanlig - hun sov nok bare. Og kanskje sov hun ekstra godt etter å ha blitt dysset i søvn på vanngymen. Men det er jammen nok å bekymre seg for, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: litt tilbake på Grace! Har du vært på shopping idag?

Vet du hva jeg har lyst til? Å prøve å strikke sånne omslagsjakker som jeg har kjøpt fra hun designeren! Ikke for å selge, nei :ler: Men for det første har jeg god tid til håndarbeid nå, og tenk så fantastiks det hadde vært å ha dem i flere farger? Det er tykt garn og tykke pinner... Må virkelig gruble litt på det, altså...

Kom oss ikke til byen idag. Sambo hadde ikke overhengende lyst pga at det sikkert var stappfullt i byen, så vi endte opp med City Syd isteden. Og før det var vi på Obs Bygg og en ny Lidl-butikk. På City Syd handlet vi mat til den store gullmedalje igjen + at jeg kjøpte 4 orkideer. Så fikk jeg et helt kvarter til å løpe rundt i butikker mens sambo ventet i bilen :roll: Når jeg hadd kommet halvveis i ruta mi, kom det sms fra ham hvor det sto "Hvor er du?" og da så jeg at det var 5 min. siden jeg hadde lovet å komme ut... Ringte og fikk litt mere tid. Fant igjen ut at det ikke er noe som det er morsomt å kjøpe til meg selv nå, men jeg fant såååå mye fint i babyklær-avdelingen på H&M :hjerte: Men så har jeg jo bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe noe annet enn pyjamaser til Ephelille før hun blir født. Det kommer til å bli mere, det vet jeg... ;)

Skulle vært i byen pga de støvlettene som skulle være på tilbud + den veska jeg har sett meg ut, men jeg kan eventuelt dra en tur på mandag. Noen som vil være med? Da vil jeg på kafè også! Kan spørre venninne S om hun vil bli med, for hun har fri på mandager. Skal egentlig på et lite jenteselskap til henne i kveld, men jeg er så rar... har lyst til å være hjemme sammen med sambo og spise biff... Det må ha med redebyggingen å gjøre - jeg er helt avhengig av ham og skulle helst sittet i fanget hans hele tiden... :sjenert: Også er jeg sliten og orker ikke tanken på å pynte meg og dra dit. Hun skal bare ha noen arbeidskollegaer på besøk, som jeg ikke kjenner, så jeg har snakket med henne og det er helt greit at jeg ikke kommer. Men da passer det fint at vi drar til byen sammen på mandag :Nikke:

Kledde meg forresten sånn at magen vistes når vi var ute idag. I lang omslagsjakke i lys sand med offwhite silkebelte med sløyfe, sidt skjørt i akkurat samme farge som sløyfebeltet og sorte støvletter med hæl. Jeg fikk så masse blikk! Folk så på meg med omsorg i blikket og smilte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiiik - jeg har drukket en liten skvett rødvin! :overrasket:

Jeg og sambo har kost oss med biff med bistropoteter og bearnaisesaus. Sambo fikk lyst på rødvin til maten og jeg har også lyst på vin hver helg nå, sikkert fordi jeg ikke kan drikke det. Men sambo mente det ikke kunne skade med en liten skvett, så jeg fikk en liten skvett i et glass - nok til 3 - 4 slurker. Og jammen var det godt :sikle: Men jeg hadde egentlig et prinsipp om å ikke røre alkohol mens jeg er gravid... Har forresten noen supergode sjokolader som er fylt med egglikør liggende også. De har sikkert gått ut på dato nå. Kan ikke spise dem fordi de inneholder alkohol... Men er det egentlig mye alkohol i sånt sjokoladefyll da... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg litt trøtt i trynet, irritabel og småsur - uten at jeg har noen verdens ting å være sur for ;) Det hjalp med frokost da :)

Nå skal jeg se første episode av Nynne på video. Jeg har jo tatt opp alle 3 episodene til nå, fordi jeg hadde lyst til å lese boka først... Men nå skal jeg se den første episoden likevel.

Har lyst til å begynne å strikke, men vet ikke om jeg kommer til å få det til... :klø: Vet ihvertfall ikke om jeg får til å strikke etter oppskrift...

I kveld skal jeg og sambo på kino og se "Fritt vilt". Det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...